Hamownia

miejsce na wykresy i ich komentowanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 paź 2021, 13:26

ladny wynik zarowno Nm jak i KM :kciuk:

serio tam sie zawory trykają z tłokami przy maksymalnym VTC i tak ma zostać docelowo?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 paź 2021, 13:42

Super wynik💪, gratuluję😎.
Do tej mocy przydałaby Ci się szpera🤔
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

10 paź 2021, 20:48

Oj tak szpera by die przydała i lepsze hamulce, wkrótce opiszę caly projekt.
Vtc na krótko jak się podpinało to ciężko powiedzieć czy to kolizja była czy zaplon na kompie z 1.8 się nie przyspieszał tak mocno że aż grzechotało...
Liczę że po strojeniu jeszcze 10-15KM dojdzie i tyle samo Nm :)
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

21 gru 2021, 8:23

Jak miło do Kiviego na hamownie zajechała MX5 NC z seryjnym silnikiem 2,5L też z kolektorem wydechowym 4-1, sportowym katem, oraz zmienionym końcowym tłumikiem.
Całość wystrojona na ECU TEC. A wykres poniżej porównuje ją do naszego jeszcze nie wystrojonego Franka 2,3L, który ma bliźniacze modyfikacje osprzętu (ostatnimi czasy został mu zmieniony końcowy tłumik który dodał 4KM) ale sam w sobie ma większy stopień sprężania, odchudzone sworznie tłokowe i agresywniejsze wałki z silnika 2.0... te oryginalne wałki z 2,5 są wyjątkowo łagodne...
Załączniki
mx5 nc 25 23 no info.jpg
mx5 nc 25 23 no info.jpg (994.38 KiB) Przejrzano 3507 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 gru 2021, 19:19

194kunia z seryjnego 2.5 tylko po wydechu i strojeniu to super wynik. Czy ta hamownia nie jest nazbyt optymistyczna?

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 gru 2021, 21:04

Dobrze dobrze ,Coobcio , ale jednak 2,5 seryjne ma max moment 900 obrotów szybciej... od Twojego 2,3.
To jest odczuwalne.

Moje 2,0 po zmianie kolektora, i wymianie 2 kata na AWG , posiada szybciej max moment o 500 obrotów. I czuć to podczas jazdy.

Także jednak 2,5 seryjne jakieś zalety ma :))
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

18 sty 2022, 17:47

Czy ma ktoś może wykres fabrycznego 2.0 NCFL1, bez modów? Przejrzałem cały temat ale nie ma takiego wykresu, wszystkie są już po mod'ach.
Lupin33
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2021, 18:36
Model: NC FL2
Lokalizacja: Siemce

19 sty 2022, 12:16

monkahead pisze:
18 sty 2022, 17:47
Czy ma ktoś może wykres fabrycznego 2.0 NCFL1, bez modów? Przejrzałem cały temat ale nie ma takiego wykresu, wszystkie są już po mod'ach.
Praktycznie seria wydech Il motorsport
Załączniki
pomiar-mazda-mx5-hamownia-001-kopia.jpg
pomiar-mazda-mx5-hamownia-001-kopia.jpg (210.9 KiB) Przejrzano 3266 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 sty 2022, 15:33

Bardzo optymistyczna hamownia.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2022, 15:44

Robiłem kiedyś chyba na 3 hamowniach i na każdej zupełnie inny wynik :)
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 sty 2022, 16:19

Lupin33 pisze:
19 sty 2022, 12:16
Praktycznie seria wydech Il motorsport
Nie będę kwestionował hamowni ale wygląda na to, że motor w NCFL2 to jest kozak, bardzo dobry wynik i świetny przebieg Nm. Jak to porównasz do wykresu Broonka, viewtopic.php?p=503144#p503144, to wynik masz bardzo zbliżony (Nm), tylko 700rpm wyżej ale widać że od 1800rpm ciągną podobnie. Ciekawe ile byś tutaj wycisnął na 4-1?
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

12 lut 2022, 14:19

Tutaj NCfl2 seria z końcowym wydechem I.L.
Słabszy wykres jest po założeniu lekkiego, aluminiowego koła zamachowego.
Załączniki
mx.jpg
mx.jpg (921.18 KiB) Przejrzano 3068 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 lut 2022, 15:30

@kociol Rozumiesz dlaczego po zalozeniu lekkiego kola finalna moc na kolach zmalala?
Niedawno przeciez @grzes reklamowal swoje lekkie kola na swoim FB i tam tlumaczyl skad wiecej koni i Nm po zalozenia jego kola.
Twoj lekki zamach jakiej jest produkcji? Nie zmieniles w miedzyczasie kół (lato/zima czy 17 vs inne?) moze?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 lut 2022, 16:08

kociol pisze:
12 lut 2022, 14:19
Tutaj NCfl2 seria z końcowym wydechem I.L.
Słabszy wykres jest po założeniu lekkiego, aluminiowego koła zamachowego.
Czyli można zaryzykować stwierdzenie że seria NCFL 2 ma więcej koni niż seryjne NC.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

13 lut 2022, 23:09

bjorm pisze:
12 lut 2022, 15:30
@kociol Rozumiesz dlaczego po zalozeniu lekkiego kola finalna moc na kolach zmalala?
Niedawno przeciez @grzes reklamowal swoje lekkie kola na swoim FB i tam tlumaczyl skad wiecej koni i Nm po zalozenia jego kola.
Twoj lekki zamach jakiej jest produkcji? Nie zmieniles w miedzyczasie kół (lato/zima czy 17 vs inne?) moze?
Na wykresie to jest różnica wynoszącą około 1.5-2% czyli błąd pomiarowy.
Z tego co mnie uczyli i z hamowanych kilku samochodów z lekkimi kołami, masa koła nie ma większego wpływu na osiągi silnika [EDIT] w 100% seryjnym aucie/silniku [END EDIT]. To nie jest opór dodatkowy typu napęd sprężarki klimatyzacji, itp.
Masa koła zamachowego ma wpływ na stany przejściowe - czytaj silnik szybciej przejdzie po obrotach gdy ciśniemy na gaz. Fabryczne koła są projektowane tak, żeby auto nie zaskakiwało "narowistością" i nie telepało budą na wolnych obrotach, bo poprostu ludzie tego nie lubią. W motorsporcie wolne obroty mogą być na 2k i może telepać budą ile chce, ważne żeby silnik wkręcał się maksymalnie szybko na obroty.
Owszem, można założyć, że obniżając masę układu korbowo-tłokowego możemy kręcić silnik wyżej i dzięki temu urwać te kilka km, ale bardziej tyczy się to masy tłoków i korbowodów.

Lekkie koło jest od Grzesia, ale to jest NC.
[EDIT] Zdecydowanie w ND poświęcili więcej uwagi projektując i wykonując to koło i nie skupiali się tylko na maksymalnym obniżeniu masy, ale na jej odpowiednim rozłożeniu. Z tego co wiem, to trochę tego testowali na żywym organizmie.

Mój NCek jest w takiej samej konfiguracji - te same koła (17" z oponami zimowymi 205/40 R17), porównywalna ilość paliwa (około 3/4 baku), paliwo z Orlenu 95 oktan, olej wymieniany około 1000 km przed pierwszym hamowaniem, ta sama hamownia, ten sam człowiek który hamował ;)

Następne hamowanie po wymianie kolektora :D

@Tomai niby w papierach jest, że ma mieć 160 PS, ale w Stanach NCfl chyba miało 170 fabrycznie. Wydaje mi się, że może te wpisane 160 jest spowodowane tym, że Mazda nie chciała przeprowadzać kolejnej procedury homologacyjnej, albo coś... Sam nie wiem... Z tego co zasłyszałem, to NCfl i NCfl2 przeważnie wychodzą około 170 PS.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

03 mar 2023, 22:20

NC 2.0
- remont silnika 20.000km temu
- cold air intake by Cobalt
- kolektor i strojenie by Five
- katalizator AWG Polonez 200cpsi
- przepustnica końcowego tłumika (na otwartej wyszło + 4KM)

mx5.jpg
mx5.jpg (611.65 KiB) Przejrzano 2049 razy
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

04 mar 2023, 21:20

Co prawda temperatury sprzyjajace, ale wynik chyba rekordowy dla przedlifta na seryjnych walkach, gratki :)
Awatar użytkownika
Kaszmirowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2021, 16:52
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Sportive
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

25 kwie 2023, 21:42

Siemka, byłem niedawno sprawdzić moc i wyszło biedne 130 w mojej NBFL 1.8 VVT. Słyszałem że dość normalne dla tych silników, że nie trzymają mocy. Prawda to? I czy jest to dobry wynik jak na tyle lat?
Załączniki
IMG_20230425_223056.jpg
IMG_20230425_223056.jpg (212.85 KiB) Przejrzano 1899 razy
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 149
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

26 kwie 2023, 14:13

@Kaszmirowy moim zdaniem jeszcze w miarę okej - oczywiście zawsze za mało, ale to już z innych względów ;). Sam mam podobnie, wrzucałem tutaj wykresik - viewtopic.php?p=563783#p563783
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
Kaszmirowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2021, 16:52
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Sportive
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

26 kwie 2023, 15:17

@czarobest ano mało :P zostaje sprawdzić kompresje i myśleć co dalej.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 kwie 2023, 20:13

Kaszmirowy pisze:
25 kwie 2023, 21:42
Siemka, byłem niedawno sprawdzić moc i wyszło biedne 130 w mojej NBFL 1.8 VVT. Słyszałem że dość normalne dla tych silników, że nie trzymają mocy. Prawda to? I czy jest to dobry wynik jak na tyle lat?
Z 10 lat temu hamowałem moje NBFL i wyszło 138 KM a powinno być 146.
Prawda to, nie trzymają mocy,
biorąc pod uwagę.... że Twoje NBFL ma już parę lat.... :))

w razie potrzeby mogę poszukać mojego wykresu :)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Kaszmirowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2021, 16:52
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Sportive
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

27 kwie 2023, 17:52

@Tomai pewnie czemu nie :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 kwie 2023, 18:40

Kaszmirowy pisze:
27 kwie 2023, 17:52
@Tomai pewnie czemu nie :)
Proszę :kciuk:, mój Phoenix hamowany w 2012.
Załączniki
obraz_2023-04-27_193938389.png
obraz_2023-04-27_193938389.png (686.68 KiB) Przejrzano 1814 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Kaszmirowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2021, 16:52
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Sportive
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

27 kwie 2023, 20:26

@Tomai próbowałeś może wrócić do fabryki?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 kwie 2023, 20:45

Kaszmirowy pisze:
27 kwie 2023, 20:26
@Tomai próbowałeś może wrócić do fabryki?
Jeśli chodzi o Phoenixa, to była seria.
Auto sprzedałem w 2016.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2023, 20:50 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Kaszmirowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2021, 16:52
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Sportive
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

27 kwie 2023, 21:09

@Tomai jasne czaję, no nic, może się uda coś wygrzebać ;)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26 maja 2023, 8:52

Po 2 latach od swapa w końcu dotarłem na hamownię, wynik niestety nie jest dla mnie zadowalający, nawet mimo tego, że sam przebieg kresek wygląda przyjemnie :(

Obstawiam, że katalizator z 1.8 z przebiegiem 179tys km robi tutaj za korek w wydechu - ten problem naprawimy niebawem, w przyszłym tygodniu wlatuje na pokład nowiutki midpipe z katem 200cpsi i będę ponawiał pomiar.

To jeszcze obecny setup:
Silnik 2.5, dolot z airboxem simota, kolektor 4-1 od five’a, tłumik końcowy cobalt, silnik strojony ecutekiem.
Załączniki
IMG_7789.jpeg
IMG_7789.jpeg (1.86 MiB) Przejrzano 1713 razy
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

26 maja 2023, 11:15

No tam powinno byc na luzie 240-250Nm i jakies 180-185kuca.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26 maja 2023, 11:21

I taki wynik obstawiałem a tu jakaś lipa wyszła :/
Obrazek
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 149
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

20 wrz 2023, 16:55

No to pierwsza hamownia ze Speeduino :D.

Wynik nie jest spekakularny jeśli chodzi o moc maksymalną, ale najważniejsze, że jest całkiem ładny (no mniej płaski moment, ale o tym zaraz). No i w żadnym zakresie, poza samym dołem poniżej 1700 obr/min. nowy wykres nie jest gorszy niż stary.

Jednak sam "pan z hamowni" powiedział, że wynik na niskich obrotach jest świetny. Wiedziałem, że to było tyłkiem czuć, ale nie wiedziałem że aż tak. Przez to też lepiej zarzuca tyłkiem przy ruszaniu 😉.

To jest co prawda "tylko" 18 Nm, co w sumie w małym wolnossaku bez żadnych modyfikacji i tak jest wynikiem znośnym, ale zakres tego i to, że ten moment jest przy 3500 obr/min większy o jakieś 23 Nm jest bardzo fajne.

Dzięki pomiarowi widzę też doskonale, że wysterowanie zmienej fazy zmniejszam za wcześnie i jest mocny spadek. Tam po prostu muszę VVT jeszcze dłużej pociągnąć w większym procencie. No i poprawić tam dawkę paliwa wtedy, bo na pewno się zmieni.

Moc maksymalna to teraz tylko 140 KM (+7KM względem serii). Pan mi powiedział, że tam mu się na kompie wydawało za bogato na górze i może mieć rację (mam logi więc sobie zobaczę). Dodatkowo też istnieje szansa, że 1-2 stopnie zapłonu powyżej 6000 obr/min jeszcze by dały radę.

No ale i tak jestem bardzo zadowolony z efektu, zwłaszcza, że stroiłem w 100% samodzielnie pierwszy raz w życiu 🙂. I wyszło nie gorzej, a nawet sporo lepiej niż seria, a ja umiem coraz więcej. No i satysfakcja wystrojenia tego samemu też bardzo duża 🙂



Tutaj pomiar serii i obecny. Mody to poza Speeduino i strojeniem to sportowy katalizator Euro 3, zrobienie obudowy do dolotu i duperele jak nowe poduszki silnika - można w temacie ze stopki zobaczyć.
MiataWykres.jpg
MiataWykres.jpg (746.5 KiB) Przejrzano 1081 razy
Także dostroić górę, regulować dalej mniejsze obciążenia, by paliła ciut mniej i do przodu 😁.
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
ODPOWIEDZ