Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2014, 20:37

vroom pisze:
Yogi pisze:dziś odebrałem alternator z naprawy i wymienili mi m.in regulator napięcia are2063
i mostek diód arc2020 skasowali mnie z robocizną na 230zł fakt altek wizualnie wygląda niemal jak nowy
ale z tego co czytałem.... nb nie ma regulatora napięcia więc czy nbfl też go nie ma czy to w ogóle o co innego chodzi ?
pytam bo zastanawiam się czy nie zostałem zrobiony w bambuko ?


Ano ciekawostka, "forum twierdzi", że NB nie ma regulatora. Moja NB, która nie trzyma właściwego napięcia ładowania, wg elektromechanika ma właśnie uszkodzony regulator. Zostawiłem mu auto i nie miałem czasu dziś podejść, ale jutro się wybieram. Powiedział, że mi ten regulator pokaże, skoro nie wierzę w jego istnienie :D Więc chyba jednak jest... :bang:

Nie forum twierdzi tylko tak jest. Are2063 to regulator PD, taki element, ktory jest wewnatrz alternatora a sterowany jest przez PCM. I to wlasnie oznacza ze alternator w Nb/NBfl nie ma regulatora, on samodzielnie nie jest w stanie sie sterowac tak jak regulatory LS ze starszych wersji.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

19 lis 2014, 9:53

To pytanie zostało pewnie zadane na forum już milion razy, ale jakoś nie mogę dokopać się jednoznacznej odpowiedzi, więc pozwolę sobie zadać je jeszcze raz: stockowe Enkeie od NB nie potrzebują żadnych pierścieni centrujących, prawda? Otwór to 54,1 mm, czyli na styk z autem?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2014, 11:34

nie potrzebują żadnych pierścieni
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

19 lis 2014, 12:11

czołem, zastrajkowało mi ogrzewania tylnej szyby... po włączeniu przycisku nie pali się na nim dioda no i szyba nie odparowuje... gdzie znaleźć bezpieczniki od tego ustrojstwa ? jak diagnozować dalej ? jakie są typowe miejsca żeby sprawdzić czy kabel gdzieś sie nie przetarł ? NBFL rocznik 2004...
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 lis 2014, 17:05

To jak już padło pytanie... Ja mam lepiej. Pali się dioda ale szyba nie grzeje.
Gdzie może być problem?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 lis 2014, 17:42

Bezpiecznik w NA, moze i w NB jest z tylu w bagażniku nieopodal anteny. Są dwa: jeden od grzania drugi od wysuwania antenki - w takiej malej kostce. Oprocz tego moze to tez byc przekaznik - ale wątpię. Z tyłu koło zatrzasku klapy jak dobrze pamiętam.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

19 lis 2014, 18:00

W NBFL (więc i chyba w NB) bezpiecznik jest przy lewym kolanie kierowcy pod klapką nad otwieraniem maski. Ja tak miałem, dioda paliła, szyba nie grzała.

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 lis 2014, 19:47

DEXTER pisze:W NBFL (więc i chyba w NB) bezpiecznik jest przy lewym kolanie kierowcy pod klapką nad otwieraniem maski. Ja tak miałem, dioda paliła, szyba nie grzała.

Pozdr.
DEX


Jest też stycznik za siedzeniem kierowcy, który wyłącza ogrzewanie szyby przy położonym dachu - z nim również może być problem ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 lis 2014, 20:06

Ja go chyba nie mam bo NA nie miało szklanej, grzanej szyby w standardzie chyba?

W każdym razie wygląda to raczej tak że ciągnie mi się długi kabel. Dach już kompletnie odpinałem 2x i nie zauważyłem nic co by mogło być stycznikiem.

Ale skoro spalony bezpiecznik może nie pozwalać grać a dioda się pali to sprawdzę.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

19 lis 2014, 21:05

a jeszcze pytanko mam bo proboje naprawic mazde i sprawdzma swiece i wykrecilem jedna swiece dla pierwszego sprawdzenia i krece stacyjka i iskry nie ma na swiecy...
jak sprawdzic czy to wina swiecy czy kabli itp ?

da sie to jakos sprawdzic bez kupowania swiec ?

jutro bede wykrecal pozostale i pytanko moje takie czy moze byc tak ze jedna swieca nie daje iskry a inne daja ? czy raczej zadna nie bedzie dawala skoro juz pierwsz nie daje ?
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

19 lis 2014, 21:09

A dotykasz swiecą do masy?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2014, 21:49

dmk pisze:
DEXTER pisze:W NBFL (więc i chyba w NB) bezpiecznik jest przy lewym kolanie kierowcy pod klapką nad otwieraniem maski. Ja tak miałem, dioda paliła, szyba nie grzała.

Pozdr.
DEX


Jest też stycznik za siedzeniem kierowcy, który wyłącza ogrzewanie szyby przy położonym dachu - z nim również może być problem ;)

W NB, w NBfl stycznika nie ma.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2014, 21:53

GELO pisze:a jeszcze pytanko mam bo proboje naprawic mazde i sprawdzma swiece i wykrecilem jedna swiece dla pierwszego sprawdzenia i krece stacyjka i iskry nie ma na swiecy...
jak sprawdzic czy to wina swiecy czy kabli itp ?

da sie to jakos sprawdzic bez kupowania swiec ?

jutro bede wykrecal pozostale i pytanko moje takie czy moze byc tak ze jedna swieca nie daje iskry a inne daja ? czy raczej zadna nie bedzie dawala skoro juz pierwsz nie daje ?

Prawdopodobienstwo ze masz awarie 4 swiec naraz jest zadne, To co ci chlopaki sugerowali ma na celu jedynie sprawdzenie czy na swiecach jest iskra (obojetnie ktorej, na 2 cylindrach silnik tez sie uruchomi).
A tak naprawde patrzac jak Ci idzie proponuje ta operacje jednak przekazac do serwisu ktory ja po prostu postawi na nogi i juz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

19 lis 2014, 22:04

majkel pisze:
GELO pisze:a jeszcze pytanko mam bo proboje naprawic mazde i sprawdzma swiece i wykrecilem jedna swiece dla pierwszego sprawdzenia i krece stacyjka i iskry nie ma na swiecy...
jak sprawdzic czy to wina swiecy czy kabli itp ?

da sie to jakos sprawdzic bez kupowania swiec ?

jutro bede wykrecal pozostale i pytanko moje takie czy moze byc tak ze jedna swieca nie daje iskry a inne daja ? czy raczej zadna nie bedzie dawala skoro juz pierwsz nie daje ?

Prawdopodobienstwo ze masz awarie 4 swiec naraz jest zadne, To co ci chlopaki sugerowali ma na celu jedynie sprawdzenie czy na swiecach jest iskra (obojetnie ktorej, na 2 cylindrach silnik tez sie uruchomi).
A tak naprawde patrzac jak Ci idzie proponuje ta operacje jednak przekazac do serwisu ktory ja po prostu postawi na nogi i juz.


bylem jeszcze raz w garazu i po dokladnym przyjzeniu sie jednak iskra jest ... sprawdzilem swiece 1 i 4 bo nie chcialo mi sie juz rozporki rozkrecac do pozostalych... no nic jutro laweta i serwis :)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2014, 22:13

Świece z cylindrów 1 i 4 są zasilane z tej samej cewki, najlepiej porównać z cylindrem nr 2 lub 3. IMO iskrę powinieneś widzieć bez przyglądania się.
Jeżeli serwis nie miał styczności za bardzo z MX-5kami to warto dać im znać o częstych awariach czujników położenia wałka.

EDIT: Dla potomnych: w przypadku 1.8 NBFL oczywiście każdy cylinderma osobną cewkę. jest tak samo mimo innego rodzaju cewek.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2014, 11:21 przez rrutek, łącznie zmieniany 2 razy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

19 lis 2014, 22:54

no wlasnie komputer pokazuje blad tego czujnika p0012 no ale pojawil sie on kiedy tez i jezdzilem pozniej zniknalem i teraz samochdo nie odpala i blad jest...

ale czujnik chyba nie powinien nie pozwolic odpalic

a ewentualnie jaki pasuje do mx5 nbfl ?

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... s0-mt-1106
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 lis 2014, 23:53

GELO pisze:no wlasnie komputer pokazuje blad tego czujnika p0012 no ale pojawil sie on kiedy tez i jezdzilem pozniej zniknalem i teraz samochdo nie odpala i blad jest...

ale czujnik chyba nie powinien nie pozwolic odpalic

a ewentualnie jaki pasuje do mx5 nbfl ?

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... s0-mt-1106


Czujniki lubią padać powoli, np. najpierw nawalają tylko na gorąco w korkach. Przy totalnie padnięty czujniku wałka nie odpali wcale. Zanim kupisz podmień od kogoś, robota prosta na 5min, jak zapali to masz odp.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

20 lis 2014, 0:43

a jest ktos to by mogl podjechac do mnie i sprawdzic ten czujnik ? np jutro kolo 16-17 :p wawka ja nawet nie wiem bardzo gdzie on jest a faktycznie fajnie bybylo to sprawdzic zanim oddam
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

20 lis 2014, 10:35

dmk pisze:
DEXTER pisze:W NBFL (więc i chyba w NB) bezpiecznik jest przy lewym kolanie kierowcy pod klapką nad otwieraniem maski. Ja tak miałem, dioda paliła, szyba nie grzała.

Pozdr.
DEX


Jest też stycznik za siedzeniem kierowcy, który wyłącza ogrzewanie szyby przy położonym dachu - z nim również może być problem ;)


a w którym on jest konkretnie miejscu ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 lis 2014, 11:17

rrutek pisze:w przypadku 1.8 NBFL oczywiście każdy cylinder ma osobną cewkę.

Oryginalnie tak nie ma.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2014, 11:19

Faktycznie, masz rację, rozpędziłem się.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2014, 12:33

SponeR pisze:
ols pisze:Taki temat - zaświeciła się kontrolka ręcznego, diagnoza: ubyło płynu, ślady na podłodze wskazują że trochę kapie gdzieś z okolic lewego tylnego zacisku (bigbrejk z NB). To jest ogarnialne w warunkach domowych? Jest jakaś prosta czeklista co po kolei dokręcić/docisnąć?

co rozumiesz przez "w warunkach domowych" :D
w mieszkaniu bez garażu/warsztatu ?
musisz mieć jakieś miejsce gdzie rozbierzesz zacisk jeśli to z niego cieknie

czeklista
1. wytrzyj zacisk do sucha i sprawdź skąd cieknie
-nakrętka od przewodu
potrzebujesz 2 nowe miedziane podkładki skręcić przewód na nowo
-imbus od ręcznego
trzeba rozebrać zacisk i dostać się do oringu który puszcza
-dźwigienka ręcznego
rozebrać zacisk i wymienić uszczelnienia
-tłoczek
trzeba rozebrać zacisk i powymieniać gumki, osłonę
2. napraw
3. załóż
4 odpowietrz :D

pęknięty wężyk pomijam bo uciekł by ci cały płyn :]


Na dłubanie w zaciskach jednak czuję się za krótki, ogarnąłem to w AZ Auto, okazało się że leje się z obu zacisków.
Może się komuś przyda: reperaturki do bigbrejków są aktualnie do dostania tylko tu: http://brakeparts.co.uk/#!/shop/MAZDA/M ... rs/BCK3527


Przy okazji inne pytanie: można się jakoś dostać do zbiornika spryskiwacza (NA, ABS) bez zdejmowania lewego koła?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 lis 2014, 17:46

ols pisze:
SponeR pisze:
ols pisze:Taki temat - zaświeciła się kontrolka ręcznego, diagnoza: ubyło płynu, ślady na podłodze wskazują że trochę kapie gdzieś z okolic lewego tylnego zacisku (bigbrejk z NB). To jest ogarnialne w warunkach domowych? Jest jakaś prosta czeklista co po kolei dokręcić/docisnąć?

co rozumiesz przez "w warunkach domowych" :D
w mieszkaniu bez garażu/warsztatu ?
musisz mieć jakieś miejsce gdzie rozbierzesz zacisk jeśli to z niego cieknie

czeklista
1. wytrzyj zacisk do sucha i sprawdź skąd cieknie
-nakrętka od przewodu
potrzebujesz 2 nowe miedziane podkładki skręcić przewód na nowo
-imbus od ręcznego
trzeba rozebrać zacisk i dostać się do oringu który puszcza
-dźwigienka ręcznego
rozebrać zacisk i wymienić uszczelnienia
-tłoczek
trzeba rozebrać zacisk i powymieniać gumki, osłonę
2. napraw
3. załóż
4 odpowietrz :D

pęknięty wężyk pomijam bo uciekł by ci cały płyn :]


Na dłubanie w zaciskach jednak czuję się za krótki, ogarnąłem to w AZ Auto, okazało się że leje się z obu zacisków.
Może się komuś przyda: reperaturki do bigbrejków są aktualnie do dostania tylko tu: http://brakeparts.co.uk/#!/shop/MAZDA/M ... rs/BCK3527


Przy okazji inne pytanie: można się jakoś dostać do zbiornika spryskiwacza (NA, ABS) bez zdejmowania lewego koła?

Teoretycznie dostaniesz sie do zbiornika, ale to bez sensu, zrzucenie kola to moment, a robi sie o niebo lepiej.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 lis 2014, 11:12

Ja ostatnio zdemontowałem skręcając koła max w prawo. Ale na wąskiej feldze i gumie z dużym ET.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 lis 2014, 11:18

Kurak pisze:Ja ostatnio zdemontowałem skręcając koła max w prawo. Ale na wąskiej feldze i gumie z dużym ET.

Zdjęcie koła co 5 minut, bez sensu się męczyć.
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

22 lis 2014, 10:34

Hej, wiecie czym mozna okleic obrysowki zeby były czerwone?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 lis 2014, 10:55

Można pomalować albo okleić.Dex chyba oklejał.A kto malował nie pamiętam.

Pozdr
Rafa
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 11:13 przez Rafa, łącznie zmieniany 1 raz.
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 lis 2014, 11:11

Rafa pisze:Dex chyba oklejał.


Zgadza się.

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

22 lis 2014, 13:03

makler pisze:Hej, wiecie czym mozna okleic obrysowki zeby były czerwone?

Ja obkleilem taka tasma do naprawy lamp 8pln w jakims norauto
Mozesz zobaczyc w moim watku jak to wyglada na razie sie trzyma i jest ok
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

22 lis 2014, 21:15

Folia Oracal chyba najlepszą opcją jest. Za radą DEXa zrobiłem tego samego moda tą samą folią i trzyma się i wygląda jak OEM. Jedyne miejsce do którego mam zastrzeżenia, to dziurki na śrubki - próbowałem na jednej obrysówce kilku metod, żeby to zrobić idealnie, ale niestety się nie da - zawsze będzie w tym miejscu brakowało folii (co prawda jest to mankament widoczny wyłącznie z 10 cm, ale wkurzało mnie to na początku). ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ