Swap na 2.5 w AT

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 106
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

13 cze 2022, 17:33

Pozwolę sobie zadać być może całkowicie dyletanckie pytanie - czy możliwy jest swap silnika z 2.0 na 2.5 w NC z automatyczną skrzynią?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 cze 2022, 17:43

Żaden problem

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 cze 2022, 17:57

Ponadto na miata.net piszą że to przewspaniała konfiguracja.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 cze 2022, 19:24

Spaniard pisze:
13 cze 2022, 17:57
Ponadto na miata.net piszą że to przewspaniała konfiguracja.
Pisza dlaczego jest taka wspaniala?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 cze 2022, 20:44

Współczesny automat z dobrym/lepszym silnikiem jest dla wielu użytkowników lepszy niż najlepszy manual, takie czasy nastały.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 cze 2022, 20:48

wojteks pisze:
13 cze 2022, 20:44
Współczesny automat z dobrym/lepszym silnikiem jest dla wielu użytkowników lepszy niż najlepszy manual, takie czasy nastały.
Cos w tym dziwnego ze ludzie lubia komfort? Jeden bierze manual bo tak woli a drugi bierze automat bo tak woli.
A tak btw to automat z NC raczej nie mozna nazwac wspolczesnym, pomimo ze juz wtedy mial 6 biegow czego takie np Volvo S80 D5 nie mialo nawet w 2010 roku...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

14 cze 2022, 8:34

wojteks pisze:
13 cze 2022, 20:44
Współczesny automat z dobrym/lepszym silnikiem jest dla wielu użytkowników lepszy niż najlepszy manual, takie czasy nastały.
To nie do końca tak. Po prostu wysoki moment silnika 2.5 z automatem powoduje że jeździ się tym dynamicznie i komfortowo.

Ja np. korzystam z pełnego trybu automat tak samo często jak z trybu manual. Po prostu bardziej niż komfort podoba mi się zmiana biegów manetkami bez odrywania rąk z kierownicy i towarzysząca temu szybka zmiana biegów.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 cze 2022, 9:26

Spaniard pisze:
14 cze 2022, 8:34
wojteks pisze:
13 cze 2022, 20:44
Współczesny automat z dobrym/lepszym silnikiem jest dla wielu użytkowników lepszy niż najlepszy manual, takie czasy nastały.
Ja np. korzystam z pełnego trybu automat tak samo często jak z trybu manual. Po prostu bardziej niż komfort podoba mi się zmiana biegów manetkami bez odrywania rąk z kierownicy i towarzysząca temu szybka zmiana biegów.
+ nie meczysz skrzyni tym dziadowaniem ktore ma ustawione na amen, czyli np 6 bieg przy 60kmh na liczniku i 1400rpm...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

14 cze 2022, 9:38

Akurat to mi odpowiada bo można mieć głośniejszy wydech który będzie cichy na każdym biegu i tak do 120 km/h mogę podróżować prawie jak w serii.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 cze 2022, 10:19

No dla mnie to przesada tak ustawić skrzynie w takim aucie ("sportowym", nie diesel, nie autostradowiec). Dobrze, że tryb manual rozwiązuje częściowo ten "problem". O dziwo do dzis nikomu nie udało się zmienic jej softu żeby podnieść minimalne rpm dla każdego biegu.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 106
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

14 cze 2022, 10:25

Też mam takie odczucia. Zdecydowanie częściej jeżdżę w trybie manualnym, a w automacie właściwie tylko w korkach.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

14 cze 2022, 12:44

bjorm pisze:
14 cze 2022, 10:19
No dla mnie to przesada tak ustawić skrzynie w takim aucie ("sportowym", nie diesel, nie autostradowiec). Dobrze, że tryb manual rozwiązuje częściowo ten "problem". O dziwo do dzis nikomu nie udało się zmienic jej softu żeby podnieść minimalne rpm dla każdego biegu.
Moim zdaniem to jest całkowicie celowy zabieg. Automat do codziennej spokojnej jazdy i ostry tryb manual szarpiący odcinkę w przedlifcie.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 cze 2022, 14:52

Tylko pytanie czy dziadowanie na 1400rpm jest zdrowe dla silnika i skrzyni... Pewnie przy OEM 2.0 to nie ma problemu ale jak wsadzisz 2.5 i 250Nm czy turbo (pod 300Nm) to moze nie byc za dobrze, chociaz niby ta skrzynia dziala dobrze i dlugo o ile nie przekracza sie 300Nm no i oczywiscie nie ujezdza sie jej torowo chamsko.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 cze 2022, 15:09

1400rpm przy małym obciążeniu nie zaszkodzi dlugoskokowemu 2.5, przy większym konwerter dość łagodnie obciąża silnik pozwalając na wzrost obrotów a dalej jest możliwa redukcja.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ