Immobilizer a OBD2

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2023, 22:29

Mam następujący problem - zamontowałem Canchecked podpinany pod OBD2, ale niestety żeby OBD2 podawało sygnał, trzeba non stop wciskać przycisk immobilizera… ktoś miał podobny problem? Czy to można zmienić jakoś w kodowaniu immo czy kwestia wymiany na inny?
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

21 maja 2023, 10:35

Oj! Nie pomogę bo jeszcze nie podłączyłem swojego ale widzę, że mogą nadejść problemy ;(

PS Masz montowanego w kratkę?
Z której strony kierki montujesz? Wrzucisz fotkę?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 maja 2023, 20:43

Mam Vgate iCar iza 100+ i hula normalnie.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 maja 2023, 8:58

Danillo pisze:
21 maja 2023, 20:43
Mam Vgate iCar iza 100+ i hula normalnie.
+1 mam podłączony na stałe i wszystko działa jak trzeba. Nawet czerwona dioda coś tam nogi oświetla 😉
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

22 maja 2023, 9:39

Rozmawiamy o CANChecked MFD15 ;)

Ja zamierzam go podłączyć głównie przez wejścia analogowe: czujnik temp oleju, skrzyni o może dyfra. No ale jakby CLT po canie się udało albo dane TPMSa to chętnie bym podglądał.

Zabieram się za to w pierwszej połowie czerwca po powrocie z urlopu.

canchecked-nd-1-von-1_600x600@2x.jpg
canchecked-nd-1-von-1_600x600@2x.jpg (62.9 KiB) Przejrzano 1708 razy
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 maja 2023, 13:39

A tam jest jakaś konkretna przejściówka z J1962? Bo J1962 definiuje część rzeczy, ale część to wolna amerykanka i rozkład pinów może być dość dowolny, z tego co pamiętam.
W ND jest tak: https://www.hexorcism.com/16ND/sh13175/
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2023, 16:37

latar pisze:
21 maja 2023, 10:35
Oj! Nie pomogę bo jeszcze nie podłączyłem swojego ale widzę, że mogą nadejść problemy ;(

PS Masz montowanego w kratkę?
Z której strony kierki montujesz? Wrzucisz fotkę?
Tak, dokładnie ten, u mnie poszedł w prawy okrągły nawiew. Jakość wykonania plus dam wyświetlacz super, jutro zrobię zdjęcie jak będę przy aucie.

Będę próbował zmienić/przeprogramować immobilizer, zrobię update jeśli uda się temat rozwiązać.
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2023, 17:54

Obiecane zdjęcia. Warto dodać, że z perspektywy kierowcy oba nawiewy zasłoni kierownica jeśli masz teleskopowa wysunięta lub spacer jak u mnie. W przyszłym tygodniu będę chyba zamawiał guardiana corsę 330 żeby rozwiązać ten problem.
Załączniki
8B25D3A5-B34B-46D0-B905-90975778D606.jpeg
8B25D3A5-B34B-46D0-B905-90975778D606.jpeg (3.23 MiB) Przejrzano 1632 razy
899E197F-8315-49B0-B037-71595C7AA2FE.jpeg
899E197F-8315-49B0-B037-71595C7AA2FE.jpeg (2.68 MiB) Przejrzano 1632 razy
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

28 maja 2023, 21:29

Już mam Corsę 330 🤪
A powiedz, nawiewa coś przez szpary obok zegara?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 maja 2023, 22:10

Sam pewnie nie będę tego montował. Ale rzucił mi się na oczy jeden problem. Okrągły nawiew po środku to jedyny w tym aucie który można skierować w jakimś sensownym kierunku. Trochę byłoby mi go szkoda. Szczególnie, że ten po lewej mam zawsze zamknięty bo jest bezużyteczny zazwyczaj.
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2023, 6:58

latar pisze:
28 maja 2023, 21:29
Już mam Corsę 330 🤪
A powiedz, nawiewa coś przez szpary obok zegara?
Na pełnym AC czuć z nawiewu powiew lekkiej morskiej bryzy 😂

Co do kierowania nawiewu - ja zima mam zawsze na ręce, latem tak żeby na mnie nie wiało. Zima nawiew na prawo zastąpi ten, latem różnicy nie odczuwam wiec dla mnie idealnie.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

31 maja 2023, 21:46

Do montażu zegara można jeszcze użyć takiej podstawki z cravenspeed

https://www.cravenspeed.com/vent-gauge- ... -nd-miata/
Vent_Gauge_Mount-thmb__65549.jpg
Vent_Gauge_Mount-thmb__65549.jpg (38.1 KiB) Przejrzano 1565 razy
Vent_Gauge_Mount-1__18046.jpg
Vent_Gauge_Mount-1__18046.jpg (68.76 KiB) Przejrzano 1565 razy
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2023, 18:52

latar pisze:
31 maja 2023, 21:46
Do montażu zegara można jeszcze użyć takiej podstawki z cravenspeed

https://www.cravenspeed.com/vent-gauge- ... -nd-miata/

Vent_Gauge_Mount-thmb__65549.jpg
Vent_Gauge_Mount-1__18046.jpg
Cena zabójcza :shock:

Update - zegar działa, problem z immobiliserem rozwiązała instrukcją którą odkopałem - wystarczyło włączyć nadajnik i zegar odbiera.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

22 cze 2023, 19:40

@Kanosky co podłączyłeś i co odczytujesz?
Masz MFD15 Gen 1 czy Gen 2? Jakieś logowanie już robiłeś?

Ja niestety ciągle czekam na wszystkie graty i zegar wciąż niepodłączony 😢
Może na początku lipca się uda bo podstawka z Cravenspeed do podłączenia czujnika temp oleju wreszcie dojechała do PL. Niestety utknęła na cle w Poczcie a za cholerę nie mogę się z nimi dogadać :/
Awatar użytkownika
Kanosky
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2021, 7:22
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2023, 8:41

latar pisze:
22 cze 2023, 19:40
@Kanosky co podłączyłeś i co odczytujesz?
Masz MFD15 Gen 1 czy Gen 2? Jakieś logowanie już robiłeś?

Ja niestety ciągle czekam na wszystkie graty i zegar wciąż niepodłączony 😢
Może na początku lipca się uda bo podstawka z Cravenspeed do podłączenia czujnika temp oleju wreszcie dojechała do PL. Niestety utknęła na cle w Poczcie a za cholerę nie mogę się z nimi dogadać :/
Wydaje mi się, ze gen2, kupowane na jesieni z SPS razem z czujnikiem - po czym poznać? Na razie bawiłem się nim dopiero kilkanascie minut, niestety wyglada na to ze czujnik oleju na 5V nie odbiera, będę walczyć dalej z tematem. Oprócz tego loguje rpm, prędkość, trochę danych z silnika, nie wszystko jeszcze rozszyfrowałem. Póki co głównie myśle ze użyteczny będzie shiftlight, głównie kupiłem to pod czujnik oleju.

Co to za podstawka z craven?
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

23 cze 2023, 10:25

@Kanosky o takie coś:
gauge_sender_adapters_for_mazda_mx-5_miata_4th_gen_nd_oil_pressure_temp_sender_sandwich_type__9LYB5N7_20895__33068.jpg
gauge_sender_adapters_for_mazda_mx-5_miata_4th_gen_nd_oil_pressure_temp_sender_sandwich_type__9LYB5N7_20895__33068.jpg (112.14 KiB) Przejrzano 1473 razy
https://www.cravenspeed.com/the-tapless ... wich-type/

Montowane pomiędzy blok silnika a podstawę filtra.
ODPOWIEDZ