
[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Nie miałem na myśli wymianę tylko oczekiwanie na przesyłkę 

-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Skoro mam kupić wysprzęglik to teraz CENA
Czemu jest taki duży rozstrzał ? Na KMparts cena 2 modeli to 86 i 240 zl
Na IC najtańszy kosztuje ok 36 zł a stawkę zamyka cena 388 zł
Skąd taka różnica ?

Czemu jest taki duży rozstrzał ? Na KMparts cena 2 modeli to 86 i 240 zl
Na IC najtańszy kosztuje ok 36 zł a stawkę zamyka cena 388 zł

Skąd taka różnica ?
Ja wczoraj zalozylem polecany przez pare osob na forum i jednoczesnie najtanszy w calej stawce SANYCO - ze znizkami niecale 26zl w IC. Ryzyko niewielkie bo ew. ponowna wymiana to max 0,5h
Teraz trzeba tylko kontrolowac jak sie bedzie zachowywal i czy sie nie poci.

-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
W sumie masz rację. Też zamówię SANYCO.
Udało Ci się dokonać całej operacji bez kanału ? Po podniesieniu na lewarku i odkręceniu koła dostęp jest chyba całkiem znośny
Udało Ci się dokonać całej operacji bez kanału ? Po podniesieniu na lewarku i odkręceniu koła dostęp jest chyba całkiem znośny
Ja mialem ten komfort, ze mialem akurat do wylacznej dyspozycji przez caly weekend podnosnik lapowy
Niemniej jednak bez tez sie da. Na pewno dodatkowym ulatwieniem bedzie podlewarowanie przodu i zrzucenie prawego kola.
Oprocz wymienionych 10 i 12 potrzebna jest jeszcze 8 do zaworka odpowietrzania.
Powodzenia

Niemniej jednak bez tez sie da. Na pewno dodatkowym ulatwieniem bedzie podlewarowanie przodu i zrzucenie prawego kola.
Oprocz wymienionych 10 i 12 potrzebna jest jeszcze 8 do zaworka odpowietrzania.
Powodzenia

-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Dzięki za odzew. Jak tylko paczuszka przyjdzie biorę się do roboty 

- mkube
- Donator
- Posty: 237
- Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
- Model: NC
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Wiosną czeka mnie wymiana sprzęgła. Od jakiegoś czasu rozglądam się za jakimś komplecikiem. Ten może być? Cena wydaje się być przystępna... Jakie macie zdanie?
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-valeo-mazda-mx-5-1-6-90-05-801623-i2998840849.html#tabsAnchor
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-valeo-mazda-mx-5-1-6-90-05-801623-i2998840849.html#tabsAnchor
Odkopuję..
W Kielcach i w Lublinie miałem straszne problemy z szybkim startem. Każde ruszenie z wyższych obrotów kończy się paleniem sprzęgła lub jeśli chcę tego uniknąć spadkiem obrotów i wolnym startem.
Jest jakaś metoda, żeby je zbadać bez zdejmowania?
Dodam tylko, że od jakiegoś czasu po odpaleniu po postoju (na zimno) podczas ruszania potrafi coś popiszczeć. Jak ruszę z wyższymi obrotami to jest cisza a po nagrzaniu problem ustaje. Po kilkukrotnym przypaleniu sprzęgła na Lublinie pisk trochę ustał i czasami nawet nie występuje ale potrafi coś tam poszumieć chyba przy wyciśniętym pedale ale to jeszcze sprawdzę.
Zakładając, że nie ma tu problemu z moimi umiejętnościami (przynajmniej mam taką nadzieję ale w innych samochodach nie mam takich trudności) co tam mogło zakończyć żywot?
W Kielcach i w Lublinie miałem straszne problemy z szybkim startem. Każde ruszenie z wyższych obrotów kończy się paleniem sprzęgła lub jeśli chcę tego uniknąć spadkiem obrotów i wolnym startem.
Jest jakaś metoda, żeby je zbadać bez zdejmowania?
Dodam tylko, że od jakiegoś czasu po odpaleniu po postoju (na zimno) podczas ruszania potrafi coś popiszczeć. Jak ruszę z wyższymi obrotami to jest cisza a po nagrzaniu problem ustaje. Po kilkukrotnym przypaleniu sprzęgła na Lublinie pisk trochę ustał i czasami nawet nie występuje ale potrafi coś tam poszumieć chyba przy wyciśniętym pedale ale to jeszcze sprawdzę.
Zakładając, że nie ma tu problemu z moimi umiejętnościami (przynajmniej mam taką nadzieję ale w innych samochodach nie mam takich trudności) co tam mogło zakończyć żywot?
Wczoraj podczas miłej przejażdżki pozbyłem sie płynu z hydrauliki sprzęgła po szybkiej diagnozie okazalo sie ze puscił elastyczny waż na łączeniu i dzięki temu musiałem wracać na lince 70km po serpentynach
Dostane taki wąż od ręki w jakimś sklepie lub coś podobnego co będzie pasować czy trzeba z aso brac czego wole uniknąć ?
z tego co czytałem ktoś tu wymieniał na forum na wzmocniony w oplocie.

Dostane taki wąż od ręki w jakimś sklepie lub coś podobnego co będzie pasować czy trzeba z aso brac czego wole uniknąć ?
z tego co czytałem ktoś tu wymieniał na forum na wzmocniony w oplocie.
- Załączniki
-
- sprzegło.PNG (71.89 KiB) Przejrzano 1751 razy
-
- HE01-45-540.jpg (8.87 KiB) Przejrzano 2456 razy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Szybko, tanio i na wieki:
http://www.mx5parts.co.uk/clutch-line-stainless-steel-performance-mk1225-p-2820.html
Błyskawiczna wysyłka i przy małych gabarytach niewielki jej koszt (musisz się zalogować by przeliczyć koszt wysyłki, ale przy małych przedmiotach które da się wrzucić w kopertę płaciłem u nich zwykle 4GBP). Przesyłkę masz na miejscu często szybciej niż graty wysyłane Pocztą Polską.
Nie wiem jak cena ma się do przewodu zakuwanego na miejscu, ale ja lubię gotowe rozwiązania.
http://www.mx5parts.co.uk/clutch-line-stainless-steel-performance-mk1225-p-2820.html
Błyskawiczna wysyłka i przy małych gabarytach niewielki jej koszt (musisz się zalogować by przeliczyć koszt wysyłki, ale przy małych przedmiotach które da się wrzucić w kopertę płaciłem u nich zwykle 4GBP). Przesyłkę masz na miejscu często szybciej niż graty wysyłane Pocztą Polską.

Nie wiem jak cena ma się do przewodu zakuwanego na miejscu, ale ja lubię gotowe rozwiązania.

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ubek pisze:z tego co czytałem ktoś tu wymieniał na forum na wzmocniony w oplocie.
Dowolny zakuwacz przewodów, pół godziny i po sprawie. Z własnego doświadczenia, gdybyś zakuwał poproś o nieco dłuższy niż seryjny. Seryjny się nieprzyjemnie zagina i tam własnie pęka.
Dżunior pisze:Nie wiem jak cena ma się do przewodu zakuwanego na miejscu, ale ja lubię gotowe rozwiązania.
Zakuwany to też gotowy


Po
eM
Ostatnio zmieniony 28 paź 2013, 10:23 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
z przesyłka wychodzi 150zł :/ troche duzo komplet 4 przewodów hamulcowych w oplocie wychodzi 250 zł co tu koledzy zamawiają.
No i druga kwestia napewno wcześniej jak do końca tygodnia nie przyjdzie paczka. A ja muszę to naprawić bo zajmuje garaż.
Majkel pusciło z tego co widziałem własnie na tym dolnym łączeniu z przewodem sztywnym miedzy guma a metalowa końcówka.
Przynajmniej tak to wczoraj do latarki wyglądało.
Nie potrzebuje stalowego w oplocie na sprzęgło, chodziło mi tylko ze wyczytałem ze ktoś to zmieniał na forum, wystarczy mi taki jak był wczesniej gumowy. Jedyna firma w moim miescie jaka przychodzi mi do głowy to [URL=http://www.tubes-international.pl/]TUBES[/URL]
No i druga kwestia napewno wcześniej jak do końca tygodnia nie przyjdzie paczka. A ja muszę to naprawić bo zajmuje garaż.
Majkel pusciło z tego co widziałem własnie na tym dolnym łączeniu z przewodem sztywnym miedzy guma a metalowa końcówka.
Przynajmniej tak to wczoraj do latarki wyglądało.
Nie potrzebuje stalowego w oplocie na sprzęgło, chodziło mi tylko ze wyczytałem ze ktoś to zmieniał na forum, wystarczy mi taki jak był wczesniej gumowy. Jedyna firma w moim miescie jaka przychodzi mi do głowy to [URL=http://www.tubes-international.pl/]TUBES[/URL]
ubek pisze:Jedyna firma w moim miescie jaka przychodzi mi do głowy to TUBES
To się do nich pofatyguj z uszkodzonym wężem, powinieneś dostać wycenę od ręki. Dorabianie przewodu bez oplotu jest bez sensu, ponieważ cenę przewodu robią złączki i zakucie, użycie przewodu w stalowym oplocie wpłynie marginalnie na cenę całego przewodu.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
ubek pisze:z przesyłka wychodzi 150zł :/ troche duzo komplet 4 przewodów hamulcowych w oplocie wychodzi 250 zł co tu koledzy zamawiają.
Przewody hamulcowe to żadne odniesienie gdy patrzysz na te produkowane seryjnie.
Swego czasu za zakucie podobnej długości węża do zasilania turbiny olejem zapłaciłem w Tubes ~120PLN + dojazd i poświęcony czas. Pochwal się ile Cię skasowali - będzie info dla potomnych...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja od razu po kupnie miaty zalozylem przewod w oplocie i spie spokojnie
Wczesniej oczywiscie naczytalem sie na forum o przygodach z nim zwiazanych. Wole dmuchac na zimne, polecam bo warto.

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Załatwiłem sprawę przewodu, oryginał Mazda OEM cena 135zł
Zamienników dokładnych brak, w Tubes mi powiedzieli ze nie wykonaja takiego przewodu bo nie maja takich złaczy, Pan zakuwacz przewodów niby jakies złaczki miał ale miały za płytkie gniazda i nie dało sie zakrecić rurek.
Na szczęście udało mi sie znaleźć przewód hamulcowy do 323, mx-3 i mx-6 ma taka sama długość jedyne co trzeba zrobić to podpiłować złączki zeby zabezpieczenia założyć.
Przewód TRW PHA368 koszt nie wielki a prawie gotowe rozwiązanie dostępne w każdym sklepie. Mogłby być dłuższy zeby sie tak nie wyginał ale przestawienie trochę mocowań powoduje ze juz sie tak nie napina wiec ok.
Taki przewód w terori powinien służyć następne 18latek
Zamienników dokładnych brak, w Tubes mi powiedzieli ze nie wykonaja takiego przewodu bo nie maja takich złaczy, Pan zakuwacz przewodów niby jakies złaczki miał ale miały za płytkie gniazda i nie dało sie zakrecić rurek.
Na szczęście udało mi sie znaleźć przewód hamulcowy do 323, mx-3 i mx-6 ma taka sama długość jedyne co trzeba zrobić to podpiłować złączki zeby zabezpieczenia założyć.
Przewód TRW PHA368 koszt nie wielki a prawie gotowe rozwiązanie dostępne w każdym sklepie. Mogłby być dłuższy zeby sie tak nie wyginał ale przestawienie trochę mocowań powoduje ze juz sie tak nie napina wiec ok.
Taki przewód w terori powinien służyć następne 18latek

Szukałem przewodów w stalowym oplocie do sprzęgła na ebayu.
Znalazłem przewód w oplocie, przedłużony. Wywala się dolną rurkę od przewodu elastycznego do wysprzęglika. Wydaje mi się, że ma to sens, przy skrzyni 6b w NA.
http://www.ebay.com/itm/Extended-length-Miata-Stainless-Clutch-line-Free-Shipping-/301009410738?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item46158f1ab2&vxp=mtr
Znalazłem przewód w oplocie, przedłużony. Wywala się dolną rurkę od przewodu elastycznego do wysprzęglika. Wydaje mi się, że ma to sens, przy skrzyni 6b w NA.
http://www.ebay.com/itm/Extended-length-Miata-Stainless-Clutch-line-Free-Shipping-/301009410738?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item46158f1ab2&vxp=mtr
autopaga pisze:taki przewód w oplocie...
Oj chyba nie. Jedyne co na KMpartsach znalazłem to przewód w stalowym oplocie w miejsce oryginalnego elastycznego łączący metalowe rurki. Ten łączy rurkę z grodzi bezpośrednio z wysprzęglikiem.
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Wracajac do początku topica.
Szarpanie miałem okrutne, ruszenie płynne graniczylo z cudem dopóki wszystko sie porządnie nie rozgrzalo. Ktoś sugerował poduszki pod silnikiem, w moim przypadku poduszki są zajechane bo na luzie cała buda kładzie się na lewo, a jednak nie poduszki były powodem telepania przy ruszania a:
Świece i płyny wszystkie. Po tej operacji auto idzie z 1200 obrotów gładko aż miło.
*edit - płyn do sprzęgła*
Szarpanie miałem okrutne, ruszenie płynne graniczylo z cudem dopóki wszystko sie porządnie nie rozgrzalo. Ktoś sugerował poduszki pod silnikiem, w moim przypadku poduszki są zajechane bo na luzie cała buda kładzie się na lewo, a jednak nie poduszki były powodem telepania przy ruszania a:
Świece i płyny wszystkie. Po tej operacji auto idzie z 1200 obrotów gładko aż miło.
*edit - płyn do sprzęgła*
Ostatnio zmieniony 07 lip 2014, 8:12 przez rafal87, łącznie zmieniany 1 raz.
wojteks pisze:rafal87 pisze: i płyny wszystkie
Niby które wszystkie? Sprzęgło to płyn w układzie sprzęgła i tyle. Płyn chłodniczy, wspomagania kierownicy, w układzie hamulcowym nie mają na to wpływu.
Zapewne kolega miał olej typu mazut i świece 1000 letnie, do tego pewnie przewody też słabe, co mogło dawać mega muła na niskich obrotach i fura się krztusiła/szarpała. Po wymianie jeździ normalnie.
Cześć
Po długiej jeździe autostradą (140-160 km/h) walnął mi wysprzęglik pod Łodzią (zjechałem na węzeł piątek, redukcja i biegi już nie wchodziły...). Jak zajrzałem pod maskę to nic nie było widać, wskoczyłem do samochodu, kilka pompnięć pedałem i zbiorniczek płynu do sprzegła się opróżnił, a wysprzęglik się wysunął (jest totalnie odczepiony od silnika). Samochód porzuciłem po znajomości w Łodzi
i dopiero teraz zacząłem analizować sytuację.
Wydaje mi się, że ze starości musiały puścić śruby od wysprzęglika i po prostu "odpadł". Niestety nie zrobiłem fotki, bo byłem cały w nerwach itd.
Teraz przychodzi kwestia naprawy, zapewne potrzeba nowy wysprzęglik, czy TRW pjd175, który pojawia się na forum i jest tani będzie dobry?(w Warszawie znalazłem za 38zł) Jakie śruby i ew. moment? (nie mam klucza dynamometrycznego)
Czy warto przy okazji wymienić coś jeszcze? (na przykład dać przewód w stalowym oplocie, o taki)
I ostatnie, czy warto robić to samemu na "parkingu", czy jednak zainteresować się warsztatem?
Pozdrawiam
[EDIT]: Po chwili namysłu stwierdzam, że robienie tego samemu w Łodzi na parkingu, z dala od własnego garażu to głupota, bo w warsztacie raczej nie wezmą za to milionów monet. Reszta pytań aktualna ;P
Po długiej jeździe autostradą (140-160 km/h) walnął mi wysprzęglik pod Łodzią (zjechałem na węzeł piątek, redukcja i biegi już nie wchodziły...). Jak zajrzałem pod maskę to nic nie było widać, wskoczyłem do samochodu, kilka pompnięć pedałem i zbiorniczek płynu do sprzegła się opróżnił, a wysprzęglik się wysunął (jest totalnie odczepiony od silnika). Samochód porzuciłem po znajomości w Łodzi

Wydaje mi się, że ze starości musiały puścić śruby od wysprzęglika i po prostu "odpadł". Niestety nie zrobiłem fotki, bo byłem cały w nerwach itd.
Teraz przychodzi kwestia naprawy, zapewne potrzeba nowy wysprzęglik, czy TRW pjd175, który pojawia się na forum i jest tani będzie dobry?(w Warszawie znalazłem za 38zł) Jakie śruby i ew. moment? (nie mam klucza dynamometrycznego)
Czy warto przy okazji wymienić coś jeszcze? (na przykład dać przewód w stalowym oplocie, o taki)
I ostatnie, czy warto robić to samemu na "parkingu", czy jednak zainteresować się warsztatem?
Pozdrawiam

[EDIT]: Po chwili namysłu stwierdzam, że robienie tego samemu w Łodzi na parkingu, z dala od własnego garażu to głupota, bo w warsztacie raczej nie wezmą za to milionów monet. Reszta pytań aktualna ;P
Pedi pisze:zapewne potrzeba nowy wysprzęglik
Może da się stary poskładać, ale dla świętego spokoju lepiej dać nowy, to nie są duże koszty.
Pedi pisze:Wydaje mi się, że ze starości musiały puścić śruby od wysprzęglika i po prostu "odpadł"
Jeżeli się odkręciły to nie ma problemu, gorzej jeżeli je ścięło, ale nie ma co być pesymistą.
Śruby to 2x M8 długie chyba na około 30 i żeby mieć pewność to przynajmniej 8.8 + skręcenie na Loctite.
Pedi pisze:TRW pjd175
Mam taki, daję radę z moim twardym sprzęgłem, więc jest dobry.
Pedi pisze: (na przykład dać przewód w stalowym oplocie, o taki)
Jak zmieniać to na taki jak mam u siebie z dawnego ZG (robiony przez tę samą firmę, będzie niewiele droższy).
Pedi pisze: Po chwili namysłu stwierdzam, że robienie tego samemu w Łodzi na parkingu, z dala od własnego garażu to głupota, bo w warsztacie raczej nie wezmą za to milionów monet
Jeżeli śruby się odkręciły, a nie zostały ścięte, to jest to robota niewiele trudniejsza od zmiany koła.
RS pisze:Jak zmieniać to na taki jak mam u siebie z dawnego ZG (robiony przez tę samą firmę, będzie niewiele droższy).
No właśnie, przeglądałem tamten temat i przewód jest delikatnie inny. (Różni się tą wtyczką kątową) To aż tak duża różnica, że dyskwalifikuje ten ze strony hel'a?
I czy dostanę gdzieś ten model, który był na ZG? Fajnie, gdybym miał go do piątku, bo wtedy chcę się wybrać po samochód.
TRW skoro się sprawdza, to kupię już dziś. Polecacie może jakiś płyn konkretnej firmy i dot 4, czy 5.1? Gdzieś czytałem, że jest lepszy ten 5.1, ale nie ma sensu, z drugiej strony, różnica w cenie chyba nie będzie zabójcza.
Klej typu loctite (chyba innej firmy) mam średni, będzie ok, czy brać ten najsilniejszy?
Dzięki za szybką odpowiedź
