Siemka,
pojawił się problem w moim nc. Chciałem umyć filtr K&N, ale w międzyczasie musiałem skorzystać z fury, dlatego na kilkanaście kilometrów wrzuciłem zapasowy filtr gąbkowy itg który miałem w domu. W drodze powrotnej na jednych światłach obroty zaczęły mi falować. Nieregularnie przy przyspieszaniu auto nie miało mocy, obroty rosły bardzo powoli, buczało i brzmiało całkiem inaczej, raz usłyszałem specyficzny dźwięk, jakby zassało gumę. O tyle dziwne, że gdy np zredukowałem i znowu wcisnąłem gaz ten problem znikał, żeby zaraz znowu się pojawić. Raz dobrze, raz źle i tak na zmianę. Pomyślałem że wkładka ITG była zbyt restrykcyjna i auto nie miało tyle powietrza, ile potrzebowało, ale po zmianie filtra na stary, czysty k&n problem nie ustąpił. Rzuciłem okiem na dolot i wszystko wygląda na szczelne i na miejscu. Macie jakiś pomysł? Ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym? Czy tzw sound tube nie ma jakiejś membrany, którą mogło zassać i fura ciągnie lewe powietrze? Nic innego mi nie przychodzi do głowy
NC buczy, a nie jedzie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- krystian1916
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
- Model: NC FL2
- Wersja: PRHT 2.5
- Lokalizacja: Piaseczno
- Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Podłącz jakiegoś ELM BT czy inny skaner i zobacz jak wyglądają korekty paliwowe.
Dobrze byłoby też zlogować inne parametry jak korekta stuku, wskazania MAF itd. ale to najwygodniej Tactrixem do pliku
powered by RomDrop
Dobrze byłoby też zlogować inne parametry jak korekta stuku, wskazania MAF itd. ale to najwygodniej Tactrixem do pliku
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- krystian1916
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
- Model: NC FL2
- Wersja: PRHT 2.5
- Lokalizacja: Piaseczno
@Alex dzięki za komentarz
Wyrzuciłem i zaślepiłem soundtube, ale to nie to - chociaż faktycznie w środku była membrana . Furka wciąż raz na jakiś czas przy dodaniu ma inny dźwięk (znika charakterystyczny warkot, a zamiast tego jest taki przytłumiony szum z wydechu) w parze z tym kiedy to się dzieje, najczęściej obroty po powrocie spadają do około ~700 - nawet nie jeżdżę. Dziwna sprawa, bo to jest strasznie nieregularne i na cztery przegazowania z pięciu, to cztery razy jest wszystko okej i samochód pracuje jak wcześniej, ma moc.
Nie bawiłem sie nigdy gniazdem obd - w domu mam tylko przewód obd - usb i iCar. Jeśli mając te dwie rzeczy mogę jakoś zdobyć więcej informacji od samochodu, to będę wdzięczny za mini poradnik jak to mogę zrobić
Na ten moment użyłem iCar - nie mam pojęcia jak rozumieć te odczyty - do wyboru miałem kilka opcji, ale wybrałem tylko te, które miały jakiś związek z paliwem / powietrzem. Podsyłam dwa nagrania z aplikacji - w pierwszym nagraniu słyszalna zmiana dźwięku była przy ostatnim dodaniu gazu - w drugim nagraniu przy pierwszym dodaniu gazu. wróżenie z fusów cd.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
- Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Korekty paliwowe wyglądają w miarę normalnie.
Jeśli nawet na biegu jałowym jest różnica w dźwięku to kierował bym się w stronę sterowania zmiennym dolotem. Popularny ostatnio temat, już trzeci raz się tym zajmuje w ciągu miesiąca.
Na kolektorze ssącym masz 2 zaworki albo już teraz tylko jeden bo klapy zawirowujace często się usuwa. Ten bliżej grodzi steruje zmiennym dolotem. Zaworek powinien mieć ok 30ohm. Idzie od niego wężyk do "gruszki" sterującej klapkami w dolocie.
powered by RomDrop
Jeśli nawet na biegu jałowym jest różnica w dźwięku to kierował bym się w stronę sterowania zmiennym dolotem. Popularny ostatnio temat, już trzeci raz się tym zajmuje w ciągu miesiąca.
Na kolektorze ssącym masz 2 zaworki albo już teraz tylko jeden bo klapy zawirowujace często się usuwa. Ten bliżej grodzi steruje zmiennym dolotem. Zaworek powinien mieć ok 30ohm. Idzie od niego wężyk do "gruszki" sterującej klapkami w dolocie.
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- krystian1916
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
- Model: NC FL2
- Wersja: PRHT 2.5
- Lokalizacja: Piaseczno
@Alex dzięki za kolejną wskazówkęAlex pisze: ↑09 mar 2024, 20:38Korekty paliwowe wyglądają w miarę normalnie.
Jeśli nawet na biegu jałowym jest różnica w dźwięku to kierował bym się w stronę sterowania zmiennym dolotem. Popularny ostatnio temat, już trzeci raz się tym zajmuje w ciągu miesiąca.
Na kolektorze ssącym masz 2 zaworki albo już teraz tylko jeden bo klapy zawirowujace często się usuwa. Ten bliżej grodzi steruje zmiennym dolotem. Zaworek powinien mieć ok 30ohm. Idzie od niego wężyk do "gruszki" sterującej klapkami w dolocie.
powered by RomDrop
Właśnie wróciłem z pomiaru i stety niestety dwa zaworki oscylują w granicach 30ohm W dodatku dwa mają podpięte przewody więc śmiem twierdzić, że klapy są na miejscu... spotkałeś się kiedyś z tym, żeby one się przycinały?
- Załączniki
-
- IMG_5885.jpg (2.96 MiB) Przejrzano 912 razy
-
- IMG_5886.jpg (2.88 MiB) Przejrzano 912 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Tak, właśnie był taki orzypadek że wszystko wydaje się być na pierwszy rzut oka sprawne ale klapy na pełnym bucie nie funkcjonują. Jeszcze nie rozpracowalem o co chodzi, czekam aż właściciel pojazdu się zgłosi ponowniekrystian1916 pisze:
[mention]Alex[/mention] dzięki za kolejną wskazówkę
Właśnie wróciłem z pomiaru i stety niestety dwa zaworki oscylują w granicach 30ohm W dodatku dwa mają podpięte przewody więc śmiem twierdzić, że klapy są na miejscu... spotkałeś się kiedyś z tym, żeby one się przycinały?
Jeszcze jedna możliwość która mi przyszła to w okolicach filtra powietrza jest ECU. Czasem zdarzają się słabe styki i dzieją się dziwne losowe zjawiska. Oprócz obejrzenia/poruszenia okablowania można odpiąć wtyczki od ECU i wpiąć je ponownie, najlepiej parokrotnie.
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- krystian1916
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:56
- Model: NC FL2
- Wersja: PRHT 2.5
- Lokalizacja: Piaseczno
Znalazł się winowajca, więc robię update dla potomnych awg 100cpsi
- Załączniki
-
- IMG_6193.jpg (2.21 MiB) Przejrzano 811 razy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Motyl noga, to już 3. przypadek obróconego AWG który widzę :/ koniecznie wyślij fotkę do producenta, niech ogarnie swoją kuwetę. Silnik może od tego się rozwalić.krystian1916 pisze: ↑26 mar 2024, 19:42Znalazł się winowajca, więc robię update dla potomnych awg 100cpsi