Blaszki do obniżenia foteli od Jass Performance
Doznania
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Chciałem się podzielić doznaniami z fotela z tym obniżeniem.
Wsiadłem do jednej 1.8 NC i pomyślałem, ''co tu sie stało z fotelem?''. Serio, pozycja jak w kubełku. Przód siedziska wysoko. Głowa zauważalnie niżej w mojej obniżonej już NC z płaskimi blaszkami. Zaglądam z tyłu a tu blaszki obniżające ale dwupoziomowe, później poszukałem na google i się okazało że Jass takie robi. Ogólnie dla mnie to cudo pozycja za kierownicą. O niebo lepsza niż OEM i zauważalnie lepsza niż płaskie blaszki obniżające. Dupsko leci tak nisko, że podejrzewam że to może być za nisko dla kogoś kto mierzy mniej niż 170cm wzrostu. Cena powala i dziwi mnie, że w PL jeszcze nikt tego nie ogarnął taniej Spoko, że mają nawet wersje dla foteli z regulacją wysokości. Inna sprawa to też czas realizacji, od momentu płatności minęło 4 dni kiedy paczka była juz pod polskim adresem (idzie z Bułgarii).
https://www.jassperformance.com/shop/mx ... adjustable
Wsiadłem do jednej 1.8 NC i pomyślałem, ''co tu sie stało z fotelem?''. Serio, pozycja jak w kubełku. Przód siedziska wysoko. Głowa zauważalnie niżej w mojej obniżonej już NC z płaskimi blaszkami. Zaglądam z tyłu a tu blaszki obniżające ale dwupoziomowe, później poszukałem na google i się okazało że Jass takie robi. Ogólnie dla mnie to cudo pozycja za kierownicą. O niebo lepsza niż OEM i zauważalnie lepsza niż płaskie blaszki obniżające. Dupsko leci tak nisko, że podejrzewam że to może być za nisko dla kogoś kto mierzy mniej niż 170cm wzrostu. Cena powala i dziwi mnie, że w PL jeszcze nikt tego nie ogarnął taniej Spoko, że mają nawet wersje dla foteli z regulacją wysokości. Inna sprawa to też czas realizacji, od momentu płatności minęło 4 dni kiedy paczka była juz pod polskim adresem (idzie z Bułgarii).
https://www.jassperformance.com/shop/mx ... adjustable
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
z tego co widac maja 2 opcje dla foteli bez regulacji (obnizenie 1" albo 2,5") oraz 1 opcje dla foteli z regulacja wysokosci (obnizenie o 1.5"). Tanio owszem nie jest, ale szybka dostawa za to
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Produkt bardzo prosty technicznie, wiec pewnie wystarczyc pomierzyc go troche i mozna robic troche taniej. Ja zamowilem do auta z regulacja obnizenia wiec jak ktos zainteresowany to mozna to pomierzyc. 2,5'' wydawalo sie niemal na granicy komfortu dla wysokosci pod kolanami, nawet jak dla mnie kto uwielbia wysoko przednie siedzisko. Ale za to naprawde, pozycja i usadzenie dupska jak w wyrobionym fotelu salonowym
- monkahead
- Donator
- Posty: 1398
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Trzeba było pomierzyć i zrobić rysunek techniczny przed montażem, to by się uruchomiło produkcję w PL
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Ja tego nie montowalem, to juz bylo w aucie ktore mialem na chwile w garazu.
Bede miec za to blaszki do pomierzenia, wersja dla foteli z regulacja siedziska. Te mozna pomierzyc. Komu mam je przeslac na skany?
Bede miec za to blaszki do pomierzenia, wersja dla foteli z regulacja siedziska. Te mozna pomierzyc. Komu mam je przeslac na skany?
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Ja z chęcią je "opracuję", z resztą poszło już PW
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Też byłbym chętnym pasożytem na taki wynalazek.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- monkahead
- Donator
- Posty: 1398
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
OK, to wyjaśnia tą rdzę na zdjęciach
Ich kształt jest na tyle prosty, że pewnie szybciej by było zaprojektować je w CADzie. U mnie jest raczej tak: fotel kierowcy regulowany (na wysokość), fotel pasażera nie >> czyli potrzebne 2 różne komplety, bo nie chciałbym żeby mi jeden fotel tak wysoko wystawał nad drugi
Regulowane: Nieregulowane:
- Załączniki
-
- 1 inch installed-600x600.jpg (31.19 KiB) Przejrzano 2114 razy
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
To chyba w Bułgarii jest produkowane.
Moim zdaniem to powinniśmy zrobić zrzutkę na ten drugi komplet i oba podzielić na ilość zainteresowanych - będzie kompletnie i "sprawiedliwie".
Moim zdaniem to powinniśmy zrobić zrzutkę na ten drugi komplet i oba podzielić na ilość zainteresowanych - będzie kompletnie i "sprawiedliwie".
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Oczywiście, bez mrugnięcia okiemGieras pisze: ↑23 lip 2021, 18:08Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1398
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
W 2013-14 jeździłem do centrum R&D Jaguar Land Rover w Gaydon, UK. Ku memu ogromnemu zaskoczeniu, w środku wielkiego biurowca widziałem na korytarzu rozłożone do ostatniej śrubki Ferrari, BMW serii 5, itd. Zapytałem co robią? Benchmark konkurencji odpowiedzieli, mierzą większość części, sprawdzają, analizują, porównują.Gieras pisze:Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
My też robimy benchmark, nic nie kradniemy. Patentu na to chyba nie ma, przynajmniej producent nic nie wspomina o tym na swojej stronie.
I jeszcze jedno, firma sprzedaje kawałek blaszki w funtach (około 70£) ale produkuje ją w Bułgarii, gdzie koszt wyprodukowania takiego zestawu to 50zł... Ta kapitalistyczna chęć zarobienia kosztem taniej bułgarskiej siły roboczej Cię nie oburza?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Tego nawet nie trzeba kopiować tylko mieć CAD i kolegę spawacza. Oceniam, że wzór robi się cienką blachą wyrabiając z grubsza kształt dociskiem fotela, mierzy długości, wprowadza do CAD, wycina i spawa. Może nie wyjdzie tak idealnie jak tutaj, ale będzie grało.
monkahead - zerknąłem u siebie na stelaż fotela pasażera w zestawie z regulowanym wysokości kierowcy i moim zdaniem ma on szyny na zwór, także do niego też tylko blaszki do fotela z regulacją. Zerknij dobrze u siebie i daj znać co widzisz
monkahead - zerknąłem u siebie na stelaż fotela pasażera w zestawie z regulowanym wysokości kierowcy i moim zdaniem ma on szyny na zwór, także do niego też tylko blaszki do fotela z regulacją. Zerknij dobrze u siebie i daj znać co widzisz
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Myśle, ze miejsce produkcji nie ma znaczenia. Ktoś włożył wysiłek intelektualny i czas, aby opracować ten produkt, a ty chcesz to po prostu ukraść. Zapewne dla każdej innej kradzieży tez znalazłbyś jakieś usprawiedliwienie, aby zagłuszyć wyrzuty sumienia. Gry komputerowe były pewnie za drogie na kieszeń polskiego nastolatka, wiec uzasadnione było kupienie pirata na giełdzie komputerowej, bilet do kina to zdzierstwo wiec lepiej skorzystać z chomika, a wcześniej w szkole źli nauczyciele zbyt wymagający wiec od czego są koledzy, od których można spisać rozwiązania zadań.monkahead pisze: ↑24 lip 2021, 7:04W 2013-14 jeździłem do centrum R&D Jaguar Land Rover w Gaydon, UK. Ku memu ogromnemu zaskoczeniu, w środku wielkiego biurowca widziałem na korytarzu rozłożone do ostatniej śrubki Ferrari, BMW serii 5, itd. Zapytałem co robią? Benchmark konkurencji odpowiedzieli, mierzą większość części, sprawdzają, analizują, porównują.Gieras pisze:Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
My też robimy benchmark, nic nie kradniemy. Patentu na to chyba nie ma, przynajmniej producent nic nie wspomina o tym na swojej stronie.
I jeszcze jedno, firma sprzedaje kawałek blaszki w funtach (około 70£) ale produkuje ją w Bułgarii, gdzie koszt wyprodukowania takiego zestawu to 50zł... Ta kapitalistyczna chęć zarobienia kosztem taniej bułgarskiej siły roboczej Cię nie oburza?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Sugeruje zamknąć ten temat i offline poddać sie głębszej refleksji.
Ty rozumiem wszystkie custom patenty w NC, najpierw wyszukałes w necie, sprawdziłeś czy nikt już wcześniej takich nie zrobił, a jeśli zrobił to pytałeś o prawa autorskie?
Nasza blaszka nie będzie taka sama, więc będzie nasza.
Nasza blaszka nie będzie taka sama, więc będzie nasza.
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
na tej zasadzie to każda absolutnie krata wzmacniająca podwozie, każda rozpórka kielichów w mx5 jest kradzieżą własności intelektualnej, bo przecież autorzy ściągnęli oryginalne blachy wzmacniające/rozpórki, zerżneli z nich wymiary i zrobili swoje na wzór
projekty/szkice takich rozwiązań za miata.net krążą od lat, jestem przekonany że JP zrobiło to na wzór któregoś z rozwiązań z miata.net. Oni też ukradli? W sumie ktoś z użytkowników mógł zgłosić patent na obniżenie fotela zastępując oryginalne mocowania szyn blaszką obniżającą...
projekty/szkice takich rozwiązań za miata.net krążą od lat, jestem przekonany że JP zrobiło to na wzór któregoś z rozwiązań z miata.net. Oni też ukradli? W sumie ktoś z użytkowników mógł zgłosić patent na obniżenie fotela zastępując oryginalne mocowania szyn blaszką obniżającą...
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Jeżeli nie widzisz różnicy miedzy zrobieniem własnego custom patentu, który przypadkiem będzie taki sam jak coś co już gdzieś na świecie można kupić, a świadomym pozyskaniu tych blaszek z JP i celowym ich skopiowaniem w celu „prawie-seryjnej” produkcji to nie widzę szans na zrozumienie przez Ciebie problemu, na który próbowałem zwrócić uwagę.
Podpowiem Wam, ze można to zrobić jeszcze taniej, otoz kupując w JP można dokonać sprawnie zwrotu w ciągu chyba 30 dni o ile dobrze pamietam,. Nie zadają pytań i bardzo szybko zwracają pieniądze. Tak wiec spokojnie bedziecie mieli czas na skopiowanie blaszek i to za darmo. Pokusa chyba nie do odparcia (-:
- Gieras
- Donator
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Widzę, ze masz to samo podejście co bjorm, wiec moja odpowiedz jest powyżej. Dodam tylko, ze korzystanie z publicznie dostępnych projektów udostępnionych przez autora jest rownież czymś innym niż celowe kopiowanie produktu. Co do projektu JP, to nie jest przypadkiem, ze właściwie tylko oni oferuja blaszki, które w tak fajny sposób obniżają fotel i dodatkowo opracowali wersje dla foteli z regulacja i bez niej. Blaszki, które umożliwiają po ich zdemontowaniu do przywrócenia foteli do stanu seryjnego. Wymagało to zapewne wielu prototypów i wiedzy, a czy maja formalnie patent to pewnie można jakoś sprawdzić. Skoro to takie proste, to skorzystaj z tych rzekomych szkiców i na ich podstawie zrób blaszki, po co bawić sie w kopiowanie gotowego produktu?niezalogowany pisze: ↑24 lip 2021, 12:18na tej zasadzie to każda absolutnie krata wzmacniająca podwozie, każda rozpórka kielichów w mx5 jest kradzieżą własności intelektualnej, bo przecież autorzy ściągnęli oryginalne blachy wzmacniające/rozpórki, zerżneli z nich wymiary i zrobili swoje na wzór
projekty/szkice takich rozwiązań za miata.net krążą od lat, jestem przekonany że JP zrobiło to na wzór któregoś z rozwiązań z miata.net. Oni też ukradli? W sumie ktoś z użytkowników mógł zgłosić patent na obniżenie fotela zastępując oryginalne mocowania szyn blaszką obniżającą...
Wyłączam sie z tej dyskusji, aczkolwiek z dużym rozczarowaniem, gdyż myślałem, ze użytkownicy samochodów klasy MX5 nie bedą sięgać po takie metody w celu zaoszczędzenia kilku złotych, zwłaszcza jak ktoś wydaje kilkanaście tysięcy na swap silnika lub inne modyfikacje wizualne.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1398
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie mierz wszystkich swoją miarą. Darowałbym sobie również ocenę mojej osoby. Idąc takim rozumowaniem, pizzę można jeść wyłącznie w Neapolu.Gieras pisze: Myśle, ze miejsce produkcji nie ma znaczenia. Ktoś włożył wysiłek intelektualny i czas, aby opracować ten produkt, a ty chcesz to po prostu ukraść. Zapewne dla każdej innej kradzieży tez znalazłbyś jakieś usprawiedliwienie, aby zagłuszyć wyrzuty sumienia. Gry komputerowe były pewnie za drogie na kieszeń polskiego nastolatka, wiec uzasadnione było kupienie pirata na giełdzie komputerowej, bilet do kina to zdzierstwo wiec lepiej skorzystać z chomika, a wcześniej w szkole źli nauczyciele zbyt wymagający wiec od czego są koledzy, od których można spisać rozwiązania zadań.
Sugeruje zamknąć ten temat i offline poddać sie głębszej refleksji.
I tutaj jest granica między wzorowaniem się na czymś, a zwykłym cwaniactwem. W sumie Ty ten pomysł zasugerowałeś, więc...Gieras pisze:Podpowiem Wam, ze można to zrobić jeszcze taniej, otoz kupując w JP można dokonać sprawnie zwrotu w ciągu chyba 30 dni o ile dobrze pamietam,. Nie zadają pytań i bardzo szybko zwracają pieniądze. Tak wiec spokojnie bedziecie mieli czas na skopiowanie blaszek i to za darmo. Pokusa chyba nie do odparcia (-:
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Reakcja kolegi jest emocjonalna, pewnie wynika z wykonywanego zawodu(?), w każdym razie tak działa biznes przy niskiej barierze wejścia. Te płytki to nie lot w kosmos, Five dobrze swoje wycenił to i nikomu nie chcę się tego kopiować. Tutaj JP popłynęło z ceną to i chętni się znaleźli.
Żeby nie było, napisałem do nich wcześniej z prośbą o turbo cenę w przypadku zakupu grupowego, czekam na odpowiedź.
Żeby nie było, napisałem do nich wcześniej z prośbą o turbo cenę w przypadku zakupu grupowego, czekam na odpowiedź.
Dobra, specjalnie dla ciebie i dla wpływow JS, postaraja sie koledzy nie robic kopii 1:1. Po prostu uzyjemy zdjecia z mojego 1 postu, policzymy kąty i długości i zrobimy swoją, wzorowaną a nie kalkowaną. WOW! Pójdziemy do nieba!Gieras pisze: ↑24 lip 2021, 12:54Jeżeli nie widzisz różnicy miedzy zrobieniem własnego custom patentu, który przypadkiem będzie taki sam jak coś co już gdzieś na świecie można kupić, a świadomym pozyskaniu tych blaszek z JP i celowym ich skopiowaniem w celu „prawie-seryjnej” produkcji to nie widzę szans na zrozumienie przez Ciebie problemu, na który próbowałem zwrócić uwagę.
Podpowiem Wam, ze można to zrobić jeszcze taniej, otoz kupując w JP można dokonać sprawnie zwrotu w ciągu chyba 30 dni o ile dobrze pamietam,. Nie zadają pytań i bardzo szybko zwracają pieniądze. Tak wiec spokojnie bedziecie mieli czas na skopiowanie blaszek i to za darmo. Pokusa chyba nie do odparcia (-:
- monkahead
- Donator
- Posty: 1398
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cytując producenta: "The installation involves cutting the OEM rails to size and removing small edge of the floor sound deadening."
Faktycznie, plug & play z możliwością przywrócenia stanu fabrycznego
Kurtyna.mutra pisze: Na jakiej zasadzie funkcjonuje rynek nieoryginalnych części zamiennych?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Postanowiłem poprosić o wycięcie kawałków blachy, dziur i za pomocą imadła i młotka, coś tam wyszło.
Ogólnie po paru godzinach cięcia, wiercenia, przymierzania itp, dochodzę do wniosku, że cena Jass jest adekwatna
Jakby ktoś chciał sam robić blaszki to polecam nie robić tylko otworów a podłużne otwory (czerwone ramki na foto) gdzie wejdą śruby. Pozwala to na jakiś margines błędu i łatwiejsze dopasowanie.
Efekt całkiem zadowalający, dupsko niżej i pozycja o wyraźnie przyjemniejsza.
Trzeba pamiętać jednak, że takie mody z siedziskiem to pewne ryzyko z bezpieczeństwem i odpowiedzialnością karną przy ewentualnej sytuacji gdzie ubezpieczyciel zobaczy takie mody.
Ogólnie po paru godzinach cięcia, wiercenia, przymierzania itp, dochodzę do wniosku, że cena Jass jest adekwatna
Jakby ktoś chciał sam robić blaszki to polecam nie robić tylko otworów a podłużne otwory (czerwone ramki na foto) gdzie wejdą śruby. Pozwala to na jakiś margines błędu i łatwiejsze dopasowanie.
Efekt całkiem zadowalający, dupsko niżej i pozycja o wyraźnie przyjemniejsza.
Trzeba pamiętać jednak, że takie mody z siedziskiem to pewne ryzyko z bezpieczeństwem i odpowiedzialnością karną przy ewentualnej sytuacji gdzie ubezpieczyciel zobaczy takie mody.
- Załączniki
-
- jass1.jpg (2.51 MiB) Przejrzano 1843 razy
-
- jass.jpg (3.02 MiB) Przejrzano 1843 razy
- niezalogowany
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Bjorn, do jakiej to wersji robiłeś blaszki?
U mnie w przedlifcie z regulacją wysokości mocowania są asymetryczne
U mnie w przedlifcie z regulacją wysokości mocowania są asymetryczne
Ogólnie to dopasowanie blaszki od strony tunelu to mordęga. Tam jest krzywizna ścianki która powoduje że blaszka nie może być za szeroka. Wiedząc już ile to zajmuje czasu, naprawdę wolałbym kupić to od jass. Wiadomo, raz dopasujesz to później można to dowolnie klonować.