1.8 vs 2.0 vs 2.3 vs 2.5 w NC
ktory lepszy, do czego i dlaczego?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
To nie jest do końca prawda, ale...
@_Pit - jak masz FB to wbij się na MC Drivera - tam spotkasz ludzi, którzy latają nie tylko po MC, ale i innych imprezach.
Robią wyniki, zawstydzają droższe fury i frustrują przednionapędówki
Ewentualnie na forum też masz podgrupę.
@_Pit - jak masz FB to wbij się na MC Drivera - tam spotkasz ludzi, którzy latają nie tylko po MC, ale i innych imprezach.
Robią wyniki, zawstydzają droższe fury i frustrują przednionapędówki
Ewentualnie na forum też masz podgrupę.
Głównie o to mi chodzi. Po całym życiu jeżdżenia FWD, stwierdziłem że pora na coś na czym będę mógł poćwiczyć skilla RWD, coś czym będę mógł pojechać naprawdę na granicy, bo to daje realny fun. Co mi po aucie które będzie miało 400 czy 500 koni i będzie niedopasowane do naszych torów które są w większości małe, a i na ten moment nie czuję, że bym dał radę wykorzystać taką moc i w zakrętach jechać nim na maksa. Nawet na Poznaniu czy Silesii oczywiście fajnie wklepać na prostej gaz w podłogę w takim aucie, ale potem przychodzi zakręt i jazda na 60% możliwości auta, bo więcej strach, i tak do kolejnej prostej i znowu gaz w podłogę - to nie dla mnie. Do tego koszty użytkowania takiego potworka też będą skutecznie zniechęcały do częstego jeżdżenia. Za te pieniądze które trzeba wyłożyć na ładne MX5 i jeszcze w dodatku zmodzenie go, można oczywiście mieć lekkiego Civica k20/k24 który by był autem do wygrywania, tylko że nie interesuje mnie ta ścieżka. Chcę się realnie wyszkolić na takim "słabszym" aucie RWD, chcę przejść przez całe szkolenie "Porsche Track Experience" i jak kiedyś mi będzie dane wsiąść do wymarzonego 911 GT3 to chciałbym wiedzieć co robię. No i ogólnie chciałbym być lepszym kierowcą na torze, a nie tylko żeby mi się wydawało że umiem jeździć.solidmarian pisze: ↑21 wrz 2021, 7:15Prawda jest taka, że poza specjalnymi klasami w miata challenge na innych ogólnych track dayach, time atackach, superoesach, itp. mazda nie jest konkurencyjna i nie powalczysz o nic więcej jak fun z jazdy i umiejętności.
Arvi, dzięki za cynk, sprawdzę. Słabsze auto + świetny kierowca to zdecydowanie coś co mnie jara i myślę że taka kombinacja pozwala zdobyć realnego skilla i potem można się przesiąść na coś mocniejszego. Jak stwierdzę, że już serio nic nie mogę wycisnąć z 200 koni w MX5 to wtedy kompresor i dalej nauka.
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Zdecydowanie idealnie wybrałeś furę ... i dość szybko można się przekonać, że - oczywiście zależy od obiektu - często można czasówką zawstydzić o wiele potężniejsze samochody, bo te sporo potrafią tracić na zakrętach.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Wypożycz SPEC miatę NC i zobacz czy to dla Ciebie
Dobry pomysł myślałem o tym i jeżeli w miarę szybko nie kupię swojej NC to z pewnością będę chętny, żeby chociaż raz wynająć i zobaczyć jak jeździ takie auto jakie sam bym chciał zbudować.
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Nie doczytałem - myślałem, że już masz eMiXa.
Wynajęcie Miaty od kogoś z chłopaków to zdecydowanie najlepszy - i najtańszy - sposób na zweryfikowanie swoich oczekiwań.
Wynajęcie Miaty od kogoś z chłopaków to zdecydowanie najlepszy - i najtańszy - sposób na zweryfikowanie swoich oczekiwań.
_Pit nie zebym odradzal rwd ale to nie jest tak dokladnie ze w fwd nie walczysz z autem w poslizgu i ze jest nudno i wciskasz gaz tylko na prostych, a juz nie ejst prawda ze fwd jest wolniejsze.
https://www.youtube.com/watch?v=PXsv6ap ... Centrum.pl
rwd na pewno jest bardziej angazujace na wyjsciu z zakretow za to dobre fwd jest bardziej angazujace na wejsciu w zakrety bo chetniej na dohamowaniach do zakretow chce sie rotowac.
wiec co kto lubi. civicy i meganki to mega skuteczne zabawki torowe. obecne 20 letnie civicy robia po 1m43s na poznaniu
https://www.youtube.com/watch?v=HOt6mYG ... rcinSikora
i sa to czasy lepsze niz najlepsza mx5 sluby ktora jest ostro dokoksowana ponad 320 koni z tego co kojarze
https://www.facebook.com/profile.php?id=1814423318
wiec nie gloryfikowalbym napedu na tyl jako takiego. jest to inne rozwiazanie niz fwd wymagajace innej rpacy za kiera ale to wszystko. tu i tu idzie kupic fajne auta dajace mega duzo banana na ryju i sie szkolic.
https://rallyandrace.pl/iii-runda-pucha ... -i-wyniki/
https://rajd.internetowy.pl/results/109
https://www.youtube.com/watch?v=PXsv6ap ... Centrum.pl
rwd na pewno jest bardziej angazujace na wyjsciu z zakretow za to dobre fwd jest bardziej angazujace na wejsciu w zakrety bo chetniej na dohamowaniach do zakretow chce sie rotowac.
wiec co kto lubi. civicy i meganki to mega skuteczne zabawki torowe. obecne 20 letnie civicy robia po 1m43s na poznaniu
https://www.youtube.com/watch?v=HOt6mYG ... rcinSikora
i sa to czasy lepsze niz najlepsza mx5 sluby ktora jest ostro dokoksowana ponad 320 koni z tego co kojarze
https://www.facebook.com/profile.php?id=1814423318
wiec nie gloryfikowalbym napedu na tyl jako takiego. jest to inne rozwiazanie niz fwd wymagajace innej rpacy za kiera ale to wszystko. tu i tu idzie kupic fajne auta dajace mega duzo banana na ryju i sie szkolic.
https://rallyandrace.pl/iii-runda-pucha ... -i-wyniki/
https://rajd.internetowy.pl/results/109
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo, dzięki za posta. Oczywiście się zgadzam, wiem że Honda byłaby tutaj prawdopodobnie najszybsza i najlepsza w takim budżecie około 50-60k. Za te pieniądze można by było przygotować leciutkiego 6gena k20 który będzie dużo dużo szybszy niż 200 konne MX5. Miałem kiedyś około 190 koni w wyprutej budzie 6gena, ze szperą i wiem jak to potrafi się wklejać w zakręty. Nie przypadkowo miałem wcześniej dwa całkiem żwawe Civice a teraz mam trzeciego, gdzie za jakiś czas pewnie będzie 400 koni zrobione (typowe daily, nie używam go na torze). To są wspaniałe auta i fun z jeżdżenia FWD w hondzie jest duży i gdyby mi zależało na wynikach to zdecydowanie bym poszedł w tą stronę co napisałeś.
Jednak nie chcę czwartej Hondy i na torówkę chce poznać trochę inny świat. Nie zależy mi zupełnie na wynikach i pucharach, chcę mieć fun z jazdy w postaci stawiania boków i bronienia się od nich chcąc szybko pojechać no i dużo nauki tak jak pisałem, bardzo odległym marzeniem jest mieć kiedyś 911 GT3 i chciałbym nie być wtedy kolejnym bananowym kierowcą takiego auta, tylko człowiekiem który pojedzie nim na Nurba i będzie leciał wiedząc co robi i przy tym nie będzie najwolniejszą 911 na torze, hehe.
Za jakiś czas się odezwę do chłopaków z miata challenge i spróbuję tam faktycznie wynająć auto na jedną rundę.
Jednak nie chcę czwartej Hondy i na torówkę chce poznać trochę inny świat. Nie zależy mi zupełnie na wynikach i pucharach, chcę mieć fun z jazdy w postaci stawiania boków i bronienia się od nich chcąc szybko pojechać no i dużo nauki tak jak pisałem, bardzo odległym marzeniem jest mieć kiedyś 911 GT3 i chciałbym nie być wtedy kolejnym bananowym kierowcą takiego auta, tylko człowiekiem który pojedzie nim na Nurba i będzie leciał wiedząc co robi i przy tym nie będzie najwolniejszą 911 na torze, hehe.
Za jakiś czas się odezwę do chłopaków z miata challenge i spróbuję tam faktycznie wynająć auto na jedną rundę.
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
To Ciebie zainteresuje
https://m.youtube.com/watch?v=wOKO-PqRJp4
https://m.youtube.com/watch?v=wOKO-PqRJp4
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Niesamowicie lekkie auto, z tego co pamiętam około 750kg (szok) świetny driver i to robi swoje, znam z innego forum to auto. Ale nawet patrząc na czasy, to GT3 z ogarniętym driverem powinno chyba jeździć kilka sekund szybciej jedno kółko.
Trzeba pamiętać, że GT3 to jest maszyna, którą można pojechać sobie z partnerką w Alpy, do Monaco, a potem wbić się na tor i robić świetne czasy, a przy tym jest to klasyczne i mega trzymające wartość 911. Myślę, że ciężko to porównywać do wyprutego i odelżonego do granic możliwości Civic 4gen którego trzeba transportować na lawecie, jakkolwiek by on szybki nie był. To są auta z trochę innych światów, o innym zastosowaniu, praktyczności i kultowości.
Ale to nie temat o GT3 swoją drogą. Marzenia zostawiam na potem. Teraz na tapecie tematy z MX5.
Trzeba pamiętać, że GT3 to jest maszyna, którą można pojechać sobie z partnerką w Alpy, do Monaco, a potem wbić się na tor i robić świetne czasy, a przy tym jest to klasyczne i mega trzymające wartość 911. Myślę, że ciężko to porównywać do wyprutego i odelżonego do granic możliwości Civic 4gen którego trzeba transportować na lawecie, jakkolwiek by on szybki nie był. To są auta z trochę innych światów, o innym zastosowaniu, praktyczności i kultowości.
Ale to nie temat o GT3 swoją drogą. Marzenia zostawiam na potem. Teraz na tapecie tematy z MX5.
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
No jak kogoś stać na utrzymanie Porsche jasne można jechać do monaco. Mnie nie stać by było by co jakiś czas wymieniać tarczy i klocki za 50tys zł czy inne rzeczy w innych autach za śmieszne 100-200zl a w Porsche za 20-30tys zł. No ale kto bogatemu zabroni. Nie chciałbym Porsche nawet za darmo no chyba że z mechanikiem w cenie i dostępem do darmowych części.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
To tylko wynika z braku wiedzy i umiejętności mechaników, dla niektórych to poprostu czarna magia taki swap
[/quote]
Tak się składa że też jestem na tym forum bo też posiadam mx5 co do wiedzy to jak ja robiłem mx5 to ty na dywan się wspinałeś ,a krytykowanie kogoś na podstawie pisania z kimś bo zapomniałeś sprawdzić /dolać olej jest mega słabe a pojęcie o robocie masz takie że połowa forum ciągnie z Ciebie łacha z szlifowaniem zacisków . Dobra rada najpierw się robi hamulce a nie od dupy strony robić moc bez zawieszenia, hamulcy ,szpery ps to może klepy by nie było
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
@_Pit_ Kiedyś w Poznaniu instruktor pokusił się o porównanie MX5 do Porsche. Oczywiscie MX dużo słabsze i wolniejsze ale styl i technika prowadzenia, tor jazdy są bardzo zbliżone. Punkty hamowania są za to dalece różne Dobry plan!
Pozdrawiam, Danillo
Arvi, dzięki za te filmy. Genialnie jeżdżą te Miaty z odpowiednio wyszkolonym kierownikiem. Nie potrzebuję dalszego przekonywania, już od początku wiem co chcę tylko kwestia była jakie mody robić, tutaj już też powoli mi się klaruje.
Danillo, o, to spoko, cieszy mnie to, że ktoś tak powiedział. Tak sobie właśnie kombinuję, że może kiedyś kiedyś jak będzie mi dane spełnić marzenie, to takie kilka lat spędzone za kółkiem MX5 na różnego rodzaju torach będzie wtedy procentować.
Danillo, o, to spoko, cieszy mnie to, że ktoś tak powiedział. Tak sobie właśnie kombinuję, że może kiedyś kiedyś jak będzie mi dane spełnić marzenie, to takie kilka lat spędzone za kółkiem MX5 na różnego rodzaju torach będzie wtedy procentować.
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Po primo nie napisałem, że nie masz doświadczenia w robieniu mx5, a założę się o butelkę dobrego trunku, że robisz i dużo mocniejsze, ciekawsze i bardziej wymagające od strony mechanicznej samochody, także nie wiem do czego bijesz. Secundo - nic nie szlifowałem, zapytałem pół żartem pół serio, samemu zaznaczając że pytanie jest z kategorii druciarstwo i wcale tego nie zrobiłem, a problemów z hamulcami żadnych nie mam, hamują jak należy. Oleju też nie zapomniałem sprawdzić ani dolać. Oczywiście ty wiesz lepiej czy coś robiłem z zawieszeniem i jaki miałem poziom oleju w świetnej jednostce 1.8, która jest ikoną bezawaryjności i padła tylko u mnie, cała reszta forum unika 1.8 jak ognia albo swapuje je na 2.0 i 2.5 jedynie dla sportu Zresztą - nawet zakładając, że zapomniałbym dolać oleju co nie miało miejsca - co to ma do tego, że śmieszy mnie to, że odradzasz 2.5, z powodu bo tak - w USA, UK a w ostatnich latach i u nas to chyba najpopularniejszy mod w tym samochodzie pozwalający relatywnie tanio zwiększyć moc i niezawodność a od ciebie dowiedziałem się, że silnik jest do dupy chyba, że chcę się często spotykać z mechanikiem, który swapa się podejmie. A wytarczyło głupie "wolne terminy mam za x czasu" czy cokolwiek z sensem. Może zatem zamiast próbować zabłysnąć na tym co ja napisałem tu i tam odbijemy piłeczkę i oświecisz forum dlaczego praktykowany od lat przez znanych z mx5 speców jak topdownmotors, Śluba czy Five swap na 2.5 to tak niepolecany przez ciebie zabieg, bardzo chętnie się tego dowiemy, może uchronisz innych durni mojego pokroju przed tym problematycznym swapem a i wtedy z całym szacunkiem zwrócę honor, przeproszę cię i przyznam, że wydałem połowę wartości na najgorszą przekładkę silnika jaką mogłem zrobić, skoro dysponujesz takimi tajnikamidukat82 pisze: ↑24 wrz 2021, 18:43Tak się składa że też jestem na tym forum bo też posiadam mx5 co do wiedzy to jak ja robiłem mx5 to ty na dywan się wspinałeś ,a krytykowanie kogoś na podstawie pisania z kimś bo zapomniałeś sprawdzić /dolać olej jest mega słabe a pojęcie o robocie masz takie że połowa forum ciągnie z Ciebie łacha z szlifowaniem zacisków . Dobra rada najpierw się robi hamulce a nie od dupy strony robić moc bez zawieszenia, hamulcy ,szpery ps to może klepy by nie byłoZiolko73 pisze: ↑23 lip 2021, 18:03To tylko wynika z braku wiedzy i umiejętności mechaników, dla niektórych to poprostu czarna magia taki swapluki_92_92 pisze: ↑
Pff, mi w Jarson S Motorsport polecanym na forum powiedzieli, że nie zrobią mi swapa na 2.5 z powodu bo nie, bo to gówniany silnik i same problemy z nim są i jak chcę to mogą mi drugie 1.8 włożyć
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
@luki_92_92 ten błyskotliwy i kompletnie nie mający racji kolega chyba myślał, że krytykujesz 1.8 w NB/NA, a nie w NC .
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Przewinął się temat w innym wątku który mnie zaciekawił. A mianowicie.
Ile by można zyskać mocy i momentu w seryjnym 2,5 gdyby zastosować tłoki doprężające ? Ktoś to zrobił już ?
Dobrze rozumiem , że te tłoki "sięgają" wyżej tak ?
Jaki koszt takich tłoków ?
Ile by można zyskać mocy i momentu w seryjnym 2,5 gdyby zastosować tłoki doprężające ? Ktoś to zrobił już ?
Dobrze rozumiem , że te tłoki "sięgają" wyżej tak ?
Jaki koszt takich tłoków ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pomyslow na durateca/mzr jest duuużo, pytanie ile kto ma pieniędzy wazny jest koszt calosci operacji
na miata.net jest np. 2.5 doprezone + walki + dolot z mustanga 2.3 + wydech strojone na E85 i jest obecnie bodaj 233WHP / 264Nm
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 398&page=8
w sasiednim watku
viewtopic.php?f=22&t=34050&view=unread& ... 305#unread
Zemoj podrzucil pomysl uzycia tlokow z silnika GM 2.4
https://dynotronicstuning.3dcartstores. ... _1355.html
na miata.net jest np. 2.5 doprezone + walki + dolot z mustanga 2.3 + wydech strojone na E85 i jest obecnie bodaj 233WHP / 264Nm
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 398&page=8
w sasiednim watku
viewtopic.php?f=22&t=34050&view=unread& ... 305#unread
Zemoj podrzucil pomysl uzycia tlokow z silnika GM 2.4
https://dynotronicstuning.3dcartstores. ... _1355.html
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting