Dziwne odczucia podczas hamowania silnikiem.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie wiem czy zauważyliście to samo ale jak zjeżdżam NDkami, nieważne ktorym/jakim, czuje, ze auto nie jedzie w dół po zboczu, z górki tak jak jadą inne auta. Nie wiem dokladnie jak to opisac, ale moze ktos z was wie skad sie to bierze? Auto czuc ze normalnie ma jakis kaganiec jak odpuszczasz gaz i jedziesz na biegu. Gdy na tej trasie zjezdzam innymi autami, nie mam tego odczucia i normalnie dojezdzam nimi na dol zjazdu. NDkiem nie daje rady, musze dluzej jechac na gazie w dol zeby dojechac pozniej na hamowaniu silnikiem.
Ktos zauwazyl to zjawisko? O co z tym chodzi? Bo dosyc dziwne to jest.
Ktos zauwazyl to zjawisko? O co z tym chodzi? Bo dosyc dziwne to jest.
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Trochę sobie poteoretyzuję, miałem okazje ostatnio robić te same przełęcze Ndkiem i konserwą. Dla mnie konserwa szybciej napędza się z górki przy hamowaniu silnikiem i zaryzykuję, że to może być różnica w masie, w końcu fizyki nie oszukasz, te 300-400kg więcej musi się przekładać na przyspieszenie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Tez myslalem ze to jednak masa, ale przy NDku normalnie czuje jak odciagajac noge z gazu, cos jakby sie załączało w aucie. Dokladam noge do gazu i czuje jakby cos sie wylaczalo w aucie. OK, NC jest 150kg ciezszy i tam nie czuje tego dziwnego poczucia z silnika/napędu. W ogole w zadnym aucie nie czulem tego wczesniej. Wiec zastanawiam sie skad to dziwne odczucie. ND realnie hamuje jadac z gorki, NCek czy inne Volvo z 1300kg tego nie robi.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A ty masz iEloop czy jak się to zwie? To by pasowało do objawów
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ustrojstwo od iEloopa wisi przy silniku, ale nigdzie nie widze info o jego dzialaniu, tak jak np w Mazdach po 2013.
W 1.5 nie mam iEloopa i tam tez mam ten efekt o ktorym wspominam w watku.
EDIT: chociaz racja, musze sie przejechac 1.5 bo w sumie nie jestem do konca pewien czy tam tez to wystepuje. Bo jak nie, to pewnie bedzie to wlaczanie i wylaczanie sie eloopa w 2.0.
Szukam i na razie nic nie znajduje na ten temat...
Gdzies czytalem ze caly system ma wlasnie 25kg ale jakos nie wierze ze az tyle.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sam kondensator jest wielkości małej skrzynki na listy, do tego dochodzi pewnie dodatkowa waga alternatora. Ciężko uwierzyć że razem to jest 25 kilo. Mi jakoś bardzo to nie przeszkadza.
Moja miazda jest troszkę cięższa niż mój swift sport. Ma większy i mocniejszy silnik,napęd na tył i przy jeździe bez dachu z prędkością większą o 10-15km/h pali mniej. Z czegoś to się musi brać
Wiem ze NDek jest zajebisty, sam go kocham, ale zadna moja milosc nie jest na tyle slepa by nie dostrzegac felerow
Moze za bardzo sie czepiam, moze. Ale przeciez nikogo do moich pogladow nie przekonuje
A moze po prostu jeszcze nigdy tak naprawde nie kochalem ... LOL
Moze za bardzo sie czepiam, moze. Ale przeciez nikogo do moich pogladow nie przekonuje
A moze po prostu jeszcze nigdy tak naprawde nie kochalem ... LOL
Ja bym tam go chetnie wyrzucil najwyrazniej nie jest az taki potrzebny skoro w 1.5 nie ma ieloppa ani istopa (moze 25kg to masa tych obu systemow...). Juz mi chodzi po glowie rozbieranie NDka zeby zoabczyc jaka mase najnizsza uda mi sie ugrac. To troche dlatego ze na maksa mialbym ochote przejechac sie tym softopem z limitki, 990kg i 1.5
- irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Nie zwróciłem na to nigdy uwagi choć na pewno moja konserwa na tych samych górka nabiera więcej prędkości niż Miata.
Niemniej tam gdzie ty widzisz potencjalną wadę ja widzę zaletę. Robiąc winkle staram się minimalizować liczbę zmian biegów jak i hamowania. Mam już przełęcze/odcinki gdzie dupcyngerzy jadą 99% czasu na hamulcu a ja jak zapnę 2/3 bieg zjeżdżam na grawitacji a szerokie nawrotki skutecznie wyhamowują na skręconych kołach.
Podobnież pod górkę coraz rzadziej używam hamulca, zejście z 7000rpm -> 3000rpm działa jak spalony hamulec w przeciętnym kombiaku
Niemniej tam gdzie ty widzisz potencjalną wadę ja widzę zaletę. Robiąc winkle staram się minimalizować liczbę zmian biegów jak i hamowania. Mam już przełęcze/odcinki gdzie dupcyngerzy jadą 99% czasu na hamulcu a ja jak zapnę 2/3 bieg zjeżdżam na grawitacji a szerokie nawrotki skutecznie wyhamowują na skręconych kołach.
Podobnież pod górkę coraz rzadziej używam hamulca, zejście z 7000rpm -> 3000rpm działa jak spalony hamulec w przeciętnym kombiaku
No dla mnie to wada, bo nie lubie jak mi auto dohamowuje kiedy nie chce. Moze jakbym jezdzil tyle po przeleczach to moze bym z tego korzystal, ale nie jezdze, wiec narzekam Nie podoba mi sie dzialanie tego systemu, dla mnie za bardzo odczuwalne na aucie. W mazdzie 6 tego nie czuc w ogole ale to pewnie z powodu i dzieki masie wlasnej auta. Dzis przejechalem sie 1.5 i rzeczywiscie, tu mnie nic nie dohamowuje.
Jezdzilem troche Tesla S i tam tego nie czuc, bynajmniej nie pamietam bym to zaobserwowal. W Citroenie C-Zero czuc to mocno. W Fiacie 500 nie pamietam czy bylo odczuwalne. Nie mam nic do samego pomyslu odzysku energii, ale mam wrazenie ze w ND chodzi to po prostu troche za mocno, zbyt odczuwalnie. Na pewno da sie to zrobic tak zeby nie bylo czuc mikro szarpniec na aucie przy kazdym odjeciu i dolozeniu nogi do pedalu gazu. No i skoro zjazdy z gorki wymagaja ode mnie dolozenia do pieca zeby dojechac na dol to moim zdaniem dzialanie systemu jest za mocne.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W USA tego systemu nie było, dlatego nikt jego deaktywacji tam opracowywać nie musiał.
Dla mnie ten system jest przezajefajny. ND to mój pierwszy samochód, w którym prawie nie muszę myśleć o hamulcach (które są baaaardzo słabe w serii, tym samochodem autentycznie boję się awaryjnych hamowań i zawsze staję dalej niż myślałem, że się zatrzymam).
A kiedy system działa przecież doskonale widać, masz Bjorn specjalny ekran od tego, aplikacje->monitor zużycia paliwa i taki ekranik z mazdą i chyba 5 kreseczkami kondensatora do napełnienia.
Co ciekawe w 2017 ten system działał niesamowicie mocno, ale kilka kondensatorów musiało spalić NDeki i pojawiła się akcja serwisowa, wgrali nowy soft i ten system to już nie to samo. Zapewne zmniejszyli programowo jego pojemność.
Dla mnie ten system jest przezajefajny. ND to mój pierwszy samochód, w którym prawie nie muszę myśleć o hamulcach (które są baaaardzo słabe w serii, tym samochodem autentycznie boję się awaryjnych hamowań i zawsze staję dalej niż myślałem, że się zatrzymam).
A kiedy system działa przecież doskonale widać, masz Bjorn specjalny ekran od tego, aplikacje->monitor zużycia paliwa i taki ekranik z mazdą i chyba 5 kreseczkami kondensatora do napełnienia.
Co ciekawe w 2017 ten system działał niesamowicie mocno, ale kilka kondensatorów musiało spalić NDeki i pojawiła się akcja serwisowa, wgrali nowy soft i ten system to już nie to samo. Zapewne zmniejszyli programowo jego pojemność.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Hamulce są normalne, fabryczne potenzy są do dupyWojtek Wawa pisze: ↑18 paź 2022, 16:00W USA tego systemu nie było, dlatego nikt jego deaktywacji tam opracowywać nie musiał.
Dla mnie ten system jest przezajefajny. ND to mój pierwszy samochód, w którym prawie nie muszę myśleć o hamulcach (które są baaaardzo słabe w serii, tym samochodem autentycznie boję się awaryjnych hamowań i zawsze staję dalej niż myślałem, że się zatrzymam).
A kiedy system działa przecież doskonale widać, masz Bjorn specjalny ekran od tego, aplikacje->monitor zużycia paliwa i taki ekranik z mazdą i chyba 5 kreseczkami kondensatora do napełnienia.
Co ciekawe w 2017 ten system działał niesamowicie mocno, ale kilka kondensatorów musiało spalić NDeki i pojawiła się akcja serwisowa, wgrali nowy soft i ten system to już nie to samo. Zapewne zmniejszyli programowo jego pojemność.
@Wojtek Wawa O widzisz, nigdy sie tego ekranu nie dokopalem. A to chyba wlasnie to co widzi sie domyslnie caly czas w mazdzie 6.
Skoro wspominasz ze roczniki 2017 mialy problem i akcje na kondensatory, to moze i moj ma je za mocno dzialajace. Bo moje auto wlasnie z 2017.
@mutra Kurde chyba nie do konca, te hamulce sa naprawde slabe, bez wzgledu na opony. ;D
Skoro wspominasz ze roczniki 2017 mialy problem i akcje na kondensatory, to moze i moj ma je za mocno dzialajace. Bo moje auto wlasnie z 2017.
@mutra Kurde chyba nie do konca, te hamulce sa naprawde slabe, bez wzgledu na opony. ;D
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Coś kombinujecie. Nie widzę żadnego TSB z kondensatorem. Jedyna akcja do i-ELOOPa dotyczyła utleniania styków. (https://www.miata.net/garage/tsb/i-ELOO ... stored.pdf)
Też mam 2017 i rzeczywiście hamuje silnikiem trochę bardziej niż dupowóz, ale w dupowozie włącza się "tryb żeglowania" i wcale nie hamuje (co - na marginesie - czasem trochę wkurza, bo nigdy nie wiem kiedy komputer uzna, że tym razem hamuje, a tym razem żegluje).
Też mam 2017 i rzeczywiście hamuje silnikiem trochę bardziej niż dupowóz, ale w dupowozie włącza się "tryb żeglowania" i wcale nie hamuje (co - na marginesie - czasem trochę wkurza, bo nigdy nie wiem kiedy komputer uzna, że tym razem hamuje, a tym razem żegluje).
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie tej akcji chyba nie było w TSB, ale dostałem list do domu opisujący ryzyko pożaru samochodu w związku z tym systemem i wystarczy wgrać nowe oprogramowanie.
Nie brzmi, jak zaśniedziałe styki.
Nie brzmi, jak zaśniedziałe styki.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po prostu ND hamuje biegami i raczej bym się zastanawiał czemu w innych autach działa to tak słabo. Mam 2.0 bez i-eloopa itd i działa dokładnie tak samo, a jak dla mnie nawet za słabo w porównaniu z NA, ale to pewnie kwestia długości przełożeń.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Raczej hamuje ieloopem, bo ND 1.5 tak nie haczy jak 2.0 z ieloopem. NC 2.0 tez nie zwalnia zjezdzajac z gorki tylko przyspiesza. ND 1.5 tez przyspiesza. ND 2.0 z tej samej gorki potrzebuje dodac gazu zeby dojechac na dol. Słabe.Kim Son San pisze: ↑20 paź 2022, 11:13Po prostu ND hamuje biegami i raczej bym się zastanawiał czemu w innych autach działa to tak słabo. Mam 2.0 bez i-eloopa itd i działa dokładnie tak samo, a jak dla mnie nawet za słabo w porównaniu z NA, ale to pewnie kwestia długości przełożeń.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na którym biegu i z jakiej górki? Może tłoczki stoją deba
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Niewazne czy bede jechac na 6, 5, 4, czy 3, - odciagam noge z gazu i auto nienaturalnie hamuje, zalacza sie eloop, czuc szarpniecie i zeby dojechac na dol to musze dodawac gazu.
@Wojtek Wawa Wojtek jest opcja ze masz nadal ten list i wezwanie na akcje?
@Wojtek Wawa Wojtek jest opcja ze masz nadal ten list i wezwanie na akcje?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=682885bjorm pisze: ↑18 paź 2022, 18:32@Wojtek Wawa O widzisz, nigdy sie tego ekranu nie dokopalem. A to chyba wlasnie to co widzi sie domyslnie caly czas w mazdzie 6.
Skoro wspominasz ze roczniki 2017 mialy problem i akcje na kondensatory, to moze i moj ma je za mocno dzialajace. Bo moje auto wlasnie z 2017.
@mutra Kurde chyba nie do konca, te hamulce sa naprawde slabe, bez wzgledu na opony. ;D