Swap na 2.5 w AT
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Żaden problem
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Cos w tym dziwnego ze ludzie lubia komfort? Jeden bierze manual bo tak woli a drugi bierze automat bo tak woli.
A tak btw to automat z NC raczej nie mozna nazwac wspolczesnym, pomimo ze juz wtedy mial 6 biegow czego takie np Volvo S80 D5 nie mialo nawet w 2010 roku...
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
To nie do końca tak. Po prostu wysoki moment silnika 2.5 z automatem powoduje że jeździ się tym dynamicznie i komfortowo.
Ja np. korzystam z pełnego trybu automat tak samo często jak z trybu manual. Po prostu bardziej niż komfort podoba mi się zmiana biegów manetkami bez odrywania rąk z kierownicy i towarzysząca temu szybka zmiana biegów.
+ nie meczysz skrzyni tym dziadowaniem ktore ma ustawione na amen, czyli np 6 bieg przy 60kmh na liczniku i 1400rpm...
No dla mnie to przesada tak ustawić skrzynie w takim aucie ("sportowym", nie diesel, nie autostradowiec). Dobrze, że tryb manual rozwiązuje częściowo ten "problem". O dziwo do dzis nikomu nie udało się zmienic jej softu żeby podnieść minimalne rpm dla każdego biegu.
Tylko pytanie czy dziadowanie na 1400rpm jest zdrowe dla silnika i skrzyni... Pewnie przy OEM 2.0 to nie ma problemu ale jak wsadzisz 2.5 i 250Nm czy turbo (pod 300Nm) to moze nie byc za dobrze, chociaz niby ta skrzynia dziala dobrze i dlugo o ile nie przekracza sie 300Nm no i oczywiscie nie ujezdza sie jej torowo chamsko.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1400rpm przy małym obciążeniu nie zaszkodzi dlugoskokowemu 2.5, przy większym konwerter dość łagodnie obciąża silnik pozwalając na wzrost obrotów a dalej jest możliwa redukcja.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting