zmiana filtra oleju

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

30 paź 2010, 18:37

Dziś po raz kolejny zmieniałem olej i jak zwykle aby dostać się do filtra musiałem podlewarować auto i zwalić koło. W Na 1.8 z ABS-em nie da rady go sięgnąć od góry.
Problem w tym że nawet jak sie to kolo sciągnie to i tak dostęp do filtra jest delikatnie mówiąc tragiczny. Za każdym razem się z tym męczę i nigdy nie mam pewności że dobrze dokreciłem nowy filtr.
Może ktoś ma na to jakiś sprytny patent? Jakiś magiczny klucz ?
Ja używam takiego:
http://allegro.pl/yato-klucz-do-filtra-oleju-60-73-mm-yt-0820-i1270231935.html
Lepszy od łancuchowego który miałem wcześniej ale i tak szału nie robi...
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

30 paź 2010, 18:50

Dizajer pisze:W Na 1.8 z ABS-em nie da rady go sięgnąć od góry.


Nie mogę się zgodzić ,nigdy nie robiłem tego sam, mogę tylko powiedzieć że widziałem jak robił to mechanik, i było to właśnie od góry lub z kanału ale nigdy nie było ściągane koło.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

30 paź 2010, 19:07

Musiał mieć chyba wybitnie małe rączki :)
Od góry da rade "dotknąć" filtra ale nie ma mowy o jego solidnym dokreceniu.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

30 paź 2010, 19:09

Filtry niektórych firm mają na końcu obudowy wytłoczone 6-kąty na normalny klucz oczkowy... Może poszukaj takiego filtra? :)
110@???KM
134@???Nm
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

30 paź 2010, 19:12

to całkiem sensowny pomysł, thx
jak ktoś kojarzy jaka firma robi taki filtr do miaty to proszę o info
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 paź 2010, 19:37

Bierzesz srubokret (dlugi) przebijasz filtr na wylot, odkrecasz :P
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2010, 20:10

Dizajer pisze:aka firma robi taki filtr do miaty to proszę o info

KN robi takie filtry
Dizajer pisze:nigdy nie mam pewności że dobrze dokreciłem nowy filtr.
Dizajer pisze:o jego solidnym dokreceniu

Ja dokręcam dłonią. Lewą, żeby za mocno nie przykręcić i potem nie mieć problemu z odkręceniem...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

30 paź 2010, 20:16

Dizajer, nie wiem jak jest w NA, ale w NB 1.8 swobodnie da się odkręcić filtr oleju ręką - i nowy wkręcić w ten sam sposób.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

30 paź 2010, 20:22

majkel_c pisze:KN robi takie filtry

thx

Odkręcenie starego filtra nie stanowi aż takiego problemu, gorzej jest z dokrecieniem nowego.
Ja jakoś śpię spokojniej kiedy wiem że mi się filtr niespodziewanie nie odkręci. Dlatego próbuje go docisnąć kluczem. Gdyby było dobre dojscie dokreciłbym po prostu solidnie ręką ale pole manewru jest za małe aby można go konkretnie chwycić.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2010, 20:25

Dizajer pisze:Dlatego próbuje go docisnąć kluczem.

Błąd, potem się uszczelka zapieka i są jazdy z odkręceniem. Naprawdę wystarczy dokręcić dłonią i to nawet niezbyt mocno. U mnie w Ptaszorze teutoński siłacz dokręcił bardzo solidnie i przy próbie odkręcenia kluczem filtr nie puścił, ale odkręciła się cała podstawka...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 paź 2010, 20:30

Niedoczytlem, biega o dokrecenie a wiec przylaczam sie do opinii ze jedynym i najlepszym sposobem jest uzycie ręki. Dokrecenie kluczem moze spowodowac zerwanie uszczelki i problem przy jego pozniejszym odkrecaniu. Filtr dokrecasz mocno reką ale z wyczuciem by go nie zgniesc. Nawet instrukcja sugeruje by robic to recznie. Do filtra dobieralem sie zawsze od spodu auta z kanalu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 paź 2010, 10:00

Tak jak powyżej opisał to Five - najlepszy sposób to dokręcenie ręką....jeśli uważasz że to za mało to pierwszy lepszy warsztat samochodowy powinien posiadać zestaw kluczy do odkręcania filtrów lub klucz pazurowy uniwersalny jaki masz na fotce poniżej.
Załączniki
AI050004A.jpg
AI050004A.jpg (131.72 KiB) Przejrzano 491 razy
1256326573.jpeg
1256326573.jpeg (40.08 KiB) Przejrzano 498 razy
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

31 paź 2010, 13:42

Dzięki za wszystkie porady
na pewno się przydadzą
skorzystam za jakieś 7 tys km :)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2010, 9:24

irakleo pisze:klucz pazurowy uniwersalny jaki masz na fotce poniżej.



Uniwersalny klucz jest za duży... :razz:


Tylko lewa ręka... Jeśli nie masz siły to poproś kogoś silniejszego... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ODPOWIEDZ