Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Osobiście bardzo sobie chwalę oleje Valvoline - klekotanie w NB gdzie nie ma popychaczy zdarzało mi się na bardzo zimnym silniku tylko jak jeździłem na Midlandzie 10W40 - i zawsze trwało to max 5-10 sekund. Jaki przebieg na obecnym oleju? Sprawdzałeś czy masz wystarczająco tego szlachetnego płynu?
Od czasu kiedy przerzuciłem się na Valvoline nigdy więcej coś takiego nie wystąpiło a zima była zdecydowanie bardziej mroźna niż poprzednia.
p.s. Możesz zmienić olej na inny, ale jeśli na coś się działo na Valvoline ( jeśli jesteś pewien, że na pewno taki olej miałeś ) to nie sądzę by była jakkolwiek różnica.
Od czasu kiedy przerzuciłem się na Valvoline nigdy więcej coś takiego nie wystąpiło a zima była zdecydowanie bardziej mroźna niż poprzednia.
p.s. Możesz zmienić olej na inny, ale jeśli na coś się działo na Valvoline ( jeśli jesteś pewien, że na pewno taki olej miałeś ) to nie sądzę by była jakkolwiek różnica.
Mógłby mi ktoś doradzić, który olej lepiej kupić:
1) MOTUL 8100 X-cess 5W-40
2) MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W-30
3) Jakiś inny lepszy ?
Od nowości była Dexelia 5W-30. Zostać przy tym? Aktualnie pacjentka ma przebieg 41tys.
1) MOTUL 8100 X-cess 5W-40
2) MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W-30
3) Jakiś inny lepszy ?
Od nowości była Dexelia 5W-30. Zostać przy tym? Aktualnie pacjentka ma przebieg 41tys.
1st, 2nd & 3rd, zoom zoom
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Jak tak śledzę ten wątek, to zauważam, że nasze silniki nie są wybredne w temacie olejów. Tylko pare z nich ludzie narzekali, ale to i tak w NA gdzie są HLA. A tak, to różnice nie są jakoś specjalnie odczuwalne.
Ważne, żeby olej był oryginalny a nie jakiś chrzczony i nie firmy "Uduś" tylko renomowanej. Oryginalnie zalecany przez Mazdę Dexelia też raczej nie jest zły, bo Mazda by sobie raczej nie strzelała w nogę.
Ważne, żeby olej był oryginalny a nie jakiś chrzczony i nie firmy "Uduś" tylko renomowanej. Oryginalnie zalecany przez Mazdę Dexelia też raczej nie jest zły, bo Mazda by sobie raczej nie strzelała w nogę.
132,98 zł 

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
DieSpinnePL pisze:Oryginalnie zalecany przez Mazdę Dexelia też raczej nie jest zły, bo Mazda by sobie raczej nie strzelała w nogę.
Bo to przecież ELF.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
moja mazda przejeździła 153 tysie km na Dexelii 5W30 i w dalszym eksploatacji ma się bardzo dobrze
osobiście przeszedłem na Motula.

Łoś
argh przeczytałem całość nie było łatwo ale walczyłem dzielnie
- wiem dużo więcej niż przed ale wcale nie ułatwia mi to decyzji - cóż za niespodziewanka prawda ?
Ogólnie to bym sobie, ani wam głowy nie zawracał tematem ale zauważyłem pewną niespójność w dokumentacji mojej mazdy. Madzia była serwisowana w ASO głównie i lali jej coś co na fakturze określane jest jako -high grade engine oil- czyli pewno standardowa Dexla 5w30.
Później ni z tego ni z owego, na jeden interwał trwający rok i mniej więcej 10k km, ktoś jej zalał pół-syntetyk nieznanych parametrów, tylko po to by na ostatnie 7k km wlać jej z powrotem 5w30 full syntetyk niewymienionej marki.
Doradźcie czy po takich roszadach powinienem zalać full czy pól syntetyk. Auto ma 80k km przebiegu i 7 lat stażu.
Jeżeli full syntetyk to kupię pewno Motula 5w40 bo to chyba jedyna marka, na którą nikt w tym wątku nie narzeka a 5w40 bo silniki benzynowe lubią obroty a ja właśnie dlatego lubię silniki benzynowe
.
Dobra i teraz jeszcze dwa szybkie pytania - mam Fuji Super LSD w moście czyli Torsena ze sprzęgłem - co mam mu zalać? W wątku pojawiają się głosy, że do takiego ustrojstwa może być potrzebne coś innego niż 75w90 coś bardziej jak do szper płytkowych. Można zgłupieć.
A drugie pytanie o skrzynie. Podobno w NBfl nie leje się już oleju pod lewarek? Czyli przy wymianie wymieniamy tylko pod autem używając standardowych dwóch śrub i jesteśmy szczęśliwi? No i jeszcze jaki olej tam się wlewa według Mazdy mineralny czy syntetyk?
Dzięki i pozdrawiam


Ogólnie to bym sobie, ani wam głowy nie zawracał tematem ale zauważyłem pewną niespójność w dokumentacji mojej mazdy. Madzia była serwisowana w ASO głównie i lali jej coś co na fakturze określane jest jako -high grade engine oil- czyli pewno standardowa Dexla 5w30.
Później ni z tego ni z owego, na jeden interwał trwający rok i mniej więcej 10k km, ktoś jej zalał pół-syntetyk nieznanych parametrów, tylko po to by na ostatnie 7k km wlać jej z powrotem 5w30 full syntetyk niewymienionej marki.
Doradźcie czy po takich roszadach powinienem zalać full czy pól syntetyk. Auto ma 80k km przebiegu i 7 lat stażu.
Jeżeli full syntetyk to kupię pewno Motula 5w40 bo to chyba jedyna marka, na którą nikt w tym wątku nie narzeka a 5w40 bo silniki benzynowe lubią obroty a ja właśnie dlatego lubię silniki benzynowe

Dobra i teraz jeszcze dwa szybkie pytania - mam Fuji Super LSD w moście czyli Torsena ze sprzęgłem - co mam mu zalać? W wątku pojawiają się głosy, że do takiego ustrojstwa może być potrzebne coś innego niż 75w90 coś bardziej jak do szper płytkowych. Można zgłupieć.
A drugie pytanie o skrzynie. Podobno w NBfl nie leje się już oleju pod lewarek? Czyli przy wymianie wymieniamy tylko pod autem używając standardowych dwóch śrub i jesteśmy szczęśliwi? No i jeszcze jaki olej tam się wlewa według Mazdy mineralny czy syntetyk?
Dzięki i pozdrawiam
sebna pisze:Doradźcie czy po takich roszadach powinienem zalać full czy pól syntetyk.
imho żadna różnica. Lej syntetyk, chyba że masz jakieś uzasadnione podejrzenia że coś jest nie tak z silnikiem. Ale 70 tysięcy to żaden przebieg.
sebna pisze:Podobno w NBfl nie leje się już oleju pod lewarek?
To nie jest zależne od generacji tylko od skrzyni biegów. Manual 5gear -> lejesz, manual 6gear -> nie lejesz.
sebna pisze:No i jeszcze jaki olej tam się wlewa według Mazdy mineralny czy syntetyk?
kolejny temat-rzeka do przeczytania

Po
eM
Dzięki za wyjaśnienie majkel_c.
O drugim wątku widziałem ale w tym wątku też się okazyjnie pojawiały dyskusje o skrzyniach i torsenach więc liczyłem na to, że uda mi się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu
O drugim wątku widziałem ale w tym wątku też się okazyjnie pojawiały dyskusje o skrzyniach i torsenach więc liczyłem na to, że uda mi się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu

Witam,
Wiem, że czytałem, że ktoś chce kupować takie oleje w tym wątku - chyba był to Irakleo?
Olej - Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil - mogę go mieć taniej niż
Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic.
Jakieś opinie o Millers?
Pozdro
Wiem, że czytałem, że ktoś chce kupować takie oleje w tym wątku - chyba był to Irakleo?
Olej - Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil - mogę go mieć taniej niż
Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic.
Jakieś opinie o Millers?
Pozdro
sebna pisze:Witam,
Wiem, że czytałem, że ktoś chce kupować takie oleje w tym wątku - chyba był to Irakleo?
Olej - Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil - mogę go mieć taniej niż
Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic.
Jakieś opinie o Millers?
Pozdro
Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem

wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
To ja tez, zgodnie z panujaca moda, w zakupionej w piatek nbfl 1.8, mimo że nie wiem co było wcześniej (przebieg 106k), zalałem Motul 8100 X-cess 5W-40 (kupiony w szczecinie od goscia z forum vw, cena 130 PLN, kolega ma prywatny import z .de i dobre ceny, jakby co moge podac link do forum i namiary).
Jaro pisze:Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem![]()
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...
A ile zapłaciłeś za niego? Bo na mojej stronie z UK to raczej górna półka - bodaj 44funty za 5l kiedy Motul to zaledwie 29

sebna pisze:Jaro pisze:Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem![]()
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...
A ile zapłaciłeś za niego? Bo na mojej stronie z UK to raczej górna półka - bodaj 44funty za 5l kiedy Motul to zaledwie 29za 5l
259PLN/5L półka górna....

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
sebna pisze:Jaro pisze:Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem![]()
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...
A ile zapłaciłeś za niego? Bo na mojej stronie z UK to raczej górna półka - bodaj 44funty za 5l kiedy Motul to zaledwie 29za 5l
Bo 8100 to nie jest górna półka (co nie znaczy że to zły olej).
Porównaj sobie do Motula 300V Power 5W40.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
A ja się zgadzam, że ten Motul, który wymieniłem to żadna górna pólka - zresztą nigdy tak nie twierdziłem.
Chociaż być może z tego wniosek mogłem się jaśniej wyrazić w moim ostatnim poście.
Reasumując ja nie szukam high-endu bo do mojego stock silnika to by był totalny overkill nawet ten Motul 8100 5w40, który planuje to spore marnotrawstwo przy moich planach zmiany oleju co 7k - 10k km.
Ale nie mogę się powstrzymać

Chociaż być może z tego wniosek mogłem się jaśniej wyrazić w moim ostatnim poście.
Reasumując ja nie szukam high-endu bo do mojego stock silnika to by był totalny overkill nawet ten Motul 8100 5w40, który planuje to spore marnotrawstwo przy moich planach zmiany oleju co 7k - 10k km.
Ale nie mogę się powstrzymać

Szybkie pytanie - mam do wyboru:
Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 Gasoline & Diesel lubricant for Euro IV engines
albo
Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic
Ktoś mi powie, czy do mx5 leje się Euro IV czy normalny czy ewentualnie bez różnicy?
Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 Gasoline & Diesel lubricant for Euro IV engines
albo
Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic
Ktoś mi powie, czy do mx5 leje się Euro IV czy normalny czy ewentualnie bez różnicy?
sebna pisze:Ja w obu mam Redlina 75w90 tyle ze w moście dedykowany mostom a w skrzyni skrzyniom i jestem bardzo zadowolony - naprawdę rewelacyjne oleje.
u mnie identycznie

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna pisze: cena jest dość zaporowa za silnikowy Redlina.
bo to produkt zza oceanu....wszystko co pochodzi spoza UE z automatu jest droższe

Wiem, że widziałem już gdzieś odpowiedz na moje pytanie ale nie pamietam gdzie.
Ile może stać zamknięty fabrycznie olej na półce w domu?
Jest coś takiego jak data ważności albo jakieś wskazania.
Dzięki
EDIT: Ja mogę mieć Gallon za 31 funi z Europejskiego źródła co wychodzi mniej więcej 45$ ale nadal to jest prawie dwa razy więcej niż za zwykły olej Motula typu 8100 xcess.
Ile może stać zamknięty fabrycznie olej na półce w domu?
Jest coś takiego jak data ważności albo jakieś wskazania.
Dzięki
EDIT: Ja mogę mieć Gallon za 31 funi z Europejskiego źródła co wychodzi mniej więcej 45$ ale nadal to jest prawie dwa razy więcej niż za zwykły olej Motula typu 8100 xcess.
Mam mega okazje, mogę kupić redlina 10w40 za 25e dostarczone !
Teraz pytanie czy 10w40 będzie ok do Madzi - nie mamy tu ujemnych za dużych temperatur (-3 to już kataklizm
).
Czy taki olej mieści się w specyfikacji - nie mam instrukcji pod ręką a muszę podejmować szybko decyzję, ktoś mi powie.
Czy taki olej 10w40 będzie ok - polecacie czy raczej nie - silnik N/A stock męczę go kiedy się tylko da, czyli średnio często bo to Dublin.
I czy ktoś wie, zauważył jaka jest strata mocy przy przesiadce z Xw30 na Xw40?
Teraz pytanie czy 10w40 będzie ok do Madzi - nie mamy tu ujemnych za dużych temperatur (-3 to już kataklizm

Czy taki olej mieści się w specyfikacji - nie mam instrukcji pod ręką a muszę podejmować szybko decyzję, ktoś mi powie.
Czy taki olej 10w40 będzie ok - polecacie czy raczej nie - silnik N/A stock męczę go kiedy się tylko da, czyli średnio często bo to Dublin.
I czy ktoś wie, zauważył jaka jest strata mocy przy przesiadce z Xw30 na Xw40?