Speeduino PNP do NBfl NB i NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czołem,
tak sobie myślę że możnaby coś zrobić dla posiadaczy dwóch pierwszych generacji MX-5, tak by dało się wystroić te auta najlepiej zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej, z zachowaniem jak największej części funkcjonalności, prostoty i w sensownej cenie. Seryjne ECU dwóch pierwszych generacji dość słabo - granicząco z prawie wcale - poddają się remapowaniu. Wiadomo zawsze można postawić EMU czy innego wypasionego standalone ale konieczność dorabiania wiązki sprawy ani nie upraszcza ani nie obtania ani nie przyspiesza
Tak więc powstaje Speeduino PNP, na pierwszy ogień do NBfl
Założenia (NBFL):
- jak najbardziej plug and play
- sterowanie alternatorem, wentylatorem, klimą, pompą paliwa
- obsługa seryjnej sondy lambda ew. szerokopasmowej na zewnętrznym kontrolerze
- sterowanie doładowaniem i zmiennymi fazami
- obsługa knock sensora (o ile uda mi się to rozpracować )
- korekcja Baro
- opcjonalna obsługa COPsów
- wejścia na dodatkowe czujniki (ciśnienia paliwa i oleju)
- opcjonalnie bluetooth
- EGR, druga sonda lambda out
- MAF out, praca w trybie SD ew. Alpha-N jeśli ktoś się uprze na ITB
Stan na:
lipiec: wersja do NBfl gotowa
sierpien: dołącza wersja do NB
wrzesien: i finalnie także do NA
tak sobie myślę że możnaby coś zrobić dla posiadaczy dwóch pierwszych generacji MX-5, tak by dało się wystroić te auta najlepiej zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej, z zachowaniem jak największej części funkcjonalności, prostoty i w sensownej cenie. Seryjne ECU dwóch pierwszych generacji dość słabo - granicząco z prawie wcale - poddają się remapowaniu. Wiadomo zawsze można postawić EMU czy innego wypasionego standalone ale konieczność dorabiania wiązki sprawy ani nie upraszcza ani nie obtania ani nie przyspiesza
Tak więc powstaje Speeduino PNP, na pierwszy ogień do NBfl
Założenia (NBFL):
- jak najbardziej plug and play
- sterowanie alternatorem, wentylatorem, klimą, pompą paliwa
- obsługa seryjnej sondy lambda ew. szerokopasmowej na zewnętrznym kontrolerze
- sterowanie doładowaniem i zmiennymi fazami
- obsługa knock sensora (o ile uda mi się to rozpracować )
- korekcja Baro
- opcjonalna obsługa COPsów
- wejścia na dodatkowe czujniki (ciśnienia paliwa i oleju)
- opcjonalnie bluetooth
- EGR, druga sonda lambda out
- MAF out, praca w trybie SD ew. Alpha-N jeśli ktoś się uprze na ITB
Stan na:
lipiec: wersja do NBfl gotowa
sierpien: dołącza wersja do NB
wrzesien: i finalnie także do NA
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2023, 23:33 przez Alex, łącznie zmieniany 5 razy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- ace
- Donator
- Posty: 565
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Piękny projekt! Kibicuję!
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To co widać to akurat gotowiec od Transi Productions ale jest to tylko 1 sztuka i więcej nie będzie poza tym ma pewne braki i bez przeróbek nie spełnia oczekiwań więc będzie moje własne dzieło.
Ale ponieważ już jest to będzie łatwiej zacząć i ogólnie proces mam nadzieję przyspieszy
Ale ponieważ już jest to będzie łatwiej zacząć i ogólnie proces mam nadzieję przyspieszy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Mam trochę gratów do tego:
• referencyjna płytka (bodajże v3)
• gniazdo i breakout board to NBFL z https://rusefi.com/
• kontroler lambda wideband Spartan2 z https://www.jfetech.nl/
• SpeedySim https://diy-efi.co.uk/product/speedysim
Ponieważ mój projekt stoi całkowicie i zanim zabiorę się za ECU to w aktualnym tempie minął jeszcze 2 lata, chętnie pożyczę co potrzeba. Do developmentu szczególnie przyda się SpeedySim.
• referencyjna płytka (bodajże v3)
• gniazdo i breakout board to NBFL z https://rusefi.com/
• kontroler lambda wideband Spartan2 z https://www.jfetech.nl/
• SpeedySim https://diy-efi.co.uk/product/speedysim
Ponieważ mój projekt stoi całkowicie i zanim zabiorę się za ECU to w aktualnym tempie minął jeszcze 2 lata, chętnie pożyczę co potrzeba. Do developmentu szczególnie przyda się SpeedySim.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z chęcią wypożyczę wszystko pw
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Miałem nadzieję obwieścić że odpaliłem auto i już da się jeździć ale niestety. Dostawa części przeciąga się dalej
Ok to choć zamontuje płytkę w obudowie. Z jakiegoś powodu ta akurat płytka wykorzystuje obudowy ECU z NA i niektórych 323, kupiłem z 626 i .... prawie pasuje. Docelowo planuje robić moduł pasujący do obudowy ECU tej generacji do której ma trafić
dziś przyszła paczka od Latar'a - uaaaaaaa.... ale tu obfitość dobra!!
Idzie też zaznajomienie się z KiCadem
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ok to choć zamontuje płytkę w obudowie. Z jakiegoś powodu ta akurat płytka wykorzystuje obudowy ECU z NA i niektórych 323, kupiłem z 626 i .... prawie pasuje. Docelowo planuje robić moduł pasujący do obudowy ECU tej generacji do której ma trafić
dziś przyszła paczka od Latar'a - uaaaaaaa.... ale tu obfitość dobra!!
Idzie też zaznajomienie się z KiCadem
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kibicuję! Takiego ECU potrzeba, jest to świetna inicjatywa
„Miatuino” ma szanse wypełnić lukę po MS na rynku czy raczej celujesz w możliwości DET3?
„Miatuino” ma szanse wypełnić lukę po MS na rynku czy raczej celujesz w możliwości DET3?
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Morfi: sądzę że efekty beda zalezne od talentu stroiciela Na pewno mozliwosc dopracowania map paliwowych i zaplonu po tuningach dolotu, wydechu sie przyda. Regulacja odcinki - wiadomo Dodatkowe bajery - jeszcze sie za duzo TunerStudio nie bawilem ale sa na pewno np. flatshift
zdecydowanie cel jest blizszy MS niz DET3. Ma byc plug-and-play przy minimalnych czynnosciach dodatkowych, bez zadnych nieodwracalnych przerobek, cięcia przewodow itd. I ma od razu ruszyc i dac sie jezdzic tzn. bedzie wgrana mapa startowa
W przypadku NBfl i NB jedyne co trzeba bedzie to podlaczyc wężyk do MAPsensora. I juz wolnossak smiga, mozna stroic i jezdzic np. kompletujac graty do turbo. Po zamontowaniu turbo elektronika jest gotowa, odpalamy i stroimy
w miedzyczasie mozna bedzie dodawac opcje typu sonda szerokopasmowa itd. Auto bedzie caly czas moglo jezdzic.
W NA bedzie odrobine wiecej dzialan, oprocz MAPsensora trzeba bedzie wymienic czujnik przepustnicy i cos zrobic z AFM. Jeszcze mysle jak to najsensowniej rozwiazac. [UPDATE] bez ruszania AFM i seryjnego TPSa tez jezdzi Wiec mozna modyfikowac krok po kroku jak zalozylem
zdecydowanie cel jest blizszy MS niz DET3. Ma byc plug-and-play przy minimalnych czynnosciach dodatkowych, bez zadnych nieodwracalnych przerobek, cięcia przewodow itd. I ma od razu ruszyc i dac sie jezdzic tzn. bedzie wgrana mapa startowa
W przypadku NBfl i NB jedyne co trzeba bedzie to podlaczyc wężyk do MAPsensora. I juz wolnossak smiga, mozna stroic i jezdzic np. kompletujac graty do turbo. Po zamontowaniu turbo elektronika jest gotowa, odpalamy i stroimy
w miedzyczasie mozna bedzie dodawac opcje typu sonda szerokopasmowa itd. Auto bedzie caly czas moglo jezdzic.
W NA bedzie odrobine wiecej dzialan, oprocz MAPsensora trzeba bedzie wymienic czujnik przepustnicy i cos zrobic z AFM. Jeszcze mysle jak to najsensowniej rozwiazac. [UPDATE] bez ruszania AFM i seryjnego TPSa tez jezdzi Wiec mozna modyfikowac krok po kroku jak zalozylem
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2023, 23:37 przez Alex, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
@Alex jak się domyślasz po gratach to miałem taki sam plan na migrację do turbo:
1. Sterownik p&p jedynie z MAP sensorem
2. Sonda szerokopasmowa
3. Cewki o sekwencyjny zapłon
4. Większe wtryski (zółte albo zestaw p&p Boscha od Bofiracing)
5. Turbo
W międzyczasie utrzymywanie auta w stanie jezdnym i jednoczesne ogarnianie TunerStudio i drogowej hamowni. No...ale samochód jeszcze nie na kołach i taki stan jeszcze potrwa.
Więc do dzieła i kibicujemy.
PS Flatshifty to w NB/FL chyba nie pyknął tak łatwo bez wymiany przepustnicy na elektroniczną.
1. Sterownik p&p jedynie z MAP sensorem
2. Sonda szerokopasmowa
3. Cewki o sekwencyjny zapłon
4. Większe wtryski (zółte albo zestaw p&p Boscha od Bofiracing)
5. Turbo
W międzyczasie utrzymywanie auta w stanie jezdnym i jednoczesne ogarnianie TunerStudio i drogowej hamowni. No...ale samochód jeszcze nie na kołach i taki stan jeszcze potrwa.
Więc do dzieła i kibicujemy.
PS Flatshifty to w NB/FL chyba nie pyknął tak łatwo bez wymiany przepustnicy na elektroniczną.
- czarobest
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Dzisiaj testowana była moja Miatka, niestety 1.8 coś nie chciało zbyt dobrze na razie chodzić, ale pewnie @Alex ogarnie i następnym razem będzie lepiej.
Co prawda pewnie trochę panikowałem, bo nigdy do tego nie podchodziłem, a dziwne dźwięki trochę mnie przerażały, ale mam nadzieję, że nie było tak źle . W każdym razie i tak nie mogę się doczekać, żeby zostać klientem i mócwybuchnąć silnik stroić .
Co prawda pewnie trochę panikowałem, bo nigdy do tego nie podchodziłem, a dziwne dźwięki trochę mnie przerażały, ale mam nadzieję, że nie było tak źle . W każdym razie i tak nie mogę się doczekać, żeby zostać klientem i móc
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
niechże mi ktoś użyczy NBfla bym sie mogl pobawic, pliiis . Jest duuuuza szansa ze kolejne podejscie zakonczy sie sukcesem Obiecuje nic nie zepsuć. Poważnie.
odnosnie flatshiftow sądzę że bez DBW tez powinno dzialac. Można wycinać wtryski i przycinac zapłon. Sprawa na później
odnosnie flatshiftow sądzę że bez DBW tez powinno dzialac. Można wycinać wtryski i przycinac zapłon. Sprawa na później
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Pali, jeździ
https://youtu.be/3BVIglZ7yIQ
- odpala
- da się jeździć
- wolne obroty udało się ogarnąć stabilne (closed loop)
- ladowanie i kontrolka aku (programowalna) działa
- sterowanie wentylatorem działa
- obrotomierz dziala prawie dobrze
- korekta BARO dziala
- sterowanie klima powinno działać ale auto nie posiada
Na dziś wystarczy
https://youtu.be/3BVIglZ7yIQ
- odpala
- da się jeździć
- wolne obroty udało się ogarnąć stabilne (closed loop)
- ladowanie i kontrolka aku (programowalna) działa
- sterowanie wentylatorem działa
- obrotomierz dziala prawie dobrze
- korekta BARO dziala
- sterowanie klima powinno działać ale auto nie posiada
Na dziś wystarczy
Ostatnio zmieniony 30 mar 2023, 19:04 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w oczekiwaniu na kolejne eksperymenty rzucilem elementy na PCB. Zaczyna to cos przypominac
Przygotowałem też kontroler z sonda Lsu4.9 do odpalenia na szybko. Przydałby się adapter do wydechu
Zastanawiam się czy mógłbym coś jeszcze uwzględnić w projekcie by było na pokladzie. Jest już:
- wejście sygnału sondy szerokopasmowej na niewykorzystanym pinie
- 2 dodatkowe wyjścia zapłonu by latwo przejść na COPsy
- wejście VSS
- wejscie czujnika sprzęgła do LC/FS
- 2 dodatkowe wejścia analogowe 0-5V na nieużywanych pinach
- 4 wyjścia wysokopradowe: idle, boost, VCT/WMI, grzałka sondy lambda
- zworki do wyboru 1.6/1.8/MSM
- gniazdo do modułu BT
Przygotowałem też kontroler z sonda Lsu4.9 do odpalenia na szybko. Przydałby się adapter do wydechu
Zastanawiam się czy mógłbym coś jeszcze uwzględnić w projekcie by było na pokladzie. Jest już:
- wejście sygnału sondy szerokopasmowej na niewykorzystanym pinie
- 2 dodatkowe wyjścia zapłonu by latwo przejść na COPsy
- wejście VSS
- wejscie czujnika sprzęgła do LC/FS
- 2 dodatkowe wejścia analogowe 0-5V na nieużywanych pinach
- 4 wyjścia wysokopradowe: idle, boost, VCT/WMI, grzałka sondy lambda
- zworki do wyboru 1.6/1.8/MSM
- gniazdo do modułu BT
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
RaceTCS to fajna zabawka, fakt
kontrola trakcji nie jest poki co wspierana przez Speeduino, ktos probowal cos dzialac w tym kierunku z wykorzystaniem dodatkowo skonstruowanego modulu, zbyt wiele konkretow sie nie pojawilo
Niemniej jednak dodatkowe wejscia cyfrowe zrobie, bedzie je mozna wykorzystac np. do przelaczania zestawow map, dodam tez np. wejscie z czujnika PSP by niepotrzebnie nie spadaly obroty gdy sie manewruje na postoju. Zawsze to odrobina komfortu
tymczasem udalo sie wczoraj spalic troche paliwa i np.
- dostroic mapy tak że 1.6 jezdzi normalnie, prawie jak seria
- uruchomic odsysanie par paliwa (EVAP), dziala wystarczajaco dobrze.
- uruchomic BT
zostalo dopracowac kawalek mapy by poprawic reakcje na gaz z wolnych obrotow przy ruszaniu ale z tym jest zawsze najtrudniej, zwlaszcza gdy uzywa sie nadal waskopasmowej sondy , usprawnic odpalanie
Czas na 1.8 - Czarobest wpadaj
kontrola trakcji nie jest poki co wspierana przez Speeduino, ktos probowal cos dzialac w tym kierunku z wykorzystaniem dodatkowo skonstruowanego modulu, zbyt wiele konkretow sie nie pojawilo
Niemniej jednak dodatkowe wejscia cyfrowe zrobie, bedzie je mozna wykorzystac np. do przelaczania zestawow map, dodam tez np. wejscie z czujnika PSP by niepotrzebnie nie spadaly obroty gdy sie manewruje na postoju. Zawsze to odrobina komfortu
tymczasem udalo sie wczoraj spalic troche paliwa i np.
- dostroic mapy tak że 1.6 jezdzi normalnie, prawie jak seria
- uruchomic odsysanie par paliwa (EVAP), dziala wystarczajaco dobrze.
- uruchomic BT
zostalo dopracowac kawalek mapy by poprawic reakcje na gaz z wolnych obrotow przy ruszaniu ale z tym jest zawsze najtrudniej, zwlaszcza gdy uzywa sie nadal waskopasmowej sondy , usprawnic odpalanie
Czas na 1.8 - Czarobest wpadaj
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wystarczy że auto mi zostawisz
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Updacik
Pod koniec tygodnia będzie produkowany prototyp mojej PCB do NBFL. Wersja do NA jest w końcowej fazie projektu, do NB gdzieś w srodkowej
Nbfl 1.6 jeździ na dotychczasowym module już całkiem przyzwoicie, sprawnie odpala
Jeśli ktoś chce udostępnić swoje NA/NB/NBfl do testów proszę dać znać. Serio - chce by było to prawdziwie pnp rozwiązanie do seryjnego auta i docelowo chciałbym by każda kombinacja generacji/silnika miała gotowa mapę
Pod koniec tygodnia będzie produkowany prototyp mojej PCB do NBFL. Wersja do NA jest w końcowej fazie projektu, do NB gdzieś w srodkowej
Nbfl 1.6 jeździ na dotychczasowym module już całkiem przyzwoicie, sprawnie odpala
Jeśli ktoś chce udostępnić swoje NA/NB/NBfl do testów proszę dać znać. Serio - chce by było to prawdziwie pnp rozwiązanie do seryjnego auta i docelowo chciałbym by każda kombinacja generacji/silnika miała gotowa mapę
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Przyszedl prototyp płytki. Po drobnych pieszczotach mieści się w obudowę seryjnego ECU. Biorę się za lutowanie i uruchamianie.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ruszyło. Przydałby się jakiś NBfl by się pobawić
Tymczasem będę wprowadzać poprawki i pisać instrukcje by powstał prawdziwy zestaw PnP jak pisałem na początku.
Tymczasem będę wprowadzać poprawki i pisać instrukcje by powstał prawdziwy zestaw PnP jak pisałem na początku.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 24 lut 2015, 16:14
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Toruń
a nbfl turbo by się nadał?
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Pewnie. Obsługa doładowania jest, 4 cewki też na pokładzie i takie tam
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
prosze, oto świeżutki materiał pt. "Speeduino plug and play wg Alexa"
jak widać prototyp działa, już nie na stole ale w aucie Montaż to moment i jeśli mody nie zajdą zbyt daleko - rownie łatwo można wrócić do serii
W seryjnym aucie by je odpalić i pojechać na strojenie wystarczy podłączyc TunerStudio i sprawdzić odczyty z czujników i je ew skalibrować. Są wgrane sensowne mapy (VE, AFR, zapłon, korekty IAT, BARO, wolne obroty, prosta korekcja od sondy lambda), auto normalnie jeździ.
Z nowości na pokładzie jest i funkcjonuje:
- odłączanie alternatora na czas rozruchu
- podbicie obrotów gdy zadziała czujnik ciśnienia PSP albo klima
- sterowanie grzałką sondy lambda
- powinno działać sterowanie klima ale kolejne auto trafiło się bez
Z innych kwestii tym razem zastosowałem wolne obroty regulowane w trybie PWM Open Loop + sterowanie wyprzedzeniem zapłonu (Idle Advance mode).
użyłem najnowszej wersji firmware 202305 wydanej ze 2 tygodnie temu. Trzeba protestować czy i jak działają nowe bajery
krótko mówiąc: produkcja sie zbliża jeśli ktoś się zastanawia nad zakupem proponuje już zacząć zbierać pieniądze bo gotowe zestawy wkrótce się pojawią
jak widać prototyp działa, już nie na stole ale w aucie Montaż to moment i jeśli mody nie zajdą zbyt daleko - rownie łatwo można wrócić do serii
W seryjnym aucie by je odpalić i pojechać na strojenie wystarczy podłączyc TunerStudio i sprawdzić odczyty z czujników i je ew skalibrować. Są wgrane sensowne mapy (VE, AFR, zapłon, korekty IAT, BARO, wolne obroty, prosta korekcja od sondy lambda), auto normalnie jeździ.
Z nowości na pokładzie jest i funkcjonuje:
- odłączanie alternatora na czas rozruchu
- podbicie obrotów gdy zadziała czujnik ciśnienia PSP albo klima
- sterowanie grzałką sondy lambda
- powinno działać sterowanie klima ale kolejne auto trafiło się bez
Z innych kwestii tym razem zastosowałem wolne obroty regulowane w trybie PWM Open Loop + sterowanie wyprzedzeniem zapłonu (Idle Advance mode).
użyłem najnowszej wersji firmware 202305 wydanej ze 2 tygodnie temu. Trzeba protestować czy i jak działają nowe bajery
krótko mówiąc: produkcja sie zbliża jeśli ktoś się zastanawia nad zakupem proponuje już zacząć zbierać pieniądze bo gotowe zestawy wkrótce się pojawią
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Do NA również masz zestaw? Tam chyba z AFM jest trochę zabawy przy wysterowaniu
PS jakbyś chciał zlecić produkcje tego produktu na większa skalę, mogę pomóc- robię w montażu elektroniki
PS jakbyś chciał zlecić produkcje tego produktu na większa skalę, mogę pomóc- robię w montażu elektroniki