[rozwiązane] Lewa strona kierunkowskazów świeci światłem stałym po uruchomieniu zapłonu
Problemem okazał się aftermarketowy moduł miękkich kierunkowskazów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć wszystkim, ostatnio pojawiła się w mojej maździe niepokojąca usterka.
Po włączeniu zapłonu w samochodzie zapala się cała lewa strona kierunkowskazów. Efekt utrzymuje się podczas jazdy, niezależnie od stanu włączenia jakichkolwiek świateł, czy czegokolwiek. Co gorsze, lewy kierunek świeci się również po: odłączeniu manetki kierunków, odłączeniu przerywacza kierunków, wyciągnięciu bezpiecznika świateł awaryjnych.
Miał ktoś podobny problem? Boję się, że będzie trzeba rozkopywać kable, żeby doszukać się zwarcia w układzie.
Z góry dzięki za wszelką pomoc
Pozdrawiam
Po włączeniu zapłonu w samochodzie zapala się cała lewa strona kierunkowskazów. Efekt utrzymuje się podczas jazdy, niezależnie od stanu włączenia jakichkolwiek świateł, czy czegokolwiek. Co gorsze, lewy kierunek świeci się również po: odłączeniu manetki kierunków, odłączeniu przerywacza kierunków, wyciągnięciu bezpiecznika świateł awaryjnych.
Miał ktoś podobny problem? Boję się, że będzie trzeba rozkopywać kable, żeby doszukać się zwarcia w układzie.
Z góry dzięki za wszelką pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 lis 2022, 14:43 przez pituszly, łącznie zmieniany 1 raz.
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Rozumiem , że lampy kierunkowskazów świecą światłem ciągłym a tym samym jest to zwarcie poza modułem świateł .
Tył i przód łączy się w jedną wiązkę i dopiero wchodzi na moduł więc zwarcie możesz mieć w wiązce , albo w lampie albo we wtyczce.
Wyjmując po kolei bezpieczniki namierzysz z jakiego obwodu lampy otrzymują +12V a tym samym będzie łatwiej zlokalizować miejsce zwarcia .
Tył i przód łączy się w jedną wiązkę i dopiero wchodzi na moduł więc zwarcie możesz mieć w wiązce , albo w lampie albo we wtyczce.
Wyjmując po kolei bezpieczniki namierzysz z jakiego obwodu lampy otrzymują +12V a tym samym będzie łatwiej zlokalizować miejsce zwarcia .
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Sorry , dzisiaj jestem zakręcony z robotami ale zrób tak :
Rozumiem , że ten od wycieraczek , który wyjąłeś to bezpiecznik 20A ?
Nie wkładaj go a uzupełnij wszystko co wyjąłeś od kierunkowskazów
Następnie załącz kierunkowskazy np. na awaryjnym i zobacz czy prawidłowo działają a po włączeniu wycieraczek będą pracowały w rytmie kierunkowskazów
Rozumiem , że ten od wycieraczek , który wyjąłeś to bezpiecznik 20A ?
Nie wkładaj go a uzupełnij wszystko co wyjąłeś od kierunkowskazów
Następnie załącz kierunkowskazy np. na awaryjnym i zobacz czy prawidłowo działają a po włączeniu wycieraczek będą pracowały w rytmie kierunkowskazów
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
tzn. wycieraczki powinny pracować w rytmie działania kierunkowskazów
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
wycieraczki działają całkowicie normalnie, nie wpływa na nie stan kierunkowskazów. Kierunkowskazy działają tak jak trzeba po wyciągnięciu tego bezpiecznika 20A. Nagrałem filmik na szybko, myślę, że to rozjaśni trochę sytuację: https://www.youtube.com/shorts/DGRuJ6L-eno
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Koledze chyba chodziło o to, że skoro kierunki świecą przez obwód wycieraczek, to żebyś sprawdził, czy wycieraczki bez swojego bezpiecznika a z bezpiecznikami itd od kierunkowskazów będą działały na zasilaniu z kierunkowskazów, więc nie bardzo rozumiem jak mogą działać jak trzeba - bez bezpiecznika powinny nie działać wcalepituszly pisze: ↑14 lip 2022, 16:38wycieraczki działają całkowicie normalnie, nie wpływa na nie stan kierunkowskazów. Kierunkowskazy działają tak jak trzeba po wyciągnięciu tego bezpiecznika 20A. Nagrałem filmik na szybko, myślę, że to rozjaśni trochę sytuację: https://www.youtube.com/shorts/DGRuJ6L-eno
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Dokładnie luki.
Interesuje mnie czy wycieraczki działają z zasilania kierunków.
Interesuje mnie czy wycieraczki działają z zasilania kierunków.
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
A to w takim razie rzeczywiście źle zrozumiałem. W każdym razie sprawdziłem to przed chwilą tak, jak mówiliście - wycieraczki z wyjętym bezpiecznikiem nie reagują w żaden sposób na kierunkowskazy.luki_92_92 pisze: ↑14 lip 2022, 18:51Koledze chyba chodziło o to, że skoro kierunki świecą przez obwód wycieraczek, to żebyś sprawdził, czy wycieraczki bez swojego bezpiecznika a z bezpiecznikami itd od kierunkowskazów będą działały na zasilaniu z kierunkowskazów, więc nie bardzo rozumiem jak mogą działać jak trzeba - bez bezpiecznika powinny nie działać wcalepituszly pisze: ↑14 lip 2022, 16:38wycieraczki działają całkowicie normalnie, nie wpływa na nie stan kierunkowskazów. Kierunkowskazy działają tak jak trzeba po wyciągnięciu tego bezpiecznika 20A. Nagrałem filmik na szybko, myślę, że to rozjaśni trochę sytuację: https://www.youtube.com/shorts/DGRuJ6L-eno
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
A czy kierunki nie świecą wtedy (przy wyjętym bezpieczniku od wycieraczek) słabiej, gdy włączasz wycieraczki? Może wycieraczki nie ruszą na bezpieczniku od kierunków przez za mały prąd idący przez to zwarcie?
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Bazuję na schemacie , który posiadam , więc nie wiem czy to jest dokładnie to co jest w Twoim aucie
Bezpiecznik 20A od wycieraczek to linia 7 zasilanie na silniczek i linia 35 na przełącznik wycieraczek przewód czarno-jasnozielony
Lewa strona kierunkowskazów to linia 71 przewód zielono-czarny , który idzie od modułu kierunkowskazów
Gdzieś pomiędzy tymi przewodami doszło do zwarcia
Gdzie to może być ? Kokpit pod kierownicą , ściana grodziowa lub komora silnika
A powiedz może w jakich okolicznościach to się stało ?
Czy ostatnio coś modziłeś w aucie ?
Czy wcześniej coś było robione w instalacji , a może przeciskałeś jakiś kabelek obok wiązki na ścianie grodziowej ?
Bezpiecznik 20A od wycieraczek to linia 7 zasilanie na silniczek i linia 35 na przełącznik wycieraczek przewód czarno-jasnozielony
Lewa strona kierunkowskazów to linia 71 przewód zielono-czarny , który idzie od modułu kierunkowskazów
Gdzieś pomiędzy tymi przewodami doszło do zwarcia
Gdzie to może być ? Kokpit pod kierownicą , ściana grodziowa lub komora silnika
A powiedz może w jakich okolicznościach to się stało ?
Czy ostatnio coś modziłeś w aucie ?
Czy wcześniej coś było robione w instalacji , a może przeciskałeś jakiś kabelek obok wiązki na ścianie grodziowej ?
- Załączniki
-
- bezpiecznik wycieraczek.jpg (53.6 KiB) Przejrzano 653 razy
-
- wycieraczki.jpg (121.68 KiB) Przejrzano 653 razy
-
- kierunki.jpg (83.89 KiB) Przejrzano 653 razy
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
Samochód stał na parkingu w deszczu. Dach był zamknięty. Akurat dość mocno wtedy wiało. Osobiście nic nie robiłem z elektryka ale jest tam swap 1.8/2.5, ledy na światłach mijania i dzienne ledowe w miejsce przeciwmgłowych. Poprzedni właściciel zamontował też miękkie kierunki.
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Musisz poszukać , może cos ci się rzuci w oczy , gdzieś musi być ten punkt gdzie te przewody się ze sobą stykają .
Zobacz czy nie ma podejrzanego miejsca od skrzynki z bezpiecznikami do grodzi a potem wewnątrz od grodzi do kierownicy .
Sprawdź wtyczki .
Zobacz czy nie ma podejrzanego miejsca od skrzynki z bezpiecznikami do grodzi a potem wewnątrz od grodzi do kierownicy .
Sprawdź wtyczki .
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
A jaka jest szansa, że zwarcie nastąpiło w samej skrzynce z bezpiecznikami? Bezpiecznik wycieraczek i ten od kierunkowskazów są dość blisko siebie, jeden z mechaników, których pytałem, twierdził, że według niego zwiera właśnie gdzieś w płycie.
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Jest taka opcja jak najbardziej
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Tylko zwarcie na tych bezpiecznikach nie załączyłoby ci kierunkowskazów
Zwarcie jest za modułem kierunkowskazów z linii zasilania wycieraczek
Zwarcie jest za modułem kierunkowskazów z linii zasilania wycieraczek
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Dla potwierdzenia możesz zrobić pewien pomiar , weź multimetr , ustaw sobie zakres 20V/DC
Następnie wyjmij bezpiecznik od wycieraczek ten 20A
Załącz kierunkowskazy lewą stronę albo awaryjne , oczywiście bezpiecznik jak i przekaźnik od kierunkowskazów na swoim miejscu
Czarny przewód miernika na masę auta a czerwony w gniazdo bezpiecznika od wycieraczek
Z jednej strony w gnieździe powinieneś mieć cały czas 12V a z drugiej napięcie będzie impulsowało w takt działania kierunkowskazów
Zamiast miernika możesz użyć żarówki
Następnie wyjmij bezpiecznik od wycieraczek ten 20A
Załącz kierunkowskazy lewą stronę albo awaryjne , oczywiście bezpiecznik jak i przekaźnik od kierunkowskazów na swoim miejscu
Czarny przewód miernika na masę auta a czerwony w gniazdo bezpiecznika od wycieraczek
Z jednej strony w gnieździe powinieneś mieć cały czas 12V a z drugiej napięcie będzie impulsowało w takt działania kierunkowskazów
Zamiast miernika możesz użyć żarówki
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
W sumie to sprawa stanęła na tym, że jak gdzieś jeżdżę to albo z wycieraczkami albo z kierunkowskazami, bo samodzielnie nie potrafiłem do niczego dalej dojść. Zna ktoś z was może fachowca z okolic Krakowa/Katowic/Bielska, najlepiej zajmującego się mazdami, który podjąłby się naprawy tej usterki?
Pozwolę sobie odkopać temat w ramach aktualizacji - problem został rozwiązany!
Źródłem kłopotów okazał się aftermarketowy moduł miękkich kierunkowskazów. Po usunięciu go wszystko działa jak trzeba.
Nie wiem co prawda jakim cudem wpływ na jego działanie miał stan bezpiecznika wycieraczek, ale być może kiedyś komuś przyda się ta wiedza, więc piszę
Źródłem kłopotów okazał się aftermarketowy moduł miękkich kierunkowskazów. Po usunięciu go wszystko działa jak trzeba.
Nie wiem co prawda jakim cudem wpływ na jego działanie miał stan bezpiecznika wycieraczek, ale być może kiedyś komuś przyda się ta wiedza, więc piszę