
pomiar temperatury oleju
gdzie zamontowac czujnik i jaka jest temperatura w normie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Git. Nie wiem jak jest w nc ale w NB olej w misce ma jakieś 10 stopni mniej od tego w puszce filtra.luki_92_92 pisze: ↑24 cze 2021, 15:24Dzięki ale zabim ktoś odpowiedział zdążyłem oddać samochód do Five’a, czujnik ciśnienia podobno został zamontowany na trójniku z fabrycznym czujnikiem a czujnik temperatury w korku spustowym miski olejowej i finalnie nie ma żadnego adaptera![]()
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ostatnio jeździłem trochę w tych upałach 32 powietrze, 52 asfalt i najwyższą temperatura oleju jest po postoju w korku na bramkach zjazdowych z autostrady. Jeśli na przelocie przy prędkościach 140-190 kmh trzymała się na 86-88 to na bramkach po 10 minutach była już 98. Po ponownym przejechaniu 100kmh+ ponowny spadek w okolice 88. Pomiar autogauge z silnikiem krokowym w podstawce filtra oleju
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
98stopni na magistrali olejowej to nie jest jakoś szczególnie dużo. To że temp rośnie mnie nie dziwi, ciepło jest generowane a nie bardzo odbierane gdy auto stoi
Fabia i tak najlepsza zawsze i wszędzie, wiadomix
przy użyciu Tapatalka
Fabia i tak najlepsza zawsze i wszędzie, wiadomix

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Widać jak dobra robotę robi dodatkowa chłodnica oleju, jak tylko prędkość samochodu wywołuje przepływ powietrza to temperatura w błyskawicznym tempie obniża się. Do zamknięcia licznika wręcz obniża się


Fabia jest tak dobra, że nie trzeba monitorować temperatury oleju. Jest zawsze w normie

NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w rapidzie 1.2tsi temp oleju 105-110 strony nie jest niczym rzadkim, i chyba nawet stania w korkach do tego nie potrzeba. W golfie 1.5tsi podobnie. Nie ma siebie dziwić że 30tys km oleje w nich słabo wytrzymuja
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Wymiana oleju co 30 tysięcy to wybieg marketingowy pod normę VW zużycia oleju litr na 1000 km. Generalnie przy takich wymianach to po 5 wymianie oleju silnik zaczyna brać na potęgę zgodnie z normą 1l/1000 km co nadal u VAG nie kwalifikuje się na reklamację, a po 250k km silnik jest już tylko do wymiany co oczywiście statystycznie przy tym przebiegu jest już po gwarancji dla 99,9% nabywców. Przy tych Turbo wysilonych kosiarkach to wymiana co 10k km jest już na granicy. Ja tak wymieniam w Fabii i maździe (przy normalnym użytkowaniu drogowym)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
U mnie wczoraj w półgodzinnym korku na A4 temperatura oleju dochodziła do 112 stopnitytusr pisze: ↑24 cze 2021, 19:15Ostatnio jeździłem trochę w tych upałach 32 powietrze, 52 asfalt i najwyższą temperatura oleju jest po postoju w korku na bramkach zjazdowych z autostrady. Jeśli na przelocie przy prędkościach 140-190 kmh trzymała się na 86-88 to na bramkach po 10 minutach była już 98. Po ponownym przejechaniu 100kmh+ ponowny spadek w okolice 88. Pomiar autogauge z silnikiem krokowym w podstawce filtra oleju


- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Masz przeprogramowane załączenie wentylatorow przy niższych temperaturach niż seria? No chyba że w Ecuteku nie ma takich możliwości, bo w Romdropie są.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Jeszcze nie widziałem w żadnym aucie żeby temperatura cieczy chłodzącej była wyższa niż normalnie. Może wentylator uszkodzony albo chłodnica zaklejona jakimś zylcem albo niski stan cieczy chłodzącej
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
@Alex to już pytanie do five'a, nie mam takich informacji
@tytusr poziom cieczy w normie, płyn świeży, wentylator działa (słychać na postoju na mcdrive jak się załącza w upalne dni
), chłodnica chyba nie jest niczym zabita - pewnie by zauważyli przy swapie i dali znać, że coś z nią nie tak, zresztą przy 1.8 nic takiego nie miało miejsca
@tytusr poziom cieczy w normie, płyn świeży, wentylator działa (słychać na postoju na mcdrive jak się załącza w upalne dni

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wentylator w NC ma 3 biegi, ostatni włącza się w serii przy 108oC o ile pamiętam, ja ustawiam na 100.
Seryjny wskaźnik stoi między 70 a 110 stopni, więc jeśli się ruszył musiało być gorąco
przy użyciu Tapatalka
Seryjny wskaźnik stoi między 70 a 110 stopni, więc jeśli się ruszył musiało być gorąco
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
- Model: NC FL
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Radków
Hej to w nc tak masz zamontowane?luki_92_92 pisze: ↑24 cze 2021, 15:24Dzięki ale zabim ktoś odpowiedział zdążyłem oddać samochód do Five’a, czujnik ciśnienia podobno został zamontowany na trójniku z fabrycznym czujnikiem a czujnik temperatury w korku spustowym miski olejowej i finalnie nie ma żadnego adaptera![]()
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
- Model: NC FL
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Radków
Masz może jakieś zdjęcie na tego czujnika cisnienia jak to wygląda zamontowane?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt: