Problem ze zmianą biegów - CZASAMI??
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć, mam zagadkę do rozwiązania. Czasem dzieje mi się tak, że mam problem ze zmianą biegów(najczęściej dzieje się to po długiej jeździe w korku gdzie jest tylko jedyna, dwójka, jedynka, dwójka) - zwyczajnie czuję pod pedałem jakby zbyt duży luz i nie wskakuje... dopiero po 20 wciśnięciach sprzęgła. Najgorzej jest przy wstecznym - bo wtedy nic nie działa, żeby wskoczył.
I tutaj kulminacja - gaszę silnik - wszystko ładnie wchodzi. W takich sytuacjach parkowanie wygląda tak, że gaszę silnik, wrzucam wsteczny i parkuję.
Co ciekawe - postoi jakiś czas i już wszystko wraca do normy. Jak jadę do mechanika to jak na złość wszystko wskakuje elegancko, symulujemy sytuację korków, jeździmy, zmieniamy często, wysprzęglamy i nie da się odtworzyć sytuacji.
Może ktoś z kolegów od MX5 miał podobą sytuację i wie co może być przyczyną? To jest tak, jakby sprzęgło było ze skrzynią sklejone.
Olej w skrzyni jest
I tutaj kulminacja - gaszę silnik - wszystko ładnie wchodzi. W takich sytuacjach parkowanie wygląda tak, że gaszę silnik, wrzucam wsteczny i parkuję.
Co ciekawe - postoi jakiś czas i już wszystko wraca do normy. Jak jadę do mechanika to jak na złość wszystko wskakuje elegancko, symulujemy sytuację korków, jeździmy, zmieniamy często, wysprzęglamy i nie da się odtworzyć sytuacji.
Może ktoś z kolegów od MX5 miał podobą sytuację i wie co może być przyczyną? To jest tak, jakby sprzęgło było ze skrzynią sklejone.
Olej w skrzyni jest
Na sam początek wymień płyn hulydrauliczny sprzęgła. Na Bank jest stary i się gotuje. Koszt prawie zerowy i robota prosta. Z jakimś kumplem pod blokiem ogarniesz.
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
kali7575 pisze:Na sam początek wymień płyn hulydrauliczny sprzęgła. Na Bank jest stary i się gotuje. Koszt prawie zerowy i robota prosta. Z jakimś kumplem pod blokiem ogarniesz.
Może być - bo też nie do końca odbija wtedy. Dam znać jak wymienię.
krawat pisze:W takich sytuacjach parkowanie wygląda tak, że gaszę silnik, wrzucam wsteczny i parkuję.
To kolega musi być mocno zmęczony po takim parkowaniu - przepchnąć nawet tak lekki samochód na wstecznym to nie byle co
bonito
- Kamien
- Donator
- Posty: 967
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
Z tego co pamiętam w NC można jeszcze cięgno wyregulować, żeby wcześniej chwytało....
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=389514&highlight=clutch+adjust
https://www.miata.net/garage/adjust_clutch/index.html
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=389514&highlight=clutch+adjust
https://www.miata.net/garage/adjust_clutch/index.html
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
- Model: Inny
- Wersja: Mazda 3 BM
- Lokalizacja: Toruń
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Wymiana świeżego płynu i odpowietrzenie wysprzęglika pomaga zdecydowanie przy zmianie biegów, natomiast sama regulacja przy pedale niewiele daje. Sprawdzone. Pozdrawiam.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
- monkahead
- Donator
- Posty: 1393
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
DOT4, też o to kiedyś pytałem ASO, przez info na korku.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Dzięki
A ile mam płynu kupić ? 2 x 500 ml starczy na odpowietrzenie wysprzęglika ? czy więcej trzeba ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli chodzi o trudności w zmianie biegów mojej skrzyni (5B) spróbowałem dodać 20g dwusiarczku molibdenu oraz chyba najtańszy dodatek do oleju przekładniowego "WYNN'S HPLS REGENERATOR USZCZELNIACZ SKRZYN BIEGOW". Stwierdziłem, że najwyżej będę stratny 40zł, w najgorszym przypadku zmienię skrzynię biegów, a i tak będzie trzeba wlać nowy olej.
I co? Skrzynia ucichła, wycie na 3 biegu ustało, grzechotanie na luzie znacznie się zmniejszyło. Biegi wchodzą łatwiej, lżej, czwórka dużo rzadziej wchodzi na 2 razy. Mimo wszystko proszę pamiętać, że chemią nie naprawimy zużytych powierzchni ciernych i łożysk, a jedynie maskujemy problem i zmniejszamy opór przełączania biegów. Po pół roku takiej jazdy nic się nie pogorszyło.
I co? Skrzynia ucichła, wycie na 3 biegu ustało, grzechotanie na luzie znacznie się zmniejszyło. Biegi wchodzą łatwiej, lżej, czwórka dużo rzadziej wchodzi na 2 razy. Mimo wszystko proszę pamiętać, że chemią nie naprawimy zużytych powierzchni ciernych i łożysk, a jedynie maskujemy problem i zmniejszamy opór przełączania biegów. Po pół roku takiej jazdy nic się nie pogorszyło.
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Niby maskowanie problemu a jednak działa xD. Miałem okazję wlać Xado Ex120 do dwóch skrzyń biegów:
- Honda Prelude. 5ka przestała zgrzytać przy wrzucaniu.
- Celica 1.8vvtl-i po aplikacji mogłem już wrzucać 2ke dokreciwszy 1ke do odcięcia (8200 )
przy użyciu Tapatalka
- Honda Prelude. 5ka przestała zgrzytać przy wrzucaniu.
- Celica 1.8vvtl-i po aplikacji mogłem już wrzucać 2ke dokreciwszy 1ke do odcięcia (8200 )
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Alex, to prawda. Dodatki do olej niczego nie naprawią. Ale działanie poprawią
Tomai- 2x500 powinno w zupełności wystarczyć. Zamów sobie na alledrogo ze smartem, najwyżej odeślesz.
Tomai- 2x500 powinno w zupełności wystarczyć. Zamów sobie na alledrogo ze smartem, najwyżej odeślesz.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Podzielę się moją przygodą z brakiem możliwości wrzucenia jakiegokolwiek biegu.
Miata stała prawie 3 tygodnie, ale na to złożył się też pobyt na wakacjach.
Wracałem z pracy, podczas jazdy zauważyłem miękki pedał i ciężko wchodzące biegi.
Dojechałem szczęśliwie do domu, dzięki uprzejmości Miaty - biegi umarły w garażu.
Zero możliwości włożenia biegu - drążek stawiał opór.
Pierwsze konsultacje- wysprzeglik!
Wymieniłem - nie pomogło.
Po tygodniu wakacji wpadłem na coś na co powinienem spojrzeć od początku - pedał sprzęgła. Tylko....
Ułamanego mocowania pedału nie da rady zobaczyć...o...tak sobie, nieeee....trzeba się władować pod kierownice i poszukać, bo oczywiście pęknięcie jest od strony boku auta- zasłonięte kształtem całego mocowania.
Z racji mojej dużej postury, odkręcenie pedału nie było najłatwiejsze, więc wykręciłem fotel, plastik pod kierownicą i podstopnice aby cokolwiek sobie ułatwić.
Po wyciągnięciu dopiero było widać całe pęknięcie .
Zawiozłem do pospawania, poprosiłem o pospawanie z obydwu stron, dla pewności dałem też nową pompkę sprzęgła.
Po zamontowaniu całości......Żyje
Efekt uboczny - biegi wchodzą lekko jak nigdy dotąd - jeszcze się nie przyzwyczaiłem
@Fiveopac dzięki za cierpliwość przy odpowiadaniu na moje 1000 pytań
Ps. Komu ciężko wchodzą biegi - pierwsze co- polecam obejrzeć dokładnie pedał sprzęgła
Okazuje się to częsta wadą w NC.
Miata stała prawie 3 tygodnie, ale na to złożył się też pobyt na wakacjach.
Wracałem z pracy, podczas jazdy zauważyłem miękki pedał i ciężko wchodzące biegi.
Dojechałem szczęśliwie do domu, dzięki uprzejmości Miaty - biegi umarły w garażu.
Zero możliwości włożenia biegu - drążek stawiał opór.
Pierwsze konsultacje- wysprzeglik!
Wymieniłem - nie pomogło.
Po tygodniu wakacji wpadłem na coś na co powinienem spojrzeć od początku - pedał sprzęgła. Tylko....
Ułamanego mocowania pedału nie da rady zobaczyć...o...tak sobie, nieeee....trzeba się władować pod kierownice i poszukać, bo oczywiście pęknięcie jest od strony boku auta- zasłonięte kształtem całego mocowania.
Z racji mojej dużej postury, odkręcenie pedału nie było najłatwiejsze, więc wykręciłem fotel, plastik pod kierownicą i podstopnice aby cokolwiek sobie ułatwić.
Po wyciągnięciu dopiero było widać całe pęknięcie .
Zawiozłem do pospawania, poprosiłem o pospawanie z obydwu stron, dla pewności dałem też nową pompkę sprzęgła.
Po zamontowaniu całości......Żyje
Efekt uboczny - biegi wchodzą lekko jak nigdy dotąd - jeszcze się nie przyzwyczaiłem
@Fiveopac dzięki za cierpliwość przy odpowiadaniu na moje 1000 pytań
Ps. Komu ciężko wchodzą biegi - pierwsze co- polecam obejrzeć dokładnie pedał sprzęgła
Okazuje się to częsta wadą w NC.
- Załączniki
-
- IMG_20220727_110823_copy_2000x1500.jpg (429.75 KiB) Przejrzano 1281 razy
-
- IMG_20220727_163039_copy_1500x2000.jpg (523.25 KiB) Przejrzano 1281 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
U mnie było podobnie. Z tym, że u mnie pierwszym symptomem było skrzypienie pedału sprzęgła co drażniło mnie bardzo. Pedał też wydawał się cięższy do wciśnięcia. Pojechałem na serwis z ciekawości, żeby zobaczyli o co chodzi i znaleźli pęknięcie (nie miałem możliwości oglądnięcia usterki). Pospawali i już 2 lata bez problemuTomai pisze: ↑30 lip 2022, 10:56Podzielę się moją przygodą z brakiem możliwości wrzucenia jakiegokolwiek biegu.
Miata stała prawie 3 tygodnie, ale na to złożył się też pobyt na wakacjach.
Wracałem z pracy, podczas jazdy zauważyłem miękki pedał i ciężko wchodzące biegi.
Dojechałem szczęśliwie do domu, dzięki uprzejmości Miaty - biegi umarły w garażu.
Zero możliwości włożenia biegu - drążek stawiał opór.
Pierwsze konsultacje- wysprzeglik!
Wymieniłem - nie pomogło.
Po tygodniu wakacji wpadłem na coś na co powinienem spojrzeć od początku - pedał sprzęgła. Tylko....
Ułamanego mocowania pedału nie da rady zobaczyć...o...tak sobie, nieeee....trzeba się władować pod kierownice i poszukać, bo oczywiście pęknięcie jest od strony boku auta- zasłonięte kształtem całego mocowania.
Z racji mojej dużej postury, odkręcenie pedału nie było najłatwiejsze, więc wykręciłem fotel, plastik pod kierownicą i podstopnice aby cokolwiek sobie ułatwić.
Po wyciągnięciu dopiero było widać całe pęknięcie .
Zawiozłem do pospawania, poprosiłem o pospawanie z obydwu stron, dla pewności dałem też nową pompkę sprzęgła.
Po zamontowaniu całości......Żyje
Efekt uboczny - biegi wchodzą lekko jak nigdy dotąd - jeszcze się nie przyzwyczaiłem
@Fiveopac dzięki za cierpliwość przy odpowiadaniu na moje 1000 pytań
Ps. Komu ciężko wchodzą biegi - pierwsze co- polecam obejrzeć dokładnie pedał sprzęgła
Okazuje się to częsta wadą w NC.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Czyli w aucie 8 lat młodszym od mojego ....po lifcie.... w NCFL.... Mazda nic nie poprawiła...... jak sobie pomyśle że za NCFL mam dać 65 tyś, i dalej spawać cienkie blaszki....to mi się odechciewa..... biorąc pod uwagę że już mam to za sobą.Sandro pisze: ↑31 lip 2022, 10:16U mnie było podobnie. Z tym, że u mnie pierwszym symptomem było skrzypienie pedału sprzęgła co drażniło mnie bardzo. Pedał też wydawał się cięższy do wciśnięcia. Pojechałem na serwis z ciekawości, żeby zobaczyli o co chodzi i znaleźli pęknięcie (nie miałem możliwości oglądnięcia usterki). Pospawali i już 2 lata bez problemuTomai pisze: ↑30 lip 2022, 10:56Podzielę się moją przygodą z brakiem możliwości wrzucenia jakiegokolwiek biegu.
Miata stała prawie 3 tygodnie, ale na to złożył się też pobyt na wakacjach.
Wracałem z pracy, podczas jazdy zauważyłem miękki pedał i ciężko wchodzące biegi.
Dojechałem szczęśliwie do domu, dzięki uprzejmości Miaty - biegi umarły w garażu.
Zero możliwości włożenia biegu - drążek stawiał opór.
Pierwsze konsultacje- wysprzeglik!
Wymieniłem - nie pomogło.
Po tygodniu wakacji wpadłem na coś na co powinienem spojrzeć od początku - pedał sprzęgła. Tylko....
Ułamanego mocowania pedału nie da rady zobaczyć...o...tak sobie, nieeee....trzeba się władować pod kierownice i poszukać, bo oczywiście pęknięcie jest od strony boku auta- zasłonięte kształtem całego mocowania.
Z racji mojej dużej postury, odkręcenie pedału nie było najłatwiejsze, więc wykręciłem fotel, plastik pod kierownicą i podstopnice aby cokolwiek sobie ułatwić.
Po wyciągnięciu dopiero było widać całe pęknięcie .
Zawiozłem do pospawania, poprosiłem o pospawanie z obydwu stron, dla pewności dałem też nową pompkę sprzęgła.
Po zamontowaniu całości......Żyje
Efekt uboczny - biegi wchodzą lekko jak nigdy dotąd - jeszcze się nie przyzwyczaiłem
@Fiveopac dzięki za cierpliwość przy odpowiadaniu na moje 1000 pytań
Ps. Komu ciężko wchodzą biegi - pierwsze co- polecam obejrzeć dokładnie pedał sprzęgła
Okazuje się to częsta wadą w NC.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Za pospawanie nie płaciłem nic akurat, a resztę zrobiłem sam.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mazda raczej nie mogla tego poprawic w polifcie bo wtedy pewnie jeszcze nie bylo zadnego NC ktore mialo ten problem.
Takie problemy wychodza po latach. To tak jakby wymagac ze ND2 bedzie miec juz nierdzewiejace prowadnice okien.
Kiedy mieliby to odnotowac i zdazyc poprawic?
Poza tym nikt ci nie kaze dawac 65k za polifta. Ktos cie zmusza?
Przeciez Mazda to nie jest jakas nie wiadomo jaakosc, im wiecej roznymi mazdami jezdzei, od 2004 do 2020 rocznikami, to widze ze to po prostu mydlenie oczu ludziom ze aspiruja do klasy premium. Plastiki w ND sa nie wiem cyz nie gorszej jakosci niz w NC, serio, az dziw bierze ze oni za takie ND2 wołaja obecnie 140-170k. Smiech na sali za kupę plastiku. Jedynie te silniki skyactive sa calkiem ok. Chociaz 2.0 i 2.5 w mazdize 6 maja pekajace glowie powyzej 200kkm.
Takie problemy wychodza po latach. To tak jakby wymagac ze ND2 bedzie miec juz nierdzewiejace prowadnice okien.
Kiedy mieliby to odnotowac i zdazyc poprawic?
Poza tym nikt ci nie kaze dawac 65k za polifta. Ktos cie zmusza?
Przeciez Mazda to nie jest jakas nie wiadomo jaakosc, im wiecej roznymi mazdami jezdzei, od 2004 do 2020 rocznikami, to widze ze to po prostu mydlenie oczu ludziom ze aspiruja do klasy premium. Plastiki w ND sa nie wiem cyz nie gorszej jakosci niz w NC, serio, az dziw bierze ze oni za takie ND2 wołaja obecnie 140-170k. Smiech na sali za kupę plastiku. Jedynie te silniki skyactive sa calkiem ok. Chociaz 2.0 i 2.5 w mazdize 6 maja pekajace glowie powyzej 200kkm.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Nikt mnie nie zmusza...teraz już na pewno nie
Właśnie sobie obejrzałem mocowanie sprzęgła w kombi żony Mazda 6 2008....i da się to zrobić prościej i lepiej
Właśnie sobie obejrzałem mocowanie sprzęgła w kombi żony Mazda 6 2008....i da się to zrobić prościej i lepiej
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pozwolę sobie odkopać temat: u mnie problem jest odwrotny, biegi 1-2 wymagają "wbijania" na zimnym oleju. Jak się rozgrzeje, to jest ok, choć dalej chyba nie jest to to legendarne wskakiwanie biegów z MX-5 Olej w skrzyni: Ravenol wymieniony bardzo niedawno. Te typy tak mają, że w okolicach 0 stopni skrzynia nie działa?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Legendarne wskakiwanie biegów , tak oczywiście, ale skończyło się na NB.SrogaDroga pisze: ↑23 sty 2023, 14:56Pozwolę sobie odkopać temat: u mnie problem jest odwrotny, biegi 1-2 wymagają "wbijania" na zimnym oleju. Jak się rozgrzeje, to jest ok, choć dalej chyba nie jest to to legendarne wskakiwanie biegów z MX-5 Olej w skrzyni: Ravenol wymieniony bardzo niedawno. Te typy tak mają, że w okolicach 0 stopni skrzynia nie działa?
W NC taka już norma, też mam zalane Ravenolem, skrzynia u mnie potrzebuje przejechać 5 km jak jest zimno, potem już jest ok.
Tak, te typy tak mają.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mozna podsumowac tak ze skrzynia jest zajebista jak sie nagrzeje olej, zanim sie nagrzeje to jest okrutnie twarda i zjebana. Niestety.
Dla mnie to byl jeden z glownych czynnikow dlaczego odpuscilem sobie NCki w manualu i 6 biegach.
Dla mnie to byl jeden z glownych czynnikow dlaczego odpuscilem sobie NCki w manualu i 6 biegach.