Cześć,
Czy ktoś przerabiał temat konwersji ze skrzyni automatycznej na manualną w NC ?
Co jest potrzebne oprócz samej skrzyni, żeby to ogarnać ?
Konwersja automatu na manual
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4611
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Na pewno pedały, pompa sprzęgła i takie tam. ECU trzeba przeprogramować.
Pytanie jest: po co? Automat ma swój sens i właściwości. Jeśli ktoś chce koniecznie manual to prościej kupić takie auto.
powered by RomDrop
Pytanie jest: po co? Automat ma swój sens i właściwości. Jeśli ktoś chce koniecznie manual to prościej kupić takie auto.
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4611
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z kolegą się dogadajcie akurat każdy z was ma te graty których potrzebuje drugi xD
Albo się autami wymiencie
powered by RomDrop
Albo się autami wymiencie
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
Mam doświadczenie co prawda nie z mx5 ale też z silnikiem forda.
Skrzynia, wybierak, pedały, wiązka komputer TCU, licznik (nie koniecznie), kierownica (nie koniecznie), nie wiem czy jest inny wał.
Przekładka skrzyni to rozebranie połowy auta. Wycięcie lub dołożenie instalacji. Co do programu ECU to nie wystarczy go edytować. Trzeba wgrać cały, od wersji z automatem. Komp od skrzyni musi na bieżąco komunikować się z ECU a do tego nie wystarczy same jego dołożenie. Kolejne schody pojawiają się np przy różnych wersjach osprzętu silnika. Temat jest o wiele dłuższy. Ja straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu mimo że robiłem to sam.
Zyskałem wiedzę także po bardziej precyzyjne info PW.
Finalnie u mnie wleciał z powrotem manual.
//edit
Ciągle mówimy o modyfikacjach w sferze serii/producenta auta. Są gotowe rozwiązania wykorzystujące inne sterowniki ale tu wchodzimy w etap budowy nie modyfikacji. Koszta ? Duże. Jeszcze jedno Sterownik produkowany przez firmę X nie musi współpracować z każdą skrzynią (jak było napisane na stronie internetowej). Klasyczny automat specyficznie zbudowany (o tym kiedy indziej) pojedzie bez sterownika. Zmiana biegu w górę to kopnięcie jak wjechanie w dziurę na drodze co krzywi felgi. Redukcja biegu to jak hamowanie awaryjne przez chwilę - skrzynia potrafi zablokować koła na suchym asfalcie.
Jeszcze jedno dla wszystkich użytkowników automatów. NIE włączamy biegu N podczas jazdy !! NIGDY. Do osób które robią tuning i na hamowni przy 180 włączają neutral by zrobić pomiar oporów, powinniście się ustawić do biczowania.
Skrzynia, wybierak, pedały, wiązka komputer TCU, licznik (nie koniecznie), kierownica (nie koniecznie), nie wiem czy jest inny wał.
Przekładka skrzyni to rozebranie połowy auta. Wycięcie lub dołożenie instalacji. Co do programu ECU to nie wystarczy go edytować. Trzeba wgrać cały, od wersji z automatem. Komp od skrzyni musi na bieżąco komunikować się z ECU a do tego nie wystarczy same jego dołożenie. Kolejne schody pojawiają się np przy różnych wersjach osprzętu silnika. Temat jest o wiele dłuższy. Ja straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu mimo że robiłem to sam.
Zyskałem wiedzę także po bardziej precyzyjne info PW.
Finalnie u mnie wleciał z powrotem manual.
//edit
Ciągle mówimy o modyfikacjach w sferze serii/producenta auta. Są gotowe rozwiązania wykorzystujące inne sterowniki ale tu wchodzimy w etap budowy nie modyfikacji. Koszta ? Duże. Jeszcze jedno Sterownik produkowany przez firmę X nie musi współpracować z każdą skrzynią (jak było napisane na stronie internetowej). Klasyczny automat specyficznie zbudowany (o tym kiedy indziej) pojedzie bez sterownika. Zmiana biegu w górę to kopnięcie jak wjechanie w dziurę na drodze co krzywi felgi. Redukcja biegu to jak hamowanie awaryjne przez chwilę - skrzynia potrafi zablokować koła na suchym asfalcie.
Jeszcze jedno dla wszystkich użytkowników automatów. NIE włączamy biegu N podczas jazdy !! NIGDY. Do osób które robią tuning i na hamowni przy 180 włączają neutral by zrobić pomiar oporów, powinniście się ustawić do biczowania.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
Zrobienie manuala z automatu jest trochę prościej. Przede wszystkim mając benzynę zawsze jest możliwość wysterowania silnika. Jeśli nie seryjnym to marketowym ECU. Reszta to mechanika.
Ja jestem OGROMNYM zwolennikiem automatycznej skrzyni. Naprawdę brakuje mi tego w mojej mx5. Mój kumpel (także właściciel mx5) twierdzi jednak że te automaty nie są zbyt dobre. Jako że jest to dowód anegdotyczny mam prośbę. Czy jest w okolicy Katowic jakiś spot zlot i osoba która ma automatyczną skrzynię we swojej mx5 i czy byłaby możliwość przejechania się taką ?
Ja jestem OGROMNYM zwolennikiem automatycznej skrzyni. Naprawdę brakuje mi tego w mojej mx5. Mój kumpel (także właściciel mx5) twierdzi jednak że te automaty nie są zbyt dobre. Jako że jest to dowód anegdotyczny mam prośbę. Czy jest w okolicy Katowic jakiś spot zlot i osoba która ma automatyczną skrzynię we swojej mx5 i czy byłaby możliwość przejechania się taką ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4611
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja tam uważam że automat w NC jest całkiem ok. Jest on owszem dość starej konstrukcji i szybkością zbliżona do dwusprzeglowek nie grzeszy ale jeździ się całkiem przyjemnie.
w okolicach KRK NC z AT ma kol. Domel
Ze skrzynią AT całkiem ładnie współgra doładowanie np. w aucie Bjorma. Nagle auto robi się o wiele zrywniejsze i zwinniejsze bo czasem wystarczy lekko dodać gazu i skrzynia nie musi nic robić, psst załatwia sprawę.
powered by RomDrop
w okolicach KRK NC z AT ma kol. Domel
Ze skrzynią AT całkiem ładnie współgra doładowanie np. w aucie Bjorma. Nagle auto robi się o wiele zrywniejsze i zwinniejsze bo czasem wystarczy lekko dodać gazu i skrzynia nie musi nic robić, psst załatwia sprawę.
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
Zf 6hp mam w swoim BMW
8hp to prawie to samo też jeździłem, BMW jaguar VW amarok
Te skrzynie można bez większego trudu zaadoptować i zaprogramować (Lamik, HTG nie polecam)
SJ6A-EL to jest oznaczenie z mazdy. Producenta na szybko nie znalazłem. Szybkość wg mojej wiedzy zależy w dużej mierze od sterownika.
Porównanie skrzyni z mx5 do dwu-sprzęgłowej jest nie na miejscu bo to zupełnie inne konstrukcje.
DQ250 też mam leży w garażu, czeka na swoją kolej do innego projektu.
8hp to prawie to samo też jeździłem, BMW jaguar VW amarok
Te skrzynie można bez większego trudu zaadoptować i zaprogramować (Lamik, HTG nie polecam)
SJ6A-EL to jest oznaczenie z mazdy. Producenta na szybko nie znalazłem. Szybkość wg mojej wiedzy zależy w dużej mierze od sterownika.
Porównanie skrzyni z mx5 do dwu-sprzęgłowej jest nie na miejscu bo to zupełnie inne konstrukcje.
DQ250 też mam leży w garażu, czeka na swoją kolej do innego projektu.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jeździłem paroma nc w seryjnym automacie i złego słowa nie dam powiedzieć. Ospały kiedy jedziesz spokojnie i całkiem ok jak jedziesz ostrzej. Typowy przedstawiciel swego gatunku i rocznika ale jeździ bardzo przyjemnie i potrafi byc dynamiczny.
oraz CanTCU HTG już praktycznie nia ma, no chyba że HTG Aviation
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 kwie 2024, 20:55
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
HTG Aviation
Kibicuje wszystkim którzy próbują coś stworzyć ale na litość boską jak nie potrafisz ogarnąć skrzyni biegów to nie bierzesz się za lotnictwo.
Miałem ich "produkt" więc mogę się wypowiedzieć.
Kibicuje wszystkim którzy próbują coś stworzyć ale na litość boską jak nie potrafisz ogarnąć skrzyni biegów to nie bierzesz się za lotnictwo.
Miałem ich "produkt" więc mogę się wypowiedzieć.