Spalanie NC 2,0

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 sty 2023, 16:38

moim zdaniem strojone auto moze palic mniej od serii takze podczas normalnej jazdy. Można np. nieco podnieść lambdę w CL z ekologicznych 1.0 do np. mniej ekologicznych za to ekonomiczniejszych 1.03-1.06, można bawić się EGRem, VCT. Troche sie tym bawilem.

Na spadek zuzycia paliwa przy upalaniu za mocno bym nie liczyl, nie o to tam chodzi i chyba nikt tego nie liczy, nawet ja :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

07 sty 2023, 18:19

W takim razie polecam strojenie dla serii 2,0 :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 sty 2023, 20:23

nie oczekujmy jednak spektakularnych rezultatow. Tu nie działa matematyka na zasadzie lambda 1.06 to 6% mniej paliwa niż dla lambdy 1.0 więc auto będzie palić 6% mniej i wszystko będzie gicio. Niestety nie ma tak dobrze, uboższa mieszanka generuje też mniejszą ilość mocy więc musi być jej nieco więcej. Zbytnie zubażanie powoduje dodatkowe, niekoniecznie pożądane efekty typu poszarpywanie na zimno itd. Nie widziałem tez nigdzie danych jak uboga mieszanka wpływa na katalizator tudzież na temperaturę w komorze spalania. Finalnie jeśli uda się uzyskać 2-3% spadku zużycia to uznałbym że wynik jest niezły i w zasadzie max co można uzyskać w amatorskich warunkach przy akceptowalnym poziomie ryzyka.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: NB
Lokalizacja: opolskie

07 sty 2023, 20:45

Jak zmniejszyć jednym dziwnym trikiem spalanie w NC - wsadzić do niego silnik z ND.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 sty 2023, 8:40

Kto będzie pierwszy z tym jakże ciekawym modem? :diabel:

przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 790
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

09 sty 2023, 10:14

Źle do tego podchodzicie, ja kupiłem diesla co mi wciąga w eko jeździe 9.5 a jak się rozszaleje to 15 i już mazda mało pali :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

18 maja 2023, 22:40

Ostatnio przejechałem 3600 km w tydzień podczas wizyty w Cro, także kilka baków przepalilem.
Jazda autostradami Czechy- Austria - Słowenia - Chorwacja - prędkość 120 -130 km/h - 2 osoby, pełny bagażnik,
zużycie 7,0.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 cze 2023, 18:41

@bjorm lookaj na to, koleś pobił mój rekord spalania, to jakieś 5l/100km ObrazekObrazekObrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3742
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 cze 2023, 19:28

@monkahead LOL - ja tez moge zatankowac/zresetowac spalanie zaraz przed górką/zjadem parokilemtorwym i wyjdzie mi spalanie 0.0L na 3km jazdy z moim NDkiem :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 748
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2023, 21:00

1500km - ekspresówka, potem okolice Dusznik i powrót do Wawy - 8,5 l na sto, NCfl trochę dłubnięty, kolektor i strojenie...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

03 cze 2023, 6:19

bjorm pisze:[mention]monkahead[/mention] LOL - ja tez moge zatankowac/zresetowac spalanie zaraz przed górką/zjadem parokilemtorwym i wyjdzie mi spalanie 0.0L na 3km jazdy z moim NDkiem :D
Nie no, zakładamy że ludzie nie robią takich pomiarów na 3km odcinkach, no ale tego już nie sprawdzisz.
Awatar użytkownika
dszyszek
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 2021, 15:29
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

30 cze 2023, 0:56

Dla porównania w 2.5l średnie spalanie w mieście u mnie - 10l
ktrnk
Posty: 3
Rejestracja: 12 wrz 2022, 10:28
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2023, 7:05

U mnie w 2.5 dotchczasowy rekord na trasie 7.7l, jadąc 250km autostradą około 110km/h z okazjonalnymi wjazdami na lewy pas w razie konieczności i po tym 250km krajówką 50-110km/h w zależności od zabudowań. Po Warszawie 11-12l.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 365
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

30 cze 2023, 11:35

Podliczylem spalanie podczas ostatniego zlotu w Bieszczadach oraz drodze z Wawy i z powrotem. Na zlot jechałem w obie strony trasa szybkiego ruchu (w obie strony circa 860km) jadąc zasadniczo szybko (nie jest to przyznanie sie do łamania przepisów). Na złocie pokonaliśmy około 360km duża cześć to jazda na niższych biegach aby utrzymać dynamikę na winklach. Spalanie średnie całości 8,04l/100km.
Kporys
Posty: 17
Rejestracja: 21 mar 2023, 18:22
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Swidnica

09 lip 2023, 11:48

Mnie zaskoczyła spalaniem moja Miata w drodze do Włoch. Liczyłem na 7,5-8,5l czytając forum i raporty spalania na Autocentrum. Pełny bak zalałem w Międzylesiu przed granicą czeską, po 518km dotankowałem w Austrii na trasie w stronę Klagenfurtu i weszło tylko 32,79l do drugiego odbicia. Według Fuelio spalanie 6,3l/100km, wskaźnik paliwa pokazywał w tamtym momencie niecałe 3/8 baku. Kolejne dotankowanie zrobiłem w okolicach Wörthersee po 89km i weszło, znów do drugiego odbicia 4,59l paliwa przy czym było dużo z górki😳 To daje spalanie w okolicach 5,1l. Łącznie licząc całą trasę od PL do okolic Wenecji - 6,4l co jest dla mnie rewelacyjnym wynikiem.
Jeśli chodzi o warunki to jazda w nocy, więc dach zamknięty, AC OFF przez 80% trasy. Na autostradzie utrzymywane prędkości dozwolone - nie więcej niż 110 (ze względu na hałas), poza autostradami wszystko zgodnie z przepisami bez blokowania ruchu😉

Zaktualizuje wyniki po powrocie przez Stelvio i Hochalpenstrasse😂
Chudy
Posty: 13
Rejestracja: 26 sie 2022, 13:33
Model: NC
Lokalizacja: Łódź

19 lip 2023, 12:12

U mnie ncfl 2.5 na catcams, lekki zamach, kolektor i remap pali około 14l na autostradzie przy tempomacie na 130km/h :( przy normalnej jezdzie okolice 15-16l
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lip 2023, 13:21

Chudy pisze:
19 lip 2023, 12:12
U mnie ncfl 2.5 na catcams, lekki zamach, kolektor i remap pali około 14l na autostradzie przy tempomacie na 130km/h :( przy normalnej jezdzie okolice 15-16l
Sporo
Awatar użytkownika
Kuba04
Posty: 144
Rejestracja: 15 paź 2021, 15:09
Model: ND
Wersja: 2.0 6AT
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

19 lip 2023, 14:34

Chudy pisze:
19 lip 2023, 12:12
U mnie ncfl 2.5 na catcams, lekki zamach, kolektor i remap pali około 14l na autostradzie przy tempomacie na 130km/h :( przy normalnej jezdzie okolice 15-16l
Ten sam setup ostatnio pali u mnie 11-14l przy dynamicznej jeździe i bez większych tras także coś sporo wychodzi u Ciebie albo często dobijasz do odcinki :D
Jest: MX-5 ND1 6AT & Fiesta ST MK8
Było: MX-5 NC 2.5l
Cars on Instagram
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 lip 2023, 11:33

No nareszcie ktoś się odważył napisać że Miata dużo pali

Moje 2.5 z seryjnymi walkami tylko kolektor decat najmniej w mieście wciaga 11/100 i to przy spokojnej jezdzie, na odpowiednich trasach i godzinach i przy różnych kombinacjach strojenia by poprawić ekonomie. W trasie czasem zejdzie poniżej 8, a ja generalnie jeżdżę wolno, rzadko powyżej 110-120 a często 80-100

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Chudy
Posty: 13
Rejestracja: 26 sie 2022, 13:33
Model: NC
Lokalizacja: Łódź

20 lip 2023, 13:15

No właśnie będę chciał udać się na ponowne strojenie, bo coś sporo w szczególności na autostradzie. Możliwe ze przełożenie robi tez swoje, bo aktualnie przy 100 mam okolice 3300rpm.
Awatar użytkownika
Kuba04
Posty: 144
Rejestracja: 15 paź 2021, 15:09
Model: ND
Wersja: 2.0 6AT
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

20 lip 2023, 14:09

Chudy pisze:
20 lip 2023, 13:15
No właśnie będę chciał udać się na ponowne strojenie, bo coś sporo w szczególności na autostradzie. Możliwe ze przełożenie robi tez swoje, bo aktualnie przy 100 mam okolice 3300rpm.
Czyli przełożenie masz podobne jak u mnie, spróbuj w trasie nie przekraczać 3,5k obr to powinno spalić te 9-10l/100km :)
Jest: MX-5 ND1 6AT & Fiesta ST MK8
Było: MX-5 NC 2.5l
Cars on Instagram
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

20 lip 2023, 15:45

Alex pisze:
20 lip 2023, 11:33
No nareszcie ktoś się odważył napisać że Miata dużo pali Obrazek

Moje 2.5 z seryjnymi walkami tylko kolektor decat najmniej w mieście wciaga 11/100 i to przy spokojnej jezdzie, na odpowiednich trasach i godzinach i przy różnych kombinacjach strojenia by poprawić ekonomie. W trasie czasem zejdzie poniżej 8, a ja generalnie jeżdżę wolno, rzadko powyżej 110-120 a często 80-100

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
U mnie 2.5 na seryjnym wałku, kolektor decat, midpipe bez tłumika środkowego z katem chyba 200cpsi, cobalt i zmieniony dolot na airboxa simoty po mieście 12/100, ale same krótkie odcinki jeżdżę, pewnie przy dłuższych spaliłoby trochę mniej. W trasie do Bielska, potem Salmopol i powrót do Sosnowca ostatnio przy 120-140 miałem 7/100 ale było dużo przyspieszania i hamowania, obstawiam, że jadąc jednostajnie spokojnie do 6-6.5 bym zszedł.
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3742
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 lip 2023, 16:51

Chudy pisze:
20 lip 2023, 13:15
bo aktualnie przy 100 mam okolice 3300rpm.
...


IMG_20230720_165358_edit_168823824101843.jpg
IMG_20230720_165358_edit_168823824101843.jpg (989.05 KiB) Przejrzano 4085 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lip 2023, 8:13

Luki - twoje wyniki spalania dla 2.5 to dla mnie ewenement. Ok, dla 2.0 bym uwierzył bo ono faktycznie mniej pali. Ale te dwa 2.5 z którymi miałem dłuższa styczność oba żarły tyle co napisałem i mniej nie chciały

No chyba że ja nie umiem ekonomicznie jezdzic i np za niskie obroty utrzymuje, 2-2.5tys RPM gdy mi się nie spieszy

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

21 lip 2023, 12:32

7/100 w trasie czy 12 w mieście to małe spalanie? Wydaje mi się że totalnie w normie
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lip 2023, 12:45

Jedno i drugie. Bo ty piszesz o krótkich trasach w mieście a ja mam niewiele mniej przy dluzszych i naprawdę muszę się postarać by nie wyszlo więcej

Poniżej 7.5/100 na trasie nie widziałem w 2.5 nigdy. Raz czy dwa było ok 7.5 ale naprawdę spokojna jazda 80-90. A Ty piszesz o możliwym 6.5.

2.0 faktycznie w mieście 10 a może mniej, w trasie 7 widziałem i pewnie mniej się da

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3742
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 lip 2023, 12:32

Spalanie 2.0 z turbo + automat, wiekszosc trasy miedzy wioskami i troche po trasach szybkiego ruchu. Troche zabaw z lopatkami wiec nierzadko miedzy 6 a 7000rpm. Spalanie liczone od odbicia do odbicia.
270km / 24 litry / daje 8.9 litra. Spoko!
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ