Uklad wydechowy do 2.0 NC-upgrade
Tak jak w tytule, opinia ekspertow i bywalcow potrzebna :)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Na wstepie chcialbym sie przywitac z Szanownym Gronem na forum, jestem tutaj nowy, wiec prosze o wyrozumialosc
Sprawa jak w temacie, na wiosne chcialbym bardziej odetkac moja Miate, jest juz zalozony kolektor od BBR (niestety, dzialalem proeko i jest z catem, ktory troche dlawi). Oczekuje troche kucykow oraz na pewno lepszego dzwieku. No i jak zwykle, balans pomiedzy tym co sie dostania, a ile sie wyda Auto do daily, wiec najlepiej zeby czlowiek nie ogluchl
Mysle o wymianie na midpipe ze sportowym catem oraz koncowka wydechu, ktora tez troche odetka i zrobi robote z odbiorem dzwieku. No i pytanie klucz, czy ktos cos moze polecic?
Mysle o I.L. Motorsport (Y shape podwojna puszka) jako koncowka no i moze tez od nich przelotowa czesc srodkowa. Wydech wyglada genialnie i podobno brzmi o niebo lepiej niz OEM, ale boje sie ze moze byc za glosno. Alternatywa to cos z Racing Beat oraz BBR, chodz do drugich sie troche zrazilem (moze remap nie do konca zbalansowany, moze cat ale wyszlo dodatkowo 11hp mimo obiecywanych 20+, chyba ze Amerykanin tak ma, nie wiem). Kumpel ma Cobalta w ND i dla mnie jest cholernie glosno, no chyba ze to juz wiek Panie i Panowie, ktos cos moze z czystym sercem polecic?
Wielkie dzieki za odzew.
Sprawa jak w temacie, na wiosne chcialbym bardziej odetkac moja Miate, jest juz zalozony kolektor od BBR (niestety, dzialalem proeko i jest z catem, ktory troche dlawi). Oczekuje troche kucykow oraz na pewno lepszego dzwieku. No i jak zwykle, balans pomiedzy tym co sie dostania, a ile sie wyda Auto do daily, wiec najlepiej zeby czlowiek nie ogluchl
Mysle o wymianie na midpipe ze sportowym catem oraz koncowka wydechu, ktora tez troche odetka i zrobi robote z odbiorem dzwieku. No i pytanie klucz, czy ktos cos moze polecic?
Mysle o I.L. Motorsport (Y shape podwojna puszka) jako koncowka no i moze tez od nich przelotowa czesc srodkowa. Wydech wyglada genialnie i podobno brzmi o niebo lepiej niz OEM, ale boje sie ze moze byc za glosno. Alternatywa to cos z Racing Beat oraz BBR, chodz do drugich sie troche zrazilem (moze remap nie do konca zbalansowany, moze cat ale wyszlo dodatkowo 11hp mimo obiecywanych 20+, chyba ze Amerykanin tak ma, nie wiem). Kumpel ma Cobalta w ND i dla mnie jest cholernie glosno, no chyba ze to juz wiek Panie i Panowie, ktos cos moze z czystym sercem polecic?
Wielkie dzieki za odzew.
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie jestem ekspertem, ale coś tam ze swoim dłubałem i mogę się podzielić researchem
Uwaga ogólna: z tym "odtykaniem" to bym w wolnossaku aż tak nie szalał. To nie turbo, że większy przelot = lepiej (hasło "backpressure").
A co do poszczególnych elementów:
- kolektor - wyjątek od powyższej reguły, dobrze znane wąskie gardło. Forumowy Weldman bez kata, i dzięki temu z dłuższymi runnerami, po remapie daje okolice 175-180KM i trochę poprawia brzmienie (seryjny końcowy bardzo skutecznie to ukrywa).
- środkowy - można wrzucić sportowy kat, ma to sens jak robisz speca z ostrymi wałkami na 200KM. Ale w połączeniu z kolektorem robi się już głośno, a w połączeniu z "luźniejszym" końcowym - bardzo głośno i niezdatnie na daily.
- końcowy - nie ma praktycznie znaczenia dla mocy, ale oczywiście najbardziej wpływa na brzmienie. I.L.Motorsport to pewniak, ale w podobnej cenie można sobie zamówić custom. Ja tak zrobiłem, bo chciałem mieć aktywny (z przepustnicami - głośno/cicho).
Podsumowując:
- na tor: kolektor + środkowy + ew. końcowy dla niższej masy
- daily, które ma ładnie brzmieć: kolektor + końcowy
- długie trasy: kolektor + ew. końcowy aktywny
PS. Filmik z moimi modami:
Uwaga ogólna: z tym "odtykaniem" to bym w wolnossaku aż tak nie szalał. To nie turbo, że większy przelot = lepiej (hasło "backpressure").
A co do poszczególnych elementów:
- kolektor - wyjątek od powyższej reguły, dobrze znane wąskie gardło. Forumowy Weldman bez kata, i dzięki temu z dłuższymi runnerami, po remapie daje okolice 175-180KM i trochę poprawia brzmienie (seryjny końcowy bardzo skutecznie to ukrywa).
- środkowy - można wrzucić sportowy kat, ma to sens jak robisz speca z ostrymi wałkami na 200KM. Ale w połączeniu z kolektorem robi się już głośno, a w połączeniu z "luźniejszym" końcowym - bardzo głośno i niezdatnie na daily.
- końcowy - nie ma praktycznie znaczenia dla mocy, ale oczywiście najbardziej wpływa na brzmienie. I.L.Motorsport to pewniak, ale w podobnej cenie można sobie zamówić custom. Ja tak zrobiłem, bo chciałem mieć aktywny (z przepustnicami - głośno/cicho).
Podsumowując:
- na tor: kolektor + środkowy + ew. końcowy dla niższej masy
- daily, które ma ładnie brzmieć: kolektor + końcowy
- długie trasy: kolektor + ew. końcowy aktywny
PS. Filmik z moimi modami:
Ostatnio zmieniony 26 sty 2024, 18:19 przez SrogaDroga, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Czy robiłeś remap do tego kolektora BBR w Polandzie, czy BBR przysłał Ci mapę? Z doświadczenia mogę powiedzieć, ze BBR jest w stanie dostarczyć mapę, która podniesie parametry, do takich jak reklamują, tylko trzeba od nich zakupic Ecuteca. Ponadto czy te 11 koników wpadło ci zaraz po instalacji kolektora ,czy po przejechaniu z nim jakichś 100-200 km? Jeżeli od razu po montażu to polecam nieco pojeździć i ponownie zmierzyć bo możesz sie bardzo pozytywnie zaskoczyć. Jakimś cudem te komputery w NC potrafią samoczynnie zoptymalizować i dorzucić kilka dodatkowych HP.lepa81 pisze: ↑22 sty 2024, 14:31Na wstepie chcialbym sie przywitac z Szanownym Gronem na forum, jestem tutaj nowy, wiec prosze o wyrozumialosc
Sprawa jak w temacie, na wiosne chcialbym bardziej odetkac moja Miate, jest juz zalozony kolektor od BBR (niestety, dzialalem proeko i jest z catem, ktory troche dlawi). Oczekuje troche kucykow oraz na pewno lepszego dzwieku. No i jak zwykle, balans pomiedzy tym co sie dostania, a ile sie wyda Auto do daily, wiec najlepiej zeby czlowiek nie ogluchl
Mysle o wymianie na midpipe ze sportowym catem oraz koncowka wydechu, ktora tez troche odetka i zrobi robote z odbiorem dzwieku. No i pytanie klucz, czy ktos cos moze polecic?
Mysle o I.L. Motorsport (Y shape podwojna puszka) jako koncowka no i moze tez od nich przelotowa czesc srodkowa. Wydech wyglada genialnie i podobno brzmi o niebo lepiej niz OEM, ale boje sie ze moze byc za glosno. Alternatywa to cos z Racing Beat oraz BBR, chodz do drugich sie troche zrazilem (moze remap nie do konca zbalansowany, moze cat ale wyszlo dodatkowo 11hp mimo obiecywanych 20+, chyba ze Amerykanin tak ma, nie wiem). Kumpel ma Cobalta w ND i dla mnie jest cholernie glosno, no chyba ze to juz wiek Panie i Panowie, ktos cos moze z czystym sercem polecic?
Wielkie dzieki za odzew.
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jak dla mnie to najlepsza opcja dźwiękowo jest przełączany wydech. W zależności od potrzeb i zasobności portfela można go zrobić tanio z chińskich części albo drogo rękami rzemieślników artystow. Ale możliwość wyboru cisza-glosno jest tego warta. Dodatkowo ja nie lubię basowego buczenia a bypass tylnego tłumika daje fajny ostry rajdowy warkot który jest przeciwieństwem owego buczenia.
+11km to efekt wymiany kolektora plus remap? Moim zdaniem w normie, silniki są różne, liczy się też przebieg momentu a nie tylko max HP w jednym punkcie.
A te 20+ ... hmmm BBR to raczej ściemniacze w kwestii przyrostów, albo jakieś niewiem szczególne warunki panują w ich okolicy. No nie kojarzę by komuś takie fajne przyrosty wychodziły jak obiecują.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
+11km to efekt wymiany kolektora plus remap? Moim zdaniem w normie, silniki są różne, liczy się też przebieg momentu a nie tylko max HP w jednym punkcie.
A te 20+ ... hmmm BBR to raczej ściemniacze w kwestii przyrostów, albo jakieś niewiem szczególne warunki panują w ich okolicy. No nie kojarzę by komuś takie fajne przyrosty wychodziły jak obiecują.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzieki za odzew, ekspresowy wrecz
Co do pytan o remap, tak byl robiony w Polandzie z kontaktem z BBR wraz z Ekutec, ale z tego co pamietam to tam byl kiepski kontakt z nimi, bo wszyscy byli na urlopach, wiec moze wyszlo na chybcika.... chu wiu I tak, dyno bylo robione zaraz po montazu.
SrogaDroga
No u mnie jest kolektor z katem, wiec jeszcze midpipe ze sportowym wraz z wbudowanym silencerem, moze nie bedzie dramatu. Przychylam sie do tego z I.L., albo nawet takie cudo, tylko cena troche kosmos:
https://www.racingbeateurope.com/good-w ... 2182-p.asp
Wspominacie tutaj o aktywnych customach, czy mozna grzecznie wyciagnac jakies detale? Czy zoltodziob musi poczekac? Tylko szwagier ze stodoly raczej odpada. Patrzac na ten I.L. czy posiadanyt kolektor BBR to wykonanie na wielki plus. A ja skladanych rzeczy na kolanie nie lubie, jak jest jakosc to cos tam z portfela wygrzebie
Co do pytan o remap, tak byl robiony w Polandzie z kontaktem z BBR wraz z Ekutec, ale z tego co pamietam to tam byl kiepski kontakt z nimi, bo wszyscy byli na urlopach, wiec moze wyszlo na chybcika.... chu wiu I tak, dyno bylo robione zaraz po montazu.
SrogaDroga
No u mnie jest kolektor z katem, wiec jeszcze midpipe ze sportowym wraz z wbudowanym silencerem, moze nie bedzie dramatu. Przychylam sie do tego z I.L., albo nawet takie cudo, tylko cena troche kosmos:
https://www.racingbeateurope.com/good-w ... 2182-p.asp
Wspominacie tutaj o aktywnych customach, czy mozna grzecznie wyciagnac jakies detale? Czy zoltodziob musi poczekac? Tylko szwagier ze stodoly raczej odpada. Patrzac na ten I.L. czy posiadanyt kolektor BBR to wykonanie na wielki plus. A ja skladanych rzeczy na kolanie nie lubie, jak jest jakosc to cos tam z portfela wygrzebie
- byebye
- Donator
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Ja mam wspomniany wyżej kolektor od Weldmana plus tłumik końcowy I.L. Motorsport i w moim odczuciu głośność w takiej konfiguracji jest na granicy przyzwoitości - w sensie dla innych uczestników ruchu . Dla mnie też, aczkolwiek jestem dość wrażliwy na dźwięk i nie lubię bardzo głośnych wydechów. Jest też taki zakres obrotów ok. 3000, gdzie mocniej "buczy", jak na trasę czasem zbyt głośno, ale to moje daily i daję radę.
Moim zdaniem barwa I.L. jest bardzo fajna, jest trochę filmików w Internecie do indywidualnej oceny. Parę osób na szkoleniu Rookie mnie pytało co mam, bo im się spodobało, także myślę, że z dużym prawdopodobieństwem również byłbyś zadowolony. Jakość wykonania oceniam wysoko.
Jeśli chodzi o osiągi, to po strojeniu u Alexa (Romdrop) czuję subiektywnie poprawę osiągów, jeździ się przyjemniej. Ale nie mierzyłem na hamowni i na pewno nie jest to kosmiczna różnica, 10% (nawet jeśli aż tyle by ci się udało osiągnąć) raczej nie spowoduje opadu szczęki
Moim zdaniem barwa I.L. jest bardzo fajna, jest trochę filmików w Internecie do indywidualnej oceny. Parę osób na szkoleniu Rookie mnie pytało co mam, bo im się spodobało, także myślę, że z dużym prawdopodobieństwem również byłbyś zadowolony. Jakość wykonania oceniam wysoko.
Jeśli chodzi o osiągi, to po strojeniu u Alexa (Romdrop) czuję subiektywnie poprawę osiągów, jeździ się przyjemniej. Ale nie mierzyłem na hamowni i na pewno nie jest to kosmiczna różnica, 10% (nawet jeśli aż tyle by ci się udało osiągnąć) raczej nie spowoduje opadu szczęki
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ja robiłem w Vintage Customs (Ruda Śląska), moim zdaniem jakość wykonania bardzo przyjemna:lepa81 pisze: ↑23 sty 2024, 17:06Wspominacie tutaj o aktywnych customach, czy mozna grzecznie wyciagnac jakies detale? Czy zoltodziob musi poczekac? Tylko szwagier ze stodoly raczej odpada. Patrzac na ten I.L. czy posiadanyt kolektor BBR to wykonanie na wielki plus. A ja skladanych rzeczy na kolanie nie lubie, jak jest jakosc to cos tam z portfela wygrzebie
https://photos.app.goo.gl/4faHXhLdaAp3thbG9
Nie pamiętam, ile płaciłem, ale chyba coś koło 3,5k? Więc niewiele więcej od I.L. (i dużo mniej od Goodwina), a masz aktywny, co rozwiązuje dylematy związane z jazdą w trasie / for fun.
Możesz też zapytać w MG Motorsport (Siemianowice Śląskie), jeśli wolisz bardziej korporacyjnie i nie przekonuje Cię indywidualny kontakt z gościem, który będzie to projektował i wykonywał To już praktycznie fabryka. Ewentualnie GTPerformance - gość opowiada o wydechach na YouTube, więc możesz ocenić, czy ma wystarczającą wiedzę, żeby "złożyć ci coś na kolanie" Albo podjechać pogadać, wypytać, bo masz rzut beretem (na północ od Krakowa). Tylko terminy odległe (u mnie odpadł tylko z tego powodu).
Ogólnie może I.L. jest wyjątkiem, ale jak poczytasz opinie na temat "renomowanych" wydechów typu Milltek itp., to to też nie jest tak, że to jest najwyższa możliwa jakość. "Gotowce" zawsze będą zoptymalizowane kosztowo do ostatniego centa, żeby produkcja na dużą skalę się opłacała. Nie twierdzę, że custom będzie lepszy i np. nigdy nie zardzewieje - ale też nie należy się obawiać, że to pan Ziutek spawa po flaszce denaturatu w garażu pod blokiem.
Dla mnie główną zaletą gotowca nie jest jakość, a szybkość zakupu i w miarę pewne brzmienie, które można sobie "podsłuchać" na YT.
A to nie jest tak, że różnicę w przypadku NC 2.0 bardziej robi inny przebieg krzywej momentu ("pełniejszy" środek), niż ilość kunia?byebye pisze: ↑25 sty 2024, 20:35Jeśli chodzi o osiągi, to po strojeniu u Alexa (Romdrop) czuję subiektywnie poprawę osiągów, jeździ się przyjemniej. Ale nie mierzyłem na hamowni i na pewno nie jest to kosmiczna różnica, 10% (nawet jeśli aż tyle by ci się udało osiągnąć) raczej nie spowoduje opadu szczęki
- byebye
- Donator
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Myślę, że masz rację - bo głównie właśnie w środku obrotów czuję różnicę, więc może mowa o mocy tutaj jest nieco mylna. Podniesiona odcinka też jest fajna, pewnie najbardziej wpłynie na ostateczny numerek na hamowni, ale na co dzień ma mały wpływ (i właśnie % przyrostu może być tam mniej, ale tylko teoretyzuję).SrogaDroga pisze: ↑25 sty 2024, 21:31A to nie jest tak, że różnicę w przypadku NC 2.0 bardziej robi inny przebieg krzywej momentu ("pełniejszy" środek), niż ilość kunia?byebye pisze: ↑25 sty 2024, 20:35Jeśli chodzi o osiągi, to po strojeniu u Alexa (Romdrop) czuję subiektywnie poprawę osiągów, jeździ się przyjemniej. Ale nie mierzyłem na hamowni i na pewno nie jest to kosmiczna różnica, 10% (nawet jeśli aż tyle by ci się udało osiągnąć) raczej nie spowoduje opadu szczęki
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Przykładowy wykres (akurat od BBR) - klasyczny zestaw kolektor + remap:
Źródło: https://bbrgti.com/products/bbr-super-180
A tutaj można sobie porównać z dołożonym sportowym katem (oraz tłumikiem końcowym i wkładką filtra powietrza, która na pewno daje najwięcej ): https://bbrgti.com/products/bbr-super-185-super-sport
Źródło: https://bbrgti.com/products/bbr-super-180
A tutaj można sobie porównać z dołożonym sportowym katem (oraz tłumikiem końcowym i wkładką filtra powietrza, która na pewno daje najwięcej ): https://bbrgti.com/products/bbr-super-185-super-sport
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Coz, jak widać wyniki zależą pewnie od technika, który stroi w BBR. Faktycznie to do czego można sie przyczepić to jakość komunikacji z ta firma, gdyż oczekiwałbym szybszej responsywnosci, ale może trafiłem w okres, gdy wszyscy byli tam bardzo zarobieni. Co do hardware to moim zdaniem jakość bardzo wysoka.
Zaraz po instalacji gratów wyniki odbiegały znacznie od reklamowanych. Wysłałem logi do BBR i dostałem po kilku dniach pierwsza mapę. Ta znacznie poprawiła wyniki, ale wciąż brak efektu wow. Po wysłaniu logow z użycia mapy otrzymałem po kolejnych kilku dniach 3 alternatywne mapy. I tu niespodzianka, jedna z nich pozwoliła mi uzyskać od razu na hamowni wyniki praktycznie zbieżne z tymi, które miał dawać zamowiony towar.
Podsumowując ja mam w sumie pozytywne wrażenia ze współpracy z BBR. Jedynie trzeba sie przygotować, ze strojenie zajmie znacznie dluzej niż kupując usługę w Polsce oraz ze trzeba będzie 2-3 razy odwiedzić hamownie, co wiąże sie z dodatkowym kosztem.
Ciekawostka jest to, ze ewidentnie wyniki samochodu poprawiły sie po pojezdzeniu nieco samochodem (u mnie było to około 60km po wgraniu pierwszej mapy) tak, jakby samochod sam sie optymalizowal. Chętnie posłuchałby kogoś mądrego, który wyjaśni z czego to może wynikać. Tak wiec liczę, ze rownież po jakimś dystansie ta druga mapa, która już daje mi wyniki reklamowane przez BBR, może rownież nieco sie dodatkowo zoptymalizuje.
Jak zima odpuści, to ponownie zrobię pomiar i wkleję wykresy porównawcze ze stockiem NC 2.0.
Komunikacja z BBR to najczesciej podawany problem z nimi. Co do wynikow na hamowni to nigdy nie widzialem zeby ktos osiagnal to co pokazywaly ich kreski. Tak, NC i ND potrzebuja co najmniej 50km zeby mapa sie wdrozyla w systemie, w ND czasamia 100km to za malo.
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dodatkowo może mieć znaczenie, że katalizator dostaje wyższą temperaturę po odetkaniu kolektora, więc może się trochę "udrożnić".
Widze ze temat sie rozchulal
Pomysle o customowych ze Slaska, mam w sumie blisko Dzieki za info wszystkim.
Chodz kusi mnie zrobic calosc z BBR I pochylic sie na remapem dluzej. I tu widze ze Gieras moze byc bardzo pomocny. Pewnie w priv uderze.
Pewnie jeszcze rzuce dluzszy koment, ale jak z Beskidow wroce
Pomysle o customowych ze Slaska, mam w sumie blisko Dzieki za info wszystkim.
Chodz kusi mnie zrobic calosc z BBR I pochylic sie na remapem dluzej. I tu widze ze Gieras moze byc bardzo pomocny. Pewnie w priv uderze.
Pewnie jeszcze rzuce dluzszy koment, ale jak z Beskidow wroce
-
- Donator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Na Twoim miejscu nie szukałbym BBR. Po pierwsze dlatego ze wszystkie części do NC masz na miejscu, strojenie tez.lepa81 pisze: ↑30 sty 2024, 20:17Widze ze temat sie rozchulal
Pomysle o customowych ze Slaska, mam w sumie blisko Dzieki za info wszystkim.
Chodz kusi mnie zrobic calosc z BBR I pochylic sie na remapem dluzej. I tu widze ze Gieras moze byc bardzo pomocny. Pewnie w priv uderze.
Pewnie jeszcze rzuce dluzszy koment, ale jak z Beskidow wroce
Po drugie lokalne części będą dużo lepiej wykonane niż BBR. Widzialem kolektor BBR i w porównaniu do np. wyrobów Andiego (te znam) to szału BBR nie robi, żeby to delikatnie ująć.
A jeszcze jakość obsługi podobno nie stoi na najwyższym poziomie ale to opinie innych osób są.
Kosztów nie potrafię porównać ale znając ceny w GB i doliczając VAT i cło nie moze wyjść taniej niż u nas.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
- Model: NC
- Lokalizacja: polska
Moim zdaniem zupełnie realny wynik. Przedlifty bez wałków po kolektorze wychodzą 180-185SrogaDroga pisze: ↑26 sty 2024, 8:56Przykładowy wykres (akurat od BBR) - klasyczny zestaw kolektor + remap:
Źródło: https://bbrgti.com/products/bbr-super-180
A tutaj można sobie porównać z dołożonym sportowym katem (oraz tłumikiem końcowym i wkładką filtra powietrza, która na pewno daje najwięcej ): https://bbrgti.com/products/bbr-super-185-super-sport