Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam taką zagadkę. Jedno tylne koło siedzi głębiej w nadkolu niż drugie tylne. Nie moge znaleźć tego przyczyny. Tak na oko to jest jakies 5mm roznicy w rozstawie jednego i drugiego, nie wiem czy to udalo mi sie pokazac na fotach.
- te same opony + takie samo cisnienie + takie same felgi
- takie same dystanse + przykrecone poprawnie
- geometria robiona 3 msc temu, wszystko na zielono
- brak oznak na felgach zeby ktos wczesniej gdzies przywalil autem bokiem
Macie jakies pomysly?
- te same opony + takie samo cisnienie + takie same felgi
- takie same dystanse + przykrecone poprawnie
- geometria robiona 3 msc temu, wszystko na zielono
- brak oznak na felgach zeby ktos wczesniej gdzies przywalil autem bokiem
Macie jakies pomysly?
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3799
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Takie same kąty?
Może ET felgi pomylone. Zamieniałeś z przodem?
Może ET felgi pomylone. Zamieniałeś z przodem?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Przednie kola wyglada ładnie w nadkolach, jednakowo. Moze rzeczywiscie jakims cudem mam inne ET, ale nie wiem czy te felgi mialy w ogole rozne ET mozliwe. No nic, chyba po prostu czeka mnie podniesienia auta, porownanie, zmierzenie kol i zamiana stronami i sprawdzenie jak to sie prezentuje po zmianie stron.
Kąty niby takie, jak ponizej, wiec chyba wsyzstko ok? Oczywiscie to nei sa moje katy, one sa do ustawienia a la flying miata ale nadal nie mialem czasu zrobic tej geometrii.
Kąty niby takie, jak ponizej, wiec chyba wsyzstko ok? Oczywiscie to nei sa moje katy, one sa do ustawienia a la flying miata ale nadal nie mialem czasu zrobic tej geometrii.
Podnioslem tyl auta, zaminilem kola stronami i ten sam efekt. Nawet wiszące zawieszene i kola daja ten sam efekt, jakby z 10mm brakowalo.
Tak wiec to musi byc geometria, innego pomyslu nie mam... felgi takie same ET i szerokosc.
Tak wiec to musi byc geometria, innego pomyslu nie mam... felgi takie same ET i szerokosc.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3799
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
A ta przedostatnia pozycja z geometrii czego dotyczy? Prawie stopień różnicy między prawą a lewą...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
No wlasnie, prawie stopien, ale czy stopien roznicy bylby az tak wyraznie widoczny na kole? Nie wiem ale wiem ze musze jechac zrobic geometrie.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1621
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Czyli 57,2cm srednica, a srednica kola 17 cali z 205 45 ma teoretycznie 61,7cm.TerminatorPi pisze: ↑24 cze 2022, 16:14Żeby stopień różnicy dawał 5mm przesunięcia obwodu koła, musiałbyś mieć 28.6cm promień koła, o ile dobrze liczę.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 690
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie,
Powracający problem z Klimą :/
Raz na rok /dwa musze dobijać czynnik, który znika.
Dwa razy robiona próba szczelności i echo, podczas nabijania i testu wszystko sprawne.
(czuje sie jakbym miał klimę na abonament ))
Domyślam się ze jest jakaś mikro nieszczelność nie ujawniająca się na próbie - możliwe to?
Jedyne co mnie zastanawia to pocące się kolanko / wejście do chłodnicy lewa strona (patrząc od przodu auta przez wlot w zderzaku)
i z obserwacji, jak ma małe obroty to działa tak se (ale może to przez mało czynnika - kompresor załącza się)
jakieś domysły lub typowe wady tego modelu ?
w tym tygodniu mam zamiar podjechać do magika na estońską we Wro
Powracający problem z Klimą :/
Raz na rok /dwa musze dobijać czynnik, który znika.
Dwa razy robiona próba szczelności i echo, podczas nabijania i testu wszystko sprawne.
(czuje sie jakbym miał klimę na abonament ))
Domyślam się ze jest jakaś mikro nieszczelność nie ujawniająca się na próbie - możliwe to?
Jedyne co mnie zastanawia to pocące się kolanko / wejście do chłodnicy lewa strona (patrząc od przodu auta przez wlot w zderzaku)
i z obserwacji, jak ma małe obroty to działa tak se (ale może to przez mało czynnika - kompresor załącza się)
jakieś domysły lub typowe wady tego modelu ?
w tym tygodniu mam zamiar podjechać do magika na estońską we Wro
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
-
- Donator
- Posty: 3693
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No na zdrowy rozsądek jeżeli czynnik znika to musi gdzieś uciekać - gdzieś jest nieszczelności.pavlacos pisze: ↑28 cze 2022, 9:00Panowie,
Powracający problem z Klimą :/
Raz na rok /dwa musze dobijać czynnik, który znika.
Dwa razy robiona próba szczelności i echo, podczas nabijania i testu wszystko sprawne.
(czuje sie jakbym miał klimę na abonament ))
Domyślam się ze jest jakaś mikro nieszczelność nie ujawniająca się na próbie - możliwe to?
Jedyne co mnie zastanawia to pocące się kolanko / wejście do chłodnicy lewa strona (patrząc od przodu auta przez wlot w zderzaku)
i z obserwacji, jak ma małe obroty to działa tak se (ale może to przez mało czynnika - kompresor załącza się)
jakieś domysły lub typowe wady tego modelu ?
w tym tygodniu mam zamiar podjechać do magika na estońską we Wro
Jeżeli musisz dobijać klimę dwa razy do roku to powinno się już zebrać wystarczająco dużo barwnika żeby znaleźć wyciek.
Ktoś to drukował z tego co pamiętam, może na ig @druknij_miatela (czy jakos tak) znajdziesz
Nie będę zakładał nowego wątku, chociaż dokładnej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem.
Hamulce (mam MID) trochę mi przeszkadzają. W zasadzie to już mi niewystarczają.
Gdybyście mieli zrobić ranking najlepszych hamulców dostępnych do NA co by to było? 3 pierwsze miejsca
Hamulce (mam MID) trochę mi przeszkadzają. W zasadzie to już mi niewystarczają.
Gdybyście mieli zrobić ranking najlepszych hamulców dostępnych do NA co by to było? 3 pierwsze miejsca
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
-
- Donator
- Posty: 3693
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Co rozumiesz przez "nie wystarczają" jeżeli nie zatrzymujesz się na wystarczająco krótkim dystansie to najpierw przyjrzyj się oponom. Jeżeli hamulec Ci puchnie po kilku hamowaniach to najpierw klocki a potem ewentualnie chłodzenie.
Miałem midy w NB i z odpowiednim klockiem nie było z nimi problemu przy jeździe torowej
Hej, pytanie bardziej do weekendowych użytkowników mazd i dotyczy akumulatora.
Średnio w tygodniu mazda robi ~100km, przez ostatnie 3 tygodnie miała trochę więcej stania i dzisiaj po jednym obrocie silnika aku całkowicie padł (ostatnio odpalona równo tydzień wcześniej gdzie zrobiła 25km).
Sam aku raczej kwalifikuje się do wymiany z uwagi na wiek, ale zastanawiam się, czy takie dystanse są wystarczające w kwestii ładowania, czy raczej co jakiś czas podpinać pod prostownik?
Średnio w tygodniu mazda robi ~100km, przez ostatnie 3 tygodnie miała trochę więcej stania i dzisiaj po jednym obrocie silnika aku całkowicie padł (ostatnio odpalona równo tydzień wcześniej gdzie zrobiła 25km).
Sam aku raczej kwalifikuje się do wymiany z uwagi na wiek, ale zastanawiam się, czy takie dystanse są wystarczające w kwestii ładowania, czy raczej co jakiś czas podpinać pod prostownik?
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3799
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Taka sytuacja:
NA 1.6 po dłuższej, mocniejszej jeździe zaczyna się na niższych obrotach krztusić, szarpać. Czasem na postoju podbija też sobie obroty do ok. 2tys.
Jak tak się zaczyna dziać to również po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Kręci bez żadnej reakcji. Po jakimś czasie zaczyna załapywać żeby w końcu zapalić.
Jakiś czujnik temperatury/wody czy CAS??
Edit: wymieniłem czujnik temperatury wody. Jadę testować. Zobaczymy
NA 1.6 po dłuższej, mocniejszej jeździe zaczyna się na niższych obrotach krztusić, szarpać. Czasem na postoju podbija też sobie obroty do ok. 2tys.
Jak tak się zaczyna dziać to również po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Kręci bez żadnej reakcji. Po jakimś czasie zaczyna załapywać żeby w końcu zapalić.
Jakiś czujnik temperatury/wody czy CAS??
Edit: wymieniłem czujnik temperatury wody. Jadę testować. Zobaczymy
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1063
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- monkahead
- Donator
- Posty: 1414
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Strzelam że to
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2022-07-26 172805.jpg (307.35 KiB) Przejrzano 1597 razy
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Mam pytanie o NC PRHT (nie jestem jeszcze posiadaczem).
Powiedzmy że chciałbym do takiej wersji wrzucić pełen duży rollbar, albo nawet klatkę, a potem wywalić wszystkie mechanizmy odpowiadające za składanie, a ten dach PRHT "zblokować", tak żeby się już nie otwierał (bo i tak nie będzie miał gdzie). Pytanie nawet nie jest CZY się da, a jak to zrobić, bo widziałem że jedna z pucharówek NC z miata challenge ma zrobiony właśnie taki patent. Są jakieś przetarte ścieżki czy raczej po prostu trzeba coś wyrzeźbić po swojemu?
Powiedzmy że chciałbym do takiej wersji wrzucić pełen duży rollbar, albo nawet klatkę, a potem wywalić wszystkie mechanizmy odpowiadające za składanie, a ten dach PRHT "zblokować", tak żeby się już nie otwierał (bo i tak nie będzie miał gdzie). Pytanie nawet nie jest CZY się da, a jak to zrobić, bo widziałem że jedna z pucharówek NC z miata challenge ma zrobiony właśnie taki patent. Są jakieś przetarte ścieżki czy raczej po prostu trzeba coś wyrzeźbić po swojemu?
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
- monkahead
- Donator
- Posty: 1414
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Do czego są te blaszki w zestawie? Pierwszy raz takie widzę, klocki Textar, na przód. Jeszcze nie zmieniałem żadnych klocków w Mazdzie.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Scyzor
- Donator
- Posty: 914
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Widziałem już jakąś dyskusję na ten temat, ale nie mogę się jej teraz doszukać.
Czy montowanie dystansów bez obniżenia zawiasu ma jakiś sens? Może mieć negatywny wpływ na prowadzenie? Chodzi mi po głowie coś delikatnego, wyłącznie dla estetycznej poprawy wyglądu auta. Jakieś 20mm żeby zbliżyć się tylko do obrysu błotników. Ktoś przećwiczył, podpowie czy warto?
Czy montowanie dystansów bez obniżenia zawiasu ma jakiś sens? Może mieć negatywny wpływ na prowadzenie? Chodzi mi po głowie coś delikatnego, wyłącznie dla estetycznej poprawy wyglądu auta. Jakieś 20mm żeby zbliżyć się tylko do obrysu błotników. Ktoś przećwiczył, podpowie czy warto?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
@Scyzor
Są gusta i guściki, możecie wyrobić sobie zdanie patrząc na before i after w tym temacie:
viewtopic.php?t=32738
Jak grubość okładziny klocka będzie już mała to ta blaszka dotyka tarczy i powoduje piszczenie informując w ten sposób o zużyciu klocków.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1414
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tylko że takie blaszki zawsze widziałem przytwierdzone na stałe do klocków, zawsze je usuwam Jak zdejmę obecne klocki, to zobaczę jak to wygląda i czy teraz jest taki patent założony ale raczej mi się nie wydaje.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper