Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Mam baniak Valvoline 5l otwarty od lekko ponad roku. Lać ? Leży w garażu 5-20 stopni
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Zabełtaj i lejKonioczynka pisze: ↑23 kwie 2022, 20:35Mam baniak Valvoline 5l otwarty od lekko ponad roku. Lać ? Leży w garażu 5-20 stopni
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 maja 2023, 20:44
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8 146KM
- Lokalizacja: Skierniewice
Witam
pacjent NBFL 1.8 146Km + turbo 0,5bara co daje 245KM, termostat przeniesiony na tył silnika, chłodnica wody Turbo Works, brak chłodnicy oleju.
czytam i głupieje co tu zalać do tego silnika.
Mechanik mówi 10w60, ale wg mnie to średnio ma sens.
Bardziej idę w stronę 5w40 5w50 10w50
Czy ktoś ma doświadczania z podobnym przypadkiem, ew wie co powinno się znaleźć ?
pacjent NBFL 1.8 146Km + turbo 0,5bara co daje 245KM, termostat przeniesiony na tył silnika, chłodnica wody Turbo Works, brak chłodnicy oleju.
czytam i głupieje co tu zalać do tego silnika.
Mechanik mówi 10w60, ale wg mnie to średnio ma sens.
Bardziej idę w stronę 5w40 5w50 10w50
Czy ktoś ma doświadczania z podobnym przypadkiem, ew wie co powinno się znaleźć ?
Cześć, mam zagwozdkę / pytanie:
Mam zalany w NBFL 1.8 olej Millers Oils Trident Longlife 5W40 o oznaczeniu Acea C3 i nr fabrycznym 6124-5L https://petrosklep.pl/pl/p/MILLERS-OILS ... 0-5L-/4171
Wg w/w postów lepszy będzie Acea A3/B4 ale teraz się zastanawiam czy przejść na A3 czy jednak pozostać przy C3 np. https://allegro.pl/oferta/millers-olej- ... 4622677981 lub https://allegro.pl/oferta/olej-millers- ... 4415953503 i czy pozostać przy 5W40 czy przejść na 5W30?
Olej + płukanka wymieniam co roku przed sezonem, roczny przebieg max. 5k km, jazda typowo daily tylko w okresie wiosna-jesień, w zimie tylko przepalam i robię 3-4 kółka po hali garażowej żeby "ruszyć się z miejsca". Hala nie jest ogrzewana, ale temp. nigdy nie spada poniżej zera.
Pytanie zadaję głownie z powodu dołożenia klimatyzacji do auta choć wydaje mi się że nie będzie ona miała na to żadnego wpływu.
Mam zalany w NBFL 1.8 olej Millers Oils Trident Longlife 5W40 o oznaczeniu Acea C3 i nr fabrycznym 6124-5L https://petrosklep.pl/pl/p/MILLERS-OILS ... 0-5L-/4171
Wg w/w postów lepszy będzie Acea A3/B4 ale teraz się zastanawiam czy przejść na A3 czy jednak pozostać przy C3 np. https://allegro.pl/oferta/millers-olej- ... 4622677981 lub https://allegro.pl/oferta/olej-millers- ... 4415953503 i czy pozostać przy 5W40 czy przejść na 5W30?
Olej + płukanka wymieniam co roku przed sezonem, roczny przebieg max. 5k km, jazda typowo daily tylko w okresie wiosna-jesień, w zimie tylko przepalam i robię 3-4 kółka po hali garażowej żeby "ruszyć się z miejsca". Hala nie jest ogrzewana, ale temp. nigdy nie spada poniżej zera.
Pytanie zadaję głownie z powodu dołożenia klimatyzacji do auta choć wydaje mi się że nie będzie ona miała na to żadnego wpływu.
Przy takich warunkach eksploatacji nie ma to znaczenia czy to będzie c3 czy a3. Po prostu kup ten który jest tańszy,
Ja bym wybrał Orlen 5w40 bo tańszy niż ten millers trident, oba to HC i tak.
Jak jeździsz krótkie odcinki to lepszy dla kata będzie C3.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Ja bym wybrał Orlen 5w40 bo tańszy niż ten millers trident, oba to HC i tak.
Jak jeździsz krótkie odcinki to lepszy dla kata będzie C3.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
C3 jest low saps- czyli ma mniej dodatków które osadzają się w filtrach cząstek stałych/katalizatorze. IMO jedynym powodem dla którego się powinno lać taki olej jest obecność filtra dpf/gpf.806u pisze: ↑09 lut 2024, 12:34Cześć, mam zagwozdkę / pytanie:
Mam zalany w NBFL 1.8 olej Millers Oils Trident Longlife 5W40 o oznaczeniu Acea C3 i nr fabrycznym 6124-5L https://petrosklep.pl/pl/p/MILLERS-OILS ... 0-5L-/4171
Wg w/w postów lepszy będzie Acea A3/B4 ale teraz się zastanawiam czy przejść na A3 czy jednak pozostać przy C3 np. https://allegro.pl/oferta/millers-olej- ... 4622677981 lub https://allegro.pl/oferta/olej-millers- ... 4415953503 i czy pozostać przy 5W40 czy przejść na 5W30?
Olej + płukanka wymieniam co roku przed sezonem, roczny przebieg max. 5k km, jazda typowo daily tylko w okresie wiosna-jesień, w zimie tylko przepalam i robię 3-4 kółka po hali garażowej żeby "ruszyć się z miejsca". Hala nie jest ogrzewana, ale temp. nigdy nie spada poniżej zera.
Pytanie zadaję głownie z powodu dołożenia klimatyzacji do auta choć wydaje mi się że nie będzie ona miała na to żadnego wpływu.
Zapychanie/degradacja katalizatora dodatkami (głównie cynkiem)w aucie takim jak nb jest mało prawdopodbne.
Cynk i fosfor, mogą w skrajnych przypadkach zmniejszyć przepływ kata/ filtra.
Ja bym się tym nie przejmował tylko lał olej że sprawdzonego źródła poprostu.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Ja bym się tym nie przejmował tylko lał olej że sprawdzonego źródła poprostu.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
White NA BP'95
mutra pisze: ↑23 kwie 2022, 21:46Jak ten Twój Valvoline 5l to full syntetic (np 5W30) to lej. Inne semi syntetic to zleżyKonioczynka pisze: ↑23 kwie 2022, 20:35Mam baniak Valvoline 5l otwarty od lekko ponad roku. Lać ? Leży w garażu 5-20 stopni
jak jeździsz :spacerowo to się da wytrzymać ale jak ciągniesz i hamujesz >4,5 -6,5 kobr
to bym lał tylko syntetic .Mineral bym w ogóle skreślił. Ja mam silnik 1,8 NBFL i używam Valvoline 5w30
Lepiej odpisać późno niż później![]()
![]()