
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
mutra pisze:andred pisze:Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...
Jakoś mi się chciało. Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred
wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.
Tak, to prawda, tunel znacznie mniej się grzeje.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Dodam tylko że warto użyć pianki " zamknietokomorkowej " zamiast filcu. A w kwestii temperatury można poczynić jeszcze wyklejenia folia temperaturoodporna tunelu od spodu, i owinąć bandażem wydech. Po tych operacjach miata wewnątrz w lato jest jak normalny samochód bez " piekarnika na tunelu"[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]andred pisze:mutra pisze:andred pisze:Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...
Jakoś mi się chciało. Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred
wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.
Tak, to prawda, tunel znacznie mniej się grzeje.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
waldi pisze:Dodam tylko że warto użyć pianki " zamknietokomorkowej " zamiast filcu. A w kwestii temperatury można poczynić jeszcze wyklejenia folia temperaturoodporna tunelu od spodu, i owinąć bandażem wydech. Po tych operacjach miata wewnątrz w lato jest jak normalny samochód bez " piekarnika na tunelu"[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]andred pisze:Yogi pisze:wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.
Tak, to prawda, tunel znacznie mniej się grzeje.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Waldi, pewnie masz rację, ale po moich modyfikacjach z matą bitumiczną którą wyłożyłem tunel od środka, grzanie jest naprawdę minimalne. Pianka o której piszesz na pewno jest lepsza od filcu. Tak zresztą polecają w Bitmacie. Przy następnej modyfikacji zmienię na piankę

andred
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
andred pisze:wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza.
wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??
waldi pisze:A w kwestii temperatury można poczynić jeszcze wyklejenia folia temperaturoodporna tunelu od spodu, i owinąć bandażem wydech. Po tych operacjach miata wewnątrz w lato jest jak normalny samochód bez " piekarnika na tunelu"
co to jest "folia temperaturoodporna", jakis link? Mata dekarska nada sie czy nie?
Wydech bandazem juz owinalem i faktycznie jakby nieco lepiej, na pewno tez bandaz nie dzwoni jak blachy

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Alex pisze:andred pisze:wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza.
wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??
Wszystko zależy od stanu blacharki. Mnie w Saxo "blacha" nadkola trzymała się na lakierze i bitexie... Myślę, że folia znacząco poprawiłaby jej sztywność.
The answer is always Miata.
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Chezus pisze:Alex pisze:andred pisze:wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza.
wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??
Wszystko zależy od stanu blacharki. Mnie w Saxo "blacha" nadkola trzymała się na lakierze i bitexie... Myślę, że folia znacząco poprawiłaby jej sztywność.
Wydaje mi się, że jednak usztywnia....tak zresztą czytałem w opisie maty, a poza tym z punktu widzenia fizyki....jeżeli taka mata ma gęstość większą niż powietrze, a ma, to usztywnia

@Alex Dla przykładu.....owiń sobie rękę taką matą w stawie łokciowym i zobaczysz, że trudniej zgiąć rękę w łokciu

mutra pisze:kkonrad pisze:Cześć, czy ktoś może mi powiedzieć czym jest element zaznaczony na zdjęciu poniżej?
Windshot z głośnikami z NBFL
To nie windschott tylko takie głośniki tzw. soundbar. Zwykle razem z nim był windschott siatkowy z tyłu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- konopa
- Donator
- Posty: 744
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Mam problem z moją NC '06
Gdy ustawiam pokrętło regulacji temperatury nawiewu na minimum (klima wyłączona) to z nawiewu leci gorące powietrze, mimo że na zewnątrz jest naprawdę zimno. Miał ktoś podobny problem ? Może to coś z mechanizmem domykania klap ?

Gdy ustawiam pokrętło regulacji temperatury nawiewu na minimum (klima wyłączona) to z nawiewu leci gorące powietrze, mimo że na zewnątrz jest naprawdę zimno. Miał ktoś podobny problem ? Może to coś z mechanizmem domykania klap ?
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Albo czujnik temp.
Klapki sprawdzic latwo czy chodza nurkujac pod spod.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Klapki sprawdzic latwo czy chodza nurkujac pod spod.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
andred pisze:Alex pisze:wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??
Wydaje mi się, że jednak usztywnia....tak zresztą czytałem w opisie maty, a poza tym z punktu widzenia fizyki....jeżeli taka mata ma gęstość większą niż powietrze, a ma, to usztywnia
@Alex Dla przykładu.....owiń sobie rękę taką matą w stawie łokciowym i zobaczysz, że trudniej zgiąć rękę w łokciu
jesli zauwazyles usztywnienie calego auta o 0.01% dzieki matom to szacun

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Alex pisze:andred pisze:Alex pisze:wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??
Wydaje mi się, że jednak usztywnia....tak zresztą czytałem w opisie maty, a poza tym z punktu widzenia fizyki....jeżeli taka mata ma gęstość większą niż powietrze, a ma, to usztywnia
@Alex Dla przykładu.....owiń sobie rękę taką matą w stawie łokciowym i zobaczysz, że trudniej zgiąć rękę w łokciu
jesli zauwazyles usztywnienie calego auta o 0.01% dzieki matom to szacun
@Alex...nie zauważyłem, może trochę wyczułem ale może zadziałał efekt placebo

Pozdr,
- PisBar
- Posty: 71
- Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bytom/Katowice
Pytanie z serii "jestem totalnie zielony": 700km temu zmienili mi klocki w samochodzie. Tarcze na grubość są ok. Ostatnio jeżdżąc przy małych prędkościach słychać cichutkie szuranie z tylnych hamulców. Po zdjęciu koła zauważyłem, że klocek cały czas przylega delikatnie do tarczy tworząc delikatny opór przy kręceniu nim i szurający dźwięk. Czy jest to normalne i klocka musi troszkę ubyć by przestało szurać? Pytam bo w sumie pierwszy raz w życiu mam nowe klocki 

- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
PisBar pisze:Pytanie z serii "jestem totalnie zielony": 700km temu zmienili mi klocki w samochodzie. Tarcze na grubość są ok. Ostatnio jeżdżąc przy małych prędkościach słychać cichutkie szuranie z tylnych hamulców. Po zdjęciu koła zauważyłem, że klocek cały czas przylega delikatnie do tarczy tworząc delikatny opór przy kręceniu nim i szurający dźwięk. Czy jest to normalne i klocka musi troszkę ubyć by przestało szurać? Pytam bo w sumie pierwszy raz w życiu mam nowe klocki
Jeśli to taki bardzo delikatny opór, to się dotrze i ułoży. Czy koło się grzeje w trakcie jazdy? Jak nie, to się musi ułożyć i dotrzeć wszystko.
A teraz POMOCY! RATUNKU!



Odprysk lakieru mam na zderzaku. Ja się jakoś wybitnie takimi rzeczami nie przejmuję, bo sobie tłumaczę, że samochód jest do jeżdżenia, że patyna, że Miate trzymać w garażu, to jak nie sypiać że swoją dziewczyną, żeby... a nie ważne w sumie...
Problem z odpryskiem jest taki, że klar zaczął odchodzić delikatnie od tego miejsca. Macie jakiś patent żeby to zabezpieczyć?
The answer is always Miata.
Zauważyłem że strasznie chlapie wodą w komorze silnika gdy jest deszczowa pogoda pomimo tego że mam wszystkie osłony. I widać osad piasku na podłużnicach.
Czy może ktoś już coś z tym robił w NBFL ?
Czy może ktoś już coś z tym robił w NBFL ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie, czy znajdzie się jakich fachowiec z Warszawy lub okolic który wszyje mi tylna szybę za kwotę do 200zł? Gdzie nie zadzwonię to wszyscy życzą sobie od 300 do 500zł, gdzie nowy dach można zamówić za 1400... Porażka jakaś. Element mam całkowicie wyjęty, stara szyba odchodzi już praktycznie sama więc wystarczy dociąć i wszyć nową. Będę mega wdzięczny za pomoc, bo Mazda stoi a za tydzień ma być jedną z atrakcji wieczoru panieńskiego. Pozdro 


Czesc,
Ma ktos z Was pomysl czym zastapis fabryczne lampki od podswielenia tablicy rejestracyjnej? Ja juz raz polamalem klosze, kupilem inne. I teraz mi blacharz polamal. Kolejnych nie bede kupowac bo to shit. Moze podpasuja jakies ledowe od innego auta? Ktos rzezbil moze? Mowa konkretnie o NBFL.
Ma ktos z Was pomysl czym zastapis fabryczne lampki od podswielenia tablicy rejestracyjnej? Ja juz raz polamalem klosze, kupilem inne. I teraz mi blacharz polamal. Kolejnych nie bede kupowac bo to shit. Moze podpasuja jakies ledowe od innego auta? Ktos rzezbil moze? Mowa konkretnie o NBFL.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
DEXTER pisze:Czesc,
Ma ktos z Was pomysl czym zastapis fabryczne lampki od podswielenia tablicy rejestracyjnej? Ja juz raz polamalem klosze, kupilem inne. I teraz mi blacharz polamal. Kolejnych nie bede kupowac bo to shit. Moze podpasuja jakies ledowe od innego auta? Ktos rzezbil moze? Mowa konkretnie o NBFL.
Zawsze możesz przy wymianie żarówek podgrzać klosze suszarką; plastiki generalnie lepiej współpracują jak są ciepłe - nie jest to idealne rozwiązanie ale jak nie zostanie Ci nic innego niż trzeci komplet....
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Panowie,
Szybkie pytanie, zauważyłem, że jak wciskam sprzęgło to słychać skrzypienie, jak nienasmarowane drzwi (niezbyt głośne, ale nie lubię jak coś skrzypi) - można to jakimś WD-40 załatwić? Wydaje mi się, że to nie z kabiny słychac tylko z zewnątrz. Gdzie posmarować/psiknąć?
Szybkie pytanie, zauważyłem, że jak wciskam sprzęgło to słychać skrzypienie, jak nienasmarowane drzwi (niezbyt głośne, ale nie lubię jak coś skrzypi) - można to jakimś WD-40 załatwić? Wydaje mi się, że to nie z kabiny słychac tylko z zewnątrz. Gdzie posmarować/psiknąć?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Posmarować dowolnym smarem odpornym na wodę miejsce styku łapy docisku i wysprzęglika 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sowaone pisze:Panowie czy swozen wahacza dolnego z przodu pasuje z NB do NA? Wlasnie urwalem srube i gwint zostal w swozniu i potrzebuje nowy.. bylbym wdzieczny na szybka odpowiedz to moze jeszcze dzis sie uda ten swozen kupic.
dolny pasuje, górny nie pasuje
Czy ktoś może potwierdzić poniższe słowa? Trzeba coś przerabiać pod szyby z nb?
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2017-08-04 o 14.28.35.png (51.25 KiB) Przejrzano 2377 razy
Hockey Puck - 93' NA
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
Gdzie dostane dwie sprężyny obniżające do NBfl? Mam w mojej oczywiście 4 ale jedna mi pękła i nigdzie nie mogę znaleźć pary. Wszędzie są komplety po 4 sztuki. Nie wiem jakie mam aktualnie zamontowane ale -40, -35mm myślę, że będzie ok.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dewuer pisze:Czy ktoś może potwierdzić poniższe słowa? Trzeba coś przerabiać pod szyby z nb?
była dyskusja o tym pare tygodni temu. Szyba jest taka sama , z tego co pamiętam sa pewne różnice w mechanizmie podnoszenia