Cześć
Po zmianie fotela na kubełkowy oraz demontażu seryjnych pasów bezpieczeństwa - zamontowaniu sportowych szelek zarówno u kierowcy jak i pasażera, miga czerwona kontrolka poduszki. Czy może to być FAULTY SEAT SENSORE - czyli brak "zajętości" fotela kierowcy? Jak można obejść ten błąd? Dodam, że poduszka powietrzna kierowcy oraz pasażera jest na miejscu.
Z góry dzięki za pomoc.
Kontrolka poduszki [nbfl]
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ile razy miga Ci ta kontrolka? U mnie jest podobny problem ale przy seryjnych siedzeniach. Były wymontowane z auta na czas remontu blacharki, po ich ponownym montażu kontrolka zaczęła mrugać 6 razy. W kodach błędu wyszukałem, że to poduszka kierowcy. Dodam tylko, że mam przepaloną matę grzewczą oparcia w fotelu kierowcy. Zajętość fotela sprawdzałem siadając na obu i nic to nie dało.
OBD i Torque nie znajduje błędu.
OBD i Torque nie znajduje błędu.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Wydaje mi się że jak masz zdupconą matę zajętości to siadając tego nie sprawdzisz. Jeśli mata jest wywalona to poduchy wywala przy wypadku tak jakby był ktoś na tym fotelu - czyli ciągle masz wskazanie że ktoś siedzi.806u pisze: ↑13 kwie 2022, 14:21Ile razy miga Ci ta kontrolka? U mnie jest podobny problem ale przy seryjnych siedzeniach. Były wymontowane z auta na czas remontu blacharki, po ich ponownym montażu kontrolka zaczęła mrugać 6 razy. W kodach błędu wyszukałem, że to poduszka kierowcy. Dodam tylko, że mam przepaloną matę grzewczą oparcia w fotelu kierowcy. Zajętość fotela sprawdzałem siadając na obu i nic to nie dało.
OBD i Torque nie znajduje błędu.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
W siedzeniu kierowcy są tylko maty grzewcze. Właśnie skończyłem przekładać tapicerkę z anglika i miałem oba siedzenia rozebrane. Po lewej jest siedzisko z wersji europejskiej, po prawej z angielskiej. W "angielskim pasażerze" mata zajętości jest pod grzewczą. Siedzenia różniły się wtyczkami - europejska ma 4 piny, angielska 5 dlatego przekładałem samą tapicerkę żeby nie odrywać tych mat od gąbki i nie bawić się w lutowanie kabli. Po świętach zamontuję złożony fotel i zobaczę czy nadal miga bo przy okazji zamieniłem też oparcie na takie ze działającą matą. Miernik wskazuje, że teraz wszystko jest sprawne, obwód ma ciągłość i rezystancję ok. 3 omów.
- Załączniki
-
- siedzenie.jpg (193.25 KiB) Przejrzano 433 razy
Siedzenie zamontowane, ale kontrolka nadal mruga. W weekend będę szukał przyczyny bo jeszcze niedawno wnętrze wyglądało jak na zdjęciu i może czegoś nie podłączyłem
- Załączniki
-
- 20220109_133935.jpg (3.46 MiB) Przejrzano 390 razy
Podłączone miałem wszystko, przyczyną migania kontrolki jest uszkodzony zwijak airbag bo klakson też nie działa. Rozebrałem go i faktycznie taśma była wyrwana z gniazda. Tu przestroga dla potomnych aby nie kręcić zdemontowaną kolumną kierowniczą więcej niż 2 obroty w lewo/prawo Przed demontażem warto też sobie zaznaczyć połączenie wielowpustu z kolumną aby przy składaniu nie było wątpliwości jakie było właściwe ułożenie tych elementów między sobą.