Zakup Mx-5 - porady dla kupujacego :)

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

02 lip 2009, 21:04

Witam . Przymierzam sie do zakupu mx-5 i nie wiem na co zwrocic uwage przy zakupie :) poprosze o rady:) pozdro :)
Obrazek
Obrazek
slawekte
Posty: 79
Rejestracja: 01 gru 2008, 9:37
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2009, 21:23

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38416&highlight=mx5+naklejki
ewaise
Posty: 35
Rejestracja: 25 cze 2009, 16:05

02 lip 2009, 22:24

Tez sie przymierzam do zakupu i przeczytalam juz wiele takich tematow. Na pewno sprawdze przed zakupem auto w serwisie... ale jako ze ja ludziom nie ufam z zasady... czy mozna wziac od nich jakis dokument, gdzie potwierdza ze auto jest sprawne z dokladnym wyszczegolnieniem tego co sprawdzali?

Wiedzac jak wygladaja coroczne przeglady aut, powatpiewam w uczciwosc sprawdzajacych. Z reszta wolalabym miec wszystko na papierze... Znajomy mechanik twierdzi, ze nigdzie czegos takiego nie dostane... prawda to? :P
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

02 lip 2009, 22:46

Zgadza się - nikt nie weźmie odpowiedzialności za nieznane auto. Przez godzinę nikt nie jest w stanie sprawdzić wszystkich newralgicznych punktów na tyle dokładnie, by dać jakąkolwiek gwarancję. Tym bardziej, że ludzkie krętactwo nie zna granic i profesjonaliści potrafią skrzętnie ukryć nawet poważne wady czy uszkodzenia. :roll:

Pozostaje korzystanie z usług sprawdzonych serwisów (nie koniecznie polecanych na tym forum, wystarczy wygooglować "gdzie sprawdzić auto przed zakupem w ..... ") i wiara, że ktoś biorąc pieniądze faktycznie przyłoży się do weryfikacji stanu auta.
No i przede wszystkim, jadąc na oględziny pasowałoby zawczasu samodzielnie wyszukać warsztat/serwis. Udając się do "nieznanego" serwisu wskazanego przez sprzedającego, mamy duże prawdopodobieństwo uczestniczenia w doskonale przygotowanym przedstawieniu... :razz:

Przykład z kombinowanymi przeglądami gwarancyjnymi nie jest tu do końca trafny. Tam właściciel pojazdu płaci i za wszelką cenę chce zdobyć pieczątkę. Tu płacisz i żądasz czegoś zupełnie przeciwnego = wytknięcia możliwie wielu słabych punktów... :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

03 lip 2009, 9:59

http://www.miata.net/faq/usedmx5.html
ewaise
Posty: 35
Rejestracja: 25 cze 2009, 16:05

03 lip 2009, 10:13

Tego sie obawialam, ale jednak wypadaloby dac na papierze informcje o tym, co sie sprawdzilo... Nie pisalam o zakamuflowanych usterkach, ale w takim serwisie sprawdzaja kolejno poszczegolne elementy. A skoro sprawdza to powinni sie IMO pod tym podpisac. Choc niechec do tego jest dla mnie jak najbardziej zrozumiala ;)

Co do mistyfikacji... tez o tym myslalam... Tyle sie juz naczytalam o kretactwach sprzedawcow...

Co do przegladow gwarancyjnych - nie pisalam o tych kombinowanych, gdzie wlasciciel auta placi extra, zeby jego zlom przeglad zaliczyl. Ale np ja bylam kilka razy ze swoim samochodem na przegladzie i tylko w jednym miejscu do sprawdzenia sie przylozyli. Reszta to taki 5-minutowy ekspres + pieczatka. Poza tym ja akurat naleze do grupy tych uzytkownikow, dla ktorzy priorytetem jest sprawny samochod nie tylko na papierze.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

03 lip 2009, 10:56

Ewaise każdy porządny serwis, który ma wdrożone procedury jakości obsługi (np. ISO) powinien posiadać tzw. kartę przeglądu, czyli listę punktów które należy sprawdzić przy badaniu.

Mechanik powinien przy każdym z tym punktów zaznaczyć czy element jest ok, jeśli nie to opisać. Przed odbiorem auta powinnaś dostać taką listę z wyszczególnionymi rzeczami do zrobienia + ew. koszty.

Przykładowo karta powinna wyglądać tak:
http://www.autopunkt24.pl/PDF/KPT_AP24.pdf

Do tego dołóż pomiar powłoki lakierniczej, geometrię i ew. kompresję silnika jeśli dalej będziesz zainteresowana zakupem samochodu.
Łoś
ewaise
Posty: 35
Rejestracja: 25 cze 2009, 16:05

03 lip 2009, 11:50

Wreszcie dobry news, czyli jednak daja papier poswiadczajacy, ze dana czesc sprawdzili. O to mi wlasnie chodzilo. Dziekuje za informacje. :)

Jutro jade ogladac Madzie...
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

03 lip 2009, 12:23

Najlepiej będzie jak zadzwonisz do serwisu i zapytasz czy możesz dostać taką kartę :)
Łoś
Moondancer
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:30
Lokalizacja: Gdynia

07 lip 2009, 11:41

Kartę prawdopodobnie dostaniesz tylko w ASO, a chyba tylko w ASO Mazdy porządnie ci sprawdzą mx-5. Należy oczywiscie liczyć się z kosztem rzędu 300-400 zł.

Pamiętam, że w Warszawie ASO Mazdy zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie profesjonalnym podejściem do klienta, ale to tylko przez telefon, bo nie dane było mi sprawdzić, jak to w rzeczywistości wygląda.

Ale oferowali papier.

Podobnie w 3mieście znajomy przy sprawdzaniu samochodu przed kupnem dostał papier z wyszczególnionymi częściami, które zostały sprawdzone.

Nie zakładał bym jednak, że papier ma jakiekolwiek właściwości poza informacyjnymi. Jak sprawdzona pozytywnie część padnie ci po tygodniu, to na ten papier i tak nic nie załatwisz ani nie będziesz mogła otrzymać żadnego zadośćuczynienia.

Więc papier jest tyle wart, co
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

07 lip 2009, 16:41

Moondancer pisze:Pamiętam, że w Warszawie ASO Mazdy zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie

Ja moją sprawdzałem w AZ Auto na Puławskiej 516, 022 648 40 64. Jak na ASO są bardzo kompetentni, dość dokładnie madzię sprawdzili, nawet takie bajery jak stopień sprężania w silniku itp.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

07 lip 2009, 16:58

callum pisze: nawet takie bajery jak stopień sprężania w silniku itp.


??? bajery ? to chyba dość ważny parametr który mówi Ci o ogólnej kondycji silnika
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

07 lip 2009, 21:57

callum pisze:stopień sprężania w silniku
?
czy ten parametr mierzy się na zimnym silniku?
jak bardzo można zmienić wynik dolewając doktorków do silnika (uszczelniaczy)
kilka przypadków już było że po pierwszej wymianie oleju madzia osłabła , zaczęła kopcić , itp :???:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 lip 2009, 23:23

Tomai pisze:??? bajery ? to chyba dość ważny parametr który mówi Ci o ogólnej kondycji silnika


oncia pisze:czy ten parametr mierzy się na zimnym silniku?


Stopnień sprężania a potocznie kompresja ( szczelność układu ) to dwie różne rzeczy...

Stopień sprężania to stosunek, objętość cylindra przy tłoku w najniższym położeniu do tłoka w najwyższym położeniu. Nie ma w ogóle związku ze stanem silnika a tylko z jego budową i parametrami :)

na przykład mój skuter na 70ccm pojemości i stopień sprężania 12:1 - oznacza to, że to 70 ccm powietrza z paliwem w czasie suwu tłoka zostaje ściśnięte do objętości 5,8 ccm w momencie spalania mieszanki - uproszczając...

Cały czas mówicie o kompresji, czyli mierze szczelności układu - to mierzymy w atmosferach :)


oncia pisze:jak bardzo można zmienić wynik dolewając doktorków do silnika (uszczelniaczy)


Dolewanie najróżniejszych zagęszczaczy potrafi dość skutecznie podnieść szczelność silnika - choć nie da się określić jak bardzo - każdy silnik jest inny. Dla przykładu, zarżnięty Ford Escort z 10atm po wlaniu podobnego specyfiku miał prawie 12atm...
110@???KM
134@???Nm
Moondancer
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:30
Lokalizacja: Gdynia

08 lip 2009, 8:11

callum pisze:
Moondancer pisze:Pamiętam, że w Warszawie ASO Mazdy zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie

Ja moją sprawdzałem w AZ Auto na Puławskiej 516, 022 648 40 64. Jak na ASO są bardzo kompetentni, dość dokładnie madzię sprawdzili, nawet takie bajery jak stopień sprężania w silniku itp.


O tym właśnie zakładzie mówiłem, nazwa mi tylko wyleciała z głowy.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

09 lip 2009, 13:38

Miałem na myśli kompresję oczywiście
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
wachus
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2009, 22:30
Lokalizacja: poznań

09 lip 2009, 22:41

Panowie. We wrzesniu chce kupic mx5. bede mogl na ten cel przeznaczyc ok 30tys. prosze o kilka najwazniejszych wskazowek? czym sie sugerowac? co jest najistotnijesze? moze znacie jakies miejsce godne polecenia? z polski, czy z zagranicy? czy cabrio jesienia oraz zima bedzie sie w ogole sprawdzalo? doradzcie. dzieki
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

09 lip 2009, 22:48

Panowie? Wiesz ile tu na forum mamy kobiet? Przeczących wszelkim możliwym stereotypom... :mrgreen:

wachus, temat poruszany był już na forum wielokrotnie. Zadaj sobie proszę trochę trudu i poszukaj. Sam po zakupie swojej odpowiadałem "na gorąco" tu na forum na podobne pytania chyba ze 3 razy... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 lip 2009, 13:48

ja dodam, ze zanim sie pojedzie na jakakolwiek stacje najlepiej porownac z seria. ja pomimo malych niezgodnosci kupilem i bylo to duzym bledem bo pozniej wychodzily kolejne niespodzianki :neutral: oczywiscie pomijam rzeczy typu zmieniony filtr powietrza lub wydech bo to juz zupelnie inny temat. najlepiej miec kilka zdjec zwlaszcza pod maska i wychwycic wszelkie roznice :cool: w wielku egzemplarzach powypadkowych brakuje oslony pod sinikiem i czasem nawet czarnego wlotu, ktory znajduje sie pomiedzy zderzakiem i chlodnica.
na swoim przykladzie dodam, ze brakowalo nawet plastikowej belki w zderzaku :evil:
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 lip 2009, 17:38

Dżunior pisze:Panowie? Wiesz ile tu na forum mamy kobiet? Przeczących wszelkim możliwym stereotypom...


Dżunior, to był komplement, prawda? :cool: :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

18 lip 2009, 20:50

Hehe :mrgreen: Oczywiście! :mrgreen:
Ale jak szybko zauważyłaś... :razz: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 lip 2009, 2:16

R.E.D, mozeszpokazac jakas fotke tego wlotumiedzy zderzakiem a chlodnica? bo nie kojarze zeby takie cos bylo u mnie...
wachus
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2009, 22:30
Lokalizacja: poznań

20 lip 2009, 15:40

ok. dzieki za odp. troche sobie poczytalem i jestem madrzejszy. mimo wszytsko mam jeszcze troche pytan:) jak jest z jazda w warunkach zimowych. czy konieczny jest hardtop, podgrzewane fotele? co myslicie o roadsterach.pl? warci polecenia? czy sa jeszcze inne godne miejsce do zakupu?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

20 lip 2009, 17:10

Hardtop i podgrzewane fotele nie są konieczne. Roadstery są godnym polecenia miejscem zakupu. ( wpisz sobie w szukajke :twisted: a znajdziesz opinie na forum)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
tedek
Posty: 197
Rejestracja: 01 cze 2009, 9:08
Lokalizacja: W-wa /czasami E-g :)

21 lip 2009, 20:09

wachus pisze:co myslicie o roadsterach.pl?


tak jak napisał Tomai -> looknij na forum opinie. Poza tym, ja kupiłem i jak na razie jestem zadowolony i polecam :mrgreen:
Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->

http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

29 lip 2009, 9:03

a takie pytanko moze glupie ale chcialbym poznac wszystkie roznice miedzy wersja USA a wersja EU :) oprocz tego ze tu sa mile a u nas km :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1011
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

29 lip 2009, 10:15

tmx89, bylo kilka postow o oswietleniu. Generalnie to brak kierunkow na blotnikach, symetryczne swiatla z przodu + swiecace kierunki, z tylu brak przeciwmgielnego - sa dwa swiatla cofania. W srodku duzo tego nie bylo, ale tez zwiazane ze swiatlami - tam gdzie u mnie odlacza sie poduszke pasazera w EU sa przyciski podgrzewania siedzen, albo wlacznik swiatel przeciwmgielnych (nie pamietam w tym momencie). Reszta jest generalnie identyczna z wersja EU - nawet metryczne klucze pasuja :wink:
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
ODPOWIEDZ