pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
mutra
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
17 paź 2022, 11:47
monkahead pisze: ↑15 paź 2022, 20:42
Tylko u mnie było po 1mm klocka i nic nie szurało, więc nie wiem czy to do końca czujnik akustyczny. Klocki miały numery OEM Mazdy, także wymieniane były przez poprzedniego właściciela w ASO, dziwne że na każdym wewnętrznym klocku, były po 2 takie blaszki, góra i dół, zazwyczaj jest tylko jedna. Czy tak ma faktycznie być? Na tylnych klockach są na stałe przytwierdzone blaszki i to są na pewno czujniki akustyczne.
Tutaj (5:07s) gościu twierdzi, że te małe blaszki to kasowniki luzu, OK, tylko wciąż nie rozumiem czemu ASO założyło 2 kasowniki na klocek od strony tłoczka, a żadnego na drugi ...
https://youtu.be/dcyc5AJG67Y?t=307
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W katalogach pokazuje to jako czujnik zużycia
https://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayI ... spheader=1
Ale osobiście spodziewałbym się że czujnik zużycia będzie wyglądał tak jak opisałeś a nie tak jak ta blaszka
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
20 paź 2022, 9:08
Jak najprościej wymienić przedni stabilizator w NCFL? Bokiem, przez wnękę lewego koła (flyingmiata):
https://flyinmiata.com/support/instruct ... aybars.pdf
Czy luzując dolne mocowanie chłodnicy i odchylając ją do przodu auta (miata.net) >> zdjęcie dolnych mocowań poniżej.
-
Załączniki
-
- 20221015_122928.jpg (82.58 KiB) Przejrzano 1558 razy
-
magiczny_andrzej
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:11
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Wrocław/Leszno
20 paź 2022, 11:59
Wymieniałem go przez wnękę koła, ale jedyne co demontowałem to koła. Trzeba się trochę nagimnastykować, aby go przełożyć, ale da się. Chyba najwięcej czasu w całej tej operacji zajęło mi odkręcenie łączników stabilizatora.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
21 paź 2022, 15:29
bujam sie od pewnego czasu z przykrą przypadłością w NC: gdy tylko się zatrzymam czuję smrodek paliwa ew. spalin (nie moge dojść). Sprawdzilem co nastepuje:
- wyciekow ani śladów zapoceń w układzie paliwowym nie widzę ani od spodu auta ani pod maską. Nie oglądałem jedynie listwy paliwowej
- widać zapocenie pokrywy zaworów a nawet krople na śrubach kolektora wydechowego i czujnika cisnienia oleju. Jednak smrod który czuję nigdy mi sie nie kojarzył z palonym olejem
- zdjąłem tunel środkowy w kabinie, guma lewarka cała
- uszczelka przy podszybiu jest standardowo przygnieciona rowno na calej dlugosci.
- nieszczelnosci w wydechu, kolektorze (krajowa produkcja, bez kata) itd nie udalo sie stwierdzic.
- włączenie obiegu zamkniętego nieco sprawę poprawia
proszę o porady...
-
mutra
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
21 paź 2022, 15:38
Alex pisze: ↑21 paź 2022, 15:29
bujam sie od pewnego czasu z przykrą przypadłością w NC: gdy tylko się zatrzymam czuję smrodek paliwa ew. spalin (nie moge dojść). Sprawdzilem co nastepuje:
- wyciekow ani śladów zapoceń w układzie paliwowym nie widzę ani od spodu auta ani pod maską. Nie oglądałem jedynie listwy paliwowej
- widać zapocenie pokrywy zaworów a nawet krople na śrubach kolektora wydechowego i czujnika cisnienia oleju. Jednak smrod który czuję nigdy mi sie nie kojarzył z palonym olejem
- zdjąłem tunel środkowy w kabinie, guma lewarka cała
- uszczelka przy podszybiu jest standardowo przygnieciona rowno na calej dlugosci.
- nieszczelnosci w wydechu, kolektorze (krajowa produkcja, bez kata) itd nie udalo sie stwierdzic.
- włączenie obiegu zamkniętego nieco sprawę poprawia
proszę o porady...
Nc ma filtr oparów w komorze silnika? Zepsuty zawór/nieszczelności na przewodach od kanistra ?
-
Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
21 paź 2022, 15:41
W NC zbiornik jest pod spodem auta w okolicach baku. Pod maską żadnych zapocen ani zapachu paliwa nie udaje mi się stwierdzić.
przy użyciu Tapatalka
-
Fifkers
- Donator
- Posty: 4682
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
22 paź 2022, 9:21
Kiedyś w NBfl jak pociła mi się uszczelka pokrywy zaworów to śmierdziało po rozgrzaniu silnika, więc od wymiany i umycia bym zaczął.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
uxon
- Posty: 58
- Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
- Model: Inny
- Lokalizacja: Krk
24 paź 2022, 20:48
Mam do wymiany dolny wahacz przedni w NC. Docelowo chcialbym wlozyc poli w zawias. I zastanawiam sie, czy warto kupic uzywany wahacz? Tuleje raczej na bank sa wynienne, wiec moglbym od razu wlozyc poli. Ale zastanawia mnie kwestia sworzni. Nie widze w sklepach nigdzie sworzni do NC. Czy jest to elemtn niewymnienny? I pozostaje tylko zakup nowego wahacza?
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
24 paź 2022, 21:58
uxon pisze: ↑24 paź 2022, 20:48
Mam do wymiany dolny wahacz przedni w NC. Docelowo chcialbym wlozyc poli w zawias. I zastanawiam sie, czy warto kupic uzywany wahacz? Tuleje raczej na bank sa wynienne, wiec moglbym od razu wlozyc poli. Ale zastanawia mnie kwestia sworzni. Nie widze w sklepach nigdzie sworzni do NC. Czy jest to elemtn niewymnienny? I pozostaje tylko zakup nowego wahacza?
Widzę że temat zawieszenia do NC powraca... a prawda jest taka.. że np. w Intercars nie kupisz....
, ani wahacza ani nic.
Też w swoim czasie szukałem.. i zonk... nie ma.
Hehe, nowy wahacz do NC...taaaaaa
Nie.
Pozostaje regeneracja.
Np.
Regum.pl
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
uxon
- Posty: 58
- Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
- Model: Inny
- Lokalizacja: Krk
-
jd45das
- Posty: 91
- Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
- Model: NB FL
- Lokalizacja: trójmiasto
27 paź 2022, 16:52
Cześć, pytanie do kogoś kto ma na/nb z hardtopem i rollbarem od cybula, jak wygląda przeróbka bocznych klamr? Trzeba coś wyciąć, wystarczy przeszlifować?
-
mutra
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
27 paź 2022, 17:30
jd45das pisze: ↑27 paź 2022, 16:52
Cześć, pytanie do kogoś kto ma na/nb z hardtopem i rollbarem od cybula, jak wygląda przeróbka bocznych klamr? Trzeba coś wyciąć, wystarczy przeszlifować?
Miałem w nbfl. Wszystko wchodziło normalnie beż przeróbek ("v" od cybula) trzeba tylko montować rollbara z założonym hardtopem żeby można było wszystko ustawić jak trzeba
-
Koyo
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 cze 2015, 7:00
- Model: NA
- Wersja: 1.6 96r.
- Lokalizacja: Kozienice/Lublin
28 paź 2022, 8:39
Cześć, w którymś wątku na forum widziałem zabieg przeszczepu zacisków hamulcowych z RX-7 do MX5 NA ale teraz nie mogę tego namierzyć, lupka nie pomogła.
Czy ktoś kojarzy temat i może pomóc namierzyć wątek?
-
jd45das
- Posty: 91
- Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
- Model: NB FL
- Lokalizacja: trójmiasto
15 lis 2022, 19:17
Cześć, w nbflu zapalił mi się check engine. Da się sprawdzić samemu jaki jest błąd bez skanera obd? Wiem, że ABS da się zdiagnozować łącząc ze sobą dwa piny w specjalnej kostce pod maską.
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
19 lis 2022, 20:27
Możecie polecić jakiś sprawdzony moduł OBD na BT oraz apkę na Andka? Odczytam tym na bieżąco temp. silnika? Temp. oleju pewnie już nie. A przyspieszenie od 0 do 100km/h?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
Glmp
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 paź 2022, 10:06
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Wrocław
19 lis 2022, 21:28
Praktycznie każdy z tych tańszych ELM327 daje te same funkcje. Ostatnio kupowałem Vgate iCar2 za 65 zł i jest ok.
Z appek to polecam car scannera, można mierzyć przyspieszenie w dowolnie ustawionym zakresie.
Temperatury oleju nie widzę, to wszystko co tam jest w czujnikach (tryb demo z czujnikami z NC, więc same wartości są tam losowe)
https://ibb.co/q51rgyG
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
19 lis 2022, 22:43
monkahead pisze: ↑19 lis 2022, 20:27
Możecie polecić jakiś sprawdzony moduł OBD na BT oraz apkę na Andka? Odczytam tym na bieżąco temp. silnika? Temp. oleju pewnie już nie. A przyspieszenie od 0 do 100km/h?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
ELM 327 plus Torque.
Temp oleju nie ma.
Temp wody, temp powietrza w dolocie, napięcie.
Przyspieszenie 0-100 jest, nie wiem czy dokładne, ale działa.
Na felgach 17 i oponie 215 wychodzi mi 7,3
Na felgach 16 i oponie 205 wychodzi mi 7,08.
Drugi bieg, przesunieta odcinka do 7200.
-
Załączniki
-
- Screenshot_2022-11-16-18-09-36-965_org.prowl.torque.jpg (174.92 KiB) Przejrzano 1210 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
the.monte.christo
- Donator
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
20 lis 2022, 9:39
Tomai pisze: ↑19 lis 2022, 22:43
monkahead pisze: ↑19 lis 2022, 20:27
Możecie polecić jakiś sprawdzony moduł OBD na BT oraz apkę na Andka? Odczytam tym na bieżąco temp. silnika? Temp. oleju pewnie już nie. A przyspieszenie od 0 do 100km/h?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
ELM 327 plus Torque.
Temp oleju nie ma.
Temp wody, temp powietrza w dolocie, napięcie.
Przyspieszenie 0-100 jest, nie wiem czy dokładne, ale działa.
Na felgach 17 i oponie 215 wychodzi mi 7,3
Na felgach 16 i oponie 205 wychodzi mi 7,08.
Drugi bieg, przesunieta odcinka do 7200.
Ja używam osobiście Olivia Drive.
A co do danych, aplikacja nie jest w stanie wyczarować takich których nie może pozyskać z czujników. NA i NB nie mają czujnika temperatury oleju, NC i ND zapewne również nie, więc komputer nie udostępnia takich informacji przez OBD.
Temperatura wody, powietrza w dolocie, prędkość czy obroty silnika działają bo samochód dysponuje odpowiednimi czujnikami i na nich operuje ECU.
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
20 lis 2022, 11:43
Dzięki, taki mi się właśnie wydawało, że nawet NCFL nie ma czujnika temp. oleju.
Z innej beczki, czy to kółko w podwoziu to wzmocnienie pod łapę podnośnika?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
20 lis 2022, 11:46
monkahead pisze: ↑20 lis 2022, 11:43
Dzięki, taki mi się właśnie wydawało, że nawet NCFL nie ma czujnika temp. oleju.
Z innej beczki, czy to kółko w podwoziu to wzmocnienie pod łapę podnośnika?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Nie, podnosisz za progi. To będzie zaślepka otworu technologicznego.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
20 lis 2022, 22:24
Też używam z powodzeniem vgate i car scanner.
W ND da się w torque wyciągnąć temp oleju ale nie pochodzi z czujnika tylko jest jakoś magicznie szacowana przez ECU.
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
25 lis 2022, 9:53
Czy owijacie customowe kolektory bandażem? Jeżeli nie, to czy stosujecie inne rozwiązanie, np. ceramikę, czy zostawiacie golasy?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
25 lis 2022, 10:21
monkahead pisze: ↑25 lis 2022, 9:53
Czy owijacie customowe kolektory bandażem? Jeżeli nie, to czy stosujecie inne rozwiązanie, np. ceramikę, czy zostawiacie golasy?
Golasa jednak nie polecam, bo potrafi się dobrze zagrzać, a w NCku alternator z plastikową obudową jest blisko. Ponoć ceramika daje całkiem fajne efekty.
W temacie kolektora to wrzucę jeszcze popełniony przez nas (póki co prototyp) kolektor trochę inny niż wszystkie - 4-2-1 do NC.
https://www.instagram.com/p/ClUFTOfrCgB ... MyMTA2M2Y=
*Nie wiem czemu nie mogę dodać załączników...
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
25 lis 2022, 12:12
monkahead pisze: ↑25 lis 2022, 9:53
Czy owijacie customowe kolektory bandażem? Jeżeli nie, to czy stosujecie inne rozwiązanie, np. ceramikę, czy zostawiacie golasy?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
W aucie bez turbo, nie ma jakiś strasznych temperatur. Ja mam tylko zostawioną oryginalna blachę od góry. Działa 1,5 roku.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
25 lis 2022, 12:49
Tomai pisze:Ja mam tylko zostawioną oryginalna blachę od góry. Działa 1,5 roku.
Można prosić zdjęcie tego rozwiązania pokazujące sposób montażu? Muszę zebrać wiedzę przed montażem kolektora na aucie.
Jeśli bandaż, to ile mb trzeba liczyć na cały kolektor?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
niezalogowany
- Posty: 259
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
25 lis 2022, 16:07
bandaż może nasiąkać olejem i się zapalić, IMO lepiej osłona termiczna
- 2022-11-25 17_06_52-Zdjęcie - Zdjęcia Google – Brave.png (8.82 MiB) Przejrzano 1091 razy
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
25 lis 2022, 19:30
monkahead pisze: ↑25 lis 2022, 12:49
Tomai pisze:Ja mam tylko zostawioną oryginalna blachę od góry. Działa 1,5 roku.
Można prosić zdjęcie tego rozwiązania pokazujące sposób montażu? Muszę zebrać wiedzę przed montażem kolektora na aucie.
Jeśli bandaż, to ile mb trzeba liczyć na cały kolektor?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Proszę
-
Załączniki
-
- osłona kolektora.jpg (413.69 KiB) Przejrzano 1076 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
01 gru 2022, 18:30
Dzięki, podoba mi się ta koncepcja. Czy ona wykorzystuje fabryczne otwory, czy trzeba coś przerabiać?
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
01 gru 2022, 19:24
monkahead pisze: ↑01 gru 2022, 18:30
Dzięki, podoba mi się ta koncepcja. Czy ona wykorzystuje fabryczne otwory, czy trzeba coś przerabiać?
No właśnie nie trzeba przerabiać, fabryczne otwory, tu jeden widać.
( uwaga, lokowanie produktu
)
-
Załączniki
-
- kolektor.jpg (655.8 KiB) Przejrzano 1854 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm