duży apetyt na benzyne w mojej MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 11:46

więc jak w temacie ...z moim autem jest chyba coś nie tak ...spalanie na 100km po mieście to 16-18 L ...bak starcza mi na 220km :???: napewno alusy i opony 16/45/215 robia swoje :???:
jakie moga byc przyczyny tego :?: zapłon , świece , kable zapłonowe ,filtr paliwa ,ecu oszalało :?:
na dniach jade na analize spalin zobaczymy co z tego wyjdzie
czekam na dobre rady :wink:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 maja 2010, 11:59

Jeżdżę na prawie takich samych oponach i pali mi około 10-11l...

Stanowczo za dużo, przepływomierz? Lambda? Wyciek paliwa :razz: ?
Zrób analizę i pomyśli się konkretniej.

Proponuję podłączyć to do istniejącego tematu by nie śmiecić na forum.

pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 12:01

jezdzisz na takich samych kapciach na dodatek z turbo i pali Ci 10-11 :shock: :?:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 maja 2010, 12:09

Skrzypul pisze:jezdzisz na takich samych kapciach na dodatek z turbo i pali Ci 10-11 :shock: :?:


Tankuje za stówkę i robię 180-200km :razz:

PS Przy cenach 5zł/litr rzecz jasna...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2010, 13:00

U mnie temat przewija się non stop. Wymieniłem sondę lambdę. Spalanie spadło może o 0,5-1L. :neutral:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 maja 2010, 13:17

Przepływka, zwłaszcza w NA.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 13:25

dmk, co dokładnie sugerujesz :?: blokuję się gdzieś :?: z tego co pamiętam ma podział na 3 zakresy które odczytuje komp minimum-połowa-max czy cos takiego :???:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 maja 2010, 13:26

Czy uszkodzona przeplywka moze nie sygnalizowac tego bledem (tym co sie zczytuje komputerem diagnostycznym albio dioda :) ) ?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2010, 13:27

sprawdzałem diodą i zero błędów, ale nie biore tego na poważnie bo chyba uszkodzoną sonde lambde też by wyłapało ? być źle był skonstruowany przyrząd...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 maja 2010, 13:29

Ja odlaczylem przeplywke na przekrecoym zaplonie, co spowodowao blad i dioda mi go wymrugala, ale po resecie kompa blad juz nie wystepowal.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 maja 2010, 13:40

1) W NB jest zupełnie innego rodzaju przepływka. Silnik będzie pracował bez niej, ale będzie przelewał. Komputer wywali sobie błąd bez niej i nic więcej.

2) W NA jest przepływka płytkowa i zwyczajnie ulega zużyciu - należałoby ją wmienić (na próbę np. od kogoś, kto ma spalanie w normie). Komputer nie wywali błędu w przypadku gdy będzie podawała zawyżone/zaniżone wartości, jedynie po jej odpięciu jak w NB.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 14:23

da się sprawdzić jakoś przepływomierz czy jest dobry :?: może jakis opis co z czym się je <rysunki> :?:
z allegro też niewiadomo czy kupi się dobry,więc w najgorszym wypadku zostaje kupno ecu mastera :?: ale to też ładne koszty i pitolenia w podłączeniu kabli i wystrojeniu tego
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

21 maja 2010, 14:36

moze zabardzo ja katujesz? 16-18 l to nawet na miate turbo bardzo duzo , mojego kolegi audi rs4 pali mniej
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 14:45

jest masakra :cry: a portfel szybko chudnie :???:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

21 maja 2010, 14:49

mnie pali 10 l w jezdzie mieszanej , ale kiedys zszedłem do 8 l , ja znowu miesiecznie pykam 2/ 2,500 km , wiec jezeli mi by palila 16 to bym poszedl z torbami:/
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 maja 2010, 14:57

mi palila 14l/100km......

w 1,6l












przy turbo i bucie w podlodze przez 100% czasu

ps. mam swoja przeplywke jakby cos to PW :)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 15:32

PW :wink:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2010, 0:10

Skrzypul pisze:czekam na dobre rady

niedawno jednemu emiksowi znacząco spadło spalanie (tak z 2-3 litry na 100) po wymianie filtra powietrza na nowy... to znaczy niezapaprany... kiedy robiłeś jakikolwiek serwis swojej mazdy ?

Po
eM
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

22 maja 2010, 9:58

mam dopiero co włożony nowy duży storzek ma zaledwie z miesiąc
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Lilu
Posty: 343
Rejestracja: 26 sty 2009, 12:33
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2010, 11:46

U mnie spalanie spadło po wymianie oleju, wypraniu stożka i podpompowaniu opon :oops:
Appearances may be deceiving. :cool:
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

29 maja 2010, 21:33

niestety ale pusciły mi nerwy ...i na analize spalin nie dotarłem ,ponieważ najpierw powymieniam trochę gratów czekam nadal na przesyłki wrrr
więc to wymieniam na dniach:
-filtr oleju
-olej mobil 5w50
-świece zapłonowe NGK V-LINE 14
- przewody zapłonowe NGK
-nowy stożek grzybek
- sprawny na 100% przepływomierz
-filtr paliwa
-płyn w chłodnicy <wiem on nie ma nic do tego > ale zawsze lepsze samopoczucie
- przy okazji uszczelkę pod pokrywę zaworów bo się poci od długiego czału

jak spalanie będzie takie same to atakuje sonde lambde ale chyba zakupie NGK jak dla mnie pewna firma skoro dobrze robią świece i przewody zapłonowe to sonde chyba też :???: bede z wami na bieząco :wink:
przy okazji ustawie zapłon na 14 stopni bo też mam lenia żeby to zrobić :grin:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

30 maja 2010, 9:08

U mnie też spalanie jest ogromne.Przy spokojnej jeździe po mieście pali 13 l a silnik to 1.6 90 KM.Auto chodzi jak najbardziej poprawnie i jest bardzo dynamiczne.Sprawdziłem sondę lambda i okazało się że działa poprawnie,filtry i olej wymienione.Nie wiem co jeszcze może być zepsute
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

30 maja 2010, 10:59

McGyver, może któryś wtrysk przelewa :?: albo przepływomierz już się wysrał
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

30 maja 2010, 15:23

No tylko jak to sprawdzić?? Jest może ktoś z krakowa lub okolic kto miałby pożyczyć dobry przepływomierz na parę dni do przetestowania?? Oczywiscie odwdzięczę się klikoma puszkami piwa ;)
Dodatkowy objaw jaki zauważałem ale raczej w zimie gdy stał w garażu że gdy paliłem auto rano po postoju w nocy to z wydechu czuć było niespalone paliwo.teraz gdy jest cieplej tego nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2010, 17:40

Nie wiem czy Ci to w czyms pomoże i nie wiem czy dobrze mówie ale sprawdź na ile masz ustawiony zapłon. Samochód mulił trochę i strzelał nawet z wydechu. Jeżdżę już od Piątku z przestawionym zapłonem na 16 i samochód odżył i jakby nie strzela już z wydechu. I tu z tego miejsca jeszcze bym kogoś poprosił o zweryfikowanie tego co pisze i czy to jest prawda, bo narazie to opisuje tylko swoje odczucia. Fakt faktem ten zapłon nie był wcześniej opóźniony tak drastycznie że być może mogłaby byc różnica w spalaniu ale autko jest zrywniejsze. Dodatkowo zmieniłem filtr powietrza na K&N do puchy, a w puszcze filtra powietrza też znalazłem kawałek papieru toaletowego :D Nie wiem co on tam robił, jakoś go wessało, Ale spalanie dalej mam wysokie bo 13L po Warszawce na 17 calowych kołach.
dodam, że niedawno była wymieniana sonda lambda u mnie, skutkowało to obniżeniem spalania może o 0,5-1L ? :wink:
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, 22:17 przez Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

30 maja 2010, 18:19

Bardock pisze:sprawdź na ile masz ustawiony zapłon. U mnie powinno byc bodaj 12 a było 10, samochód mulił trochę i strzelał nawet z wydechu

10 stopni to seria, kolega sobie uprzejmie doczyta i twórczość wyedytuje coby mniej obeznanych nie straszyć. :twisted:
Bardock pisze:samochód odrzył

to o rzyciu też proponuję. :mrgreen: :mrgreen:
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

30 maja 2010, 20:22

i wielka kupa :roll: spalanie to samo ... czekam na przepływomierz i wymieniam lambde jednak i zapłon na 14 stopni :???: zobaczymy czy coś spadnie ..paliwo nigdzie nie uciaka
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2010, 22:17

spilner pisze:
Bardock pisze:sprawdź na ile masz ustawiony zapłon. U mnie powinno byc bodaj 12 a było 10, samochód mulił trochę i strzelał nawet z wydechu

10 stopni to seria, kolega sobie uprzejmie doczyta i twórczość wyedytuje coby mniej obeznanych nie straszyć. :twisted:
Bardock pisze:samochód odrzył

to o rzyciu też proponuję. :mrgreen: :mrgreen:


:lol: no i wtopa. Na ostatnim zlocie być może ktoś mnie w błąd wprowadził.
Nie mniej jednak auto było zamulone a teraz nie jest.

post już zmieniony
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

30 maja 2010, 22:26

Bardock pisze:Nie mniej jednak auto było zamulone a teraz nie jest.

Zmiana kąta zapłonu daje w NA bardzo ładne rezultaty, to najtańsze dodatkowe niutonometry na rynku. :wink: Inna sprawa, że jeśli auto na seryjnych ustawieniach wydaje się dziwnie słabe to warto też poszukać przyczyny. :razz:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2010, 22:30

szukam szukam :wink: Koło pasowe jest OK, nie chybocze się. Do wymiany idą zaraz świece i kable wysokiego napięcia oraz nowy akumulator bo ten co mam już niedomaga. Rok minął więc i olej pójdzie do wymiany oraz kolejny przegląd hamulców.
Jeśli chodzi o spalanie to też chętnie bym pożyczył przepływomierz od kogoś :)
ODPOWIEDZ