Tak sie sklada, ze musze wymienic pare rzeczy w zawieszeniu w NC. Auto planowane jest pod MC (i na weekendy). Zastanawiam sie, co warto wynmienic w zawiasie majac go na stole, a co mozna odpuscic, gdzie mozna zostawic oryginalne czesci. Interesuje mnie tu przede wszystkim jazda torowa i jak najlepszy bang for buck, idac w kierunku specNC.
Wymienicie, ktore mody w zawiasie uwazacie za absolutnie konieczne, ktore warto zrobic, a ktore mozna sobie odpuscic (zwlaszcza patrzac na ich koszt) - zwlaszcza w SpecNC. Baza jest NC sport.
Konkretniej, czy np. wahacze przednie regulowane to must have? Gdzies czytalem, ze na seryjnych mozna osiagnac ok. 2 stopnie negatywu. Czy rzeczywiscie potrzeba wiecej? Komplet regulowanych to 2-3kzl, a moge kupic jeden seryjny w miejsce pogietego; ale jesli daje to duza roznice, to moge od razu zalozyc regulowane. Pytanie, ile czasu na jednym kolku w ten sposob urwe? Czy w czolowce SPecNC wszyscy jezdza na takich wahaczach, czy seria tez obrabia?
Druga sprawa: poliuretan? Czy jest to must have? robiac cos przy zawiasie warto wymienic? Czy lepiej odlozyc te pieniazki np. na lepszy gwint?
Amorki: obecnie siedzi seryjny zawias z wersji sport. Tanio mozna dolozyc springi eibach. Jak sie jazda na takim zawieszeniu bedzie miala do gwintu ze sredniej polki (np. tein flex itp.) albo nieco wyzszej (TimburV2, Meisterr)? Ile realnie mozna urwac czasu przechodzac z zestawu Bilstein+Eibach na ktorys z wymienionych gwintow, np. ktos ma porownanie na silesii?
Stab z RX8 - towar coraz trudbiejszy do dostania, ale wciaz chyba niezbyt drogi. Koniecznosc? Tylko przedni, oba?
Cos jeszcze istotnego pomijam, co jest must have w specu?
Nie pytam o calkowite podstawy, wiem ze najwiecej czasu urywa sie na nauce jazdy, a zaraz potem sa opony i dzialajace hamulce (i ogolnie sprawne auto)
Jakie mody zawieszenia pod tor
co jest konieczne w konkurencyjnym specNC, co robic w jakiej kolejnosci
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie zmieniaj wszystkiego na raz bo nie będziesz wiedział co ci pomogło a co nie. Poliuretany warto założyć jaka masz rozebrany zawias bo to sporo roboty. Jak masz kasę na gwint/sprężyny to też możesz IMO założyć odrazu. Potem ustaw sobie geometrię jaką tam potrzebujesz (tor/ulica) I zobacz jak ci się jeździ.uxon pisze: ↑25 paź 2022, 15:43Tak sie sklada, ze musze wymienic pare rzeczy w zawieszeniu w NC. Auto planowane jest pod MC (i na weekendy). Zastanawiam sie, co warto wynmienic w zawiasie majac go na stole, a co mozna odpuscic, gdzie mozna zostawic oryginalne czesci. Interesuje mnie tu przede wszystkim jazda torowa i jak najlepszy bang for buck, idac w kierunku specNC.
Wymienicie, ktore mody w zawiasie uwazacie za absolutnie konieczne, ktore warto zrobic, a ktore mozna sobie odpuscic (zwlaszcza patrzac na ich koszt) - zwlaszcza w SpecNC. Baza jest NC sport.
Konkretniej, czy np. wahacze przednie regulowane to must have? Gdzies czytalem, ze na seryjnych mozna osiagnac ok. 2 stopnie negatywu. Czy rzeczywiscie potrzeba wiecej? Komplet regulowanych to 2-3kzl, a moge kupic jeden seryjny w miejsce pogietego; ale jesli daje to duza roznice, to moge od razu zalozyc regulowane. Pytanie, ile czasu na jednym kolku w ten sposob urwe? Czy w czolowce SPecNC wszyscy jezdza na takich wahaczach, czy seria tez obrabia?
Druga sprawa: poliuretan? Czy jest to must have? robiac cos przy zawiasie warto wymienic? Czy lepiej odlozyc te pieniazki np. na lepszy gwint?
Amorki: obecnie siedzi seryjny zawias z wersji sport. Tanio mozna dolozyc springi eibach. Jak sie jazda na takim zawieszeniu bedzie miala do gwintu ze sredniej polki (np. tein flex itp.) albo nieco wyzszej (TimburV2, Meisterr)? Ile realnie mozna urwac czasu przechodzac z zestawu Bilstein+Eibach na ktorys z wymienionych gwintow, np. ktos ma porownanie na silesii?
Stab z RX8 - towar coraz trudbiejszy do dostania, ale wciaz chyba niezbyt drogi. Koniecznosc? Tylko przedni, oba?
Cos jeszcze istotnego pomijam, co jest must have w specu?
Nie pytam o calkowite podstawy, wiem ze najwiecej czasu urywa sie na nauce jazdy, a zaraz potem sa opony i dzialajace hamulce (i ogolnie sprawne auto)
Staby możesz dołożyć, podobnie regulowane wahacze.
Edit: jeszcze na temat urywania czasu na okrążeniach. Takie kalkulacje to możesz robić porównując podobne samochody przy założeniu że ogarniasz auto w dostatecznym stopniu ( w sensie :robisz powiedzmy 10 kółek na jednym torze w takim samym czasie)
Kod: Zaznacz cały
Edit: jeszcze na temat urywania czasu na okrążeniach. Takie kalkulacje to możesz robić porównując podobne samochody przy założeniu że ogarniasz auto w dostatecznym stopniu ( w sensie :robisz powiedzmy 10 kółek na jednym torze w takim samym czasie)
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tak. Chodziło mi o to że dana modyfikacja może nie przynieść spodziewanych efektów w przypadku kierowcy który nie ogarnia auta.uxon pisze: ↑28 paź 2022, 11:08Tak, ale jakby nie patrzec, to mamy cala lige MC gdzie czolowka jezdzi wlasnie tak jak opisujesz. Wiele osob zmienialo rzeczy i wie co jaki efekt przynioslo.Kod: Zaznacz cały
Edit: jeszcze na temat urywania czasu na okrążeniach. Takie kalkulacje to możesz robić porównując podobne samochody przy założeniu że ogarniasz auto w dostatecznym stopniu ( w sensie :robisz powiedzmy 10 kółek na jednym torze w takim samym czasie)
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 105
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ciągnąc gdybanie: akurat mody zawieszenia mocno wpływają na "pewność" kierowcy. Ja Miaty zdecydowanie nie ogarniam wystarczająco, ale po założeniu przedniego staba poczułem się, jakbym ogarniał dużo bardziej, bo auto stało się dla mnie bardziej przewidywalne (podczas gdy wpływ samego staba na czasy dobrego kierowcy pewnie byłby dużo bardziej dyskusyjny).
U mnie po przejściu z żółtych bili i pro kit 2:07.993 -> 2:05.606 Jukaka v2
Skill ten sam (średni )
Wahacze regulowane planuje zrobić w tym sezonie, tak samo poli.
Skill ten sam (średni )
Wahacze regulowane planuje zrobić w tym sezonie, tak samo poli.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Dzieki, to jest juz jakis konkret
szymeker - wahacze regulowane ze wzgledu na to, ze brakuje Ci negatywu? Jakie wartosci udalo Ci sie osiagnac na seryjnych? (negatyw)
Tak, brakuje negatywu, udało się -2 stopnie.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Wpadły ostre wałki catcams, ale mam też popsutą geometrie bo śruby zapieczone, także myślę, że się wyrównało Czekam na duży serwis.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.