Zimny dolot
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Wszystko jest. Będzie jak mówisz.unaimed1337 pisze: ↑30 mar 2021, 19:50Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.
Bez strojenia da mało albo nic... trzeba wystroić.
Andrut pisze: ↑08 lut 2021, 17:09i dobre jego odizolowanie. Albo puche włożyć ze stożkiem i na to chwytaki zimnego powietrzaAlex pisze: ↑08 lut 2021, 16:16noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierzaSpaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
przy użyciu Tapatalka
U mnie wygląda to tak. Zmiany są jednak mało zauważalne. Wydaje mi się , że auto budzi się minimalnie szybciej natomiast pod maską wygląda to bardzo fajnie.
- Załączniki
-
- IMG_20210623_193151.jpg (7.83 MiB) Przejrzano 957 razy
-
- IMG_20210625_181813.jpg (4.49 MiB) Przejrzano 957 razy
-
- IMG_20210625_181817.jpg (3.85 MiB) Przejrzano 957 razy
Zapraszam na nasz Instagram
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
calkiem ladnie.
w wolnossaku ciezko o znaczace zmiany, raczej zabawa jest w mozolne zdobywanie i pieszczenie kazdego konika mechanicznego i niutonometru
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Wolnossaki to dinozaury. Może jakiś krokodyl przetrwa. Reszta pod topór. Ta ociężałość silnika w dzisiejszych dynamicznych czasach nie ma racji bytu. Good bye wolnossaku, nic Cię nie uratuje. Zdychaj w pokoju
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Poetycko i naprawdę prawdziwie napisane to lubię
- Żółwik
- Donator
- Posty: 418
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Satsuki
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Nonsens. Wszystkie silniki spalinowe to dinozaury. Za kilka lat wyjdą ze sprzedaży, nie będzie można nimi wjeżdżać do centrów miast (niektórymi już nie można w Niemczech czy Anglii), za kilkanaście lat ekologia wymusi całkowity zakaz ich używania i miejmy tylko nadzieję, że pozwolą chociaż hobbystycznie zrobić takim autem np. 3000 km rocznie. Do tego dojdzie monitoring satelitarny prędkości (już od paru lat testowany), pewnie szybciej niż wycofanie spalinowych z użycia, co spowoduje że będziemy jeździć zgodnie z przepisami albo bulić na każdym kroku mandaty. A wtedy, przez krótki czas, będziemy jeszcze mogli nacieszyć się wolnossakami, jako dającymi przyjemność z jazdy przy normalnych prędkościach
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Taaaa.... mam okazję właśnie jeździć służbowym turboburbo 1.5tsi . Najgorszy silnik jaki spotkalem w swojej 25 letniej karierze kierowcy. Turbodziura jakies 3 sekundy! Wolę wolnossacego yarisa 1.0
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
U mnie finalnie dolot plus sportowy katalizator dały razem 10 koni. Aktualnie około 176hp przy 24 stopniach na hamowni. Myślę że w manualu byłoby lekko 180+. Po rozmowie z tunerem oceniam, że więcej dało odetkanie środka niż dolot.Spaniard pisze: ↑30 mar 2021, 21:48Wszystko jest. Będzie jak mówisz.unaimed1337 pisze: ↑30 mar 2021, 19:50Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.
Bez strojenia da mało albo nic... trzeba wystroić.
W samej jeździe sporą różnicę robią jednak lekkie koła, aktualnie mam 16stki z ncfl i vs 17tki ze sporta NC różnica do setki to 0,2s. Aktualnie robię w 7,2s. Lekkość po dodaniu gazu na trójce też zauważalna.
Z calym szacunkiem ale nie jestem w stanie pojąć jakie ty masz zmysly i gdzie umiejscowione ze odczuwasz roznice 0.2s w przyspieszeniu. Taka roznica to rownie dobrze bedzie brak wiatru vs wiatr poprzeczny. Sorry, ale to nie moze byc odczuwalne za kierownicą.
Kiedy z dnia na dzien jechalem raz moja MX z 250kucami a pozniej z 175kucami, to sorry ale do 2000-2200rpm nie ma prawie zadnej roznicy.
A wskazowka rpm od 800 do 2000rpm leci troche dluzej niz 0,2 czy nawet 0,4s wiec twoje subiektywne odczuwanie plusminus 0.2s to jest jakies wielkie placebo.
Kiedy z dnia na dzien jechalem raz moja MX z 250kucami a pozniej z 175kucami, to sorry ale do 2000-2200rpm nie ma prawie zadnej roznicy.
A wskazowka rpm od 800 do 2000rpm leci troche dluzej niz 0,2 czy nawet 0,4s wiec twoje subiektywne odczuwanie plusminus 0.2s to jest jakies wielkie placebo.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Wiem, że wiele osób tego nie czuje, zrozumiałem to kiedy te same osoby wmawiały mi, że z włączona klimą auto ma takie same osiągi jak bez. Po prostu uznałem, że mogą być ludzie którzy tego nie czują, nawet nie,że jest im obojętne, ale po prostu nie czują. Ja mam tak że czuję bardzo, taki naturalny dar albo skrzywienie
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Czuć różnicę w kołach 16 i 17 nawet w NC 1.8.
Nie wmówisz mi, że to placebo
Nie wmówisz mi, że to placebo
No na pewno, a co to za roznica? Opiszesz mi ją może? Tez jak kolega wyzej odczuwasz ze jedne i drugie kola dają róznice 0,2s do setki?recuperator pisze: ↑03 lip 2021, 16:17Czuć różnicę w kołach 16 i 17 nawet w NC 1.8.
Nie wmówisz mi, że to placebo
Edit: nie wmówisz mi, ze to wyczuwalne
Edit2: dzis jechalem wlasnie 1.8. Jakies 50km zrobilem tym czymś. Sorry, ale 0.2 czy nawet 1s w przyspieszeniu dla tego auta to zawsze bedzoie czynnik plusminus 2sekundy bo wiatr i naczej zawial ablo dach byl zlozony lub otwarty. Bez jaj ludzie!
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Może nawet bardziej odczuwalna jest lekkość auta po dodaniu gazu na dwójce albo trójce niż w sprincie. W każdym razie różnica (ca. 2,3kg) na kole jest na tyle duża, że zdecydowałem się zakupić drugi komplet czujników TPMS do 16" i zostać z nimi na stałe.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ależ oczywiście że czuć różnicę miedzy felgą 17' i 16'.
Tak samo jak w NBFL było czuć różnice między 16' i 15 '.
Miata lepiej się zbiera na lżejszej 16' nie jest to kolosalna różnica ale wyczuwalna
Moim zdaniem trzeba dołożyć parę koni aby zachować lepszy wygląd auta na 17' i mieć pożądaną dynamikę.....chyba o tym jest ten temat ? Zimny dolot
Tak samo jak w NBFL było czuć różnice między 16' i 15 '.
Miata lepiej się zbiera na lżejszej 16' nie jest to kolosalna różnica ale wyczuwalna
Moim zdaniem trzeba dołożyć parę koni aby zachować lepszy wygląd auta na 17' i mieć pożądaną dynamikę.....chyba o tym jest ten temat ? Zimny dolot
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
W dzisiejszych czasach dominuje nisko zawieszony, hybrydowy lub elektryczny SUV, na niskoprofilowej oponie bez zdolności do jazdy w terenie. Dzisiaj widziałem Skodę Eniaq. Zwróciłem śniadanie. Piąta pieczęć Apokalipsy została otwarta. To koniec dolotu. Jesteśmy niczym ręczni tkacze postawieni przed faktem wynalezienia krosna mechanicznego.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ale można mieć jedno i drugie
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting