Spalanie NC 2,0
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moim zdaniem strojone auto moze palic mniej od serii takze podczas normalnej jazdy. Można np. nieco podnieść lambdę w CL z ekologicznych 1.0 do np. mniej ekologicznych za to ekonomiczniejszych 1.03-1.06, można bawić się EGRem, VCT. Troche sie tym bawilem.
Na spadek zuzycia paliwa przy upalaniu za mocno bym nie liczyl, nie o to tam chodzi i chyba nikt tego nie liczy, nawet ja
Na spadek zuzycia paliwa przy upalaniu za mocno bym nie liczyl, nie o to tam chodzi i chyba nikt tego nie liczy, nawet ja
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie oczekujmy jednak spektakularnych rezultatow. Tu nie działa matematyka na zasadzie lambda 1.06 to 6% mniej paliwa niż dla lambdy 1.0 więc auto będzie palić 6% mniej i wszystko będzie gicio. Niestety nie ma tak dobrze, uboższa mieszanka generuje też mniejszą ilość mocy więc musi być jej nieco więcej. Zbytnie zubażanie powoduje dodatkowe, niekoniecznie pożądane efekty typu poszarpywanie na zimno itd. Nie widziałem tez nigdzie danych jak uboga mieszanka wpływa na katalizator tudzież na temperaturę w komorze spalania. Finalnie jeśli uda się uzyskać 2-3% spadku zużycia to uznałbym że wynik jest niezły i w zasadzie max co można uzyskać w amatorskich warunkach przy akceptowalnym poziomie ryzyka.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kto będzie pierwszy z tym jakże ciekawym modem? :diabel:
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 790
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Źle do tego podchodzicie, ja kupiłem diesla co mi wciąga w eko jeździe 9.5 a jak się rozszaleje to 15 i już mazda mało pali
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Ostatnio przejechałem 3600 km w tydzień podczas wizyty w Cro, także kilka baków przepalilem.
Jazda autostradami Czechy- Austria - Słowenia - Chorwacja - prędkość 120 -130 km/h - 2 osoby, pełny bagażnik,
zużycie 7,0.
Jazda autostradami Czechy- Austria - Słowenia - Chorwacja - prędkość 120 -130 km/h - 2 osoby, pełny bagażnik,
zużycie 7,0.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
@bjorm lookaj na to, koleś pobił mój rekord spalania, to jakieś 5l/100km
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie no, zakładamy że ludzie nie robią takich pomiarów na 3km odcinkach, no ale tego już nie sprawdzisz.bjorm pisze:[mention]monkahead[/mention] LOL - ja tez moge zatankowac/zresetowac spalanie zaraz przed górką/zjadem parokilemtorwym i wyjdzie mi spalanie 0.0L na 3km jazdy z moim NDkiem
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
U mnie w 2.5 dotchczasowy rekord na trasie 7.7l, jadąc 250km autostradą około 110km/h z okazjonalnymi wjazdami na lewy pas w razie konieczności i po tym 250km krajówką 50-110km/h w zależności od zabudowań. Po Warszawie 11-12l.
- Gieras
- Donator
- Posty: 365
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Podliczylem spalanie podczas ostatniego zlotu w Bieszczadach oraz drodze z Wawy i z powrotem. Na zlot jechałem w obie strony trasa szybkiego ruchu (w obie strony circa 860km) jadąc zasadniczo szybko (nie jest to przyznanie sie do łamania przepisów). Na złocie pokonaliśmy około 360km duża cześć to jazda na niższych biegach aby utrzymać dynamikę na winklach. Spalanie średnie całości 8,04l/100km.
Mnie zaskoczyła spalaniem moja Miata w drodze do Włoch. Liczyłem na 7,5-8,5l czytając forum i raporty spalania na Autocentrum. Pełny bak zalałem w Międzylesiu przed granicą czeską, po 518km dotankowałem w Austrii na trasie w stronę Klagenfurtu i weszło tylko 32,79l do drugiego odbicia. Według Fuelio spalanie 6,3l/100km, wskaźnik paliwa pokazywał w tamtym momencie niecałe 3/8 baku. Kolejne dotankowanie zrobiłem w okolicach Wörthersee po 89km i weszło, znów do drugiego odbicia 4,59l paliwa przy czym było dużo z górki To daje spalanie w okolicach 5,1l. Łącznie licząc całą trasę od PL do okolic Wenecji - 6,4l co jest dla mnie rewelacyjnym wynikiem.
Jeśli chodzi o warunki to jazda w nocy, więc dach zamknięty, AC OFF przez 80% trasy. Na autostradzie utrzymywane prędkości dozwolone - nie więcej niż 110 (ze względu na hałas), poza autostradami wszystko zgodnie z przepisami bez blokowania ruchu
Zaktualizuje wyniki po powrocie przez Stelvio i Hochalpenstrasse
Jeśli chodzi o warunki to jazda w nocy, więc dach zamknięty, AC OFF przez 80% trasy. Na autostradzie utrzymywane prędkości dozwolone - nie więcej niż 110 (ze względu na hałas), poza autostradami wszystko zgodnie z przepisami bez blokowania ruchu
Zaktualizuje wyniki po powrocie przez Stelvio i Hochalpenstrasse
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
No nareszcie ktoś się odważył napisać że Miata dużo pali
Moje 2.5 z seryjnymi walkami tylko kolektor decat najmniej w mieście wciaga 11/100 i to przy spokojnej jezdzie, na odpowiednich trasach i godzinach i przy różnych kombinacjach strojenia by poprawić ekonomie. W trasie czasem zejdzie poniżej 8, a ja generalnie jeżdżę wolno, rzadko powyżej 110-120 a często 80-100
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Moje 2.5 z seryjnymi walkami tylko kolektor decat najmniej w mieście wciaga 11/100 i to przy spokojnej jezdzie, na odpowiednich trasach i godzinach i przy różnych kombinacjach strojenia by poprawić ekonomie. W trasie czasem zejdzie poniżej 8, a ja generalnie jeżdżę wolno, rzadko powyżej 110-120 a często 80-100
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
U mnie 2.5 na seryjnym wałku, kolektor decat, midpipe bez tłumika środkowego z katem chyba 200cpsi, cobalt i zmieniony dolot na airboxa simoty po mieście 12/100, ale same krótkie odcinki jeżdżę, pewnie przy dłuższych spaliłoby trochę mniej. W trasie do Bielska, potem Salmopol i powrót do Sosnowca ostatnio przy 120-140 miałem 7/100 ale było dużo przyspieszania i hamowania, obstawiam, że jadąc jednostajnie spokojnie do 6-6.5 bym zszedł.Alex pisze: ↑20 lip 2023, 11:33No nareszcie ktoś się odważył napisać że Miata dużo pali
Moje 2.5 z seryjnymi walkami tylko kolektor decat najmniej w mieście wciaga 11/100 i to przy spokojnej jezdzie, na odpowiednich trasach i godzinach i przy różnych kombinacjach strojenia by poprawić ekonomie. W trasie czasem zejdzie poniżej 8, a ja generalnie jeżdżę wolno, rzadko powyżej 110-120 a często 80-100
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Luki - twoje wyniki spalania dla 2.5 to dla mnie ewenement. Ok, dla 2.0 bym uwierzył bo ono faktycznie mniej pali. Ale te dwa 2.5 z którymi miałem dłuższa styczność oba żarły tyle co napisałem i mniej nie chciały
No chyba że ja nie umiem ekonomicznie jezdzic i np za niskie obroty utrzymuje, 2-2.5tys RPM gdy mi się nie spieszy
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
No chyba że ja nie umiem ekonomicznie jezdzic i np za niskie obroty utrzymuje, 2-2.5tys RPM gdy mi się nie spieszy
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jedno i drugie. Bo ty piszesz o krótkich trasach w mieście a ja mam niewiele mniej przy dluzszych i naprawdę muszę się postarać by nie wyszlo więcej
Poniżej 7.5/100 na trasie nie widziałem w 2.5 nigdy. Raz czy dwa było ok 7.5 ale naprawdę spokojna jazda 80-90. A Ty piszesz o możliwym 6.5.
2.0 faktycznie w mieście 10 a może mniej, w trasie 7 widziałem i pewnie mniej się da
Poniżej 7.5/100 na trasie nie widziałem w 2.5 nigdy. Raz czy dwa było ok 7.5 ale naprawdę spokojna jazda 80-90. A Ty piszesz o możliwym 6.5.
2.0 faktycznie w mieście 10 a może mniej, w trasie 7 widziałem i pewnie mniej się da
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Spalanie 2.0 z turbo + automat, wiekszosc trasy miedzy wioskami i troche po trasach szybkiego ruchu. Troche zabaw z lopatkami wiec nierzadko miedzy 6 a 7000rpm. Spalanie liczone od odbicia do odbicia.
270km / 24 litry / daje 8.9 litra. Spoko!
270km / 24 litry / daje 8.9 litra. Spoko!