Small, Mid, Big Brejki...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

11 lip 2016, 13:53

Miatowcy, miaciarze...


Nie wiem już czy źle szukam czy faktycznie nic o tym nie ma na forum...Do rzeczy: Każdy pisze Mid Brejki, Big Brejki itd.
Ale jak to z tym dokładnie jest. Skąd, od czego wziąć wiekszy hamulec, czy to pasuje PnP? Jak to wygląda z rozmiarami? No i jak poźniej z felgami - jakie minimum rozmiarowe wymagane?`


Mógłby się ktoś pokusić o wytłumaczenie mi tego?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 lip 2016, 15:16

Małe brejki są w NA przed liftem i mają 235mm.
Średnie (255mm) to poliftowe NA, wszystkie NB i część NBFL.
Big brejki (275mm tył i 270mm przód) to NBFL Sportive i wszystkie NBFL od rocznika 2003 w górę.

Na big brejki nie wchodzą felgi 14'' i niektóre 15'' też nie.
Hamulce możesz zmienić, wszystkie pasują do każdej z podanych generacji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

11 lip 2016, 15:24

Rozumiem że przy zmianie na Mid lub Big potzrebuję :zacisk , jarzmo, tarcze i klocki?

A od NC nie pasują już tak?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 lip 2016, 15:27

Tak. Wszystko co idzie na zwrotnice. Mam zestaw midbrejków jak cos.
Obrazek

miatasm.com
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

11 lip 2016, 15:48

a Brozyn ma set pod BB dla nbfl na allegro za 800
bezmiatowy //
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

11 lip 2016, 16:29

Łukasz pisze:zacisk , jarzmo, tarcze i klocki?

Blachy osłonowe tarczy musisz odkręcić albo odgiąć odpowiednio żeby nie tarły o większe tarcze.
ODPOWIEDZ