Przeszukałem forum. Wygląda na to, że nie było takiego tematu. Albo wszyscy radzą sobie na własną rękę albo nikt nie wpadł na to, że mechanizmy dachu też można konserwować

Ja mam teraz NC, ale temat dotyczy wszystkich wersji, więc umieściłem w ogólnym wątku.
Riserczując internety znalazłem wpis na forum BMW:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=99250
Proponują tam zastosowanie smaru teflonowego / białego smaru. Ja mam Cyclo White Grease (opis z jednej ze stron poniżej na zdjęciu). W jego opisie jest napisane, że jest przeznaczony m.in. do "części szyberdachu". Jeśli jednak dobrze pamiętam, to czytałem kiedyś, że ktoś użył smaru tego typu do mechanizmu zamka w drzwiach. Efekt był jednak odwrotny od oczekiwanego i zamek gorzej działał. Pomogło dopiero rozłożenie wszystkich elementów, przeczyszczenie i posmarowanie innym smarem. W związku z tym przed zastosowaniem takiego smaru do mechanizmów w konstrukcji dachu postanowiłem zasięgnąć porady osób doświadczonych w konserwacji

Preparat WD-40 odrzuciłem ze względu na prawdopodobne krótkotrwałe działanie. Jest potencjalnie najlepszy, bo prawie bezbarwny. Odrzuciłem wszystkie gęste smary, bo nie zamierzam rozbierać całej konstrukcji dachu. Smar do łańcuchów się moim zdaniem nie nadaje, bo ma za dużą lepkość. Jako potencjalne rozważałem smary grafitowe lub miedziane. Nie wiem też jak materiał dachu zareaguje na smary, bo przy spray'owaniu na pewno dach się trochę zabrudzi.
Zatem:
1. NA / NB / NC /ND: Jakiego smaru używacie do mechanizmów rozkładania/składania konstrukcji dachu?
2. NC soft top: Jakiego smaru używacie do mechanizmu odblokowującego dach (przy rozkładaniu - pomiędzy siedzeniami - i przy składaniu - u góry przy lusterku wstecznym uwalniane przyciskiem "Release")?
Cyclo White Grease - opis: