Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- niezalogowany
- Posty: 255
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Mi się ostatecznie Conti PC6 trafił, może następne wejdą yokohamy
- Żółwik
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Hej
Krótkie pytanie: Toyo R1R czy R888r?
195/50 r15, felga 8", NA, Tein Street Advance Z, grubsze staby. Wyłącznie weekendowa jazda, głównie winkle, żadne daily, wyjeżdżam tylko jak nie pada, ale chciałbym dojechać pomału do domu/celu i się nie zabić jak jednak coś spadnie (w sytuacji gdy pogody się nie wybiera, np. zlot)... Przebieg roczny jakieś 4-5 tys. Zmieniam z Rainsportów. Co polecacie?
Krótkie pytanie: Toyo R1R czy R888r?
195/50 r15, felga 8", NA, Tein Street Advance Z, grubsze staby. Wyłącznie weekendowa jazda, głównie winkle, żadne daily, wyjeżdżam tylko jak nie pada, ale chciałbym dojechać pomału do domu/celu i się nie zabić jak jednak coś spadnie (w sytuacji gdy pogody się nie wybiera, np. zlot)... Przebieg roczny jakieś 4-5 tys. Zmieniam z Rainsportów. Co polecacie?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Nie dotarłem do R888R - zatrzymałem się na R1R i jestem zachwycony.
Też daily, też mało kilometrów ... ale jestem pogodzony ze zużyciem w ciepłe dni, gdy noga będzie cięższa.
W deszczu latałem sporadycznie i jest bardzo fajnie.
Na R888R nie zamierzam się przerzucać - całkowicie moje wymagania spełniają R1R.
U mnie stały się one oponami całorocznymi na ulicę - na śniegu nie testowałem, na lodzie się nie zatrzymują
Ale na 8 cali wziąłbym 205 - mięso fajnie wygląda na NA.
Też daily, też mało kilometrów ... ale jestem pogodzony ze zużyciem w ciepłe dni, gdy noga będzie cięższa.
W deszczu latałem sporadycznie i jest bardzo fajnie.
Na R888R nie zamierzam się przerzucać - całkowicie moje wymagania spełniają R1R.
U mnie stały się one oponami całorocznymi na ulicę - na śniegu nie testowałem, na lodzie się nie zatrzymują
Ale na 8 cali wziąłbym 205 - mięso fajnie wygląda na NA.
A052 zrobi wszystko lepiej od tych dwoch
https://nowe-opony.pl/letnie/156200-yok ... ania_ceneo
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... e-testing/
https://nowe-opony.pl/letnie/156200-yok ... ania_ceneo
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... e-testing/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
O dzięki! Z zaciekawieniem poczytałem o Black Chilli.
Notabene, choć nie do Miaty, czy jest sens zakładać taką CSC7 do dwutonowej limuzyny, która 80% życia spędza na autostradzie i krajówce (punktem odniesienia na tą chwilę jest s001 rft, a rozglądam się za ogumieniem na kolejny sezon)?
Jak ktoś lubi zakręty to ma sens. Ps4s, csc7, potenza sport, gy super Sport, to opony które zastąpiły kultowa ad08r czyli jeszcze nie semi ale opony znoszą wyższe temperatury i delikatne upalanie zapewniając przy tym duże przebiegi i bezpieczeństwo w deszcz. Coś dla ludzi kochających zakręty i niekoniecznie chcących ryzykować na deszczu. Czyli topowe opony. Nic lepszego póki co nie wymyślono na ulicę. Kwestia tylko dostępności pod dany rozmiar i ceny.
Ja z csc6 tak średnio zadowolony. Na deszczu były słabe czuć było że auto się ślizga, schodzą bardzo szybko, a na suchym też mało jakoś stabilne, tak jakby mało powietrza miały a cis 2,5 bara. No ale to tylko takie moje spostrzeżenia z mazdy 3 z opon 235/40r18. Z tego co się pisze większość tych wad ma być w csc7 wyeliminowana.
Ten wykres wyżej pokazuje że do 65 stopni csc7 klei lepiej niż semislick. Ciekawe jaki bo a052 klei z dołu wyśmienicie i myślę że już w 40 stopniach musi być szybszy od CONTI. No ale to szczegóły już. Rozumiem że mieszanka znosi dość wysokie temperatury jak na oponę uhp bez spadku gripu.
Ja z csc6 tak średnio zadowolony. Na deszczu były słabe czuć było że auto się ślizga, schodzą bardzo szybko, a na suchym też mało jakoś stabilne, tak jakby mało powietrza miały a cis 2,5 bara. No ale to tylko takie moje spostrzeżenia z mazdy 3 z opon 235/40r18. Z tego co się pisze większość tych wad ma być w csc7 wyeliminowana.
Ten wykres wyżej pokazuje że do 65 stopni csc7 klei lepiej niż semislick. Ciekawe jaki bo a052 klei z dołu wyśmienicie i myślę że już w 40 stopniach musi być szybszy od CONTI. No ale to szczegóły już. Rozumiem że mieszanka znosi dość wysokie temperatury jak na oponę uhp bez spadku gripu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Michelin pilot sport 4s
1 kolko 92,68s
2 kolko 92,76s
3 kolko 94,08s (blad kierowcy)
4 kolko 93,17s
5 kolko 93,27s
Goodyear supersport
1 kolko 91,97s
2 kolko 92,37s
3 kolko 92,07s
4 kolko 92,20s
5 kolko 92,47s
Bridgestone potenza sport
1 kolko 92,33s
2 kolko 94,18s
3 kolko 93,28s
4 kolko 93,25s
5 kolko 93,00s
https://www.youtube.com/watch?v=sKFdBXwWc9w
1 kolko 92,68s
2 kolko 92,76s
3 kolko 94,08s (blad kierowcy)
4 kolko 93,17s
5 kolko 93,27s
Goodyear supersport
1 kolko 91,97s
2 kolko 92,37s
3 kolko 92,07s
4 kolko 92,20s
5 kolko 92,47s
Bridgestone potenza sport
1 kolko 92,33s
2 kolko 94,18s
3 kolko 93,28s
4 kolko 93,25s
5 kolko 93,00s
https://www.youtube.com/watch?v=sKFdBXwWc9w
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Szykuje sie nastepca ad08r?
Yoko ad09
https://m.youtube.com/watch?v=ssY2d6crTvQ
Glownie poprawione czasy na mokrym do ad08r nie rs
https://www.autoindustriya.com/image.ph ... .jpg&w=860
Rozmiary od 15'
No i dostepnosc od 15'
https://www.autoindustriya.com/image.ph ... .jpg&w=860
Yoko ad09
https://m.youtube.com/watch?v=ssY2d6crTvQ
Glownie poprawione czasy na mokrym do ad08r nie rs
https://www.autoindustriya.com/image.ph ... .jpg&w=860
Rozmiary od 15'
No i dostepnosc od 15'
https://www.autoindustriya.com/image.ph ... .jpg&w=860
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Panowie, szukam letniej opony do NB - do zwykłej jazdy po drogach. Bez szaleństw, jazdy torowej itp.
Polecacie coś konkretnego, czy na spokojnie można brać w ciemno opony uznanego producenta?
Bo z tego co zauważyłem, to NBFL ma trochę nietypowy rozmiar (a raczej tylko profil "50"), co sprawia, że wybór opon jest mniejszy.
Polecacie coś konkretnego, czy na spokojnie można brać w ciemno opony uznanego producenta?
Bo z tego co zauważyłem, to NBFL ma trochę nietypowy rozmiar (a raczej tylko profil "50"), co sprawia, że wybór opon jest mniejszy.
15 cali? 16 cali?
Uniwersalnie to Michelin pilot sport 3 na pewno będą OK, Dunlop Sport bluresponce, Pirelli P1 cinturato... Chociaż miata czerpie dużo z semislickow pokroju R1R, A08RS itp.
Uniwersalnie to Michelin pilot sport 3 na pewno będą OK, Dunlop Sport bluresponce, Pirelli P1 cinturato... Chociaż miata czerpie dużo z semislickow pokroju R1R, A08RS itp.
Jak najbardziej. Poczekaj jeszcze z zakupem letnich, daj sobie ~2-3 miesiące żeby sklepy się zaopatrzyły i ceny spadły.
Obecnie advan ad08RS ma spoko cenę ale jeśli szukasz zwykłej cywilnej opony do jazdy na co dzień, to tak jak mówię cokolwiek klasy premium - Michelin pilot sport, Pirelli P1/P7, conti premium contact, nawet hankook v12 Evo da radę
Obecnie advan ad08RS ma spoko cenę ale jeśli szukasz zwykłej cywilnej opony do jazdy na co dzień, to tak jak mówię cokolwiek klasy premium - Michelin pilot sport, Pirelli P1/P7, conti premium contact, nawet hankook v12 Evo da radę
Obleci, chociaż są na rynku lepsze opony na mokre warunki
- monkahead
- Donator
- Posty: 1402
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Poszukaj Ventus S1 Evo3 K127, mam je i na mokrym są bardzo dobre, biją Rainsporty, są może 5% gorsze niż MPS4, a cenowo za 60% ich ceny.stpman pisze:Znalazłem w dobrej cenie takie Hankooki, ponoć nie najgorsze:
Hankook Ventus Prime3 K125 195/50R15 82 V ? Dadzą radę?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Nie ma rozmiaru na NA/NB, do NC można o wiele więcej fajnych cywilnych opon dostać - niestety...
Z racji zwiększenia nieco mocy i poprawieniu zawieszenia, chciałbym spróbować jakiegoś SS. W zasadzie najbliżej mi do Yokohamy AD08RS. Oprócz tego na forum polecane są Federale (tu mam problem bo ta firma zawsze kojarzyła mi się jako klasyczny przykład "chińczyka" który ma dwa modele 595 RS-PRO i 595 RS-R. Czym one się w zasadzie różnią?
Opona w 98% na drogi publiczne. W deszczy musi dać sobie radę chociaż przyzwoicie. Co polecacie?
Opona w 98% na drogi publiczne. W deszczy musi dać sobie radę chociaż przyzwoicie. Co polecacie?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Ad08rs nie są tak głośne jak mnie straszono. I też w zwykłej miejskiej jeździe nie przeszkadzają. Ale jeżeli miałoby być bardziej bezpiecznie w każdych warunkach i ekonomicznie na trasach to może Potenza Sport? Nie jest to semi slick... https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... enza/sportdudek_t pisze: ↑09 sty 2022, 9:39Z racji zwiększenia nieco mocy i poprawieniu zawieszenia, chciałbym spróbować jakiegoś SS. W zasadzie najbliżej mi do Yokohamy AD08RS. Oprócz tego na forum polecane są Federale (tu mam problem bo ta firma zawsze kojarzyła mi się jako klasyczny przykład "chińczyka" który ma dwa modele 595 RS-PRO i 595 RS-R. Czym one się w zasadzie różnią?
Opona w 98% na drogi publiczne. W deszczy musi dać sobie radę chociaż przyzwoicie. Co polecacie?
Ad08rs odpusc sobie. Rs pro tez. jakiego rozmiaru opon szukasz?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Wcianając sie w temat
215 45 17
Daily + ze 3 starty w MC
Zależy mi na dobrym odprowadzaniu wody.
Myślałem o:
Michelin pilot sport
Conti
Bridgestone potenza sport
Hankook ventus s1 evo3
uniroyal rain sport 3
Jakieś sugestie czy totalnie coś innego szukać? przebiegów dużych nie robie wiec zarówno nowe jak i lakkie używki biorę pod uwagę
215 45 17
Daily + ze 3 starty w MC
Zależy mi na dobrym odprowadzaniu wody.
Myślałem o:
Michelin pilot sport
Conti
Bridgestone potenza sport
Hankook ventus s1 evo3
uniroyal rain sport 3
Jakieś sugestie czy totalnie coś innego szukać? przebiegów dużych nie robie wiec zarówno nowe jak i lakkie używki biorę pod uwagę
Obecnie na nich jeżdżę Są bardzo fajne ale chciałbym zobaczyć jak to jest na SS i czy jest jakaś korzyść przy jeździe codziennej.pistenbully pisze: ↑09 sty 2022, 10:39Ale jeżeli miałoby być bardziej bezpiecznie w każdych warunkach i ekonomicznie na trasach to może Potenza Sport? Nie jest to semi slick... https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... enza/sport
Najlepiej fabryczny 205/45R17 lub ewentualnie 215/45R17.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Powtarzam trochę jak mantrę ale od lat na daily używałem RSRów. Nawet przy zachowaniu zdrowego rozsądku w zimowych warunkach śmigałem.
Wiele razy próbowałem różne inne gumy i każdorazowo kończyło się to szybkim powrotem do Fedków. Dla mnie zawsze największym problemem była okropna podsterowność pojawiająca się na atakowaniu zakrętów - nie potrafiłem tego wyeliminować ustawieniami geometrii.
Jednak przy okazji przeprowadzki do CH postanowiłem ucywilizować trochę auto, jednocześnie minimalizując powody dla których pan policjant mógłby być niezadowolony. Ostatecznie wybór padł na Potenza Sport. Jestem bardzo ciekawy rezultatów. Liczę, że już w lutym/marcu uda się przetestować.
Wiele razy próbowałem różne inne gumy i każdorazowo kończyło się to szybkim powrotem do Fedków. Dla mnie zawsze największym problemem była okropna podsterowność pojawiająca się na atakowaniu zakrętów - nie potrafiłem tego wyeliminować ustawieniami geometrii.
Jednak przy okazji przeprowadzki do CH postanowiłem ucywilizować trochę auto, jednocześnie minimalizując powody dla których pan policjant mógłby być niezadowolony. Ostatecznie wybór padł na Potenza Sport. Jestem bardzo ciekawy rezultatów. Liczę, że już w lutym/marcu uda się przetestować.
- Załączniki
-
- potenza_sport.jpg (80.25 KiB) Przejrzano 2306 razy
-
- Donator
- Posty: 402
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Po przeczytaniu ostatnich 10 stron tego wątku wybór padł dla NB dla felgi 15'' na
Michelin PILOT SPORT 3 195/50 R15 82 V
Czy cena średnio 374 zł brutto jest w porządku za tą oponę?
Michelin PILOT SPORT 3 195/50 R15 82 V
Czy cena średnio 374 zł brutto jest w porządku za tą oponę?
Zdrówko!
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 297
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Ja na wiosnę 2021 wyrwałem je za 315 PLN/sztuka. Sam oceń, czy obecna cena jest opłacalna czy nie. Trudno powiedzieć, co będzie za 2-3 miesiące.kazik_kazik pisze: ↑22 sty 2022, 15:09Po przeczytaniu ostatnich 10 stron tego wątku wybór padł dla NB dla felgi 15'' na
Michelin PILOT SPORT 3 195/50 R15 82 V
Czy cena średnio 374 zł brutto jest w porządku za tą oponę?
A sama opona jest bardzo fajna i mogę śmiało polecić.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Dajcie znać jak się na tym jeździ, jak skończe GY F1 to też o nich myślę
kazik_kazik pisze: ↑22 sty 2022, 15:09Po przeczytaniu ostatnich 10 stron tego wątku wybór padł dla NB dla felgi 15'' na
Michelin PILOT SPORT 3 195/50 R15 82 V
Czy cena średnio 374 zł brutto jest w porządku za tą oponę?
Dobry wybór
Będziesz zadowolony, dużo przyczepności jak na zwykłą oponę i na suchym i mokrym
Jakieś dwa lata temu kupowałem po 250 zł/sztuka ale przy obecnej inflacji trudno kupić cokolwiek tanio.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód