cześć wszystkim,
mam mały problem - zauważyłem ostatnio że lewa strona mojej miaty (NC, 2013) siedzi niżej od prawej. "O jeden palec" jak wkładam rękę między opone a nadkole. I z przodu i z tyłu. Jakiś czas temu na torze zdjąłem lewym przodem beczke - nadkole troche wgniecione, poleciałem bokiem po trawie... wątpię żeby to miało wpływ. Sęk w tym że nie wiem czy zauważyłem problem od razu czy po jakimś czasie więc nie wiem od kiedy tak ma.
Organoleptycznie od dołu nic nie widać, sprężyny całe, na pomiarach jest różnica - prawa strona skuteczność tłumienia 75%, lewa strona 65%. Także widać ze lewa i przód i tył równomiernie słabiej niż prawa.
Znaliście kiedyś taki przypadek ? Co to może być ? Coś można więcej posprawdzać czy wymiana kompletu sprężyn plus amorków jednak musi być na początek ?
Jeśli tak - ktoś z Wrocka polecany co zrobi to dobrze? (wiem niby robota prosta, ale wole zaufane miejsca)
Będę wdzięczny za wszelkie rady
pozdrawiam
Bartek
NC - lewa strona siedzi niżej o jakies 2cm
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Generalnie wszystko co jest związane z zawieszenie może być odpowiedzialne. Zaczynając od nierównomiernego zużycia do nieprawidłowego montażu (ktoś rozebrał i złożył w złej kolejności) nie orientuje się czy w NC jest jakiś konkretny problem który by za to odpowiadał bo to nie moja generacja
niby tak... ale wlasnie tam nic nie ma w tym zawieszeniu. Sprezyna, cieniutkie podkladki = bezposrednio mocowane do budy i wahacza. zadnych poduszek wyzszych co by mogly wplywac mocniej itp. Nic innego w zawieszeniu co mogloby wplywac na wysokosc nie identyfikuje. dla przykladu:
https://7.allegroimg.com/s1024/0cbcda/7 ... f0b8ec13d7
Stad chce po prostu wymienic komplet sprezyn - ale zanim pojde w koszta wolalem sie upewnic ze moze cos pominalem konkretnego ?
Anyone else ?
lub tez wskazowki gdzie we Wroc najlepiej taka robote zlecic ? kto tez rzetelnie popatrzy i nei wpusci w niepotrzebne koszta
https://7.allegroimg.com/s1024/0cbcda/7 ... f0b8ec13d7
Stad chce po prostu wymienic komplet sprezyn - ale zanim pojde w koszta wolalem sie upewnic ze moze cos pominalem konkretnego ?
Anyone else ?
lub tez wskazowki gdzie we Wroc najlepiej taka robote zlecic ? kto tez rzetelnie popatrzy i nei wpusci w niepotrzebne koszta
dokladnie ten sam temat - cala lewa strna siedziala troche nizej ?
skoro po wymianie tylnych sprezyn jest troche lepiej - to rozumiem ze przy robocie nikt zadnych innych przyczyn nie zidentyfikowal rozbierajac zawieszenie ?
dalszy krok to jednak pojscie w wymiane przodu ?
skoro po wymianie tylnych sprezyn jest troche lepiej - to rozumiem ze przy robocie nikt zadnych innych przyczyn nie zidentyfikowal rozbierajac zawieszenie ?
dalszy krok to jednak pojscie w wymiane przodu ?
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Na pewno auto sprawdzane na prostym gruncie? W zależności od pochylenia terenu mogą być znaczące różnice w tym jak auto siedzi. Mi się często wydaje, że nierówno, bo parkuje na terenie o spadku/pochyłości, natomiast jak robiłem kilka dni temu geometrię to jest/ było idealnie równo
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
maly update dla potomnych - na priv rozmawialem z kolega z forum ze ma taki sam problem. wymienil sprezyny na nowe... i nic... nadal to samo.
Auto ogarniał mu Sylwester z serwisu Dobrucki, ponoc polecany w Wawie. Sam był zdziwiony. Wykonał kilka telefonów i podobno to przypadłość NC.
Kolega tez postudiowal zagraniczne fora - i ponoc to czesta przypadlosc NC. Mało tego , ludzie z UK piszą że im auto sie przechyla w prawo Wiec papierowa buda sie ugniata pod naszymi dupkami jedyny profesjonalny sposób na wyrównanie nadwozia to ponoć gwint. A polecany to Timbur (a to 7 tysi za same części)
Malo tego... NDki tez zglaszaja ten problem: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=721088
Auto ogarniał mu Sylwester z serwisu Dobrucki, ponoc polecany w Wawie. Sam był zdziwiony. Wykonał kilka telefonów i podobno to przypadłość NC.
Kolega tez postudiowal zagraniczne fora - i ponoc to czesta przypadlosc NC. Mało tego , ludzie z UK piszą że im auto sie przechyla w prawo Wiec papierowa buda sie ugniata pod naszymi dupkami jedyny profesjonalny sposób na wyrównanie nadwozia to ponoć gwint. A polecany to Timbur (a to 7 tysi za same części)
Malo tego... NDki tez zglaszaja ten problem: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=721088
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mówiłem nie raz że Mazda to firma z tradycjami.
Np. problem przełączników szyb jest w NA NB NC, nie wiem jak ND ale może też xD
powered by RomDrop
Np. problem przełączników szyb jest w NA NB NC, nie wiem jak ND ale może też xD
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Przy bardziej leciwych egzemplarzach, z większym przebiegiem lub takich, które miały trudniejsze życie często powodem "krzywizny" są nierównomiernie zużyte bądź uszkodzone amortyzatory. Nawet jak nie mają widocznych wycieków to zakres pracy może być różny lewo/prawo. Przerabiałem to u siebie.
Pamiętam, że prosty test polegał na tym, że lewy amortyzator działał w miarę normalnie a prawy można było ścisnąć w rękach. Wizualnie oba takie same. Na BT sprawność odpowiednio 60-50% czy jakoś tak.
Warto też sprawdzić, czy tuleje gumowe na wahaczach są w neutralnym położeniu a wszystkie śruby kręcą się tak jak powinny.
Pamiętam, że prosty test polegał na tym, że lewy amortyzator działał w miarę normalnie a prawy można było ścisnąć w rękach. Wizualnie oba takie same. Na BT sprawność odpowiednio 60-50% czy jakoś tak.
Warto też sprawdzić, czy tuleje gumowe na wahaczach są w neutralnym położeniu a wszystkie śruby kręcą się tak jak powinny.