Składanie zawiasu - zestaw pytań

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

25 sty 2023, 19:42

Hej
W przyszlym bede składać caly zawias (wahacze i amory) stad mam do braci bogatszych w wiedzę pare pytań.
1. Czy smarować a jak tak to czym sruby od wahaczy sworzni itd tak aby za jakis czas jak przyjdzie na zmianę nie walczyć PONOWNIE… :lipa:
2. Gdzie znajdę „zawleczki” do śrub np od końcówek drążków, te zabezpieczające przed odkreceniem. Moje sie poddały…
3. Jakim momentem powinno sie dokręcać śrubę od wahaczy, te górna nad guma wahacza? (Bilstein B6 + prokit)
4. Czy jak auto jest podniesione to da sie jakos na oko na przejazd do zakładu ustawić zbierzonsc aby chociaż w przybliżeniu miec proste koła? :ryjezesmiechu:
5. Macie jakies sprawdzone końcówki drążków kierowniczych - firmę?
6. Z tyl juz dawno wrocilem do ori stabu i tam wracam do ori dedykowanego łącznika stabilizatorów, ale z przodu mam twardy gdzie dotychczas były regulowane łączniki ktore musze tez wymienić.
Obrazek
Macie jakis typ ktory moglbym kupic?


To tyle. Dzieki za odp!
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

29 sty 2023, 9:32

Cześć,

Mam takie regulowane łączniki jak na zdjęciu.
Są z kalamitkami do uzupełnienia smaru.
Załączniki
regulowany_łącznik_staba.png
regulowany_łącznik_staba.png (346.88 KiB) Przejrzano 415 razy
301016195_1180578662507558_7819530484988651675_n.jpg
301016195_1180578662507558_7819530484988651675_n.jpg (379.43 KiB) Przejrzano 415 razy
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

29 sty 2023, 10:38

1. Smar miedziany albo lepiej ceramiczny, najlepiej smarować nakrętkę, wtedy przy wkręcaniu śruba ładnie rozprowadza smar wzdłuż gwintu.
2. W każdym sklepie żelaznym, możliwe, że w motoryzacyjnym też.
4. Tak, "na oko" :D Albo nawet na sznurki czy deskę, kiedyś tak się auta ustawiało i było OK. Rozkładasz deskę albo sznurki wzdłuż auta i względem tego ustawiasz zbieżność plus minus do danych z sieci. Ważne aby koła były frontami do zewnątrz. Co do geometrii ustawiasz mniej więcej równo i tyle, na dojazd nie ma to większego znaczenia.
5. MOOG, Lemforder, TRW, Febi, Blueprint itp. i oczywiście OEM z serwisu.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

29 sty 2023, 19:28

WSR pisze:
29 sty 2023, 10:38
1. Smar miedziany albo lepiej ceramiczny, najlepiej smarować nakrętkę, wtedy przy wkręcaniu śruba ładnie rozprowadza smar wzdłuż gwintu.
2. W każdym sklepie żelaznym, możliwe, że w motoryzacyjnym też.
4. Tak, "na oko" :D Albo nawet na sznurki czy deskę, kiedyś tak się auta ustawiało i było OK. Rozkładasz deskę albo sznurki wzdłuż auta i względem tego ustawiasz zbieżność plus minus do danych z sieci. Ważne aby koła były frontami do zewnątrz. Co do geometrii ustawiasz mniej więcej równo i tyle, na dojazd nie ma to większego znaczenia.
5. MOOG, Lemforder, TRW, Febi, Blueprint itp. i oczywiście OEM z serwisu.

Dzieki wielkie! :winner:
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

10 lut 2023, 20:29

Jeszcze jedno pytanie.
Macie jakies regulowane łączniki stabow w rozsądnej cenie?
Na tyle juz dawno wrocilem do oryginalnych stabow, dlatego wleca dedykowane łączniki, lecz z przodu mam duzo twardsze staby Racingbeat były włożone regulowane łączniki ale juz wymagają wymiany.
Jest tez jakas procedura montazu regulowanych?
ODPOWIEDZ