Koledzy i koleżanki, autko mi szwankuje...
Jadąc dzisiaj nagle zaczęło coś syczeć z nawiewów i od tamtej pory nawiew jest cały czas włączony na maxa, nawet gdy chcę go wyłączyć. Jak tylko włączę zapłon, włącza się też nawiew. Niezależnie od położenia pokrętła ustawienia siły nawiewu... Co ciekawe cały czas nawiew reaguje na pozostałe pokrętła, mogę wybrać jak ciepłe powietrze i którędy na lecieć.
Czy ktoś z szanownej braci spotkał się z podobnym problemem?
Autko to NC PRHT 2008r, klimatronic.
Ciągle włączony nawiew.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio zmieniony 13 maja 2022, 9:04 przez niezalogowany, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
daj wiecej info np. klimatronik czy manual?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
O damn. Faktycznie całkiem zapomniałem. Podszedł update pierwszego posta.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Spojrzyj na schemat. Niestety moduł klimatronika nie jest połączony z magistrala Can więc trzeba diagnozować na piechotę
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Ze schematu wynika, że najprawdopodobniej PowerMOSFET (zwany przez ludzi rezystorem dmuchawy [SIC!]) spalił się "na zwarcie"... Jeszcze zobaczę jak dokładnie wygląda sygnał go sterujący z centralki klimy (bo jest łatwo dostępna) bo niestety:
1. Sam MOSFET siedzi w korpusie nagrzewnicy... od strony grodzi !!! dostępu w sumie nie ma, chyba trzeba by rwać deskę żeby do niego się dostać
2. Koszt nowego w ASO to około 9 stówek, gdzies tam zamiennik za 4 stówki... za mosfeta zamkniętego w obudowie z radiatorem i wtyczunią - rozbój !!! ;/
1. Sam MOSFET siedzi w korpusie nagrzewnicy... od strony grodzi !!! dostępu w sumie nie ma, chyba trzeba by rwać deskę żeby do niego się dostać
2. Koszt nowego w ASO to około 9 stówek, gdzies tam zamiennik za 4 stówki... za mosfeta zamkniętego w obudowie z radiatorem i wtyczunią - rozbój !!! ;/
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Wygrana !!
udało mi się dzisiaj bez rwania deski rozdzielczej wymienić rzeczonego ostatnio MOSFETa - nawiew znów działa tak jak trzeba
Dostęp jest dramatyczny i najlepiej mieć jakieś małe kręcidło do bitów/nasadek, żeby w koszmarnie ograniczonej przestrzeni jakoś te dwie śróbki wykręcić - ale da się !!!
udało mi się dzisiaj bez rwania deski rozdzielczej wymienić rzeczonego ostatnio MOSFETa - nawiew znów działa tak jak trzeba
Dostęp jest dramatyczny i najlepiej mieć jakieś małe kręcidło do bitów/nasadek, żeby w koszmarnie ograniczonej przestrzeni jakoś te dwie śróbki wykręcić - ale da się !!!
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Gratulacje. Zamontowałeś zamiennik?niezalogowany pisze: ↑25 maja 2022, 22:46Wygrana !!
udało mi się dzisiaj bez rwania deski rozdzielczej wymienić rzeczonego ostatnio MOSFETa - nawiew znów działa tak jak trzeba
Dostęp jest dramatyczny i najlepiej mieć jakieś małe kręcidło do bitów/nasadek, żeby w koszmarnie ograniczonej przestrzeni jakoś te dwie śróbki wykręcić - ale da się !!!
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czasem mam wrazenie ze przy konstrukcji Miaty bral udzial co najmniej jeden ginekolog
uzywka 30zl i tyle to powinno kosztowac
uzywka 30zl i tyle to powinno kosztowac
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Upolowałem jedyną w tym czasie na allegro używkę + sprawdziłem ją w układzie zastępczym (zasilacz laboratoryjny etc.) przed wsadzeniem - głupio by było tyle się gimnastykować i wsadzić tam coś co nie działa... Instrukcja sprawdzenia zwykłym multimetrem jest w serwisówce w necie.
Na prawdę ten element powinien kosztować 30 zł, no w ASO 150 max. całość składa się z MOSFETa, 3-4 rezystorów, diody, 4 blaszek jako złącze, płytki PCB (takiej 2x2cm) oraz radiatora alumioniowego i wypierdka z plastiku jako obudowy... Jeśli to kosztuje 1k zł to radio, gdyby było tak liczone, kosztowało by tyle co cała MX5 w salonie...
Na prawdę ten element powinien kosztować 30 zł, no w ASO 150 max. całość składa się z MOSFETa, 3-4 rezystorów, diody, 4 blaszek jako złącze, płytki PCB (takiej 2x2cm) oraz radiatora alumioniowego i wypierdka z plastiku jako obudowy... Jeśli to kosztuje 1k zł to radio, gdyby było tak liczone, kosztowało by tyle co cała MX5 w salonie...
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Gdyby kogoś interesowało:
rozebrałem moduł wyciągnięty z auta i zgodnie z oczekiwaniami w środku znalazłem zwartego na stałe MOSFETa. Jest to K2500 - dostępny na allegro za około 15 zł, wygląda na to że dobrym zamiennikiem jest też IRFP2907.
EDIT: dla potomnych: numer części: ne5161b15
rozebrałem moduł wyciągnięty z auta i zgodnie z oczekiwaniami w środku znalazłem zwartego na stałe MOSFETa. Jest to K2500 - dostępny na allegro za około 15 zł, wygląda na to że dobrym zamiennikiem jest też IRFP2907.
EDIT: dla potomnych: numer części: ne5161b15
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 wrz 2021, 14:09
- Model: NC FL
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: Łódź
Cześć, czy masz może zdjęcia rozebranego mosfeta?niezalogowany pisze: ↑31 maja 2022, 22:19Gdyby kogoś interesowało:
rozebrałem moduł wyciągnięty z auta i zgodnie z oczekiwaniami w środku znalazłem zwartego na stałe MOSFETa. Jest to K2500 - dostępny na allegro za około 15 zł, wygląda na to że dobrym zamiennikiem jest też IRFP2907.
EDIT: dla potomnych: numer części: ne5161b15
U mnie dmuchawa przestała działać i zdawało mi się, że tu również winny będzie rezystor dmuchawy ale po zdemontowaniu i rozebraniu, nie widzę niczego spalonego, oprócz zabrudzonego lutu od mosfeta
PS. tak, widzę ten odprysk, musiało pęknąć podczas odginania płytki bo odłamek był w środku.
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Hej, niestety nie znalazłem zdjęcia, ale po moim również nic nie było widać. Tu masz instrukcje jak sprawdzić go multimetrem:
https://www.nocnik.org/miata/manual/maz ... 00300.html
Możesz też sprawdzić czy sam bezpiecznik (termiczny, ten spod blaszki, niebieskie nóżki) się nie "spalił"...
Ja swój najpierw odlutowałem od płytki, dzięki czemu nie odprysła obudowa. Twój IMO należało by wymienić choćby ze względu na ten odprysk.
Te zabrudzone luty wyglądają na ślady po topniku z produkcji, normalka.
Jak chcesz to ja swój spalony zregenerowałem, możemy się dogadać. Ale jest też na allegro używka za 30 zł z tego co widzę.
https://www.nocnik.org/miata/manual/maz ... 00300.html
Możesz też sprawdzić czy sam bezpiecznik (termiczny, ten spod blaszki, niebieskie nóżki) się nie "spalił"...
Ja swój najpierw odlutowałem od płytki, dzięki czemu nie odprysła obudowa. Twój IMO należało by wymienić choćby ze względu na ten odprysk.
Te zabrudzone luty wyglądają na ślady po topniku z produkcji, normalka.
Jak chcesz to ja swój spalony zregenerowałem, możemy się dogadać. Ale jest też na allegro używka za 30 zł z tego co widzę.