zaczep maski

czy wystarczająco mocny?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 lip 2011, 12:43

oktis pisze:Maska leży ładnie równo, natomiast chodzi delikatnie na sworzniach zawiasów.
To jest takie stukanie - słychać to przy większych dziurach.

Wloz w gumowe odbojniki maski (na blotnikach) po jednej gumowej rurce docietej na dlugosc tak aby sie miescily w otworze odbojnika :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

27 lip 2011, 18:56

Dzięki wielkie będę próbował.
Rozumiem, że chodzi Ci o to :
Obrazek

Poszperałem trochę na miata.net i faktycznie pomysłów na podparcie maski jest sporo.
Chciałem zapytać o jeszcze jedną rzecz,
ponieważ u mnie tłucze się najbardziej przy samej szybie.
Z jednej strony mam podkładkę ale pryśniętą lakierem więc chyba w ogóle nie spełnia swojej funkcji, z drugiej strony w ogóle jej nie ma - jakieś pomysły czym to zastąpić, czy poprawienie tych odbojów bliżej przodu powinno wystarczyć ?

Tak to wygląda :
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 lip 2011, 20:49

Chodzi o ten drugi:

Obrazek

Wciskasz w ten duzy otwor kawalek gurbej gumowej rurki, tak aby wypełniała ciasno tenże otwór. Pomaga.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

27 lip 2011, 23:01

Problem w tym, że jednego takiego nie mam.
I pewnie dokupienie go będzie graniczyło z cudem.
Najwyżej trzeba będzie pomyśleć o jakimś zastępstwie.

Dzięki za pomoc
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

28 lip 2011, 16:01

oktis pisze:Problem w tym, że jednego takiego nie mam.
I pewnie dokupienie go będzie graniczyło z cudem.
Najwyżej trzeba będzie pomyśleć o jakimś zastępstwie.


Jeśli nawet nie znajdziesz konkretnie do MX5 to napewno dopasujesz z innego auta...
Wiele samochodów ma podobnego typu gumy pod maską więc wg. mnie nie powinieneś mieć z tym większego problemu.
SPIDI
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 lip 2011, 17:48

oktis pisze:Problem w tym, że jednego takiego nie mam.
I pewnie dokupienie go będzie graniczyło z cudem.
Najwyżej trzeba będzie pomyśleć o jakimś zastępstwie.

Dzięki za pomoc

Mysle, ze zamowisz w ASO bez problemu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2011, 13:00

Już zamówione dwie nowe sztuki.
Razem 40 zł i jeszcze mi przyślą bez żadnych dopłat.
Nie takie ASO straszne jak go malują :D
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

29 lip 2011, 13:18

bo ASO wlasnie od takich pierdół jest, a nie tarcz/klockow/sprzegiel etc :)
miata lov!
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

01 sie 2011, 6:38

Właśnie przyjrzałem się, jak to u mnie wygląda. Mam obie te gumy i śmiem twierdzić, że nie mają one wpływu na ruchy maski góra –dół. Raczej prawo-lewo. U mnie też maskę podnosi od strony kierowcy. Nawet przy 80 km./h. Akurat u mnie przyczyna tego jest ewidentna i jest nią wyrobiony lewy zawias maski, który sam w sobie ma spory luz. Z tego, co widzę, zawias ten jest nierozbieralny/nie regulowany i jedyną radą jest jego wymiana. Problem w tym, że zawias ten jest chyba wspawany do nadwozia, albo odkręcany dopiero po zdjęciu błotnika. Dlatego zostawiam jak jest i obserwuję – jak przyjdzie pora i zawias dokona żywota, to się tym zajmę. Na razie próbuję unieruchomić maskę w górnym położeniu tego luzu (nawet kosztem estetyki i braku spasowania z krawędzią błotnika), poprzez podklejenie maski odpowiednio grubym kawałkiem gumy.
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

01 sie 2011, 10:45

U mnie też jest luz na zawiasach maski.
Gumki dokupuję bo ich nie mam i na pewno nowe nie zaszkodzą.
Jeśli nie pomogą to wypróbuję patent five'a.
Jak nie pomoże to nowe zawiasy.
Rozmawiałem z blacharzem - wycenił wymianę zawiasu +/- stówka za stronę.
Zawiasy można wymienić odkręcając górne śruby błotnika i odchylając go lekko,
informacja z miata.net potwierdzona przez blacharza po obejrzeniu błotników.
Awatar użytkownika
Kosi
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2012, 21:04
Model: NC FL
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

15 kwie 2012, 21:11

Moje doświadczenia z maską wyglądają następująco: podobnie jak u kolegów piszących poprzednio w temacie maska unosiła się przy większych prędkościach. Przy czym jeździłem nawet ponad 200 i nic groźnego się nie działa. Ot trochę odstająca maska.

Postanowiłem rozwiązać problem przesuwając zaczem maski trochę w dół. Maska przylegała mocno (choć powstał schodek zderzak-maska. Wykonałem próbę przy około 180 autostradą i zaobserwowałem, że maska się nie unosi, a "pompuje się" pośrodku długości.

Teraz wróciłem do standardowej wysokości maski, lecz "napompowanie" z jednej strony trochę zostało i maska delikatnie odstaje od błotnika, co trochę drażni. Czy ktoś tak miał i czy jest szansa, że maska sama się wyprostuje pod wpływem powietrza ?
była Nbfl 1.8
była NA 1.6 '89
GrzesiekGie
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:19
Lokalizacja: Katowice

22 lis 2012, 16:30

Witajcie,
nie chciałem rozpoczynać nowego wątku, ale zerwała mi się linka otwierająca maskę, czy ktoś kiedyś zetknął się z takim problemem?, jeśli tak to proszę o sugestie jak otworzyć maskę.

Pozdrawiam,
G.
Mazda Mx-5 NA 1992 r.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 lis 2012, 21:08

Możesz maskę spróbować otworzyć od spodu auta, ale będzie ciężko to wymanerwrować.
GrzesiekGie
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:19
Lokalizacja: Katowice

23 lis 2012, 7:42

Kolego udało się, mechanik otworzył, ja tego nie widziałem bo nie ma mnie na miejscu, teraz problem z linką do maski, nikt nie wyjaśnił czy do wersji Na jest taka sama jak do Nb. Może ktoś miał podobny problem?, przyznam, że mnie zdarzył się pierwszy raz w życiu:)
Mazda Mx-5 NA 1992 r.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

15 cze 2013, 11:37

Mam podobny problem. Podrywanie maski mi nie przeszkadza ale byłem zdziwiony. Jednak maska ma luz na przednim zaczepie. Ze 2-3mm góra dół może się ruszać więc na postoju brzęczy. Co można z tym zrobić poza owinięciem uchwytu taśmą izolacyjną?
ODPOWIEDZ