Jaki fotel - kubeł do NC
Wygodny, płytki, dla dużego czlowieka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Przymierzam się do tematu wymiany fotela, bo po jazdach na Silesii tydzień mnie kolana bolały od zapierania się o drzwi i konsolę w zakrętach.
To jest trudny temat, bo nie znam miejsca (sklepu) gdzie mógłbym się przymierzyć do kilku modeli i wybrać coś dla siebie.
Potrzebuje pomysłów na to jaki model wybrać, żeby pasował, był w miarę wygodny (wsiadanie i wysiadanie) czyli dość płytki i dał się zamontować tak żebym siedział cokolwiek niżej niż na seryjnym.
Domyślam się że montaż na fabrycznych szynach, tak żeby był regulowany raczej odpada. Będę więc chciał tak go zamontować żeby mozna było w miarę szybko go wyciągnąć i wstawić serię.
To jest trudny temat, bo nie znam miejsca (sklepu) gdzie mógłbym się przymierzyć do kilku modeli i wybrać coś dla siebie.
Potrzebuje pomysłów na to jaki model wybrać, żeby pasował, był w miarę wygodny (wsiadanie i wysiadanie) czyli dość płytki i dał się zamontować tak żebym siedział cokolwiek niżej niż na seryjnym.
Domyślam się że montaż na fabrycznych szynach, tak żeby był regulowany raczej odpada. Będę więc chciał tak go zamontować żeby mozna było w miarę szybko go wyciągnąć i wstawić serię.
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Mirco fotele masz właściwie pod domem http://fotele-speed.pl/index.php?strona=kontakt
Jeżeli nie chcesz obijać kolanami to fotel powinien być głęboki.
Bez szyn będzie niższy, z szynami wszystko zależy od fotela i jego mocowań.
Jak dobierzesz dobrze fotel to nie będziesz chciał siedzieć w fabrycznym.
Wsiadanie i wysiadanie jest trudniejsze, ale widziałem u Ciebie zmienioną kierownicę, więc opcjonalnie mógłbyś ją zdejmować przy wsiadaniu (w klasie SPEC, jest to zakazane
)
Pozostaje jeszcze otwieranie dachu przy wsiadaniu i wysiadaniu.
Jeżeli nie chcesz obijać kolanami to fotel powinien być głęboki.
Bez szyn będzie niższy, z szynami wszystko zależy od fotela i jego mocowań.
Jak dobierzesz dobrze fotel to nie będziesz chciał siedzieć w fabrycznym.
Wsiadanie i wysiadanie jest trudniejsze, ale widziałem u Ciebie zmienioną kierownicę, więc opcjonalnie mógłbyś ją zdejmować przy wsiadaniu (w klasie SPEC, jest to zakazane

Pozostaje jeszcze otwieranie dachu przy wsiadaniu i wysiadaniu.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja aktualnie śmigam w Mirco MX-5. Na razie mam mieszane uczucia. Przy moich 178cm wydaje się być przymaławy.
Jest względnie płytki więc wsiadanie i wysiadanie nie przysparza większych problemów. Z kolei na torze jak się zepnie szelkami to trzyma całkiem nieźle.
Polecam po prostu na rundzie wsiąść do kilku aut osób o podobnych gabarytach do Twoich i na pewno coś dopasujesz.
Taki mały tips o którym ja nie wiedziałem, jak weźmiesz odrobinę większy fotel to zawsze można potem dopasować się gąbkami i poduchami.
Jest względnie płytki więc wsiadanie i wysiadanie nie przysparza większych problemów. Z kolei na torze jak się zepnie szelkami to trzyma całkiem nieźle.
Polecam po prostu na rundzie wsiąść do kilku aut osób o podobnych gabarytach do Twoich i na pewno coś dopasujesz.
Taki mały tips o którym ja nie wiedziałem, jak weźmiesz odrobinę większy fotel to zawsze można potem dopasować się gąbkami i poduchami.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Mam potężny dylemat w kwestii fotela, bo
Seria - wygodnie zawsze, latwe wsiadanie/wysiadanie, na torze srednio fajnie ale bez jakiejś tragedii, nie dostosowane do 4pkt pasów.
Kubeł - na trasie na pewno mniej wygodne niż seria, w/wysiadanie porażka, na torze rewelacja. Male szanse na niski montaż na szynach a potrzebna regulacja, w efekcie przekladanie fotela przed i po każdej wycieczce na tor - do dupy rozwiązanie.
Dlatego zacząłem się rozglądać za rozwiązaniem pośrednim, czyli lepiej trzymający fotel drogowy przystosowany do 4pkt pasów.
Jest tego trochę.
Recaro sr11 z lancera evoX wygląda obiecująco. Łatwo kupić uzywkę, pasuje do NC. Raczej nIe ma co się spodziewać że będą lżejsze od serii ani że jakoś znacząco niżej będę siedzial.
Recaro sr6 i sr7 ludzie wkladają ale raczej male szanse żeby przymierzyć. Nowe to bardzo drogie, uzywanych nie ma.
Corbeau Boss evo2, Corbeau Evolution i Evolution X wyglądają rewelacyjnie, pewne że pasują, para 15kilo lżejsza od seryjnych, niżej można siedzieć, ale raczej nie będzie to jakość i wygoda foteli Recaro no i ta sztuczna skóra też do mnie nie przemawia.
Macie jakies inne propozycje dla mnie do rozważenia?
Seria - wygodnie zawsze, latwe wsiadanie/wysiadanie, na torze srednio fajnie ale bez jakiejś tragedii, nie dostosowane do 4pkt pasów.
Kubeł - na trasie na pewno mniej wygodne niż seria, w/wysiadanie porażka, na torze rewelacja. Male szanse na niski montaż na szynach a potrzebna regulacja, w efekcie przekladanie fotela przed i po każdej wycieczce na tor - do dupy rozwiązanie.
Dlatego zacząłem się rozglądać za rozwiązaniem pośrednim, czyli lepiej trzymający fotel drogowy przystosowany do 4pkt pasów.
Jest tego trochę.
Recaro sr11 z lancera evoX wygląda obiecująco. Łatwo kupić uzywkę, pasuje do NC. Raczej nIe ma co się spodziewać że będą lżejsze od serii ani że jakoś znacząco niżej będę siedzial.
Recaro sr6 i sr7 ludzie wkladają ale raczej male szanse żeby przymierzyć. Nowe to bardzo drogie, uzywanych nie ma.
Corbeau Boss evo2, Corbeau Evolution i Evolution X wyglądają rewelacyjnie, pewne że pasują, para 15kilo lżejsza od seryjnych, niżej można siedzieć, ale raczej nie będzie to jakość i wygoda foteli Recaro no i ta sztuczna skóra też do mnie nie przemawia.
Macie jakies inne propozycje dla mnie do rozważenia?
A może kubeł typowo na tor, montowany w samochodzie tylko na imprezę? Ja tak mam w NBFL. Ponieważ auto to też daily, to mam kubeł na szynach typowo pod tor i standardowy fotel. Przed imprezą zamieniam fotele, w moim przypadku to 10 minut roboty.
NB, 1/2NBFL, NC
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
No jest to jakaś opcja. Początkowo o tym myślalem ale znam swoje lenistwo i wiem, że nie będzie mi się chciało później przekladać tych siedzeń.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Mam nadwagę i codziennie wsiadam i wysiadam po kilkanaście razy z auta.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Na to tym bardziej jestem zbyt leniwy :/
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
konradviper pisze:Mam nadwagę i codziennie wsiadam i wysiadam po kilkanaście razy z auta.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.
No i masz sposób na schudnięcie


-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
konradviper pisze:Mam nadwagę i codziennie wsiadam i wysiadam po kilkanaście razy z auta.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.
ee tam - ja przeszedłem na dietę żeby sie zmieścić w limicie wagi kubełka który chce zamontować


zawsze możesz wozić ze sobą coś takiego https://youtu.be/BerjmgPcXbQ

- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
haha dobre 
ja dlatego trzymam wagę że by się zmieścić w kombik motocyklowy - letko nie jest, dlatego dorzuciłem motywator
tak serio, to śmiać mi się chce z ludzi co mówią że taka fura na stare lata - to bądź dziadkiem z brzuchem i wsiądź do obniżonego mx
btw. ten samochód i tak jest średnio wygodny, więc co tu zmieni kubeł
sry za offtop

ja dlatego trzymam wagę że by się zmieścić w kombik motocyklowy - letko nie jest, dlatego dorzuciłem motywator
tak serio, to śmiać mi się chce z ludzi co mówią że taka fura na stare lata - to bądź dziadkiem z brzuchem i wsiądź do obniżonego mx

btw. ten samochód i tak jest średnio wygodny, więc co tu zmieni kubeł

sry za offtop

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja dzisiaj przekładałem fotel, drugi raz od kiedy mam kubeł, i nie przesadzając zajęło mi to 15 minut.
Z ciekawości sprawdziłem czy da się zapiać w szelki w fabrycznym fotelu i wychodzi na to, że tak. Jedyne co to ten śmieszny plastik do prowadzenia pasów dobrze byłoby odkręcić.
Dodam, że traumatycznym przeżyciem było nagłe podwyższenie siedziska
Z ciekawości sprawdziłem czy da się zapiać w szelki w fabrycznym fotelu i wychodzi na to, że tak. Jedyne co to ten śmieszny plastik do prowadzenia pasów dobrze byłoby odkręcić.
Dodam, że traumatycznym przeżyciem było nagłe podwyższenie siedziska

- Załączniki
-
- IMG_20180417_145433.jpg (653.2 KiB) Przejrzano 2767 razy
Może nie zakładając dodatkowego tematu - a trochę związane..
Może ktoś ma porobione zdjęcia gdzie dokładnie ma zamocowane pasy 4 punktowe - ewentualnie jak ktoś przerabiał to dodatkowo 6 punktów?
Góra na belce zaraz za plastikiem.. ale nie wychodzi ona trochę za nisko jak na fotel? No i ja mam zawsze fotel wysunięty do samego końca - więc muszę dać te oczka albo nad albo pod belkę.. ewentualnie zapnę pasy na sztywno..
A na dole.. jak macie przymocowane pasy?
U mnie na razie fotel org.
Może ktoś ma porobione zdjęcia gdzie dokładnie ma zamocowane pasy 4 punktowe - ewentualnie jak ktoś przerabiał to dodatkowo 6 punktów?
Góra na belce zaraz za plastikiem.. ale nie wychodzi ona trochę za nisko jak na fotel? No i ja mam zawsze fotel wysunięty do samego końca - więc muszę dać te oczka albo nad albo pod belkę.. ewentualnie zapnę pasy na sztywno..
A na dole.. jak macie przymocowane pasy?
U mnie na razie fotel org.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Wstępna przymiarka i już wiadomo że jest dobrze.
Po pierwsze mieści się, a jest bardzo obszerny. Ja mam 36 w talii a nie mam ciasno. Fotel nie dotyka drzwi, a schowek środkowy otwiera się.
Po drugie trzyma o wiele lepiej niż seria, a wciąż jest bardzo komfortowy w codziennym użytkowaniu
Po trzecie ma regulowane oparcie, więc nie trzeba jeździć w pozycji zaproponowanej przez producenta, plus daje dostęp do schowka za siedzeniem pomimo montażu na sztywno do podłogi.
- rout
- Donator
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Łódź
Podepne się trochę pod temat.
Poszukując kubełków/ pół-kubelków do daily z paroma wypadami na tor (5-10 rocznie). Wybór/traf padł na Recaro z Opla Corsy OPC. Te fotele wyglądają praktycznie jak fotele Recaro Cross Sportster CS, ale mocowanie do podłogi mają zupełnie inne (bardziej cywilne). Na szerokość mieści się całkiem fajnie (ma 54cm), ale muszę jeszcze popracować nad mocowaniem. Niestety po przymiarkach jakoś super nisko nie jest, ale za to zapowiadają się bardzo wygodne stołki.
No i właśnie nad tą wysokością i mocowaniem, muszę coś pomyśleć...
Może ktoś się pochwalić sposobem montażu swoich niefabrycznych foteli?





Poszukując kubełków/ pół-kubelków do daily z paroma wypadami na tor (5-10 rocznie). Wybór/traf padł na Recaro z Opla Corsy OPC. Te fotele wyglądają praktycznie jak fotele Recaro Cross Sportster CS, ale mocowanie do podłogi mają zupełnie inne (bardziej cywilne). Na szerokość mieści się całkiem fajnie (ma 54cm), ale muszę jeszcze popracować nad mocowaniem. Niestety po przymiarkach jakoś super nisko nie jest, ale za to zapowiadają się bardzo wygodne stołki.
No i właśnie nad tą wysokością i mocowaniem, muszę coś pomyśleć...
Może ktoś się pochwalić sposobem montażu swoich niefabrycznych foteli?





- ace
- Donator
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
O! 54cm i się mieszczą? To dla mnie dobra wiadomość, bo chciałbym zmieścić Mirco XL (53cm, http://fotele-speed.pl/index.php?strona=katalog&id=111) i się zastanawiałem, czy wejdą. Ciekawe, czy będzie to jakoś działało, bo nie wiem, czy będzie jakikolwiek dostęp do mocowań.
Kuknij sobie na mocowania jakie Mirco oferuje, może to ci coś podpowie: http://www.4-rally.pl/14,MOCOWANIA_FOTELI.html
Kuknij sobie na mocowania jakie Mirco oferuje, może to ci coś podpowie: http://www.4-rally.pl/14,MOCOWANIA_FOTELI.html
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Odgrzewam temat!
Jak to jest z przełożeniem foteli od innej wersjji/ innego samochodu?
Interesuje mnie NC ale fotele chciałbym jakieś bardziej otulające (jazda daily) i zachować możliwość regulacji fotela.
Mocować szyny z nowego fotela do mazdy czy zmieniać szyny na te z oryginału?
Jak to jest z przełożeniem foteli od innej wersjji/ innego samochodu?
Interesuje mnie NC ale fotele chciałbym jakieś bardziej otulające (jazda daily) i zachować możliwość regulacji fotela.
Mocować szyny z nowego fotela do mazdy czy zmieniać szyny na te z oryginału?
Czy w końcu się udało zamontować te fotele? Czy airbag też został podpięty?rout pisze: ↑12 paź 2018, 18:13Poszukując kubełków/ pół-kubelków do daily z paroma wypadami na tor (5-10 rocznie). Wybór/traf padł na Recaro z Opla Corsy OPC. Te fotele wyglądają praktycznie jak fotele Recaro Cross Sportster CS, ale mocowanie do podłogi mają zupełnie inne (bardziej cywilne). Na szerokość mieści się całkiem fajnie (ma 54cm), ale muszę jeszcze popracować nad mocowaniem. Niestety po przymiarkach jakoś super nisko nie jest, ale za to zapowiadają się bardzo wygodne stołki.
- rout
- Donator
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Łódź
Cały czas czekają na swoją kolej
. Może niedługo im się to uda;)
Jeżeli chodzi o poduszki, facet od którego je kupiłem mówił, że one działa po prostu na zamknięcie obwodu. Czyli, że niby biegunowość jest bez znaczenia. Wystarczy połączyć kabelki, a wystrzelą jak sterownik z Mazdy od poduszek zamknie obwód. Trzeba będzie to jeszcze sprawdzić, ale może tak być, bo te aftermarketowe Recaro, też da się kupić z poduszką. Czyli, że niby jest uniwersalna do różnych aut. Bardziej się zestawiam, czy jest sens się tak bawić, bo nie wiadomo jak duże są te poduszki. W małym wnętrzu Mazdy, jak będą za duże, to też może to być niebezpieczne.

Jeżeli chodzi o poduszki, facet od którego je kupiłem mówił, że one działa po prostu na zamknięcie obwodu. Czyli, że niby biegunowość jest bez znaczenia. Wystarczy połączyć kabelki, a wystrzelą jak sterownik z Mazdy od poduszek zamknie obwód. Trzeba będzie to jeszcze sprawdzić, ale może tak być, bo te aftermarketowe Recaro, też da się kupić z poduszką. Czyli, że niby jest uniwersalna do różnych aut. Bardziej się zestawiam, czy jest sens się tak bawić, bo nie wiadomo jak duże są te poduszki. W małym wnętrzu Mazdy, jak będą za duże, to też może to być niebezpieczne.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z mojej strony mogę powiedzieć tyle, że nie ma większego skurwes...wa niż pasowanie niefabrycznego fotela do Miaty.
Pół biedy jak ma się dedykowane dolne mocowanie i pod ręka ślusarza/spawacza a najlepiej domowy warsztat z full wyposażeniem. Ewentualnie zlecić to komuś ale wtedy koszta raczej rosną dość znacznie... dochodzi zakup szyn, modelowanie podłogi aby to nisko posadzić.
Stąd polecam za wszelką cenę polować na Recaro jeśli ma być wygodnie i przełknąć cenę (szybko zapomina się koszt zakupu) albo iść w kubły na mocowaniach Cybula jeśli ma trzymać.
Po wszystkich moich fotelowych perypetiach do nowego wozidła od razu wrzuciłem Recaro bez względu na koszty zakupu i nawet nie rozważałem żadnego lepienia.
Niemniej trzymam kciuku za projekt Rout
Pół biedy jak ma się dedykowane dolne mocowanie i pod ręka ślusarza/spawacza a najlepiej domowy warsztat z full wyposażeniem. Ewentualnie zlecić to komuś ale wtedy koszta raczej rosną dość znacznie... dochodzi zakup szyn, modelowanie podłogi aby to nisko posadzić.
Stąd polecam za wszelką cenę polować na Recaro jeśli ma być wygodnie i przełknąć cenę (szybko zapomina się koszt zakupu) albo iść w kubły na mocowaniach Cybula jeśli ma trzymać.
Po wszystkich moich fotelowych perypetiach do nowego wozidła od razu wrzuciłem Recaro bez względu na koszty zakupu i nawet nie rozważałem żadnego lepienia.
Niemniej trzymam kciuku za projekt Rout

- rout
- Donator
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Łódź
irekJ no zdecydowanie za dużo z tym zabawy.
W moim przypadku, miał mi to pomierzyć znajomy, ale to tak długo trwa, że chyba będę musiał to gdzieś zlecić.
Wstępna wersja, była taka, żeby użyć oryginalnych foteli jako dawcy, więc kupiłem dodatkowe fotele z NCFL, żeby wybebeszyć z nich wtyczki, czy prowadnice. Niestety szerokość oryginalnych prowadnic, akurat pokrywa się z mechanizmem zginania oparcia w tych Recaro z Corsy. Czyli da się zamontować, ale będzie wyżej niż fabryczne, czyli lipa.
Druga opcja była taka, żeby dorobić wszystko od podstaw i użyć szyn uniwersalnych np. Sparco. Niestety po wstępnej przymiarce też zaczyna się robić za wysoko, bo coś na poziomie tych oryginalnych. Aktualnie w planach jest wycięcie mocować "stałych", a raczej z regulacją na śrubach. Trochę jak w Alpine A110, czy przy zwykłych kubełkach bez szyn. Te Recaro z Opla, podczas podnoszenia siedziska idą też trochę do przodu, więc liczę na to, że to wystarczy jako szybka regulacja, gdyby np. dziewczyna chciała pojeździć.
Wstępna wersja (jeszcze bez otworów regulacyjnych, już była wycięta na laserze, ale niestety trzeba było wprowadzić kilka dalszych poprawek i znowu temat siadł.
Cenowo to też wychodzi słabo. Za fotele z Opla zapłaciłem 4tys, za fotele z NCFL 600zł, do tego 2x200zł za dwa zestawy szyn od Sparco. Jeszcze nic nie płaciłem za mierzenie i wycinanie, ale chyba mnie to czeka, żeby ruszyć temat do przodu. Czyli też z tego bardziej zrobił się "projekt" nikt, szybki montaż foteli.
W moim przypadku, miał mi to pomierzyć znajomy, ale to tak długo trwa, że chyba będę musiał to gdzieś zlecić.
Wstępna wersja, była taka, żeby użyć oryginalnych foteli jako dawcy, więc kupiłem dodatkowe fotele z NCFL, żeby wybebeszyć z nich wtyczki, czy prowadnice. Niestety szerokość oryginalnych prowadnic, akurat pokrywa się z mechanizmem zginania oparcia w tych Recaro z Corsy. Czyli da się zamontować, ale będzie wyżej niż fabryczne, czyli lipa.
Druga opcja była taka, żeby dorobić wszystko od podstaw i użyć szyn uniwersalnych np. Sparco. Niestety po wstępnej przymiarce też zaczyna się robić za wysoko, bo coś na poziomie tych oryginalnych. Aktualnie w planach jest wycięcie mocować "stałych", a raczej z regulacją na śrubach. Trochę jak w Alpine A110, czy przy zwykłych kubełkach bez szyn. Te Recaro z Opla, podczas podnoszenia siedziska idą też trochę do przodu, więc liczę na to, że to wystarczy jako szybka regulacja, gdyby np. dziewczyna chciała pojeździć.
Wstępna wersja (jeszcze bez otworów regulacyjnych, już była wycięta na laserze, ale niestety trzeba było wprowadzić kilka dalszych poprawek i znowu temat siadł.
Cenowo to też wychodzi słabo. Za fotele z Opla zapłaciłem 4tys, za fotele z NCFL 600zł, do tego 2x200zł za dwa zestawy szyn od Sparco. Jeszcze nic nie płaciłem za mierzenie i wycinanie, ale chyba mnie to czeka, żeby ruszyć temat do przodu. Czyli też z tego bardziej zrobił się "projekt" nikt, szybki montaż foteli.