tłumik aftermarketowy - doświadczenia?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Widziałem film na YouTube w którym sugerowano takie rozwiązanie czyli zamknięcie wylotu jednej z rur wydechu za tłumikiem końcowym. Zmniejszenie w ten sposób całkowitego przekroju wydechu o połowę co ma wyciszyc układ wydechowy.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
kwestia tego gdzie wspawa się zawórluki_92_92 pisze: ↑21 sie 2022, 21:12Chyba nie bardzo - Alex pisze o bypassie końcowego tłumika - czyli omijamy całkowicie tłumik i mamy straight pipe, a tytusr mówi o stłumieniu jednej końcówki tłumika, żeby było ciszej.
Zrobić tak jak mówisz się da, ale czy to cokolwiek wyciszy?![]()

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Na próbę zatkałbym jedną z rur. Pytanie która. Lewa czy prawa patrząc od tyłu i czym (żeby się samochód nie zapalił i żeby nie wydmuchało). Pytanie kolejne... Czy jest to bezpieczne dla silnika?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Przy wolnossącym 2.5 z kolektorem 4-1 i oemowym katem prawą rurę cobalta mam prawie że czystą a lewa zawsze jest mocno okopcona w środku - więc podejrzewam, że przelot spalin przez prawą stawia większy opór - może jest bardziej wytłumiona. Spróbowałbym zatkać lewą. Albo najlepiej raz tą raz tą i porównać głośność. Ale czym to zatkać nie mam pomysłu. W sumie jak już zrobisz to podziel się efektem, może zgapię rozwiązanie - o ile dźwięk mojego setupu mi się podoba i nic do niego nie mam, to kilka razy w roku robię całodniową trasę i wtedy to lekkie buczenie jest uciążliwe.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Na torach gdzie ekoterrorysci latają z sonometrami ludziska stosują patent z kuchennego druciaka. Oczywiście należy go zabezpieczyć by nie wypadł. Jest to stosowane także w autach gdzie wylot wydechu jest pojedynczy więc raczej to silnikom zbytnio nie szkodzi, najwyżej zabiera parę KM
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Może założyć prezerwatywę....
Docelowo zaraz za tłumikiem przepustnica podciśnieniowa 0-1 na pilota. Oczywiście trzeba przetestować zatykanie rury żeby sprawdzić czy ma to porządany efekt akustyczny
Docelowo zaraz za tłumikiem przepustnica podciśnieniowa 0-1 na pilota. Oczywiście trzeba przetestować zatykanie rury żeby sprawdzić czy ma to porządany efekt akustyczny
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Rozumiem że szukamy ładnego nie OEM wydechu który byłby cichy?
Od dłuższego czasu myślę o czymś z dwoma tłumikami co by rasowo wyglądało, było bardziej drożne niż OEM, ale tak samo ciche. Gdyby powstał taki zakup grupowy na zamówienie, ja bym się pisał. Wzór ala IL chociaż mnie bardziej odpowiada Malian Race.
Od dłuższego czasu myślę o czymś z dwoma tłumikami co by rasowo wyglądało, było bardziej drożne niż OEM, ale tak samo ciche. Gdyby powstał taki zakup grupowy na zamówienie, ja bym się pisał. Wzór ala IL chociaż mnie bardziej odpowiada Malian Race.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2022, 22:07 przez Spaniard, łącznie zmieniany 2 razy.
Wystarczy zamowic koncowki ala IL i nalozyc na OEM.Spaniard pisze: ↑22 sie 2022, 22:01Rozumiem że szukamy ładnego nie OEM wydechu który byłby cichy?
Od dłuższego czasu myślę o czymś z dwoma tłumikami co by rasowo wyglądało, było bardziej drożne niż OEM, ale tak samo ciche. Gdyby powstał taki zakup grupowy ja bym się pisał. Wzór ala IL chociaż mnie bardziej odpowiada Malian Race.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja mam tłumik mgmotorsport street jako końcowy.
Układ wydechowy to: kolektor 4-1 japspeed, kat magnaflow 200 cpsi, tłumik komorowy turboworks, tłumik komorowy końcowy mgmotorsport street. Auto nie jest szczególnie głośne, ale zastanawia mnie właśnie dodatkowe wyciszenie na trasę poprzez przekierowanie wszystkich spalin ma 1 rurę za tłumikiem końcowym.
https://youtu.be/qvz47P1WMhg (od 14m30s)
Jazda po kilka godzin 100 -140 km/h ze stałym obciążeniem jest trochę akustycznie nużąca
Układ wydechowy to: kolektor 4-1 japspeed, kat magnaflow 200 cpsi, tłumik komorowy turboworks, tłumik komorowy końcowy mgmotorsport street. Auto nie jest szczególnie głośne, ale zastanawia mnie właśnie dodatkowe wyciszenie na trasę poprzez przekierowanie wszystkich spalin ma 1 rurę za tłumikiem końcowym.
https://youtu.be/qvz47P1WMhg (od 14m30s)
Jazda po kilka godzin 100 -140 km/h ze stałym obciążeniem jest trochę akustycznie nużąca
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

@Spaniard to jedz do kogos niech ci zrobia cos na wzor IL ale cichy. Nie ma problemu, tylko takie cos bedzie kosztowac miedzy 2500-3500zl w zaleznosci od miejsca i miasta. Sam kiedys chcialem to zrobic, nawet mialem pomierzony caly IL zeby wiedziec co i jak zamawiac ale jednak zrezygnwoalem, nie wiedzialem wtedy ze taki wydech custom jest drozszy niz IL, FOX czy BBR.
Jak mialem 2.5, kompresor, 4-1 dekat oraz IL na koncu, to po 3h godzinach jazdy do Bydgoszczy, mialem okrutny bol glowy. A jechalem przeciez w PRHT z zalozonym dachem. Mega nieprzyjemne uczucie. Teraz kiedy wiem ze jade okolo godziny do hytty, to wybieram NC z OEM wydechem i dekat kolektorem zamiast ND z BBR supersport koncowym i OEM kolektorem.
Po prostu sama jazda, sluchanie muzyki i NIESLYSZENIE wydechu jest zaletą.
Jak mialem 2.5, kompresor, 4-1 dekat oraz IL na koncu, to po 3h godzinach jazdy do Bydgoszczy, mialem okrutny bol glowy. A jechalem przeciez w PRHT z zalozonym dachem. Mega nieprzyjemne uczucie. Teraz kiedy wiem ze jade okolo godziny do hytty, to wybieram NC z OEM wydechem i dekat kolektorem zamiast ND z BBR supersport koncowym i OEM kolektorem.
Po prostu sama jazda, sluchanie muzyki i NIESLYSZENIE wydechu jest zaletą.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mgmotorsport z Myłowic zrobił mi za 1500 z montażem, 3 lata temu. Komorowy wersja uliczka street, nierdzewka z końcówkami w cenie, podwójna puszka (nie przebarwia się). Żeby było cicho to musiałem zrobić taką konfigurację jak powyżej pisałem. Żaden tłumik pojedynczy, końcowy nie skompensuje wywalenia OEM kolektora z wbudowanym katem. Sprawdzałem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Ma ktoś może filmik jak brzmi auto na kolektorze 4-1? Będzie głośno?tytusr pisze:Żaden tłumik pojedynczy, końcowy nie skompensuje wywalenia OEM kolektora z wbudowanym katem. Sprawdzałem
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Co to za straszenie ? no chyba że źle zrozumiałem.
Ja mam wywalone obydwa katy, zamiast tego jeden mały 100 CPI, wstawiony kolektor 4-1 , reszta wszystko OEM.
NIE jest głośno.
A dźwięk 2 razy lepszy od serii.
Seria to odkurzacz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Te filmiki to jest o kant dupy. W zaleznosci jak kamerke ustawisz i czym nagrywasz to inaczej brzmi.
Ja jezdze obecnie na dekat kolektorze i OEM wydechu, jest deko lepiej niz na OEM, powyzej 3krpm jest jakas tam glebia dzwieku, ale nic glosnego czy niemilego. Podczas jednostajnej jazdy przy do 3krpm jest bardzo normalnie. Zero nieprzyjemnego buczenia jak z IL itp.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Największy problem po wymianie kolektora na przykładowo 4-1 decat jest basowe buczenie po odpuszczeniu gazu na biegu i ogólnie dużo basu pod obciążeniem. Na dłuższą metę jest to męczące. Jeśli masz daily i robisz jakieś trasy to porażka. Żeby eliminować to basowe buczenie to musiałem wstawić jeden ekstra tłumik komorowy przed końcowym. Kat też trochę pomaga i mocno eliminuje strzelanie z wydechu. Jak ktoś jeździ trasy 120-140 kmh to wydech OEM też jest do d***. Jakn dla mnie też jest głośny. Znawcy mówią żeby najlepiej wstawić jak największy kat zaraz za kolektorem (tylko że w mx5 nie bardzo jest miejsce). Z chęcią przetestowałbym zatkanie 1 rury wydechowej (tej bardziej przelotowej). Przy 4k RPM żadne buczenie nie powinno być słyszalne
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Trudno mi to zrozumieć, absolutnie nie miałem czegoś takiego po wymianie tylko kolektora na 4-1 decat, a trochę tak pojeździłem. Najprawdopodobniej to kwestia kompresora.
Mam taką konfigurację plus dolot Ramair który daje trochę głębi i dla mnie jest do zaakceptowania. Do 120 jest naprawdę cicho. Moim zdaniem jakikolwiek wydech aftermarket jest skonstruowany żeby w najlepszym przypadku grał do zaakceptowania tylko z kolektorem a i tak będzie głośno. Jak do tego dodać kat środkowy 100 cpsi i dolot to jest hardcore. Dlatego moim problemem jest wygląd OEM wydechu nie tylko końcówek ale całej puchy. Widzi mi się typu Malian Race cichy ala OEM. Żeby było widać z tyłu agresję ale dźwięk szedł jednak z silnika a nie z wydechu końcowego.Tomai pisze: ↑23 sie 2022, 19:47
Co to za straszenie ? no chyba że źle zrozumiałem.
Ja mam wywalone obydwa katy, zamiast tego jeden mały 100 CPI, wstawiony kolektor 4-1 , reszta wszystko OEM.
NIE jest głośno.
A dźwięk 2 razy lepszy od serii.
Seria to odkurzacz.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Nie jest to kwestia kompresora bo nie miałem kompresora. Po wymianie kolektora na 4-1 i usunięciu katow było duże basowe buczenie i to nie buczenie v8 tylko dużo głośniej, a po odpuszczaniu gazu na biegu już w ogóle głośno. Żałuję, że nie porobiłem wtedy pomiarów porównawczych przy użyciu aplikacji. Nie ma siły żeby sam tłumik końcowy OEM to zniwelował. Problemem wszystkich mx5 nc z układem OEM włącznie jest w moim odczuciu basowe buczenie przy hamowaniu silnikiem i ogólnie hałas pod obciążeniem.
Zresztą wogole ciekawy układ, żadnych łączników elastycznych itp. kat w downpipie i 2 rury wydechowe żeby był głośny chyba tylko
Zresztą wogole ciekawy układ, żadnych łączników elastycznych itp. kat w downpipie i 2 rury wydechowe żeby był głośny chyba tylko
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Bez obu katów na pewno, ale za drugim katem masz jeszcze taką ala strumienicę, ją też wywalaleś? U mnie jest i przy ww. konfiguracji nie mam buczenia. U mnie dźwięk jest bardziej wiertarkowy z lekką głębia przez dolot ale żadnego buczenia.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Bez strumienicy za to był 1 mini kat (jak strumienica). Jak dla mnie buczało. Dorzuciłem kat sportowy za downpipe 200 cpsi, lepiej, potem zamiast tego minikata, dodatkowy tłumik środkowy komorowy turboworks. I teraz jest sensownie. Potrafi ładnie ryknac na czerwonym polu, ale basowe buczenie mam tylko przy 1100-1500 rpm. Natomiast kusi mnie przepustnica na 1. Rur wydechowych żeby maksymalnie wyciszyć układ przy prędkościach autostradowych tzn żeby było ciszej niż przy całym wydechu oem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Mnie na pewno źle zrozumiałeś, ja po prostu pytam o wrażenia z jazdy, bo mam OEM konfigurację, NCFL to mój daily + wycieczkowóz całoroczny, więc 300km z rykiem za uchem to bym pewnie nie wysiedział, sama buda generuje już tyle odglosów że wystarczy w czasie jazdy. Jednak długodystansowe wycieczki w MX5 męczą bardziej niż jazda SUVem, niestety.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Ok, powtórzę.monkahead pisze: ↑24 sie 2022, 14:26Mnie na pewno źle zrozumiałeś, ja po prostu pytam o wrażenia z jazdy, bo mam OEM konfigurację, NCFL to mój daily + wycieczkowóz całoroczny, więc 300km z rykiem za uchem to bym pewnie nie wysiedział, sama buda generuje już tyle odglosów że wystarczy w czasie jazdy. Jednak długodystansowe wycieczki w MX5 męczą bardziej niż jazda SUVem, niestety.
Moje NC to też daily.
OEM konfiguracja brzmi dla mnie jak odkurzacz.
Kolektor 4-1 nie powoduje żadnego ryku tylko całkiem przyjemny dźwięk.
Byłem dwoma Miatami w Chorwacji, i nie marzy mi się pojechać tam zamiast tego SRU... przepraszam SUVem

Dla każdego coś innego

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
@monkahead Napiszę tak. Jakbym ci w nocy, bez twojej wiedzy, podmienil kolektor na taki bez kata, zostawil wydech OEM, to nie wiem czy bys tak od razu na to wpadl ze cos sie zmienilo. Ale kieyd go zmieniasz to wiecej go slyszysz, bo tego oczekujesz, ale to jest jakby nutka lekka dodana, nic donioslego.
Wrzucenie custom kolektora bez kata + oem wydech, to jest najlzejsza zmiana brzmienia jaka mozesz wykonac. Kazdy customowy wydech + oem kolektor bedzie brzmiec glosniej i bassowiej.
Wrzucenie custom kolektora bez kata + oem wydech, to jest najlzejsza zmiana brzmienia jaka mozesz wykonac. Kazdy customowy wydech + oem kolektor bedzie brzmiec glosniej i bassowiej.
Dzięki Panowie za wykładnię.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Przy zwykłej jeździe zmieniajac biegi przy 3 tys, - nie cisnać - faktycznie mała różnica.
Jak pociśniesz dwójke i trójke miedzy 2 a 5 tys wciskając pedał w podłoge - różnica jest - ale zdecydowanie na plus.
@monkahead przejedź sie najlepiej taką Miatą jak bedziesz mieć możliwość.
A jak będziesz w Poznaniu zapraszam
Jak pociśniesz dwójke i trójke miedzy 2 a 5 tys wciskając pedał w podłoge - różnica jest - ale zdecydowanie na plus.
@monkahead przejedź sie najlepiej taką Miatą jak bedziesz mieć możliwość.
A jak będziesz w Poznaniu zapraszam

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Nie wiem, ja jestem wyczulony na dźwięk hamowania silnikiem w NC. Dla mnie to buczy basowo. Wszelkie wymiany kolektora tylko pogarszają ta sytuacja (rasowo to moim zdaniem nie jest). Potem można to ratować dodatkowymi katami i tłumikami. Byłem 2x w Słowenii 1x mx-5, 1x kia Sorento. Sorry ale po 8h jazdy w mx5 drogami szybkiego ruchu człowiek ma trochę dość. Z Suva wysiadam i nie czuje zmęczenia (tylko tam przy 140 nie słyszę silnika)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
@tytusr ok.
Tylko po tych 8 godzinach następuje noc.
A potem następny dzień....
I następnego dnia widzisz zakręty.....i....SUVA.....
I wtedy co? Miata by się przydała
Ps. Trzeba przenieść dyskusje do nowego tematu.....MIATA VS SUV na wakacjach
Tylko po tych 8 godzinach następuje noc.
A potem następny dzień....
I następnego dnia widzisz zakręty.....i....SUVA.....
I wtedy co? Miata by się przydała

Ps. Trzeba przenieść dyskusje do nowego tematu.....MIATA VS SUV na wakacjach

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Może przestańcie deliberowac a zacznijcie eksperymentować? Naprawdę jest szansa że aktywny wydech będzie rozwiazaniem
Przypomniałem sobie ze w pewnej NC miałem kiedyś jakiś aftermarketowy wydech, najprawdopodobniej niemiecki. Midpipe plus tłumik końcowy, podobny wielkością do OEM tylko z ladniejszymi koncowkami. W połączeniu z kolektorem bez kata brzmiało to PASKUDNIE, nawet nie jakoś mega głośno ale obrzydliwie. Połączenie brzęczenia, bzyczenia i buczenia. W porównaniu do tego koszmaru wydech oem z wymienionym kolektorem to poezja
Przypomniałem sobie ze w pewnej NC miałem kiedyś jakiś aftermarketowy wydech, najprawdopodobniej niemiecki. Midpipe plus tłumik końcowy, podobny wielkością do OEM tylko z ladniejszymi koncowkami. W połączeniu z kolektorem bez kata brzmiało to PASKUDNIE, nawet nie jakoś mega głośno ale obrzydliwie. Połączenie brzęczenia, bzyczenia i buczenia. W porównaniu do tego koszmaru wydech oem z wymienionym kolektorem to poezja
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl