Sprężyny vs gwint
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- waran
- Donator
- Posty: 738
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
Sprężyny Eibacha obniżają NCfl o ok 35mm, wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że któryś z gwintów Teina może obniżyć auto nieco mniej - gdzieś o 20 mm. Czy orientuje się ktoś, czy to prawda? Zastanawiam się, czy da się obniżyć auto minimalnie, właśnie gdzieś o 15 - 20 mm...
Ubi bene, ibi patria
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Mam te sprężyny, jeżdżę do pracy, też się progi zdarzają, ale nie ma jakiś większych problemów. Jedynka, po skosie , i już.waran pisze: ↑31 lip 2021, 19:34Sprężyny Eibacha obniżają NCfl o ok 35mm, wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że któryś z gwintów Teina może obniżyć auto nieco mniej - gdzieś o 20 mm. Czy orientuje się ktoś, czy to prawda? Zastanawiam się, czy da się obniżyć auto minimalnie, właśnie gdzieś o 15 - 20 mm...
A wygląda duużo lepiej niż seria
download/file.php?id=89676
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Na gwincie obniżysz tyle ile chcesz i ustawisz jak chcesz. Poszukaj odpowiednich sprężyn, które obniżają mniej niż 35.waran pisze: ↑31 lip 2021, 19:34Sprężyny Eibacha obniżają NCfl o ok 35mm, wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że któryś z gwintów Teina może obniżyć auto nieco mniej - gdzieś o 20 mm. Czy orientuje się ktoś, czy to prawda? Zastanawiam się, czy da się obniżyć auto minimalnie, właśnie gdzieś o 15 - 20 mm...
Ustawisz gwint na tyle na ile chcesz - bez większych ograniczeń (chyba, że chcesz robić ultra stancowy projekt, ale nie sądzę )
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
waran, jeśli nie ogranicza Cię budżet, to polecam Tein Flex Z lub Tein Mono Sport lub coś podobnego - producentów i produktów w cenie ~5kPLN brutto jest wielu. Są to "prawdziwe" gwinty, gdzie ustawienie wysokości realizujesz niezależnie od napięcia sprężyny, więc masz możliwość dobrania zarówno charakterystyki pracy sprężyny, siły tłumienia amorków i wysokości - wszystko ustawiasz niezależnie.
Każda inna opcja to moim zdaniem prowizorka - mam tu na myśli gwinty, gdzie wysokość auta ustawiasz napięciem sprężyny (u Teina do NC/NCfl będą to Street Basis Z i Street Advance Z.
Btw, masz zawias z Bilkami, czy ze smutnymi, czarnymi amorami? Jeśli masz Bilki, to poważnie rozważyłbym Eibach Pro Kit.
Każda inna opcja to moim zdaniem prowizorka - mam tu na myśli gwinty, gdzie wysokość auta ustawiasz napięciem sprężyny (u Teina do NC/NCfl będą to Street Basis Z i Street Advance Z.
Btw, masz zawias z Bilkami, czy ze smutnymi, czarnymi amorami? Jeśli masz Bilki, to poważnie rozważyłbym Eibach Pro Kit.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mam eibacha prokit ze smutnymi czarnymi amorkami. W sumie jest fajnie, może za słabo tłumią trochę, ale ostatnio pojechałem na nich transfogarska i trans-alpine i było super. Gorzej przy fałdach na autostradzie przy dużych prędkościach. Planuje je wymienić na koni str.t
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Podobno ktoś kiedyś kupił gwint i zatrzymał się na 20 milimetrach... Podobno...
A poważnie, to tak jak piszecie wyżej: obniżające springi to raczej 30-40mm, a tu już niektórzy mogą nie być zadowoleni z charakterystyki pracy seryjnego amorka. Jeśli lista zakupów powiększy się o zestaw amorków, to za komplet ze springami wpadamy w zakres 2000-3000PLN (używki/nówki). Przy czym wciąż nie mamy ani kontroli nad wysokością, ani nad charakterystyką tłumienia amorków.
Po swoich licznych doświadczeniach z MX-5 i przetestowaniu różnych konfiguracji uważam, że:
-jeśli w aucie są seryjne Bilki i ma być tanio: obniżające springi załatwią sprawę
-jeśli w aucie nie ma Bilków ale ma być tanio: warto zapolować na używane Bilki i dorzucić do nich springi
-jeśli w aucie nie ma Bilków i ma być optymalnie: gwint (który przy ew. odsprzedaży auta można błyskawicznie zdemontować, jeśli pozostawimy sobie seryjne zawieszenie)
A poważnie, to tak jak piszecie wyżej: obniżające springi to raczej 30-40mm, a tu już niektórzy mogą nie być zadowoleni z charakterystyki pracy seryjnego amorka. Jeśli lista zakupów powiększy się o zestaw amorków, to za komplet ze springami wpadamy w zakres 2000-3000PLN (używki/nówki). Przy czym wciąż nie mamy ani kontroli nad wysokością, ani nad charakterystyką tłumienia amorków.
Po swoich licznych doświadczeniach z MX-5 i przetestowaniu różnych konfiguracji uważam, że:
-jeśli w aucie są seryjne Bilki i ma być tanio: obniżające springi załatwią sprawę
-jeśli w aucie nie ma Bilków ale ma być tanio: warto zapolować na używane Bilki i dorzucić do nich springi
-jeśli w aucie nie ma Bilków i ma być optymalnie: gwint (który przy ew. odsprzedaży auta można błyskawicznie zdemontować, jeśli pozostawimy sobie seryjne zawieszenie)
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mam NC1 z sprezynami Eibacha + Bilki. Zawsze bylem zwolennikiem aut nieobnizanych, bo nie lubie miec ciagle napietej uwagi czy gdzies przytre czy nie.
I po rocznym uzytkowaniu opisanego NCka stwierdzam ze jest to zestaw akceptowalny. W praktyce przytarcia zdarzaja sie b. rzadko, a auto caly czas lepiej wyglada i lepiej sie prowadzi.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Ja u siebie jak zmieniłem seryjne zawieszenie ze sporta (bile b6 + oryginalne wysokie sprężyny) na bile b8 + sprężyny eibach -35mm to nigdzie nie miałem problemu z przycieraniem, więc z czystym sumieniem mogę polecić
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Generalnie każde obniżenie to statystycznie większe ryzyko przytarcia. Osobiście uważam, że eibach pro kit jest akceptowalny. Jan mam dojazd do domu przez kawałek lasu z kamieniami, wybojami i daje radę, ale na styk
Myślę, że czarne smutne amorki są większym problemem przy tym zestawieniu, chociaż jeżdżę już tak z 1,5 roku i jest całkiem ok
Myślę, że czarne smutne amorki są większym problemem przy tym zestawieniu, chociaż jeżdżę już tak z 1,5 roku i jest całkiem ok
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Miałem Teina w NC-ku i Eibach Pro-Kit w Mondeo. Gwint polecam, sprężyny odradzam. Sprężyny są bardzo niekomfortowe - samochód skacze nawet na niewidocznych wadach asfaltu. Obniżony samochód wygląda fajnie, ale jeździć było bardzo niekomfortowo. Z drugiej strony Tein nawet na sztywniejszych ustawieniach w miare dobrze filtrował mniejsze nierówności - był przyjemny.
Przepuszczam, że sprężyny obniżające zakłacają pracę fabrycznych amortyzatorów - te działają nie tak jak trzeba. Więc, gdy jest obniżenie, trzeba dokładać pasujące amortyzatory, albo gwint.
Przepuszczam, że sprężyny obniżające zakłacają pracę fabrycznych amortyzatorów - te działają nie tak jak trzeba. Więc, gdy jest obniżenie, trzeba dokładać pasujące amortyzatory, albo gwint.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ja u siebie mam Teina Street Basis Z dedykowanego do RX8 (przód 1:1 to samo, tył niestety dłuższy tłok w amortyzatorze bo RX8 ma dłuższe górne mocowanie = "czynnej" regulacji gwintu mam może z 2cm, poniżej już jest amortyzator wciśnięty na maxa i regulacja nic nie zmienia) i jeździ się bardzo, bardzo przyjemnie. A zostawiłem go sobie właśnie po tym, jak fajnie jeździło się na nim w moim poprzednim aucie czyli RX8.