
Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Do NC właśnie jesteśmy w trakcie dopieszczania kolektora 4-2-1.
Prototyp okazał się działać zgodnie z zamysłem - bez programu, na seryjnym aucie, poprawił osiągi, szczególnie moment obrotowy w zakresie 3-4k rpm (około +11Nm).
Myślę, że po dopieszczeniu i programie będziemy w stanie osiągnąć moment obrotowy powyżej 200 Nm od około 3300-3500 rpm w tym konkretnym egzemplarzu, a ogólnie podbicie momentu w przedziale 3-4k rpm na poziomie 15-20 Nm.
Prototyp okazał się działać zgodnie z zamysłem - bez programu, na seryjnym aucie, poprawił osiągi, szczególnie moment obrotowy w zakresie 3-4k rpm (około +11Nm).
Myślę, że po dopieszczeniu i programie będziemy w stanie osiągnąć moment obrotowy powyżej 200 Nm od około 3300-3500 rpm w tym konkretnym egzemplarzu, a ogólnie podbicie momentu w przedziale 3-4k rpm na poziomie 15-20 Nm.
- Załączniki
-
- MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM_graph.jpg (226.87 KiB) Przejrzano 4954 razy
-
- MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM.JPG (304.22 KiB) Przejrzano 4954 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Myślę, że to może być dobre rozwiązanie ze względów akustycznych...tzn manifold z katem (dla osób które irytuje zwiększony poziom hałasu). Zresztą 500 euro to około 1500 PLN zgodnie z przelicznikiem Kaczyńskiego
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
Hałas to też dosyć istotna sprawa, ale i spaliny również. Nie chciałbym, żeby cały ten syf z garażu po odpaleniu auta przechodził mi do domu:)
Kontynuując wątek kolektora z katem - co myślicie na temat wykresu udostępnionego przez sprzedawcę? https://www.ilmotorsport.de/shop/docume ... 27732f.jpg
Ciągle zastanawiam się, czy taki kolektor + strojenie da zauważalny efekt w aspekcie jazdy drogowej, nie torowej. Trzeba będzie wyłożyć na to wszystko pewnie ok. 4000 zł i mam wątpliwości czy warto.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wykres pokazany przez IL motorsport jest dla silnika poliftowego, one zwykle generuja wiecej Nm/KM acz przyrost moze i bylby porownywalny.michalkow pisze: ↑14 sty 2023, 11:58Hałas to też dosyć istotna sprawa, ale i spaliny również. Nie chciałbym, żeby cały ten syf z garażu po odpaleniu auta przechodził mi do domu:)
Kontynuując wątek kolektora z katem - co myślicie na temat wykresu udostępnionego przez sprzedawcę? https://www.ilmotorsport.de/shop/docume ... 27732f.jpg
Ciągle zastanawiam się, czy taki kolektor + strojenie da zauważalny efekt w aspekcie jazdy drogowej, nie torowej. Trzeba będzie wyłożyć na to wszystko pewnie ok. 4000 zł i mam wątpliwości czy warto.
W tjuning NC z AT bawil sie kol Spaniard, z tego co pisal byl zadowolony.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Wykresy z IL czy BBR sa czesto bardzo przeklamane. Na pewno wzrosty jakies będą, ale zeby je odczuc na autoamcie? No nie wiem. I to jeszcze przy pomocy polsrodkow/polwzrostow, bo kupowanie custom kolektora ale nadal z katem, jest imo - bez sensu.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja uważam (poparte własnym doświadczeniem) że samo strojenie nie ma sensu do jazdy daily. Przyrosty tylko w górnym zakresie RPM a Fabii TDI nie obejdziesz. Efekt placebo lub mierzalny jedynie na torze.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja uważam (poparte własnym doświadczeniem) że wymiana wydechów, kolektorów i strojenie nie ma sensu do jazdy daily. Przyrosty tylko w górnym zakresie RPM a Fabii TDI nie obejdziesz. Efekt placebo lub mierzalny jedynie na torze.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- TofikGST
- Posty: 220
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Panie i Panewki, szybkie pytanie do człowieków którzy testowali na własnej dupci.
Do ilu można bezpiecznie zejść z wagą zamachu 1.8 żeby nadal nie rzucać paniami lekkich obyczajów w ruchu miejski i przy codziennej jeździe. Tak żeby nadal zachować w miarę komfort użytkowania ?
Słuchy chodzą ze 4.8-5kg daje rade jeszcze.
Ktoś to potwierdzi albo obali ?
Do ilu można bezpiecznie zejść z wagą zamachu 1.8 żeby nadal nie rzucać paniami lekkich obyczajów w ruchu miejski i przy codziennej jeździe. Tak żeby nadal zachować w miarę komfort użytkowania ?
Słuchy chodzą ze 4.8-5kg daje rade jeszcze.
Ktoś to potwierdzi albo obali ?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- TofikGST
- Posty: 220
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Siema. Pytanie odnośnie wtrysków. Jakie wielkości mają wtryski w NA 1.8 i w NBFL 1.8 ? Czy mają taką samą rezystancję i czy można je podmieniać plug n play ? Czy wtyczki mają takie same ?
Dzięki
Dzięki