1.8 vs 2.0 vs 2.3 vs 2.5 w NC
ktory lepszy, do czego i dlaczego?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Witajcie,
Jako ze powszechnie wiadomo że w NCkach są stosowane silniki z rodziny Mazda MZR-L / Ford Duratec możliwe jest bez większych problemów zamontowanie dowolnego silnika z rodziny.
sprobojmy uporzadkowac nasz stan wiedzy o tych silnikach
1.8 L8 srednica tłoka 83 mm skok 83.1. Jako jedyny w rodzinie nie ma zmiennych faz rozrządu, niewielka moc/moment (126KM/165Nm, w Mazdzie 6 120KM), stosunkowo duże spalanie, spore skłonności zwłaszcza egzemplarzy przedliftowych do brania oleju i później przekręcania panewek.
2.0 LF 87.5 x 83.1mm. Wystepuje w Mazdach 3, 6 i Fordach w wersjach ze zmiennymi fazami rozrządu lub bez. Wersja do MX5 ma największą moc i moment z rodziny LF (przedlift 160KM/188Nm, polift 167KM/190Nm). Egzemplarze przedliftowe miewają skłonności do poboru oleju, zwłaszcza po dużym przebiegu, obracanie panewek także się zdarza. Silniki poliftowe mają zmienione niektóre elementu układu korbowo-tłokowego, dzięki czemu są trwalsze i lepiej znoszą katowanie wysokimi obrotami.
2.3 L3 87.5 x 94mm. Występuje np. w Mazdach 3 i 6 (ok 164KM/195Nm) oraz w Fordach (zwykle słabsze wersje 137-150KM). Wczesne egzemplarze np. z Mazd 6 mają skłonności do poboru oleju podobnie jak w LF i L8
2.5 L5 89 x 100mm. Największa pojemność więc i największy moment (ok 225Nm / 170KM). Stosunkowo niski stopień sprężania 9.7:1 i właściwości seryjnych wałków rozrządu dają dość niskoobrotową charakterystykę. Za to są to generalnie silniki najmłodsze i jest ich sporo na rynku
Jako ze powszechnie wiadomo że w NCkach są stosowane silniki z rodziny Mazda MZR-L / Ford Duratec możliwe jest bez większych problemów zamontowanie dowolnego silnika z rodziny.
sprobojmy uporzadkowac nasz stan wiedzy o tych silnikach
1.8 L8 srednica tłoka 83 mm skok 83.1. Jako jedyny w rodzinie nie ma zmiennych faz rozrządu, niewielka moc/moment (126KM/165Nm, w Mazdzie 6 120KM), stosunkowo duże spalanie, spore skłonności zwłaszcza egzemplarzy przedliftowych do brania oleju i później przekręcania panewek.
2.0 LF 87.5 x 83.1mm. Wystepuje w Mazdach 3, 6 i Fordach w wersjach ze zmiennymi fazami rozrządu lub bez. Wersja do MX5 ma największą moc i moment z rodziny LF (przedlift 160KM/188Nm, polift 167KM/190Nm). Egzemplarze przedliftowe miewają skłonności do poboru oleju, zwłaszcza po dużym przebiegu, obracanie panewek także się zdarza. Silniki poliftowe mają zmienione niektóre elementu układu korbowo-tłokowego, dzięki czemu są trwalsze i lepiej znoszą katowanie wysokimi obrotami.
2.3 L3 87.5 x 94mm. Występuje np. w Mazdach 3 i 6 (ok 164KM/195Nm) oraz w Fordach (zwykle słabsze wersje 137-150KM). Wczesne egzemplarze np. z Mazd 6 mają skłonności do poboru oleju podobnie jak w LF i L8
2.5 L5 89 x 100mm. Największa pojemność więc i największy moment (ok 225Nm / 170KM). Stosunkowo niski stopień sprężania 9.7:1 i właściwości seryjnych wałków rozrządu dają dość niskoobrotową charakterystykę. Za to są to generalnie silniki najmłodsze i jest ich sporo na rynku
Ostatnio zmieniony 12 sty 2022, 20:23 przez Alex, łącznie zmieniany 4 razy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
2.0 LF 87.5 x 83.1mm. Zmienne fazy rozrządu, większa moc i moment. Egzemplarze przedliftowe miewają skłonności do poboru oleju, zwłaszcza po dużym przebiegu.
Moc 160 KM, Moment 188 Nm. (seria)
Wydaje mi się że warto dodać że podczas wyboru Miaty dla kogoś kto nie wie, kupując 1.8 nie dostajemy szpery, Bilstein'ów, skrzyni 6.
Pamietam że przed kupnem NC zastanawiając się czy brać 1.8 i robić swap czy kupić 2.0 i już to mieć na pokładzie chyba bjorm zwrócił mi uwagę że bedę tych klocków szukał, płacił , czekał i przekładał.
Ale jakbym teraz szukał NC to brałbym gotowca po swapie na 2,5. Bo wydaje mi się że teraz już można przebierać w gotowcach, w styczniu gdy kupowałem moją , nie było takiego wyboru.
Moc 160 KM, Moment 188 Nm. (seria)
Wydaje mi się że warto dodać że podczas wyboru Miaty dla kogoś kto nie wie, kupując 1.8 nie dostajemy szpery, Bilstein'ów, skrzyni 6.
Pamietam że przed kupnem NC zastanawiając się czy brać 1.8 i robić swap czy kupić 2.0 i już to mieć na pokładzie chyba bjorm zwrócił mi uwagę że bedę tych klocków szukał, płacił , czekał i przekładał.
Ale jakbym teraz szukał NC to brałbym gotowca po swapie na 2,5. Bo wydaje mi się że teraz już można przebierać w gotowcach, w styczniu gdy kupowałem moją , nie było takiego wyboru.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2021, 23:01 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- pavlacos
- Donator
- Posty: 685
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Coś mało o tym 2.3 …
Z tego co kiedyś czytałem to w USA bardziej popularne z racji dostępności.
@Tomai Zależy jaki egzemplarz kupisz, każdy coś tam dokłada, a był / jest tańszy
Tylko nie zabrnijmy znowu w ślepa uliczkę ze 1.8 to gówno i lepie go łada 2107
Z tego co kiedyś czytałem to w USA bardziej popularne z racji dostępności.
@Tomai Zależy jaki egzemplarz kupisz, każdy coś tam dokłada, a był / jest tańszy
Tylko nie zabrnijmy znowu w ślepa uliczkę ze 1.8 to gówno i lepie go łada 2107
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ja jestem otwarty żeby coś się dowiedzieć na temat 2,3, na razie wiem mniej niż o 2,5, także ponawiam pytanie:
A czy 2,3 też można kupić w takiej kondycji jak 2,5? I ile kosztuje?
Bo 2,5 z Forda Fusion to są często rocznik 2012 , koszt ok. 4 tys, i niewielkie przebiegi, czy można kupić takie same roczniki i przebiegi w przypadku 2,3 ?
pavlacos pamietam jak mi pisałeś że też chcesz szpere... tylko gdzie ją znaleźć
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- pavlacos
- Donator
- Posty: 685
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Poszperam coś może. Raz ze podaż niewielka, to chyba on jeszcze słabszy ?
Tak na szybko:
Mazda
164 hp; 166 PS) at 6000 rpm and 195 N⋅m (144 lb⋅ft) between 4000 and 4500 rpm
Ford
143 hp (107 kW; 145 PS) at 5250 rpm 154 lb⋅ft (209 N⋅m) at 3750
Była nawet wersja turbo, ale to rodzynki.
Fordowskie wersje z reguły słabsze.
Najbardziej porządane i chyba najfajniejszym silnikiem jest 2.0.
Wysoko się kręci, po zmodzeniu wypluwa 180km chyba nawet z haczykiem
2,5 ma największy potencjał (walki czy turbo), ale trochę trzeba dłubnąć. No i grzeje się dość mocno z racji niższej sprawności. Wiec ta chłodnica oleju zalecana.
Offtop:
No tak, czasem coś zerkam i podpytuje bez ciśnienia czy się nie pojawia
Bardziej licze ze cos chłopaki z Bydzi mi wymyśla przy kolejnym modzeniu
Nie narzekam aż tak bardzo na jej brak.
Większość czasu spędzam na dsc, a z tymi oponami jest i tak dobry grip nawet na mokrym ze ciężko ja wyprowadzić z równowagi, a bez szpery jest dziko, a może tak pizdowato jeżdżę
Tak na szybko:
Mazda
164 hp; 166 PS) at 6000 rpm and 195 N⋅m (144 lb⋅ft) between 4000 and 4500 rpm
Ford
143 hp (107 kW; 145 PS) at 5250 rpm 154 lb⋅ft (209 N⋅m) at 3750
Była nawet wersja turbo, ale to rodzynki.
Fordowskie wersje z reguły słabsze.
Najbardziej porządane i chyba najfajniejszym silnikiem jest 2.0.
Wysoko się kręci, po zmodzeniu wypluwa 180km chyba nawet z haczykiem
2,5 ma największy potencjał (walki czy turbo), ale trochę trzeba dłubnąć. No i grzeje się dość mocno z racji niższej sprawności. Wiec ta chłodnica oleju zalecana.
Offtop:
No tak, czasem coś zerkam i podpytuje bez ciśnienia czy się nie pojawia
Bardziej licze ze cos chłopaki z Bydzi mi wymyśla przy kolejnym modzeniu
Nie narzekam aż tak bardzo na jej brak.
Większość czasu spędzam na dsc, a z tymi oponami jest i tak dobry grip nawet na mokrym ze ciężko ja wyprowadzić z równowagi, a bez szpery jest dziko, a może tak pizdowato jeżdżę
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
No ciekawe ile kosztuje te 2,3, ktoś wcześniej pisał że jest bliższe charakterystyką do 2.0. czyli bardziej wiertarka ;
2,3 Turbo ? to czasem to co było w Mazdzie 3....czy 6 ? MPS ? 260 koni ?
Jak Coobcio skończy 2,3 to zobaczymy jak to się zachowuje Może popularne na wyspach ale w Polsce chyba jeszcze nie
Offtop:
Miata bez szpery ???? nieeeeeee
DSC ????? nieeeeee. ( pierwsze co naciskam po przekręceniu stacyjki )
Ale każdy używa Miaty inaczej i szanuje to
2,3 Turbo ? to czasem to co było w Mazdzie 3....czy 6 ? MPS ? 260 koni ?
Jak Coobcio skończy 2,3 to zobaczymy jak to się zachowuje Może popularne na wyspach ale w Polsce chyba jeszcze nie
Offtop:
Miata bez szpery ???? nieeeeeee
DSC ????? nieeeeee. ( pierwsze co naciskam po przekręceniu stacyjki )
Ale każdy używa Miaty inaczej i szanuje to
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Tomai to jest dokładnie to 2.3, tylko w wersji bez turbo - występowało chyba w maździe 6 m.in., mocowo jest odrobinkę słabsze od 2.5 ale charakterystykę ma jak 2.0. Gadam z takim typkiem z holandii, on był zdziwiony tematem 2.5 bo tam jak i w uk raczej bardziej popularne jest 2.3 właśnie.
2.0 LF co ciekawe w pierwszym genie mazdy 6 chyba występowało też bez zmiennych faz, bo dostałem propozycję takiego silnika jak moje 1.8 zdechło
2.0 LF co ciekawe w pierwszym genie mazdy 6 chyba występowało też bez zmiennych faz, bo dostałem propozycję takiego silnika jak moje 1.8 zdechło
- niezalogowany
- Posty: 255
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
W fordach też w większośći te silniki bez zmiennej fazy występują i w większości bagnet oleju idzie omijając blok i głowicę, praktycznie bezpośrednio do michy (przy przekładce trzeba by wiercić sie przez głowicę)
Myślę, że popularność u nas przekładek 2.5 ma ścisły związek z ilością fordów fusion ściaganych ze stanów. Mam wrażenie, że połowa ogłaszanych na allegro mondeo mk5 to fusiony.
Myślę, że popularność u nas przekładek 2.5 ma ścisły związek z ilością fordów fusion ściaganych ze stanów. Mam wrażenie, że połowa ogłaszanych na allegro mondeo mk5 to fusiony.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zupdatowałem pierwszy post, jesli trzeba to jeszcze poprawię
coz, silnik L8 nie błyszczy. Możnaby mu to wybaczyć jako że jest to podstawowy silnik, do spokojnej jazdy wystarcza a cena zakupu jest niska. Moglby jednak mieć lepszą trwałość i ekonomię, tak jednak nie jest. W 2020 gdy mialem L8 w trasie wciągał zwykle 8-9 malo zaleznie czy jechałem wolno czy trochę szybciej, raz uzyskalem 7.2/100. W miescie 10-11L/100. średnie spalanie z 4200km wyszło 9.8/100
Nie bardzo mam przekonanie co do wiertarkowości L3 podobnej jak LF. Silnik ma dłuższy skok tłoka więc katowanie wysokimi obrotami będzie gorzej znosił, bardziej grzał olej. Przynajmniej w teorii.
Z drugiej strony L5 wydaje się być pod tym względem jeszcze gorszy, mimo to jednak chłopaki z US piszą że seria znosi 7500rpm bez problemow, nawet na torze. Wg moich obserwacji L5 pali dużo zwłaszcza w mieście, ciągle mi 13-14L/100 wychodzi. Za to w trasie nie tak źle 8.3-9/100, średnia z 4100km 10.9L/100. Także nie za bardzo wychodzi mi niskoobrotowa charakterystyka. Owszem od dolu wyrywa od razu, dużo mocniej niż 2.0. Ale kręci się też bardzo ładnie do ponad 7000rpm, a mam tylko kolektor od Five, reszta seria. Fakt że nie byłem na hamowni więc może mi sie tylko wydaje ze jet tak super Obstawiam że 180KM jest
to że u nas jest więcej swapow L5 niż L3 może wynikać z tego że takie akurat zostały zpopularyzowane np. przez Guardiana i Five. A także faktu że chyba większa szansa dostać w dobrym pieniądzu i jednocześnie dobrym stanie silnik L5 niż L3.
coz, silnik L8 nie błyszczy. Możnaby mu to wybaczyć jako że jest to podstawowy silnik, do spokojnej jazdy wystarcza a cena zakupu jest niska. Moglby jednak mieć lepszą trwałość i ekonomię, tak jednak nie jest. W 2020 gdy mialem L8 w trasie wciągał zwykle 8-9 malo zaleznie czy jechałem wolno czy trochę szybciej, raz uzyskalem 7.2/100. W miescie 10-11L/100. średnie spalanie z 4200km wyszło 9.8/100
Nie bardzo mam przekonanie co do wiertarkowości L3 podobnej jak LF. Silnik ma dłuższy skok tłoka więc katowanie wysokimi obrotami będzie gorzej znosił, bardziej grzał olej. Przynajmniej w teorii.
Z drugiej strony L5 wydaje się być pod tym względem jeszcze gorszy, mimo to jednak chłopaki z US piszą że seria znosi 7500rpm bez problemow, nawet na torze. Wg moich obserwacji L5 pali dużo zwłaszcza w mieście, ciągle mi 13-14L/100 wychodzi. Za to w trasie nie tak źle 8.3-9/100, średnia z 4100km 10.9L/100. Także nie za bardzo wychodzi mi niskoobrotowa charakterystyka. Owszem od dolu wyrywa od razu, dużo mocniej niż 2.0. Ale kręci się też bardzo ładnie do ponad 7000rpm, a mam tylko kolektor od Five, reszta seria. Fakt że nie byłem na hamowni więc może mi sie tylko wydaje ze jet tak super Obstawiam że 180KM jest
to że u nas jest więcej swapow L5 niż L3 może wynikać z tego że takie akurat zostały zpopularyzowane np. przez Guardiana i Five. A także faktu że chyba większa szansa dostać w dobrym pieniądzu i jednocześnie dobrym stanie silnik L5 niż L3.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2021, 9:27 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- monkahead
- Donator
- Posty: 1402
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie wiedziałem że mam 167KM
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- pavlacos
- Donator
- Posty: 685
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
ktoś kiedyś zakładał do 1.8 kolektor i coś grzebał jak kojarzę wyszło coś około 140KM
była też i propozycja założenia głowicy z 2.0 do 1.8 ale koszt jak swap, zatem ...
nie wiem jak znosi turbo, może to byłaby jakaś opcja dla tej wersji
ale biorąc pod uwagę te problemy olejowo panewkowe, to nie wiem
już to ktoś pisał, że po prostu się użytkuje tak jak ten silnik nie lubi
chociaż z drugiej strony nie znam silnika co nie bierze oleju jak ktoś kręci pod czerwone i lata w górach
mocarz to nie jest, ale do spokojnej jazdy wystarcza
potwierdzam też spalanie, to po prostu było z pupy względem osiągów
akurat jestem po trasce górskiej przed tankowaniem 2.5 to sprawdzę, ale pewnie koło 10-11l będzie
Z tego co ja przeczytałem i usłyszałem w pogawędkach to cała rodzina L ma podobne bolączki (starsze egz)
Słabe pierścienie, katalizatory, panewki, problemy z odmą, więc technicznie wymaga jakiegoś tam większego zainteresowania niż pasek 1.9tdi
Najczęściej występujące we wspomnianym 1.8 z racji małej mocy i pierwszych 2.0 (potem była jakaś rewizja z tego co kojarzę)
offtop:
@tomai: będzie szpera to się wyłączy i pouczy. nie lubię prowadzić eksperymentów na górskich leśnych drogach, ale czasem ofc odłączam
była też i propozycja założenia głowicy z 2.0 do 1.8 ale koszt jak swap, zatem ...
nie wiem jak znosi turbo, może to byłaby jakaś opcja dla tej wersji
ale biorąc pod uwagę te problemy olejowo panewkowe, to nie wiem
już to ktoś pisał, że po prostu się użytkuje tak jak ten silnik nie lubi
chociaż z drugiej strony nie znam silnika co nie bierze oleju jak ktoś kręci pod czerwone i lata w górach
mocarz to nie jest, ale do spokojnej jazdy wystarcza
potwierdzam też spalanie, to po prostu było z pupy względem osiągów
akurat jestem po trasce górskiej przed tankowaniem 2.5 to sprawdzę, ale pewnie koło 10-11l będzie
Z tego co ja przeczytałem i usłyszałem w pogawędkach to cała rodzina L ma podobne bolączki (starsze egz)
Słabe pierścienie, katalizatory, panewki, problemy z odmą, więc technicznie wymaga jakiegoś tam większego zainteresowania niż pasek 1.9tdi
Najczęściej występujące we wspomnianym 1.8 z racji małej mocy i pierwszych 2.0 (potem była jakaś rewizja z tego co kojarzę)
offtop:
@tomai: będzie szpera to się wyłączy i pouczy. nie lubię prowadzić eksperymentów na górskich leśnych drogach, ale czasem ofc odłączam
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Krzych mial kolektor Five + strojenie w L8 i wyszlo nie 140 tylko 134KM z pierwotnych bodaj 124
do silnika L8 mozna wlozyc walki z LFa bez zmiennych faz i to ma prawo cos dać. Może 10KM a może mniej. Podobnie jak wlozenie walkow z NA 1.6/115KM do wersji 90KM (tyle ze tam to bylo proste i tanie, m.in dzieki hydraulicznej regulacji luzu zaworow). Jakby nie bylo wiele momentu raczej nie przybedzie.
zalozenie glowicy ze zmiennymi fazami np. z LFa do L8 okazalo sie okrutna rzezba z tego co slyszalem. A niewiadomo jakiego efektu i tak nie ma co oczekiwac wiec musialby byc naprawde oryginalny klient ktory chcialby zaplacic worek siana akurat za to by mieć najmocniejszy i najbardziej oryginalny wolnossacy silnik L8 jak to możliwe
w przypadku L8 imho jedyna szansa jest doladowanie, pod warunkiem ze egz. zdrowy i oleju nie żre.
do silnika L8 mozna wlozyc walki z LFa bez zmiennych faz i to ma prawo cos dać. Może 10KM a może mniej. Podobnie jak wlozenie walkow z NA 1.6/115KM do wersji 90KM (tyle ze tam to bylo proste i tanie, m.in dzieki hydraulicznej regulacji luzu zaworow). Jakby nie bylo wiele momentu raczej nie przybedzie.
zalozenie glowicy ze zmiennymi fazami np. z LFa do L8 okazalo sie okrutna rzezba z tego co slyszalem. A niewiadomo jakiego efektu i tak nie ma co oczekiwac wiec musialby byc naprawde oryginalny klient ktory chcialby zaplacic worek siana akurat za to by mieć najmocniejszy i najbardziej oryginalny wolnossacy silnik L8 jak to możliwe
w przypadku L8 imho jedyna szansa jest doladowanie, pod warunkiem ze egz. zdrowy i oleju nie żre.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2021, 14:49 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
1.8 paliło mi średnio 8l, 2.5 pod 10l, po skompresowaniu 11,5l, po wymianie otwartego dyfra 4.1 na LSD 3.7 spadlo ponownie w okolice 10l. Czasem udaje się zejść w okolice 9 przy jeździe za miastem ok. 100-120kmh.
Zestawienie dla podobnych warunków, mało miasta
W mieście widać jak szybciej ubywa paliwa nawet po wskazówce poziomu paliwa w baku
Zestawienie dla podobnych warunków, mało miasta
W mieście widać jak szybciej ubywa paliwa nawet po wskazówce poziomu paliwa w baku
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
...i ja dołożę swoje 3 grosze. Między 1.8 a 2.5 jest odczuwalnie ogromna przepaść względem dynamiki, ale w spalaniu takiej różnicy już nie ma bo 1.8 też potrafił łyknąć ok 10 litrów na setkę nie licząc oleju, co w ogólnym rozrachunku jazda 2.5 wychodzi taniej mimo że pali ok 11 w mieście.
Z tym że teraz bardziej kusi żeby depnąć i może z tego względu wychodzi że pali więcej wachy
Na trasie naprawdę nie jest tak żle, wracałem ze zlotu w Cieszynie przez Ustroń, Wisłę, Szczyrk i zachaczyłem po drodze o Międzybrodzie Żywieckie, więc teren górzysty jakby nie patrzeć, łącznie ok 350 km i wyszło średnio 8,5/100km...ale to była jazda typowo krajoznawcza bez szaleństwa.
Co do samego swapu to najwięcej zachodu sprawia kompletowanie gratów, potem już jakoś leci z górki. Trzeba być jednak cierpliwym i mieć jakieś pojęcie o mechanice, bo nie raz rozkręcałem coś od nowa żeby się upewnić czy oby napewno czegoś nie pominąłem lub dobrze ustawiłem- przykład z rozrządem
Drugi raz dla siebie nie wiem czy bym się podjął takiej roboty, może komuś i za odpowiednią kasę bym się skusił. Robocizna od A do Z moim zdaniem 3 tys lekko powinna kosztować.
2 tysie okoliczne warsztaty za samą przekładkę gotowca żądali. No coment
Z tym że teraz bardziej kusi żeby depnąć i może z tego względu wychodzi że pali więcej wachy
Na trasie naprawdę nie jest tak żle, wracałem ze zlotu w Cieszynie przez Ustroń, Wisłę, Szczyrk i zachaczyłem po drodze o Międzybrodzie Żywieckie, więc teren górzysty jakby nie patrzeć, łącznie ok 350 km i wyszło średnio 8,5/100km...ale to była jazda typowo krajoznawcza bez szaleństwa.
Co do samego swapu to najwięcej zachodu sprawia kompletowanie gratów, potem już jakoś leci z górki. Trzeba być jednak cierpliwym i mieć jakieś pojęcie o mechanice, bo nie raz rozkręcałem coś od nowa żeby się upewnić czy oby napewno czegoś nie pominąłem lub dobrze ustawiłem- przykład z rozrządem
Drugi raz dla siebie nie wiem czy bym się podjął takiej roboty, może komuś i za odpowiednią kasę bym się skusił. Robocizna od A do Z moim zdaniem 3 tys lekko powinna kosztować.
2 tysie okoliczne warsztaty za samą przekładkę gotowca żądali. No coment
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Jeśli chodzi o spalanie, to mogę przedstawić swoją sytuację, tym bardziej że chyba będę jedyny ( jak na razie) który opisuje silnik 2.0.
Serią 2,0 jeździłem krótko bo 21 dni... potem remap u Fiva .Ale pamiętam że jechała...tak sobie.
Po zmianach jest wyraźnie żwawiej w stosunku do serii. Nie żeby urywało łeb, ale różnica zauważalna bez problemu.
A więc jazda do pracy 24 km w jedną stronę pod Poznaniem zima - 8,8 L/100 km - 110 -120 km/h.
Jazda do pracy w tych samych warunkach tylko Lato - 8,4 L/100km.
Trasa nad morze - km/h -8,0 L/100km - 120-160 km/h
Serią 2,0 jeździłem krótko bo 21 dni... potem remap u Fiva .Ale pamiętam że jechała...tak sobie.
Po zmianach jest wyraźnie żwawiej w stosunku do serii. Nie żeby urywało łeb, ale różnica zauważalna bez problemu.
A więc jazda do pracy 24 km w jedną stronę pod Poznaniem zima - 8,8 L/100 km - 110 -120 km/h.
Jazda do pracy w tych samych warunkach tylko Lato - 8,4 L/100km.
Trasa nad morze - km/h -8,0 L/100km - 120-160 km/h
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
HP i BHP to jest praktycznie ta sama miara, przelicznik to jeśli dobrze kojarzę jakieś 1.014, czyli 160hp = 162bhp, dalej nie tłumaczy to różnicy w mocy.
Na grupie fb "NC 2.5 club" jest sporo porównań i informacji dlaczego 2.5 jest dość słabym rozwiązaniem dla wysokich obrotów (7500+), prędkości tłoka w przypadku 2.5 kręconych wysoko są na pograniczu tego co seryjne korby i śruby korbowodów potrafią znieść.
Nie bez powodu powstały destroker kity które z 2.5 robią 2.34 albo 2.4 żeby przywrócić silnik do bardziej kwadratowego stosunku. Oczywiście, obroty aż tak nie mają znaczenia w przypadku doładowanych samochodów, natomiast robienie bardzo mocnego N/A z 2.5 jest ciężkie i paradoksalnie z 2.3 jest prościej.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dlatego do 2.5 dobry jest kompresor kit, bo tam i tak max. bezpieczne obroty to 6500 (cosworth) - zgodnie z tym co podaje producent. Dobra opcja do jazdy ulicznej i wyścigów spod świateł. Można niejedną fabię TDI objechać...w końcu
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
imho jak sie ma temat opanowany, czesci skompletowane i skupiamy na na tym co robimy to powinno pojsc sprawnie. Za pierwszym razem wiadomo ze jest inaczej i ze czasem wychodza rzeczy ktorych nie przewidzielismy. Pamietam jak kiedys z Lucas_Z wymienialismy rozrzd w NB 1.6 ...Ziolko73 pisze: ↑21 lip 2021, 23:18Co do samego swapu to najwięcej zachodu sprawia kompletowanie gratów, potem już jakoś leci z górki. Trzeba być jednak cierpliwym i mieć jakieś pojęcie o mechanice, bo nie raz rozkręcałem coś od nowa żeby się upewnić czy oby napewno czegoś nie pominąłem lub dobrze ustawiłem - przykład z rozrządem
Drugi raz dla siebie nie wiem czy bym się podjął takiej roboty, może komuś i za odpowiednią kasę bym się skusił.
BTW, w USA twierdza ze w 1 dzien da sie zrobic swap https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 432/page1/
w PL wiadomo: "nic sie nie opłaca"
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Pff, mi w Jarson S Motorsport polecanym na forum powiedzieli, że nie zrobią mi swapa na 2.5 z powodu bo nie, bo to gówniany silnik i same problemy z nim są i jak chcę to mogą mi drugie 1.8 włożyćZiolko73 pisze: ↑Robocizna od A do Z moim zdaniem 3 tys lekko powinna kosztować.
2 tysie okoliczne warsztaty za samą przekładkę gotowca żądali. No coment
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
[quote=luki_92_92 post_id=542411
Pff, mi w Jarson S Motorsport polecanym na forum powiedzieli, że nie zrobią mi swapa na 2.5 z powodu bo nie, bo to gówniany silnik i same problemy z nim są i jak chcę to mogą mi drugie 1.8 włożyć
[/quote]
To tylko wynika z braku wiedzy i umiejętności mechaników, dla niektórych to poprostu czarna magia taki swap
Pff, mi w Jarson S Motorsport polecanym na forum powiedzieli, że nie zrobią mi swapa na 2.5 z powodu bo nie, bo to gówniany silnik i same problemy z nim są i jak chcę to mogą mi drugie 1.8 włożyć
[/quote]
To tylko wynika z braku wiedzy i umiejętności mechaników, dla niektórych to poprostu czarna magia taki swap
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
A co z budową auta typowo na tor? Interesuje mnie głównie rywalizacja w miata challenge, ale niekoniecznie, pewnie sporo jazdy po naszych różnych małych torach w Polsce i rywalizacji z innymi autami. Chciałbym zbudować MX5 NC które będzie dawało radość i pozwalało na jazdę na granicy. Jestem hondziarzem i dopiero się oswajam ze światem MX5, więc przepraszam, jeżeli pytam o jakieś oczywistości. Forum już sporo czytałem.
Auto głównie na tor, rzadko kiedy będzie wyjeżdżać na ulicę, ale fajnie gdybym mógł dojechać na kołach na tor. Zależy mi na polifcie NC, bo takie mi się najbardziej podobają.
-w przypadku 2.0 myślę o jakimś standardowym bolt-on silnika pod te 200 koni N/A, to chyba jeszcze z tego co czytam nie będą jakieś kosmiczne koszty. Ogólnie lubię charakterystykę N/A na torze, miałem wcześniej civica 6 gena ze swapem na B18C4, miałem EP3 TypeR, pasuje mi N/A. Wolałbym nie robić auta-projektu, które będzie głównie stało, nie chcę się bawić w swapy na 2.5 itp.. jedno o czym jeszcze myślę to kompresor, też powinien się dobrze sprawdzać na torze i dalej pozostawić auto w charakterystyce troszkę jakby N/A aczkolwiek z większym "ciosem".
Bardziej niż nad piecem wolałbym się skupić na zawiasie, heblach i szlifowaniu umiejętności, dlatego interesuje mnie coś co można z silnikiem zrobić "szybko i bezboleśnie".
Taki projekt 200hp jakich potrzebuje modów?
-kolektor wydechowy
-wydech
-dolot
-strojenie
...coś jeszcze? Czy tu już trzeba by było ostre wałki wstawiać?
Auto głównie na tor, rzadko kiedy będzie wyjeżdżać na ulicę, ale fajnie gdybym mógł dojechać na kołach na tor. Zależy mi na polifcie NC, bo takie mi się najbardziej podobają.
-w przypadku 2.0 myślę o jakimś standardowym bolt-on silnika pod te 200 koni N/A, to chyba jeszcze z tego co czytam nie będą jakieś kosmiczne koszty. Ogólnie lubię charakterystykę N/A na torze, miałem wcześniej civica 6 gena ze swapem na B18C4, miałem EP3 TypeR, pasuje mi N/A. Wolałbym nie robić auta-projektu, które będzie głównie stało, nie chcę się bawić w swapy na 2.5 itp.. jedno o czym jeszcze myślę to kompresor, też powinien się dobrze sprawdzać na torze i dalej pozostawić auto w charakterystyce troszkę jakby N/A aczkolwiek z większym "ciosem".
Bardziej niż nad piecem wolałbym się skupić na zawiasie, heblach i szlifowaniu umiejętności, dlatego interesuje mnie coś co można z silnikiem zrobić "szybko i bezboleśnie".
Taki projekt 200hp jakich potrzebuje modów?
-kolektor wydechowy
-wydech
-dolot
-strojenie
...coś jeszcze? Czy tu już trzeba by było ostre wałki wstawiać?
Zeby przekroczyc 200hp to musisz walki wrzucic.
Do tego kolektor bez kata, custom 2 kat, wydech niewazne, strojenie tez mus. Czyli jakies
2k + 0,5k + 1k + 2,5k walki = 6,0k + robocizna
Do tego kolektor bez kata, custom 2 kat, wydech niewazne, strojenie tez mus. Czyli jakies
2k + 0,5k + 1k + 2,5k walki = 6,0k + robocizna
No i pięknie, dzięki za odpowiedź. Czy jeżeli otworzę silnik i wrzucę CatCamsy (czy jakieś inne wałki), to potem przy ewentualnej zmianie kierunku i pójściu w doładowanie kompresorem, te wałki trzeba by było wyjmować? Pewnie tak?
Z osób które ogarniają (i mają czas zająć się takim skromnym projektem) to do kogo najlepiej uderzać?
Five? Dr Kokon? W Gdańsku mam blisko SeaSide Miata, ale nie sądzę aby strojenie też zrobili.
Z osób które ogarniają (i mają czas zająć się takim skromnym projektem) to do kogo najlepiej uderzać?
Five? Dr Kokon? W Gdańsku mam blisko SeaSide Miata, ale nie sądzę aby strojenie też zrobili.
Było: 97' Honda Civic EJ9 + B18C4 swap
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Było: 02' Honda Civic EP3 TypeR
Jest: 21' Honda Civic FK8 TypeR GT
Walki zostawiasz, dlaczego mialbys wyciagac. Mi wlasnie ich brakuje w setupie z kompresorem i widac po wykresie ze bardzo by tam sie przydaly.
Ja jezdzilem do Five'a i polecam. O reszcie sie nie wypowiadam bo nie korzystalem tam z uslug.
Ja jezdzilem do Five'a i polecam. O reszcie sie nie wypowiadam bo nie korzystalem tam z uslug.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Prawda jest taka, że poza specjalnymi klasami w miata challenge na innych ogólnych track dayach, time atackach, superoesach, itp. mazda nie jest konkurencyjna i nie powalczysz o nic więcej jak fun z jazdy i umiejętności._Pit pisze: ↑20 wrz 2021, 14:04A co z budową auta typowo na tor? Interesuje mnie głównie rywalizacja w miata challenge, ale niekoniecznie, pewnie sporo jazdy po naszych różnych małych torach w Polsce i rywalizacji z innymi autami. Chciałbym zbudować MX5 NC które będzie dawało radość i pozwalało na jazdę na granicy. Jestem hondziarzem i dopiero się oswajam ze światem MX5, więc przepraszam, jeżeli pytam o jakieś oczywistości. Forum już sporo czytałem.