[NBFL] Jak obniżyć z głową

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

25 lip 2021, 21:47

Jak widzę, na forum wiele z Was ma temat w małym paluszku. Szukałem podpowiedzi, ale nadal jestem głupi.
Chciałbym swoją panienkę nieco obniżyć - ale tak, żeby nie dzwoniły mi plomby. Autko jeździ na 16-tkach i eksploatowane jest weekendowo. Na tor się nie wybieram, ale też muszę brać pod uwagę, że czasem jeżdżę drogami, którym daleko do europejskiego standardu jeśli chodzi o nawierzchnię.
No i tu pytanie - co zrobić, żeby pójść trochę w dół, żeby nie odebrać sobie szansy wjazdu do garażu i nie żałować modyfikacji na każdym progu zwalniającym? Ile zejść w dół? Czy zawieszenie ze Sportive z Bilsteinami B6 jest niższe niż standardowe? Czy raczej szukać jakiegoś gwinta? Liczę na praktyków :)
Pacjentka poniżej:
20210724_124059.jpg
20210724_124059.jpg (3.46 MiB) Przejrzano 5138 razy
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 lip 2021, 22:31

To ja polecę to co miałem, czyli B6 + sprężyny H&R.
Lub klasyka gatunku czyli B6 + sprężyny Eibach.
Schodzisz -35 mm.
Budżetowo i dobrze.
Jako STAGE 2 grubszy STAB przód, tył zostawić serię.
Jeśli poważniejsze wypady na tor to już jakiś dobry gwint, a jeśli nie to będziesz zadowolony :kciuk:
Miałem też sprężyny z Sportiva 2 Miaty temu, ale z perspektywy czasu uważam teraz że nie warto, obniżało tyle co nic.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

26 lip 2021, 6:29

Jest jeszcze mało pamiętana alternatywa - sprężyny Teina, obniżają 20-25 mm, bardziej równomiernie niż eibachy i z B6 dają radę do daily.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

26 lip 2021, 20:18

Tomai pisze:
25 lip 2021, 22:31
To ja polecę to co miałem, czyli B6 + sprężyny H&R.
Lub klasyka gatunku czyli B6 + sprężyny Eibach.
flatline pisze:
26 lip 2021, 6:29
Jest jeszcze mało pamiętana alternatywa - sprężyny Teina, obniżają 20-25 mm, bardziej równomiernie niż eibachy i z B6 dają radę do daily.
Podziękował za sugestie. Rozumiem, że macie doświadczenia własne w obu przypadkach? Nie wiem czy bardziej nie przekonuje mnie -25mm od TEIN'a. Trochę się boję, że 35mm w dół jednak będzie odczuwalne na nierównościach.
I pytanie dodatkowe - uważacie że warto rozważać używane zawieszenia, czy to raczej wątpliwa oszczędność?
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

27 lip 2021, 6:47

Scyzor pisze:
Tomai pisze:
25 lip 2021, 22:31
To ja polecę to co miałem, czyli B6 + sprężyny H&R.
Lub klasyka gatunku czyli B6 + sprężyny Eibach.
flatline pisze:
26 lip 2021, 6:29
Jest jeszcze mało pamiętana alternatywa - sprężyny Teina, obniżają 20-25 mm, bardziej równomiernie niż eibachy i z B6 dają radę do daily.
Podziękował za sugestie. Rozumiem, że macie doświadczenia własne w obu przypadkach? Nie wiem czy bardziej nie przekonuje mnie -25mm od TEIN'a. Trochę się boję, że 35mm w dół jednak będzie odczuwalne na nierównościach.
I pytanie dodatkowe - uważacie że warto rozważać używane zawieszenia, czy to raczej wątpliwa oszczędność?
Jak miesiąc temu rozmawiałem z Pepegiem, to mówił, że Bilsteinów nie da się teraz kupić w Europie. Wszystko sprzedane.
Ja miałem w mojej NBFL fabryczne B6 i jakieś sprężyny -30mm. Mam teraz gwint od Jukaki i jest o niebo wygodniej na -35.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

29 lip 2021, 20:35

polly pisze:
27 lip 2021, 6:47
Ja miałem w mojej NBFL fabryczne B6 i jakieś sprężyny -30mm. Mam teraz gwint od Jukaki i jest o niebo wygodniej na -35.
Na stronie producenta piszą, że dostępne na zamówienie, z czasem realizacji do 7 dni, ciekawe czy to prawda.

Wrócę jeszcze do pytania - co sądzicie o kupowaniu używanych elementów zawieszenia?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

29 lip 2021, 20:58

Co do używek to u mnie 2 do 1 - kupiłem używane bilki w ciemno z UK, sprawdziłem w zerkopolu i było cacy, bile do NA tez używki i jeżdżą do tej pory, gwint do NC z problemami, skończyło się wymianą na nowy, nieużywany.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 lip 2021, 21:33

W dwóch NBFL miałem używane B6 i było wszystko ok. ( kupowałem na forum ).
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

30 lip 2021, 8:47

A ja - zawsze polecający rozwiązanie B6/B8-ProKit ... polecę gwint.
Szczególnie, jeżeli obawiasz się wysokości.

Obecnie mam Teina Super Street - wysokość: minimalnie wyżej niż na B6+ProKit ... i nic nie przycieram.
Moja połowica w NCFLu musi pod kątem na wszystko najeżdżać, a ja ma wprost i nawet czasami potrafię się zagapić z prędkością (kto jeździ na obniżonym zawiasie zna ten dźwięk na pamięć :D ) i nadal nie przycieram.

Samochód wizualnie raczej nie stracił, nie jest kozą, ustawiam sobie twardość jak chcę i ... zbieram na EDFC (spodoba Ci się - google it).

Mam wrażenie jakbym jeździł na serii, ale zdecydowanie przyjemniej jest na Teinie niż serii w zakrętach.

Pytanie - czy musisz mieć nowe (wtedy zbadałbym zakątki forum i odnalazł naszego lokalnego mistrza od modyfikacji Bilsteinów - ustawi idealnie pod Ciebie, ale tanio nie będzie) czy jesteś gotów zaryzykować i kupić jakiś gwint z wyższej półki, ale używany.

Natomiast oczywiście na B6 i -35 nie ma tragedii - ale jest pewien komfort z możliwości wyregulowania wysokości w gwincie jednak.
Obrazek
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

30 lip 2021, 9:39

Arvi pisze:A ja - zawsze polecający rozwiązanie B6/B8-ProKit ... polecę gwint.
Szczególnie, jeżeli obawiasz się wysokości.

Obecnie mam Teina Super Street - wysokość: minimalnie wyżej niż na B6+ProKit ... i nic nie przycieram.
Moja połowica w NCFLu musi pod kątem na wszystko najeżdżać, a ja ma wprost i nawet czasami potrafię się zagapić z prędkością (kto jeździ na obniżonym zawiasie zna ten dźwięk na pamięć :D ) i nadal nie przycieram.

Samochód wizualnie raczej nie stracił, nie jest kozą, ustawiam sobie twardość jak chcę i ... zbieram na EDFC (spodoba Ci się - google it).

Mam wrażenie jakbym jeździł na serii, ale zdecydowanie przyjemniej jest na Teinie niż serii w zakrętach.

Pytanie - czy musisz mieć nowe (wtedy zbadałbym zakątki forum i odnalazł naszego lokalnego mistrza od modyfikacji Bilsteinów - ustawi idealnie pod Ciebie, ale tanio nie będzie) czy jesteś gotów zaryzykować i kupić jakiś gwint z wyższej półki, ale używany.

Natomiast oczywiście na B6 i -35 nie ma tragedii - ale jest pewien komfort z możliwości wyregulowania wysokości w gwincie jednak.
Jeśli mówisz o Jukace, to robi już też swoją konstrukcję. Teraz do NB jest wersja na Bilsteinach i wersja lepsza, już nie na bilach, jego autorstwa.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

30 lip 2021, 9:49

polly pisze:
30 lip 2021, 9:39
Arvi pisze:A ja - zawsze polecający rozwiązanie B6/B8-ProKit ... polecę gwint.
Szczególnie, jeżeli obawiasz się wysokości.

Obecnie mam Teina Super Street - wysokość: minimalnie wyżej niż na B6+ProKit ... i nic nie przycieram.
Moja połowica w NCFLu musi pod kątem na wszystko najeżdżać, a ja ma wprost i nawet czasami potrafię się zagapić z prędkością (kto jeździ na obniżonym zawiasie zna ten dźwięk na pamięć :D ) i nadal nie przycieram.

Samochód wizualnie raczej nie stracił, nie jest kozą, ustawiam sobie twardość jak chcę i ... zbieram na EDFC (spodoba Ci się - google it).

Mam wrażenie jakbym jeździł na serii, ale zdecydowanie przyjemniej jest na Teinie niż serii w zakrętach.

Pytanie - czy musisz mieć nowe (wtedy zbadałbym zakątki forum i odnalazł naszego lokalnego mistrza od modyfikacji Bilsteinów - ustawi idealnie pod Ciebie, ale tanio nie będzie) czy jesteś gotów zaryzykować i kupić jakiś gwint z wyższej półki, ale używany.

Natomiast oczywiście na B6 i -35 nie ma tragedii - ale jest pewien komfort z możliwości wyregulowania wysokości w gwincie jednak.
Jeśli mówisz o Jukace, to robi już też swoją konstrukcję. Teraz do NB jest wersja na Bilsteinach i wersja lepsza, już nie na bilach, jego autorstwa.
Dokładnie o nim (mam fatalną pamięć to ksywek).
To zdecydowanie zacząłbym każdy pomysł na obniżenie fury / poprawienie właściwości jezdnych od rozmowy z nim.
Obrazek
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

31 lip 2021, 17:05

Arvi pisze:
polly pisze:
30 lip 2021, 9:39
Arvi pisze:A ja - zawsze polecający rozwiązanie B6/B8-ProKit ... polecę gwint.
Szczególnie, jeżeli obawiasz się wysokości.

Obecnie mam Teina Super Street - wysokość: minimalnie wyżej niż na B6+ProKit ... i nic nie przycieram.
Moja połowica w NCFLu musi pod kątem na wszystko najeżdżać, a ja ma wprost i nawet czasami potrafię się zagapić z prędkością (kto jeździ na obniżonym zawiasie zna ten dźwięk na pamięć :D ) i nadal nie przycieram.

Samochód wizualnie raczej nie stracił, nie jest kozą, ustawiam sobie twardość jak chcę i ... zbieram na EDFC (spodoba Ci się - google it).

Mam wrażenie jakbym jeździł na serii, ale zdecydowanie przyjemniej jest na Teinie niż serii w zakrętach.

Pytanie - czy musisz mieć nowe (wtedy zbadałbym zakątki forum i odnalazł naszego lokalnego mistrza od modyfikacji Bilsteinów - ustawi idealnie pod Ciebie, ale tanio nie będzie) czy jesteś gotów zaryzykować i kupić jakiś gwint z wyższej półki, ale używany.

Natomiast oczywiście na B6 i -35 nie ma tragedii - ale jest pewien komfort z możliwości wyregulowania wysokości w gwincie jednak.
Jeśli mówisz o Jukace, to robi już też swoją konstrukcję. Teraz do NB jest wersja na Bilsteinach i wersja lepsza, już nie na bilach, jego autorstwa.
Dokładnie o nim (mam fatalną pamięć to ksywek).
To zdecydowanie zacząłbym każdy pomysł na obniżenie fury / poprawienie właściwości jezdnych od rozmowy z nim.
Co tu dużo mówić... Mam od niego zawias i jest świetny. Idealnie wybiera nierówności, jest sztywno, ale możliwie komfortowo. Dla mnie idealnie.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

31 lip 2021, 21:04

Arvi pisze:
30 lip 2021, 8:47
A ja - zawsze polecający rozwiązanie B6/B8-ProKit ... polecę gwint.
Szczególnie, jeżeli obawiasz się wysokości.
No i bądź tu mądry... :lol:
Ktoś tu swego czasu na forum mnie bardzo zniechęcał do gwintu, twierdząc że B6 daje znacznie większą pewność prowadzenia w zakrętach.
Dzięki za głos - muszę się rozejrzeć i oszacować koszty poszczególnych opcji.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 lip 2021, 21:23

Scyzor pisze:
31 lip 2021, 21:04
Arvi pisze:
30 lip 2021, 8:47
A ja - zawsze polecający rozwiązanie B6/B8-ProKit ... polecę gwint.
Szczególnie, jeżeli obawiasz się wysokości.
No i bądź tu mądry... :lol:
Ktoś tu swego czasu na forum mnie bardzo zniechęcał do gwintu, twierdząc że B6 daje znacznie większą pewność prowadzenia w zakrętach.
Dzięki za głos - muszę się rozejrzeć i oszacować koszty poszczególnych opcji.
Ale ZAWSZE gwint będzie lepszą opcją. Chociażby z tego powodu że masz możliwość regulacji.
Przy B6/Eibach schodzisz na -35 koniec kropka. Lub B6/H&R. To jest gotowe rozwiązanie przy którym nie ma wtopy , sprawdzone na forum, również przeze mnie .
Tylko jest to gotowe rozwiązanie tańsze.
Gwint droższy, lepszy wszystko zależy ile chcesz wydać.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

01 sie 2021, 8:40

Wydaje mi się, że w niektórych przypadkach wszystko rozbija się o kilka rzeczy.
Wpierw było B6 do NA. Dla twardych zawodników.
Później pojawił się setup z ProKit i to była mega zabawa samochodem, ale koszt był spory.
Nie był to zestaw dla każdego, ale robił furze mega dobrze (moim zdaniem).
Gdy pojawiły się B6 do drugiej MX5 (z tego co pamiętam, to nowa generacja amorów jest) i inne mocowania górne, które jednak trochę też wybierają, to okazał się, że żółty zawias jest całkiem-całkiem. Z ProKitem niewiele na komforcie stracił i stał się takim relatywnie tanim sposobem na obniżenie fury, nie robiąc tego na budżetowym gwintowanym zawieszeniu, który jednak trochę MX-5 ujmuje.

Nie ma co wchodzić w NC, bo tam na serii można trochę niżej zejść i też jest fajnie.

Gwint, szczególnie z normalnej półki cenowej (nie TA TESCO) już zaczyna robić robotę, a im drożej tym milej, ale i lepiej (podobno się za to mocno przepłaca, ale (ślinię się do) B16).

Natomiast przyzwoity gwint to półka cenowa naszego speca od zawieszenia (Jukka?), który - jak widzisz powyżej - ma potężną bazę mega zadowolonych klientów (nawet wśród malkontentów). Zacząłbym do niego (je tego nie zrobiłem, bo wtedy chyba jeszcze nie robił).
Obrazek
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

02 sie 2021, 21:10

Dzięki wszystkim za opinie - muszę się przespać kilka nocek z tematem i wybadać koszty każdej z opisanych tu opcji. Wtedy zdecyduję w którą stronę iść.
qbak
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2020, 22:53
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Słupsk

15 sie 2021, 23:49

Tein Street Advance Z - auto jedzie świetnie, bardzo responsywne, zwarte, nie przyciera, jest dość nisko jak mi się podoba, mogę zejść ile chce, ale konieczne przy obniżaniu było podgięcie rantów błotnika. W maździe są na dość ostre oryginalne i jest ryzyko że poszatkują oponę na ostrym dobiciu (jeśli mocno obniżyłeś auto i dopuszczasz że w krytycznej sytuacji coś przytrze)
Haczyk ? To stary samochód (jak każde nbfl) i konieczna była wymiana gum w zawieszeniu. A jak już zawiechę ruszasz to i wypadało by mieć nowe śruby mimośrodowe. No i nowe wahacze, jeśli Twoje są pordzewiałe... Koniec końców nowe gumy, nowe śruby, nowy gwint, zdjęcie wszystkiego, wymiana, montaż, geometria - wyszło w okolicach 8 tysięcy... Na początku żałowałem, ale jak zrobiłem po europie 3000km i złoiłem dupę na górskiej drodze panamerze - już nie wyrzucam sobię że kupiłbym za to drugą nb ;)
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

16 sie 2021, 15:36

qbak pisze:
15 sie 2021, 23:49
Koniec końców nowe gumy, nowe śruby, nowy gwint, zdjęcie wszystkiego, wymiana, montaż, geometria - wyszło w okolicach 8 tysięcy...
:shock:
Tego nie brałem pod uwagę, a chyba faktycznie warto przewidzieć, że taka ingerencja w zawias, to nie tylko wymiana amorków i sprężyn.
Muszę chyba zrobić najpierw jakiś porządny, kompleksowy przegląd zawieszenia zanim wezmę się za takie plany :)
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

24 sie 2021, 12:27

Na dniach będę miał gotowy jeden set gwintu extra do NA/NB - na nowych korpusach z bilsteina B16 .
jakby ktoś byl zainteresowany to piszcie.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

24 sie 2021, 22:07

konior pisze:
24 sie 2021, 12:27
Na dniach będę miał gotowy jeden set gwintu extra do NA/NB - na nowych korpusach z bilsteina B16 .
jakby ktoś byl zainteresowany to piszcie.
Nawet nie pytam o cenę, żeby się nie nakręcać. Niestety muszę zaparkować temat do przyszłego roku. Zawias poczeka. Ruda już nie koniecznie...
Awatar użytkownika
EasyCheesy
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Mielec

24 lis 2022, 13:40

Scyzor pisze:
24 sie 2021, 22:07
konior pisze:
24 sie 2021, 12:27
Na dniach będę miał gotowy jeden set gwintu extra do NA/NB - na nowych korpusach z bilsteina B16 .
jakby ktoś byl zainteresowany to piszcie.
Nawet nie pytam o cenę, żeby się nie nakręcać. Niestety muszę zaparkować temat do przyszłego roku. Zawias poczeka. Ruda już nie koniecznie...
Sorry, że odkopuje temat ale sam zamierzam obniżyć swoją nbfl w przyszłym roku i również szukam tego co Ty. Jakiś update? Zdecydowałeś się? Moj mechanik polecił mi gwint i chyba pójdę w tę stronę. Nie wiem tylko jeszcze co konkretnie wybrać i o ile obniżyć.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

24 lis 2022, 21:23

EasyCheesy pisze:
24 lis 2022, 13:40
Sorry, że odkopuje temat ale sam zamierzam obniżyć swoją nbfl w przyszłym roku i również szukam tego co Ty. Jakiś update? Zdecydowałeś się? Moj mechanik polecił mi gwint i chyba pójdę w tę stronę. Nie wiem tylko jeszcze co konkretnie wybrać i o ile obniżyć.
Nie ma za co przepraszać ;)
Ja się zdecydowałem, ale na realizację wciąż czekam.
Idę w standardowy komplet Bilstein B6 + Eibach Pro kit.
Awatar użytkownika
EasyCheesy
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Mielec

25 lis 2022, 6:01

Dzięki za odpowiedź. Jak już będzie po operacji, to poproszę o sesje zdjęciową.@Scyzor
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

25 lis 2022, 9:39

EasyCheesy pisze:
25 lis 2022, 6:01
Dzięki za odpowiedź. Jak już będzie po operacji, to poproszę o sesje zdjęciową.@Scyzor
Zrobi się. Ale to raczej na wiosnę, bądź wczesnym latem. Zimą nie wyjeżdżam z garażu :D

Tak na marginesie - inspiracją dla mnie był wózek kolegi @Grabola - jak wygląda, to możesz zajrzeć TUTAJ
Awatar użytkownika
EasyCheesy
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Mielec

25 lis 2022, 9:50

Scyzor pisze:
25 lis 2022, 9:39
EasyCheesy pisze:
25 lis 2022, 6:01
Dzięki za odpowiedź. Jak już będzie po operacji, to poproszę o sesje zdjęciową.@Scyzor
Zrobi się. Ale to raczej na wiosnę, bądź wczesnym latem. Zimą nie wyjeżdżam z garażu :D

Tak na marginesie - inspiracją dla mnie był wózek kolegi @Grabola - jak wygląda, to możesz zajrzeć TUTAJ
Całkiem spoko. Czyli mówisz że progi nie będą straszne na takim setupie?
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

25 lis 2022, 18:26

EasyCheesy pisze:
25 lis 2022, 9:50
Całkiem spoko. Czyli mówisz że progi nie będą straszne na takim setupie?
Tego nie powiedziałem ;)
A na poważnie - progi raczej problemem nie będą. Trzeba się wystrzegać jedynie wysokich krawężników :)
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

08 gru 2022, 7:47

Scyzor pisze:
25 lis 2022, 18:26
EasyCheesy pisze:
25 lis 2022, 9:50
Całkiem spoko. Czyli mówisz że progi nie będą straszne na takim setupie?
Tego nie powiedziałem ;)
A na poważnie - progi raczej problemem nie będą. Trzeba się wystrzegać jedynie wysokich krawężników :)
Progi nie są problemem, chyba, że jakieś samoróbki z kostki - trzeba je na ukos przejeżdżać. W sezonie tak z 2 - 3 obcierki spodem zaliczam ale to podłużnicami w połowie szerokości samochodu, ale tam akurat nic się nie dzieje i łatwo psiknąć tam jakąś izolacją.
Na krawężniki nie wjeżdżam. Polecam wszystkim patent na tablicę podwieszona pod zderzakiem, wiadomo kiedy jest za wysoko, bo słychać jak obciera i wtedy można za wczasu się wycofać nie niszcząc zderzaka.
Wrzucam fotki jak jak koła siadły przy B6+prokit+dystanse 25 mm i jak mam tablicę zamontowaną.
Załączniki
20210801_180355.jpg
20210801_180355.jpg (4.15 MiB) Przejrzano 3598 razy
20200419_135451.jpg
20200419_135451.jpg (4.04 MiB) Przejrzano 3598 razy
20200419_135419.jpg
20200419_135419.jpg (2.61 MiB) Przejrzano 3598 razy
20200419_135334.jpg
20200419_135334.jpg (4.31 MiB) Przejrzano 3598 razy
Awatar użytkownika
EasyCheesy
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Mielec

31 sty 2023, 20:57

Zdecydowałem się na b6+pro kit ale znalazłem też b12: https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-e ... 3088492175
No i teraz pytanie: jak bardzo się one różnią? Bo cenowo jest tak samo.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

12 lut 2023, 7:40

b12 to bodajże b8 + pro kit
b8 ma krótszy skok i jest bardziej twarde
Awatar użytkownika
EasyCheesy
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Mielec

18 mar 2023, 10:10

@Scyzor Wołam Cię, bo założyłem b6+pro kit do tego wleciały właśnie felgi 16" i tak to wygląda:
IMG_20230318_101135.jpg
IMG_20230318_101135.jpg (7.47 MiB) Przejrzano 2062 razy
IMG_20230318_101141.jpg
IMG_20230318_101141.jpg (7.16 MiB) Przejrzano 2062 razy
IMG_20230318_101222.jpg
IMG_20230318_101222.jpg (5.59 MiB) Przejrzano 2062 razy
IMG_20230318_101229.jpg
IMG_20230318_101229.jpg (6.26 MiB) Przejrzano 2062 razy
IMG_20230318_103428.jpg
IMG_20230318_103428.jpg (7.32 MiB) Przejrzano 2062 razy
IMG_20230318_103435.jpg
IMG_20230318_103435.jpg (7.15 MiB) Przejrzano 2062 razy
ODPOWIEDZ