Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
max83
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
- Lokalizacja: Tarnów
26 wrz 2013, 17:01
Witam...powie mi ktos za co ktory kabel odpowiada przy podpieciu cewki zaplonowej? Posiadam 3 pinowa wtyczke...jeden kabel jest wspolny dla obu cewek a dwa pozostale po jednym na kazda cewke. dzieki:)
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
26 wrz 2013, 18:36
Generalnie cewki NA mają zewnętrzny moduł zapłonowy, ignitor. Jeden pin to masa (albo plus, nie pamiętam) a pozostałe dwa to wyokonapięciowe wyzwalanie.
-
max83
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
- Lokalizacja: Tarnów
26 wrz 2013, 19:32
bo w silniku 1.8 z tego co widze macie inaczej...na kazda cewke przychodzi plus, masa i trzeci to wyzwalanie a nie tak jak w 1.6 dwa kable na cewke
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
26 wrz 2013, 19:47
W 1.8 to w ogóle jest różnie bo były dwa rodzaje cewek takiej jak w NB na 3 kable (tak jak piszesz) i na 4 kable (dodatkowy kable do ECU z informacją od odpaleniu cewki). Poza tym w 1,8 ignitor jest już w cewce.
-
max83
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
- Lokalizacja: Tarnów
26 wrz 2013, 19:56
Panowie, a ignitor za co dokladnie odpowiada?
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
26 wrz 2013, 22:23
ECU steruje ignitorem 0/5V, a ignitor steruje cewkami prądowo + wystawia potwierdzenie odpalenia cewki dla ECU i obrotomierza.
-
max83
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
- Lokalizacja: Tarnów
28 wrz 2013, 9:52
Mam jeszcze jedno pytanie..wie ktos moze jaka jest oporność cewki w mx-5 1.6 ?
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
28 wrz 2013, 18:58
~11-15kohm wtorne i ponizej ohma pierwotne.
-
max83
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
- Lokalizacja: Tarnów