25 lip 2023, 10:49
Potwierdzam u mnie pęknięcie miało miejsce 2 razy. Pierwszym razem w zeszłym roku (czerwiec 2022) i wtedy na środku rurki, spawanie kosztowało mnie ok. 280 zł plus robocizna, plus czynnik. Niestety pękła drugi raz na fabrycznym zgrzewie jak u Irka (lipiec 2023). Ten 2 raz to było wyraźnie słychać w komorze silnika pęknięcie, czynnik ulotnił się bardzo szybko. Pękniecie miało miejsce po zrobieniu ok 700 km w trasie w jeden dzień, temp. zew. 28 stopni. Biorąc pod uwagę koszt i czas spawania, opłaca się jednak kupić nową ori rurkę, plus 2 oringi. ASO wyceniło: 350 zł za sprawdzenie szczelności układu, 450 zł za rurkę z oringami, 700 zł za robociznę, 450 zł za czynnik. Natomiast w LPM przy Warszawskiej w Poznaniu wyszło: 700 zł za robociznę i czynnik, 450 zł za rurkę z oringami z ASO. Na rurkę w ASO czekałem 3 dni, więc wygada na to, że są przygotowani na te akcje. Przy takich okolicznościach wychodzą minusy aut zza wielkiej wody, tzn. nie ma opcji na akcje serwisowe itp. Ciekawe ile rurka teraz wytrzyma.
Pozdrawiam!
była: NA 1.6 1990, NB 1.8 2000, NC 2.0 2008, NA 1.8 1997, NCfl 2.0 2010.
jest: ND 2.0 2018.