Problem z rolką napinacza osprzętu NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Mam w aucie już trzecią rolkę. za każdym razem problem występuje w określonych warunkach, powyżej 6 tys świst, a szczególnie podczas korzystania z flatshifting. Kwik /świst podczas zmiany biegu, ( gaz w podłodze).
Podczas spokojnej jazdy i spokojnej zmiany biegu - nic- cisza.
oryginalna rolka jest dociśniętą podkładką/blaszką i śruba
zamiennik BTA - ma już w sobie tą blaszkę osłaniającą łożysko.
Po założeniu nowej rolki 100 km i problem powraca - świst- i ma luzy łożysko jak stara rolka. Już szczerze mam tego dość.
Co robię źle ? Za mocno dokręcam? Ale jak słabiej dokręcić jak kręcąc w prawo - luzuje mechanizm napinacza- aby założyć pasek.
To jak dokręcę słabiej to i tak dokręcę aż do momentu aż będę luzować pasek .
Czy trzeba kupić droższą rolke ? np. SKF ? obecna 50 zł SKF 100 zł ?
Podczas spokojnej jazdy i spokojnej zmiany biegu - nic- cisza.
oryginalna rolka jest dociśniętą podkładką/blaszką i śruba
zamiennik BTA - ma już w sobie tą blaszkę osłaniającą łożysko.
Po założeniu nowej rolki 100 km i problem powraca - świst- i ma luzy łożysko jak stara rolka. Już szczerze mam tego dość.
Co robię źle ? Za mocno dokręcam? Ale jak słabiej dokręcić jak kręcąc w prawo - luzuje mechanizm napinacza- aby założyć pasek.
To jak dokręcę słabiej to i tak dokręcę aż do momentu aż będę luzować pasek .
Czy trzeba kupić droższą rolke ? np. SKF ? obecna 50 zł SKF 100 zł ?
- Załączniki
-
- po lewej
- rolka oryginał.jpg (563.04 KiB) Przejrzano 1326 razy
-
- zamiennik
- IMG_20210922_184438_copy_1508x2016.jpg (439.46 KiB) Przejrzano 1326 razy
-
- blaszka dociskająca oryginał
- image.jpeg (65.96 KiB) Przejrzano 1326 razy
Ostatnio zmieniony 05 paź 2021, 5:54 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Albo za mocno jest dokręcone albo jakimś cudem pasek nie chodzi w rolce prosto.
Nigdy nie widziałem rozrządu w NC. Ta rolka napinacza jest za każdym razem mocowana świeżą śrubą?
Jeszcze głupie pytanie;): jesteś pewien że to ta rolka świszczy?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Mój błąd, nie napisałem, to nie jest rolka rozrządu, tylko osprzętu.
Stara śruba.
Tak, jestem pewien że to ta rolka , bo po założeniu świeżej przez powiedzmy 50-60 km jest cisza
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
W manualu od składania silnika (wygooglaj mazda-mx5-nc1-miata-engine-workshop-manual.pdf) jest prawie na pewno z jaką siłą trzeba to dokręcić, a jak znam życie to dokręcanie tego powinno być jakoś niezależne od siły napinacza, więc pewnie napinacz trzeba jakoś zblokować na czas dokręcania.
EDIT: Właśnie skonstatowałem, że już Ci nawet wysyłałem ten manual. Nie było tam odpowiedzi na Twoje pytania?
EDIT: Właśnie skonstatowałem, że już Ci nawet wysyłałem ten manual. Nie było tam odpowiedzi na Twoje pytania?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Szukałem w tym manualu ale nie znalazłem tam tego.niezalogowany pisze: ↑05 paź 2021, 11:30W manualu od składania silnika (wygooglaj mazda-mx5-nc1-miata-engine-workshop-manual.pdf) jest prawie na pewno z jaką siłą trzeba to dokręcić, a jak znam życie to dokręcanie tego powinno być jakoś niezależne od siły napinacza, więc pewnie napinacz trzeba jakoś zblokować na czas dokręcania.
EDIT: Właśnie skonstatowałem, że już Ci nawet wysyłałem ten manual. Nie było tam odpowiedzi na Twoje pytania?
Dzięki za chęć pomocy, ale fajnie byłoby usłyszeć odpowiedź od kogoś kto miał podobny problem do mojego i dał radę to usunąć, a z tego co piszesz to wiesz tyle co ja
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Mowa o manualu do NC ?
Bo wiem że masz NBFL
Duża tolerancja, wątpię żebym ją przekroczył, oczywiście mogę się mylić. Tylko nie przychodzi mi żaden pomysł jak dokręcić rolkę z tym momentem- bo jak kręcę w prawo -czyli dokręcam rolkę- to w końcu zadziała mechanizm luzowania paska.
Tylko dlaczego wymieniać cały napinacz ? działa bezproblemowo- nawet powiedziałbym że dość lekko.
Może być jeszcze tak że przyczyna leży gdzieś indziej tylko gdzie
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Manual od nc. Piszą w nim o wskaźniku napięcia paska na korpusie napinacza. Masz tam coś takiego? Odnośnie samego momentu dokręcania to wydaje mi się że o to chodzi z wymianą całego elementu- napięcie sprężyny utrudnia złożenie tego wszystkiego do kupyTomai pisze: ↑05 paź 2021, 20:01Mowa o manualu do NC ?
Bo wiem że masz NBFL
Duża tolerancja, wątpię żebym ją przekroczył, oczywiście mogę się mylić. Tylko nie przychodzi mi żaden pomysł jak dokręcić rolkę z tym momentem- bo jak kręcę w prawo -czyli dokręcam rolkę- to w końcu zadziała mechanizm luzowania paska.
Tylko dlaczego wymieniać cały napinacz ? działa bezproblemowo- nawet powiedziałbym że dość lekko.
Może być jeszcze tak że przyczyna leży gdzieś indziej tylko gdzie
-
- Donator
- Posty: 246
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
Miałem ten sam problem. Do tego stopnia że rolka stanęła dęba i spaliła pasek. To napinacz był problemem. Ramię napinacza siedziało krzywo w obudowie przez co rolka nie pracowała w linii. Wymieniłem cały napinacz i problem ustał.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
I wszystko jasne Dzięki
Co wsadziłeś ? Oryginał ? Czy zamiennik da radę?
Np. https://allegro.pl/oferta/napinacz-pask ... 0214461423
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Nie , no wiadomo że trzeba włożyć dobry zamiennik, przeglądam właśnie INA, GATES,
A link który wrzuciłem to NTN czyli takie łożysko było w oryginale. Wszystkie z rolką.
Żeby było ciekawiej to obecnie jak się zrobiła pogoda zimno i mokro nic nie piszczy. Czyli problem występuje jak jest ciepło i sucho, co nie zmienia faktu że nowy napinacz założę.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Gieras
- Donator
- Posty: 347
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Ja ponad rok temu wymieniłem napinacz na poniższy (Toyo Systems) i po kilku tysiącach km żadnych dziwnych dźwięków lub problemów nie ma.
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-05 ... MjVjMjM%3D
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-05 ... MjVjMjM%3D
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Może komuś się przyda.
W sumie to powinienem wcześniej to napisać..... jakiś czas temu mój świst/kwik został zdiagnozowany w Bydzi jako...........kończący się tłumik końcowy który sobie wydaje takie dżwięki....podczas flatshifting właśnie .... z prawej rury ewidentnie.
A jeśli chodzi o napinacz to INA zamiennik działać działał... ale w temp . poniżej 11 stopni huczał....
Po drodze trafił się oryginał od @BOMI21 - żadnych niepożądanych dzwięków w każdej temperaturze.
Patrząc na daty poprzednich postów...- jeździ wciąż
W sumie to powinienem wcześniej to napisać..... jakiś czas temu mój świst/kwik został zdiagnozowany w Bydzi jako...........kończący się tłumik końcowy który sobie wydaje takie dżwięki....podczas flatshifting właśnie .... z prawej rury ewidentnie.
A jeśli chodzi o napinacz to INA zamiennik działać działał... ale w temp . poniżej 11 stopni huczał....
Po drodze trafił się oryginał od @BOMI21 - żadnych niepożądanych dzwięków w każdej temperaturze.
Patrząc na daty poprzednich postów...- jeździ wciąż
Ostatnio zmieniony 30 gru 2022, 22:15 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- BOMI21
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Znowu wychodzi na to że, NC lubi tylko oryginalne części, szczególnie jeżeli chodzi o łożyska i napinacze
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Można tak stwierdzić.
Z innych części takich jak termostat, łączniki stabilizatora, regenerowane wahacze, filtry, tarcze, klocki - spokojnie idą zamienniki.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm