blaise pisze:hmm skoro szukasz miejsca na zbiornik tzn ze tez go chcesz przezucic a to znaczy ze wkladasz kompresor? a moze turbo?

i zdradz tajemnice co zajelo miejsce przy reflektorze gdzie mialby podpasowac zastepczy zbiornik?
No to żadna tajemnica

Będzie kompresor. Tylko na razie mam mały problem ze znalezieniem go w akceptowalnej cenie

Na razie trochę odwracam kolejność projektu i rzeźbię coś innego

Może się zaraz trochę pochwalę bo ustrojstwo zaczyna ożywać
A jeśli chodzi o miejsce za reflektorem... Roboczo mam 2 opcje, albo intercooler air/air albo wtrysk woda/metanol. Jeśli zwycięży opcja wtrysku to będę tam musiał upchnąć zbiornik z mieszanką.
blaise pisze:srogo sobie licza za taki pojemnik do spryskiwacza... chyba kupie taka torebke z allegro co do malucha sie stosuje. chyba ze masz jeszcze lepszy pomysl...
Na razie nic mądrzejszego niż worek nie wymyśliłem. Chyba żeby usunąć w ogóle...
Gdzieś na sąsiednim wątku Spinne pisze że on ma w zderzaku zainstalowany... Trzeba
by się było zainteresować...
blaise pisze:kolejne pytanie: jak to jest z by pass valve w porownaniu do bov. tzn wiem ze bov wypuszcza powietrze do atmosfery a bypass valve ponownie wpycha powietrze do sprezarki. czy da sie polaczyc jakos te dwa mechanizmy zeby np tylko przy bardzo wysokich obrotach nam syczalo? no i podobno czasem z kompresorem zintegrowane sa bypass valve- czy to oznacza ze nie musze zadnego zewnetrznego by pass valva albo bov'a instalowac? jak taki zintegrowany by pass valve wlasciwie dziala?
Niech mnie koledzy turbolodzy poprawią jeśli będę bredził... Przy turbo elementy są w kolejności turbina->bov->przepustnica. W momencie zamknięcia przepustnicy w wyniku bezwładności układu gwałtownie rośnie ciśnienie w dolocie i właśnie bov ma za zadanie
ten nadmiar odprowadzić na zewnątrz. Notabene, na jaki próg ciśnienia ustawia się bova ?
W przypadku kompresora jest odwrotnie, przepustnica jest na wejściu kompresora, i w przypadku niskiego obciążenia baypas niejako "łączy" wejście i wyjście kompresora
wyrównując ciśnienia. W efekcie pompa mimo że jest cały czas napędzana pracuje "jałowo"
nie doładowując silnika, i nie zużywając mocno jego mocy. Wtedy wychodzi ten efekt minimalnych strat mocy silnika którymi się eaton chwali. Wydaje mi się że siłownik bypasa
reaguje własnie na podciśnienie, a nie na wzrost ciśnienia...
Eatony z reguły mają zintegrowany zawór (można to poznać własnie po siłowniku zaworu, taka mała czarna puszka na zdjęciach). Ale nie zawsze, chyba Majk albo Wroniasty zamieścili foto M45 od BMW mini... Jakiś czas temu natknąłem się na szkockim forum miaty na pomysł zainstalowania tego w mx-5. Poza innymi aspektami chłopakom wyszło. że ten kompresor nie ma zintegrowanego zaworu bo w mini jest on zainstalowany w kolektorze dolotowym jakoś. W związku z tym wkładając go do mx-5 trzeba by było go gdzieś dołożyć... Pomijając inne aspekty montażu w rodzaju gigantycznego wlotu, który wymagałby chyba spotkania się z diaxem
