Jak wygląda temat chłodzenia na Torze - czy stockowe wystarczy?
czy potrzeba dokładać chłodzenie oleju - jeśli tak to czy jest jakis gotowy patent wraz z pomiarem
SPEC ND - chłodzenie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Pracujemy (@mad_fabworx) nad podstawką filtra ze zintegrowanym termostatem - coś podobnego co mamy do MZR/Duratec (MX-5 NC).
Jesteśmy na etapie pasowania na auto prototypu.
Jesteśmy na etapie pasowania na auto prototypu.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Stockowe nie wystarczy. Szczególnie jeśli ktoś ma pomysł upalania fury na dwóch kierowników.
Mam czujnik temperatury oleju w podstawce i w korku. Oba na koniec sesji gdy Tzew>25℃ potrafiły pokazywać temperatury powyżej 120℃. Upalanie na dwóch tylko skróci przerwy między sesjami.
Odczyt temp oleju w silniku można zrealizować na kilka sposobów:
1. Podstawka z termostatem i portem na czujnik temperatury.
Jeśli kupisz (a ciężko coś namierzyć) to da się ją zamontować tylko w ND1. W ND2 jest wymiennik ciepła między podstawą obudowy filtra a filtrem i nie ma jak tam zmieścić żadnej podstawki. Wymiennik można usunąć poprzez swap na wężyki, podstawę obudowy filtra i ze dwa dodatkowe małe elementy na te z ND1.
2. Czujnik temperatury w korek miski
To zdecydowanie najprotsze rozwiązanie i wcale nie takie złe. Temperatura w misce rośnie wolniej niż w czujniku przy podstawce. Różnica idzie w minuty. Z kolei jeśłi obciążenie maleje i olej się chłodzi to odczyty z miski spadają wolniej niż z kanapki.
3. Można użyć podstawkę z CravenSpeed, którą montuje się między blok a podstawę obudowy filtra.
https://www.cravenspeed.com/gauge-sende ... 4th+gen+ND
4. Poczekać na podstawkę od Mad Fabwox @kociol
Imho to najlepsza opcja na podłączenie chłodnicy ponieważ eliminuje przynajmniej 2 punkty z których może nastąpić wyciek.
Chłodzenie skrzyni:
Do tego potrzebny jest zestaw z chłodnicą i pompą. Podłącza się go pod korek spustu i wlewu oleju do skrzyni.
Z grubsza tak:
Co jeszcze można:
1. Wstawić grubą chłodnicę wody. Np CSF, Koyo czy sps sprzedaje jakieś bolt-on chińczyki.
2. Wstawić większy wlot od CarbonMiata, tzw Spyder grill.
https://zymexx.de/mazda/mx5/nd/exterieu ... -mx5-ndrf/
@woocash ja montowałem chłodzenie oleju silnika i skrzyni u @MMRS. Bangla elegancko. Upalanie na podwójne sesje i Temp nie przekracza 110℃. Teraz w przerwie sezonowej planuję jeszcze podorabiać kierownice powietrza na te chłodnice żeby im flow jeszcze bardziej poprawić.
Pozostaje jeszcze temat chłodzenia hamulców. Można zrobić samemu. Można kupić gotowca, np od verus-engineering. Albo poczekać na zestaw od Grzesia z Machined Performance. Do ND ma być gotowy przed rozpoczęciem sezonu.
Verus:
https://www.verus-engineering.com/shop/ ... ry=7#attr=
Machined Performance:
https://www.facebook.com/machinedperfor ... WbTwo1GYcl
Po lewej jak wygląda grill ze Spydera na samochodzie a poprawej DYI zestaw chłodzenia hebli
Mam czujnik temperatury oleju w podstawce i w korku. Oba na koniec sesji gdy Tzew>25℃ potrafiły pokazywać temperatury powyżej 120℃. Upalanie na dwóch tylko skróci przerwy między sesjami.
Odczyt temp oleju w silniku można zrealizować na kilka sposobów:
1. Podstawka z termostatem i portem na czujnik temperatury.
Jeśli kupisz (a ciężko coś namierzyć) to da się ją zamontować tylko w ND1. W ND2 jest wymiennik ciepła między podstawą obudowy filtra a filtrem i nie ma jak tam zmieścić żadnej podstawki. Wymiennik można usunąć poprzez swap na wężyki, podstawę obudowy filtra i ze dwa dodatkowe małe elementy na te z ND1.
2. Czujnik temperatury w korek miski
To zdecydowanie najprotsze rozwiązanie i wcale nie takie złe. Temperatura w misce rośnie wolniej niż w czujniku przy podstawce. Różnica idzie w minuty. Z kolei jeśłi obciążenie maleje i olej się chłodzi to odczyty z miski spadają wolniej niż z kanapki.
3. Można użyć podstawkę z CravenSpeed, którą montuje się między blok a podstawę obudowy filtra.
https://www.cravenspeed.com/gauge-sende ... 4th+gen+ND
4. Poczekać na podstawkę od Mad Fabwox @kociol
Imho to najlepsza opcja na podłączenie chłodnicy ponieważ eliminuje przynajmniej 2 punkty z których może nastąpić wyciek.
Chłodzenie skrzyni:
Do tego potrzebny jest zestaw z chłodnicą i pompą. Podłącza się go pod korek spustu i wlewu oleju do skrzyni.
Z grubsza tak:
Co jeszcze można:
1. Wstawić grubą chłodnicę wody. Np CSF, Koyo czy sps sprzedaje jakieś bolt-on chińczyki.
2. Wstawić większy wlot od CarbonMiata, tzw Spyder grill.
https://zymexx.de/mazda/mx5/nd/exterieu ... -mx5-ndrf/
@woocash ja montowałem chłodzenie oleju silnika i skrzyni u @MMRS. Bangla elegancko. Upalanie na podwójne sesje i Temp nie przekracza 110℃. Teraz w przerwie sezonowej planuję jeszcze podorabiać kierownice powietrza na te chłodnice żeby im flow jeszcze bardziej poprawić.
Pozostaje jeszcze temat chłodzenia hamulców. Można zrobić samemu. Można kupić gotowca, np od verus-engineering. Albo poczekać na zestaw od Grzesia z Machined Performance. Do ND ma być gotowy przed rozpoczęciem sezonu.
Verus:
https://www.verus-engineering.com/shop/ ... ry=7#attr=
Machined Performance:
https://www.facebook.com/machinedperfor ... WbTwo1GYcl
Po lewej jak wygląda grill ze Spydera na samochodzie a poprawej DYI zestaw chłodzenia hebli
- Barchuckie
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
- Model: ND
- Lokalizacja: Leszno
Fiu fiu. Widać, że te chłodzenie hamulców to fachowa robota