Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam, czy ktoś rozkminiał jak zaślepić ten wlot powietrza w nadkolu? Chodzi mi o to, że teraz gdy jest syf na drogach bloto itp wszystko leci do dolotu, na maske i wszędzie dookoła, wszystko zachodzi później rdzą i taki syfem. Zaślepiłem to na chwile szmatą, gdy po kilku dniach wyciągnąłem cała była w błocie mokra itp. Jest na to jakiś sposòb?
Jak już się rozpisałem to jeszcze jedno, co może być przyczyną tego, że ciężko wchodzi 2bieg na gałce czuć jakby sprzęgła nie było, na zimnym czuć najmocniej. (Wymieniony olej w skrzyni motul, gumy lewarka) pozdrawiam
Jak już się rozpisałem to jeszcze jedno, co może być przyczyną tego, że ciężko wchodzi 2bieg na gałce czuć jakby sprzęgła nie było, na zimnym czuć najmocniej. (Wymieniony olej w skrzyni motul, gumy lewarka) pozdrawiam
1.6 nbfl
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
michael146 pisze:Czy mogę NCka podnieść lewarkiem cały bok na raz? Mam na myśli, aby złapać żabą na środku progu. Próg wytrzyma? Ktoś testował?
nie testowałem ale ja bym nie próbował: środek progu nie jest zaprojektowany do przenoszenia takich obciążeń. Poza tym jezeli podniesiesz auta na środku (jeden punkt podparcia) to będzie Ci się gibać.
Można by podnieść za podłużnicę o ile masz frame railsy ( z pytania wnioskuję że nie masz)
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
michael146 pisze:Nie mam. Chodzi o to, że chce ustawić auto na kobyłkach na zimę. No i teraz myślę jak to ogarnąć? jak podniosę w miejscu do tego przeznaczonym to...gdzie podstawię kobyłkę?
Pamiętaj tylko że dłuższe przechowywanie auta na kobyłkach nie jest zdrowe, lepiej zostawić na kołach i przetaczać co pewien czas
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Łukasz pisze:Możesz podnieść za wahacze.
Chyba najzdrowsza opcja. Ja NB podnoszę cały przód za ramę pod silnikiem, a tył za dyfer. Fabryczne miejsca nie lubią żab. Kobyłki podstawiam pod wahacze.
A co do przetaczania, to najzdrowiem raz w tygodniu wyciągnąć i po prostu upalić porządnie żeby się maleńka nie rozleniwiła...
The answer is always Miata.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
mutra pisze:michael146 pisze:Nie mam. Chodzi o to, że chce ustawić auto na kobyłkach na zimę. No i teraz myślę jak to ogarnąć? jak podniosę w miejscu do tego przeznaczonym to...gdzie podstawię kobyłkę?
Pamiętaj tylko że dłuższe przechowywanie auta na kobyłkach nie jest zdrowe, lepiej zostawić na kołach i przetaczać co pewien czas
Hmmm - co opinia to inne info. Ale faktycznie lepiej wolę przetaczać niż na kobyłkach ustawiać

Chezus pisze:A co do przetaczania, to najzdrowiem raz w tygodniu wyciągnąć i po prostu upalić porządnie żeby się maleńka nie rozleniwiła...
Tja - i świeżo zakonserwowaną Mazdę na sól wyciągać


W NC możesz fajnie podnieść cały tył opierając podnośnik na poprzecznej rozpórce przy dyferencjale, a potem podstawić kobyłki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Fifkers pisze:W NC możesz fajnie podnieść cały tył opierając podnośnik na poprzecznej rozpórce przy dyferencjale, a potem podstawić kobyłki.
Ooo dzięki


- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
michael146 pisze:Tja - i świeżo zakonserwowaną Mazdę na sól wyciągaćteraz pogoda dobra akurat to przepaliłem ją porządnie
Ja mieszkam na końcu świata i u mnie nie sypią solą... Nie to co w mieście... W sumie jak zakonserwowana, to wreszcie można wyciągnąć, bo bez konserwacji, to trochę szkoda.
The answer is always Miata.
Witam,
mam pytanie co do silnika NB 2001 rok, z tego co mi wiadomo to silnik o oznaczeniu BP-4W. Czy w tym silniku został zastosowany system VICS czy VTSC? Bo internet w sumie błądzi w odpowiedzi na to pytanie, jedni mówią tak a inni inaczej. Dlatego wole się tu zapytać i mieć pewność.
Z tego co wiem to VISC można powiedzieć, w bardzo dużym skrócie, że to "mazdowski VTEC" i ma możliwość zoptymalizowania mocy i momentu obrotowego.( jak się mylę to poprawcie mnie
) A VTSC jak działa, bo nie za dużo pozytywnych opinii można o tym wyczytać, ktoś da rade streścić?
mam pytanie co do silnika NB 2001 rok, z tego co mi wiadomo to silnik o oznaczeniu BP-4W. Czy w tym silniku został zastosowany system VICS czy VTSC? Bo internet w sumie błądzi w odpowiedzi na to pytanie, jedni mówią tak a inni inaczej. Dlatego wole się tu zapytać i mieć pewność.

Z tego co wiem to VISC można powiedzieć, w bardzo dużym skrócie, że to "mazdowski VTEC" i ma możliwość zoptymalizowania mocy i momentu obrotowego.( jak się mylę to poprawcie mnie

- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
w NB i NBFL silnik 1.6 jest ten sam praktycznie. Jedyna różnica chyba, to OBD2 w NBFL.
Wieksze różniece są przy 1.8, bo 1.8 dostał S-VT, czyli hydraulicznie sterowaną zmienną fazę na dolotowym wałku rozrządu. Da się to jakoś tam nawet wyczuć, bo przy jakiś 4200 obr/min trochę brzmienie się zmienia i na wykresie na hamowni coś tam zobaczysz.
BP-4W, to przedliftowy 1.8, a poliftowy, to BP-Z3.
Wieksze różniece są przy 1.8, bo 1.8 dostał S-VT, czyli hydraulicznie sterowaną zmienną fazę na dolotowym wałku rozrządu. Da się to jakoś tam nawet wyczuć, bo przy jakiś 4200 obr/min trochę brzmienie się zmienia i na wykresie na hamowni coś tam zobaczysz.
BP-4W, to przedliftowy 1.8, a poliftowy, to BP-Z3.
The answer is always Miata.
Hej! Czy można dostać przednie błotniki do NA bez otworów na kierunkowskazy?
Jeśli nie to warto brać te z allegro?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-na-89-98-blotnik-przod-nowy-lewy-i6945368552.html
Jeśli nie to warto brać te z allegro?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-na-89-98-blotnik-przod-nowy-lewy-i6945368552.html
Pytanie do osób, które montowały u siebie światła przeciwmgłowe / przeciwmgielne z przodu w NBFL.
Czy w każdej NBFL znajduje się gotowa instalacja? Ponieważ w swojej nie widziałem żadnych gniazd w okolicy.
Jak poprowadzić instalacje? Posiadacie może jakieś schematy? Wykaz elementów?
Czy w każdej NBFL znajduje się gotowa instalacja? Ponieważ w swojej nie widziałem żadnych gniazd w okolicy.
Jak poprowadzić instalacje? Posiadacie może jakieś schematy? Wykaz elementów?
- Załączniki
-
- 20171003_202419.jpg (569.29 KiB) Przejrzano 2477 razy
-
- 20171003_202429.jpg (509.25 KiB) Przejrzano 2477 razy
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
viewtopic.php?f=25&t=8787
Tutaj jest wątek o tym. Jak coś, to mam te schematy i mogę się podzielić. Jeszcze nie montowałem u siebie, bo hmm... Zimno i wszystkie inne fury się psują, więc nie rozgrzebuję Miaty.
Tutaj jest wątek o tym. Jak coś, to mam te schematy i mogę się podzielić. Jeszcze nie montowałem u siebie, bo hmm... Zimno i wszystkie inne fury się psują, więc nie rozgrzebuję Miaty.
The answer is always Miata.
Chezus pisze:w NB i NBFL silnik 1.6 jest ten sam praktycznie. Jedyna różnica chyba, to OBD2 w NBFL.
Wieksze różniece są przy 1.8, bo 1.8 dostał S-VT, czyli hydraulicznie sterowaną zmienną fazę na dolotowym wałku rozrządu. Da się to jakoś tam nawet wyczuć, bo przy jakiś 4200 obr/min trochę brzmienie się zmienia i na wykresie na hamowni coś tam zobaczysz.
BP-4W, to przedliftowy 1.8, a poliftowy, to BP-Z3.
No mniej więcej wiem jakie zmiany zachodziły między BP-4W a BP-Z3.

Tylko nadal nie wiem czy w BP-4W jest system VICS i czy dobrze rozumiem o co w nim chodzi.
A pytałem o to, w który system jest wyposażony BP-4W bo internety mówią raz, że jest VICS a raz, że jest VTSC. Z tego co wyczytałem to większość posiadaczy samochodów z systemem VTSC, wyrzuca go, bo nie jest za bardzo potrzebny a nawet pisali, że obniża parametry silnika. Stąd moje pytanie

składam dyfer z torsenem i mam pytanie bo jakiś czas temu to rozebralem i juz nie pamietam dokladnie jak to bylo 
na zdjeicu 1, 2 powinna iść taka podkładka z tymi uszkami ze zdjęcia 4, czy na którąś stronę foto 1 i 2 idzie jeszcze któraś metalowa podkładka? (jak obstawiam dystansowa)
Bo ta z foto nr 4 wieksza metalowa to idzie bodajże pod przegub walu na foto nr 3
Jak ktos ma jakiś schemat lub foto mile widziane

na zdjeicu 1, 2 powinna iść taka podkładka z tymi uszkami ze zdjęcia 4, czy na którąś stronę foto 1 i 2 idzie jeszcze któraś metalowa podkładka? (jak obstawiam dystansowa)
Bo ta z foto nr 4 wieksza metalowa to idzie bodajże pod przegub walu na foto nr 3
Jak ktos ma jakiś schemat lub foto mile widziane

pytanie z gatunku laickich:)
bilsteiny w ncfl z wersji sport to są jakieś specjalne amory czy standardowo b6?
dzięki za info
pozdr!
bilsteiny w ncfl z wersji sport to są jakieś specjalne amory czy standardowo b6?
dzięki za info
pozdr!
Cześć, sprzątając wczoraj pod maską zauważyłem parę luźnych kabelków, nie potrafię ustalić od czego one są. Wszystko w aucie dziala oprócz centralnego, ale wątpię żeby to miało jakiś związek.
- Załączniki
-
- IMG_20180108_192422.jpg (1.01 MiB) Przejrzano 2348 razy
-
- IMG_20180108_191658_HHT.jpg (456.65 KiB) Przejrzano 2348 razy
Mam problem z licznikami. Nic nie wskazują (tylko wskaźnika ciśnienia oleju pokazuje cokolwiek). Podejrzewam że Blacharz po naprawie podluznic coś źle złożył albo się wypielo (po odbiorze auta było ok po paru dniach zegary zaczęły wariowac). Od czego zacząć poszukiwania? Czy jest jakiś bezpiecznik zegarów albo kostka?
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
- sir.michor
- Posty: 291
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
- Model: NA
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Ktoś ma może info gdzie dostanę u nas CZERWONE kable wysokiego napięcia [NA] ?
- Załączniki
-
- $_3.JPG (77.02 KiB) Przejrzano 2203 razy
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
To kable od https://www.magnecor.com/
- sir.michor
- Posty: 291
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
- Model: NA
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
henorek pisze:To kable od https://www.magnecor.com/
szkoda,że nie ma nic u nas :/
chyba będę zmuszony zaufać ebay'owi
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
sir.michor pisze:henorek pisze:To kable od https://www.magnecor.com/
szkoda,że nie ma nic u nas :/
chyba będę zmuszony zaufać ebay'owi
kup na mx5parts.co.uk - wysyłają do Polski bez problemu
Cześć,
Mam problem. Słyszę szum w tylnej części samochodu i myślałem , że to łożysko (szum- jakby opór toczenia, zwiększa się wraz z prędkością). Jednak podniosłem ją dzisiaj i szumu czy jakiegoś dźwięku przy kręceniu kołami nie było. Nie było też żadnego wyczuwalnego luzu na kole. Zamiast tego dosyć ciężko było w ogóle przekręcić koło - i jedno i drugie. No i tak raczej nie powinno być
Dodatkowo obydwa kola kręciły się w tą samą stronę, a gdzieś mi się obiło o uszy, że torsen tak nie działa - możecie to potwierdzić? No i na koniec proszę was o radę ... jak myślicie co może to powodować? Coś z torsenem czy szukać gdzieś indziej ?
Mam problem. Słyszę szum w tylnej części samochodu i myślałem , że to łożysko (szum- jakby opór toczenia, zwiększa się wraz z prędkością). Jednak podniosłem ją dzisiaj i szumu czy jakiegoś dźwięku przy kręceniu kołami nie było. Nie było też żadnego wyczuwalnego luzu na kole. Zamiast tego dosyć ciężko było w ogóle przekręcić koło - i jedno i drugie. No i tak raczej nie powinno być

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Potrzebuję info od kogoś kto wstawiał /dokładał katalizator dop MXa. Czy te "tanie" zamienniki poprawiają "smród" spalin na właściwy - wiadomo jak jest bez kata, a jak z katem.
Czy ktoś może polecić te uniwersalne Kadex/JMJ? Mają dokładnie pod model (tylko muszą mi sprawdzić długość - ja mam 42 cm).
Czy ktoś może polecić te uniwersalne Kadex/JMJ? Mają dokładnie pod model (tylko muszą mi sprawdzić długość - ja mam 42 cm).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826