Silentblocki?
Objawy zużycia silentblockow, czy to moze cos innego??
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam ostatnio taki smieszny obiaw, ktory troche sie rozwija, ale nie za bardzo.... i byl chyba juz kiedys dyskutowany - przy hamowaniu, szczegolnie przy podjezdzaniu pod lekka gorke (a czasami i wieksza), z przodu moje MX-5 wydaja sie dziwne dzwieki - jak by samochod pekal w szwach, takie lekkie trzaskania.... Wydaje mi sie, ze ktos to juz opisywal i wina padla na silentblocki. Czy ta sympatyczna osoba, ktora miala ten obiaw wyeliminowala go? Jaki byl koszt tej naprawy? A moze to jednak cos innego?
7 zima z MX-5
To moze jakos polaczymy sily i zrobimy to razem - np. u pawłowego Radka w garazu na Ursynowie? Bedzie (moze) taniej?? Pod warunkiem, ze nie jest to jakas super skompliwowana operacja - a z tego co wiem to nie jest....
7 zima z MX-5
lkraw pisze:To moze jakos polaczymy sily i zrobimy to razem - np. u pawłowego Radka w garazu na Ursynowie? Bedzie (moze) taniej?? Pod warunkiem, ze nie jest to jakas super skompliwowana operacja - a z tego co wiem to nie jest....
A co trzeba zrobic? Wymienic SB czy jedynie przesmarowac?
tx
Tego to ja niestety nie wiem - ale licze, ze koledzy nam jakos pomoga???!!!
7 zima z MX-5
spotkamy sie wszyscy i pomyslimy, a przy okazji bedzie okazja ws koncu sie zobaczyc!!
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
To SB. Wymieniałem jeden raz. 60pln oryginał. Wymiana w zależności od warsztatu, ale sporo roboty z tym jest. Mozna stracić śruby - często się zapiekają.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:To SB. Wymieniałem jeden raz. 60pln oryginał. Wymiana w zależności od warsztatu, ale sporo roboty z tym jest. Mozna stracić śruby - często się zapiekają.
A ile ich wszystkich jest? I czy aby 35 tys. km to nie trochę mało na problemy z SB?
tx
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
tunix pisze:Konrad pisze:To SB. Wymieniałem jeden raz. 60pln oryginał. Wymiana w zależności od warsztatu, ale sporo roboty z tym jest. Mozna stracić śruby - często się zapiekają.
A ile ich wszystkich jest? I czy aby 35 tys. km to nie trochę mało na problemy z SB?
tx
Wszystkich jest zatrzęsienie... Dokładnie 36:)
Można je zobaczyć na przykład tu: http://www.tracktec.co.uk/polybush.php
I tu: http://www.powerflex.co.uk/images/drawings/MX5diag.gif
Wszystko zależy od sposobu jazdy. Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczy raz przepałować na jakiejś nierówności i potem już stukają od czasu do czasu. Co ciekawe, te stuki są bardzo trudne do uzyskania na tzw. szarpaku. Naprężenia, które mają miejsce w zawieszeniu podczas dynamicznej jazdy są o wiele większe. W związku z tym powstaje problem ustalenia, który z tych SB jest do wymiany...
Ja wymieniałem zaraz na początku jakoś i zaraz potem, podczas objazdu trasy zlotu wiosennego (1,5 roku temu) zerwałem następny - czasem daje o sobie znać;) Radek potwierdzi, że nie było to w warunkach określanych jako 'normalne', chociaż bez ekstremy;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
No tak - źle napisałem. To trzeszczy. Jak już się całkiem poluzuje, to stuka. U mnie na przykład przy ostrym hamowaniu i ostrym lewym zakręcie trzeszczy (robi pojedynczy strzał) i potem przy ostrym ruszeniu strzela 'w drugą stronę' jak się domyślam. Pierwszy raz jak to usłyszałem, to myślałem, że mi coś pęka w aucie;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
tunix pisze:Czyli rozumiem, że wymiana wszystkich SB to ponad 2 tys. zł. A da się jakoś na oko poznać który trzeszczy/puka? Troche mnie to już irytuje...
tx
Da się. Jak już fest wali, i da się zlokalizować, które to koło, to trzeba na szarpak i powiedzieć facetowi, że ma tak długo szarpać, aż zatrzeszczy. Można próbować określić to na podstawie analizy sytuacji, w których trzeszczy, ale to dość złudne może być. No i pamiętaj, że przy wymianie jednego SB i tak trzeba zawieszenie rozebrać, najczęściej nie mają wyciskarki na miejscu i wożą to gdzieś. Potem wypada geometrię ustawić - koszty lecą...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:Da się. Jak już fest wali, i da się zlokalizować, które to koło, to trzeba na szarpak i powiedzieć facetowi, że ma tak długo szarpać, aż zatrzeszczy. Można próbować określić to na podstawie analizy sytuacji, w których trzeszczy, ale to dość złudne może być. No i pamiętaj, że przy wymianie jednego SB i tak trzeba zawieszenie rozebrać, najczęściej nie mają wyciskarki na miejscu i wożą to gdzieś. Potem wypada geometrię ustawić - koszty lecą...
A moze jak wymieniac to na cos takiego?
http://www.tracktec.co.uk/polybush.php
tx
myslałem, że jak zaczeliście gadac to od razu temat polibushy wypłynie hehe
pozdróvka,
Radek
90 NA BRG
Radek
90 NA BRG
juz kiedys byla na ten temat dyskusja, jak twoim targetem jet usztywnienie autka na maxa to nieodzowny element, koszty wysoookie tej zabawy ...
pozdróvka,
Radek
90 NA BRG
Radek
90 NA BRG
No to pieknie mnie nastraszyliscie!! Nie dosc, ze u mnie nie stuka tylko "strzyka" i "strzela" to jeszcze ten koszt. Czy ktos ma doswiadczenia z wymiana SB i ich cena?? Gdzie to najlepiej zrobic w Wawie??? Moze AZ Auto??
7 zima z MX-5
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Jak się wymienia jeden, czy dwa, to w 200-300pln się zmieści. Wszystko zależy ile za robociznę policzą. Gumowe SB są w serwisie po ok 60 pln i tyle samo mniej więcej w IL Motorsport i podobnych. Jak już pisałem, pierwszy SB poleciał mi po ok 3 miesiącach jazdy, drugi po około roku. Tego pierwszego zrobiłem, bo strzelał strasznie. Z drugim jeżdżę już półtora roku i po prostu czasem się wściekam.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Stała sie bardzo dziwna sprawa z moimi trzeszczeniem z przodu samochodu, o ktorym Wam pisalem. Otoz - w co wciaz nie moge uwierzyc - po zmianie klockow na nowe (orginaly Mazdy kupione od Konrada) wszystko ucichlo!!! Jest cicho jak makiem zasial!!! Byc moze klocki byly juz tak zuzyte, ze trzeszczaly.... oby tak bylo!!
7 zima z MX-5
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
lkraw pisze:Stała sie bardzo dziwna sprawa z moimi trzeszczeniem z przodu samochodu, o ktorym Wam pisalem. Otoz - w co wciaz nie moge uwierzyc - po zmianie klockow na nowe (orginaly Mazdy kupione od Konrada) wszystko ucichlo!!! Jest cicho jak makiem zasial!!! Byc moze klocki byly juz tak zuzyte, ze trzeszczaly.... oby tak bylo!!
To oczywiście jest możliwe! Jak klocki są zjechane, to łapią luz. Gorzej, kiedy jest ich tak mało, że luz łapie tłoczek - potrafi to spowodować wycieki. Tak więc do oczywistego powodu częstej kontroli klocków - niebezpieczeństwa zjechania tarcz - należy dodać i to: uszkodzenie zacisku. Cieszę się, że klocki działają;)
Tak na marginesie - moje wspaniałe EBC zawsze mnie rano budzą - pierwsze hamowanie jest baaaardzo słabe i strach mnie szybko trzeźwi;) Muszę wyrobić sobie odruch 'rozgrzewania' hamulców.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Na szczecie nie doprowadzilem do stanu krytycznego swoich klockow - nic sie nie stalo bloczkom, tarczom i nie mam zadnych wyciekow!!
Tunix - moze Twoje trzeszczenie tez jest spowodowane klockami?
Tunix - moze Twoje trzeszczenie tez jest spowodowane klockami?
7 zima z MX-5
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
No kurcze u mnie też strzela, stuka przy OSTRYM skręcie i OSTRYM hamowaniu. Na razie rzadko ale coś się dzieje. Czy ktoś wie którym silentblockiem się zająć ? Czasem przy lewym kole, a czasem przy prawym jest ten pojedynczy strzał.
Aha silentblock- tzn guma na wahaczu tak ?
Aha silentblock- tzn guma na wahaczu tak ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
tomai pisze:Aha silentblock- tzn guma na wahaczu tak ?
Nie koniecznie na wahaczu, ale zazwyczaj tak się te tuleje gumowe nazywa...
Może być to, mogą być drążki kierownicze, może być i maglownica...
Przejedź się na jakąś dobrą stację diagnostyczną z płytami pneumatycznymi do sprawdzania luzów w zawieszeniu i zmuś diagnostę by znalazł Ci ten luz. Nie powinieneś zapłacić więcej jak 50zł

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Dziś dla odmiany ani jednego stuku, nawet przy ostrym hamowaniu na suchym (abs zadzialał). Madzia słoneczko zobaczyła ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy