Ubiłem sobie silnik?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

02 wrz 2015, 22:46

Long story short:
sprawdzam poziom oleju zawsze pierwszego dnia każdego miesiąca, na początku sierpnia wszystko było OK - poziom mniej więcej w połowie drogi między min/max, wcześniej silnik również oleju nie brał, więc raz w miesiącu uznałem za wystarczający.
Wczoraj wyciągnąłem z silnika bagnet z odrobiną oleju na jego końcówce. Bardzo więc prawdopodobne, że jeździłem przez minimum ~tydzień ze zbyt niskim poziomem oleju.
Co dziwne, miatka jeździła normalnie, nie protestując; na dupohamowni nie zanotowano spadku mocy ani żadnych niepokojących objawów.
Zrobiłem dolewkę do poprzedniego poziomu, na co silnik zareagował imo bardzo źle - zaczął dość mocno tłuc. Zmierzyłem dziś kompresję na zimnym silniku i tak wyszło:
1: 10
2: 10
3: 10.5
4: 11

po wstrzyknięciu oleju:
1: 11.5
2: 12
3: 12
4: 12

co chyba wskazuje na tłoki/gładzie?

Posłuchajcie proszę jeszcze tego:

Panewki? Mam się uśmiechać do Brożyna po nowy silnik? ;)
Sens robienia remontu przy konieczności (tak sobie zakładam) szlifu cylindrów, nadwymiaru tłoków, nowych uszczelniaczy i pierścieni jest chyba znikomy (a może się myle? :) )
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

03 wrz 2015, 14:17

Wróżenie z fusów.
Nie mierzyłeś kompresji "wcześniej"/nie znasz wyniku?
Trzeba zajrzeć do cylindrów na początek- metoda dowolna. Równie dobrze to mogą być tylko pierscienie przyklejone.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ