Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zaloz to bedziesz widziec. Obecnie jak masz pod reka 22mm to zaloz i zobacz ile szpilki wystaje poza obrys ale jak na moje to wystaje wiecej niz 3mm. Moze sie myle z paralaksy.
Jesli obecnie przy 22m musisz obciac 2-3mm szpilki to nawet bez dystansu bedziesz miec nadal wystarczajaco duzo spzilki po obcieciu by miec tych 10 pelnych obrotow nakretki, 9-10 obrotow pelnych to ponad 3 obroty wiecej niz zalecane minimium przy naszych szpilkach.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Seryjne et w NC to 55. Bez rolowania chyba dystanse maks 20 mm Z przodu, tył chyba 22-25 mm i to zależy od opony bo jak obniżysz i założysz tłuściocha typu RSR albo jakieś 215 z ochroną rantu to moim zdaniem może być bardzo na styk albo nawet przytrzeć przy jakimś bujnięciu mocniejszym.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Z przodu może nawet wystawać. U mnie przy et29 16x7,5 i bardzo tłustej oponie - 3 cm szerszej od innej w tym samym rozmiarze (205/50) którą mam - jest niedrogowo, ale nie obciera bo nie pracuje przód tak bardzo.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2021, 8:46 przez Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Mogę podać porównanie zużycia paliwa oryginalnych kół w NC.
Dotyczy rozmiaru 205/45R17 vs 205/50R16. Różnica w wadze na korzyść 16' to około 1,5 kg.
Warunki porównywalne a mianowicie kilometry i temperatura. Jazda w obydwu przypadkach spokojna - dojazd do pracy - do 110 km/h max.
17 ' - 8,8 L /100 km.
16' - 8,3 L /100 km.
czyli 16' wygrywa o 0,5 L.
Ale 17'...... lepiej auto wygląda po prostu.
Na 16' też wydaje mi się że auto lepiej przyspiesza.....może... szeroko rozumiana elastyczność....
Zmierzyłem za pomocą niezbyt precyzyjnej aplikacji, a mianowicie Torque przyspieszenie 0-100.
W obydwu przypadkach , czyli i 16 i 17 - wyszło 7,2 do 100 km/h.
Dotyczy rozmiaru 205/45R17 vs 205/50R16. Różnica w wadze na korzyść 16' to około 1,5 kg.
Warunki porównywalne a mianowicie kilometry i temperatura. Jazda w obydwu przypadkach spokojna - dojazd do pracy - do 110 km/h max.
17 ' - 8,8 L /100 km.
16' - 8,3 L /100 km.
czyli 16' wygrywa o 0,5 L.
Ale 17'...... lepiej auto wygląda po prostu.

Na 16' też wydaje mi się że auto lepiej przyspiesza.....może... szeroko rozumiana elastyczność....
Zmierzyłem za pomocą niezbyt precyzyjnej aplikacji, a mianowicie Torque przyspieszenie 0-100.
W obydwu przypadkach , czyli i 16 i 17 - wyszło 7,2 do 100 km/h.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Musisz mieć wybitnie ciężką oponę na tych 16 calach. U mnie różnica wynosi 2,3 kg. 17 cali równe 17 kg, 16 cali 14,7 kg.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2021, 8:05 przez Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Mam teraz taki problem, że nabyłem okazyjnie komplet nowych Enkei Shogun FF01 17x7,5. Technologia Flow Forming, waga obręczy przy ET35 to 8,2 kg więc dobry wynik.
Felgi w rozstawie 5x115 , nabyte całkowicie świadomie z racji okazji cenowej. Planowałem to zniwelować nakrętkami pływającymi, niestety Enkei robi bardzo wąski stożek w otworze na szpilkę i powszechne nakrętki np. od producenta Carbonado do rozstawów typu 5x114 -> 5x112 etc. nie mieszczą się stożkiem w otworze. Nakrętek pływających z luzem 1mm nie znalazłem, wszystko 2,5-3mm a te są za szerokie... może ma ktoś jakiś pomysł?
Felgi w rozstawie 5x115 , nabyte całkowicie świadomie z racji okazji cenowej. Planowałem to zniwelować nakrętkami pływającymi, niestety Enkei robi bardzo wąski stożek w otworze na szpilkę i powszechne nakrętki np. od producenta Carbonado do rozstawów typu 5x114 -> 5x112 etc. nie mieszczą się stożkiem w otworze. Nakrętek pływających z luzem 1mm nie znalazłem, wszystko 2,5-3mm a te są za szerokie... może ma ktoś jakiś pomysł?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Długo zastanawiałem się, który wątek - felgi, czy opony, ale jednak w wątku z oponami głównie dyskusja o parametrach i właściwościach jezdnych, więc nie bijcie ale wybieram wątek z felgami, bo tu zamiast technicznej rozmowy jest masa zdjęć, więc jednak bardziej to tu pasuje 
Potrzebuję foto felgi 16x7 z oponą 205/45 oraz - najlepiej tej samej - felgi 16x7 z oponą 195/45.
Poratuje ktoś? Dzięki i nie bijcie. A no i oczywiście chodzi o fotki na mx5 dowolnej generacji.

Potrzebuję foto felgi 16x7 z oponą 205/45 oraz - najlepiej tej samej - felgi 16x7 z oponą 195/45.
Poratuje ktoś? Dzięki i nie bijcie. A no i oczywiście chodzi o fotki na mx5 dowolnej generacji.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 828
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Nie pomogę ale jak to wyglada przy aucie ? Bo szukam zdjęć mx5 z shogunamiSpaniard pisze: ↑20 gru 2021, 8:19Mam teraz taki problem, że nabyłem okazyjnie komplet nowych Enkei Shogun FF01 17x7,5. Technologia Flow Forming, waga obręczy przy ET35 to 8,2 kg więc dobry wynik.
Felgi w rozstawie 5x115 , nabyte całkowicie świadomie z racji okazji cenowej. Planowałem to zniwelować nakrętkami pływającymi, niestety Enkei robi bardzo wąski stożek w otworze na szpilkę i powszechne nakrętki np. od producenta Carbonado do rozstawów typu 5x114 -> 5x112 etc. nie mieszczą się stożkiem w otworze. Nakrętek pływających z luzem 1mm nie znalazłem, wszystko 2,5-3mm a te są za szerokie... może ma ktoś jakiś pomysł?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 828
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ok, trzymam kciuki bo jeśli już to potrzebuje zamówić do końca grudnia

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Tak mogłoby to wyglądać u ciebie gdybyś znalazł właściwy rozmiar.Konioczynka pisze: ↑26 gru 2021, 13:07Ok, trzymam kciuki bo jeśli już to potrzebuje zamówić do końca grudnia![]()
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 828
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Rzeczywiście nic nie ma w sklepach, jeśli chodzi o nasz rozstaw.. już nie mówie tylko o shogunie.
Edit: napisałem do kilku sklepów i każdy się spodziewa dostaw nagato/yamato i chyba w domyśle shogun też bo pytałem o te 3 felgi.
Około lutego.
Edit: napisałem do kilku sklepów i każdy się spodziewa dostaw nagato/yamato i chyba w domyśle shogun też bo pytałem o te 3 felgi.
Około lutego.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
@Konioczynka
Shogun będzie z nich najlżejszy, Nagato i Yamato nie są w technologii Flow Forming.
Operacja zakończona sukcesem, niestety zdjęcie cyknięte w garażu zimowym bez planowanej wizyty na myjni ze względu na lód na drogach.
Shogun będzie z nich najlżejszy, Nagato i Yamato nie są w technologii Flow Forming.
Operacja zakończona sukcesem, niestety zdjęcie cyknięte w garażu zimowym bez planowanej wizyty na myjni ze względu na lód na drogach.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 828
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Kurde super wyglada, na tych wizualizacjach mi się nie podobało stąd moje ukierunkowanie w yamato.
Trochę dużo czyszczenia te shoguny ale jak będą dostępne to wezmę
Jakie et i czy masz jakieś dystanse zarzucone?
Trochę dużo czyszczenia te shoguny ale jak będą dostępne to wezmę

Jakie et i czy masz jakieś dystanse zarzucone?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
ET35 i to jest maksimum co można założyć przy 7,5 calach. Uważam, że ideał to około 40, ale dostępne jest jeszcze 45.
@Danillo ET35 przy 7,5 calach chyba OK, ale opona 205. Tak na oko to przy 215 bez rolki rantów się nie obejdzie. Przy 7 calach powinno się udać.
@Danillo ET35 przy 7,5 calach chyba OK, ale opona 205. Tak na oko to przy 215 bez rolki rantów się nie obejdzie. Przy 7 calach powinno się udać.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Gratuluje


Jak rozwiązałeś problem z rozstawem? Te pływające nakrętki?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Powolutku, powolutku zbliża się wiosna i wyciągnięcie auta z garażu co raz bliższe
a jako, że "nowy rok, nowy ja", zastanawiam się nad zmianą felunku
Jakieś ciekawe pomysły i inspiracje mają Państwo do zaaplikowania nowych kół do ND? W moim przypadku ST jet black! więc może i koło czarne?
Pozdrowionka


Pozdrowionka
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Sparco FF1 dobre i tanie, nie każdemu tylko podejdzie szerokość 8J.miarek20 pisze: ↑27 sty 2022, 12:12Powolutku, powolutku zbliża się wiosna i wyciągnięcie auta z garażu co raz bliższea jako, że "nowy rok, nowy ja", zastanawiam się nad zmianą felunku
Jakieś ciekawe pomysły i inspiracje mają Państwo do zaaplikowania nowych kół do ND? W moim przypadku ST jet black! więc może i koło czarne?
Pozdrowionka
OZ Formula na żywo lepiej wyglądają niż na foto. Jak dotąd moja druga ulubiona felga po Ultraleggera.
Niestety parametry felgi ND sprawiają, że wybór jest niemalże marginalny a trafienie czegoś fajnego w używce praktycznie niewykonalne

- Załączniki
-
- Sparco FF1
- IMG_20210318_170950.jpg (2.59 MiB) Przejrzano 4420 razy
-
- OZ Formula
- IMG_20200626_153804.jpg (2.99 MiB) Przejrzano 4420 razy
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Do kompletu podrzucę jeszcze Sparco Assetto Gara, do dostania w kilku wariantach et i szerokości. Fajne koło, tylko nie najlżejsze
Ale za to strawne finansowo.

A jeśli chcesz poszukać inspiracji to polecam wątek o kołach pod ND na miata.net - tona bardzo różnych koncepcji


A jeśli chcesz poszukać inspiracji to polecam wątek o kołach pod ND na miata.net - tona bardzo różnych koncepcji

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 639
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
rozważałem zakup do siebie i niby 8,2kg waga przy 17x7,5flatline pisze: ↑29 sty 2022, 17:18Do kompletu podrzucę jeszcze Sparco Assetto Gara, do dostania w kilku wariantach et i szerokości. Fajne koło, tylko nie najlżejszeAle za to strawne finansowo.
A jeśli chcesz poszukać inspiracji to polecam wątek o kołach pod ND na miata.net - tona bardzo różnych koncepcji![]()