[SOLO997] Słabe przyśpieszenie..

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

13 wrz 2010, 21:41

Mam pytanko od ilu tys obrotow powinana sie krecic wersja 1.6 ...
Po wymianie mojego starego peugota 105 na mx5 i jakos wydaje mi sie ze tamten sie lepiej zbierał , strasznie muli moja mazde :( co to moze byc ??? Przejechałem sie z kolega mazda 626 kombi diesel 100 konna i powiem ze lepiej o wiele sie zbierał niz moja mx5 :( wiadomo 626 turbodiesel i kreci sie prawie od poczatku, ale czy to nie mx5 powinna wymiatac bardziej..?

Miałem remont silnika i składany był od podstaw nowa uszczelka pod głowica szlif wału +panewki od mazdy xedos , łozyska, oleje , filtry..Ogolnie cała kapitalka silnika..
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2010, 22:02

w 1,6 nic sie nie dzieje ponizej 3tys rmp, natomiast odczuwalnie auto jedzie dopiero od 4,5k do 7k, i to tez tylko na pierwszych biegach. Oczywiscie wszystko to jest kwestia indywidualna, dlatego najlepiej zmierz sie na swiatalch z czyms co ma jak twoje auto ~10s do setki (626 kumpla powinienes odstawic o 2-3dlugosci auta na kilkuset metrach).
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

13 wrz 2010, 22:11

Masz gdzies swoje czasy gdzies jak testowałes..
Np od 0 do 60 czy od 0 do 100 czy od 0 do 150 to sprawdze czy mam tak samo...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 wrz 2010, 10:05

0-100 seryjnie jest 9,8, wiec jesli Ci wyjdzie na stoperze miedzy 9 a 11 (blad pomiarowy, przeklamanie licznika), to jest tak jak powinno. Pomiar wykonaj w obie strony i wyciagnij srednia bo moze byc pochylenie.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

14 wrz 2010, 13:04

Np od 0 do 60 czy od 0 do 100 czy od 0 do 150 to sprawdze czy mam tak samo...

Zrób sobie wycieczkę na hamownię i będziesz miał wykres czarno na białym - przynajmniej będzie od czego zacząć. Pomiary ze stoperem w ręku są tak mało powtarzalne że prędzej się człowiek w coś wpakuje śledząc w napięciu stoper niż otrzyma sensowny wynik...
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Bartch
Posty: 48
Rejestracja: 13 cze 2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2010, 15:18

ostatnio wymienialem silnik w mojej NA. Wczesniej mialem 1.6 115, teraz mam 1.6 115 i nowy silnik znacznie slabiej ciagnie ponizej 3.5krpm. Ewidentnie jest cos nie tak bo nawet stojac na mokrej nawierzchni i ostro ruszajac kola nawet nie buksuja. Nie zeby mi na tym jakos szczegolnie zalezalo, jednak wyraznie brakuje mu mocy. Dla porownania powiem (a takie akurat porownanie mam pod reka) ze slabiej rusza niz 55 konna micra..
Pytanie brzmi: czy moze to byc wina zle zalozonego rozrzadu - pomylenie sie o jeden zab?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 wrz 2010, 15:26

Bartch a może to 90KM?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Bartch
Posty: 48
Rejestracja: 13 cze 2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2010, 15:36

Rocznik 92 silnika, wiec 115km. Wydaje mi sie, ze nawet 90km jezdzilo by lepiej niz moj. Autentycznie przyspieszenie jest gorsze albo porownywalne ze stara micra :/
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

14 wrz 2010, 17:51

Może to być wina żle złożonego rozrzadu jak najbardziej.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2010, 7:47

Bartch, Wpadnij na spot czwartkowy, ja mam podobne dolegliwości i możemy co nie co porównać.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 wrz 2010, 20:17

U mnie auto się o wiele fajniej zbiera po wymianie przepływki. Zawsze warto sprawdzić jako 5 minutowe zadanie - odpiać jedna wtyczkę i multimeter.
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

16 wrz 2010, 6:38

Wczoraj testowałem bryke o od 0 do 100 miałem 16 sekund...
od 80 do 120 jeszcze gorzej :(
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

16 wrz 2010, 10:43

coś musi być nie tak :P przepływka, sonda lambda, źle złożony rozrząd, zapchany wydech, zapchany filtr paliwa, słaba pompka paliwa :P możesz gdzieś zrobić diagnostykę ?? chodź by głupia analiza spali sporo by powiedziała :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2010, 11:51

może masz pękniety kolektor tak jak ja ? ;]
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

16 wrz 2010, 17:38

W sobote jade do kolegi ma sondę do mierzenia spalil o sprawdzimy co z nim nie tak...
ODPOWIEDZ